GTI invertor s omezovačem přetoků

Měniče stejnosměrného proudu na střídavý proud, porovnání účinnosti, ztráty, optimalizace použití měničů, střídače v UPS - záložní zdroje.
Igy
Příspěvky: 99
Registrován: čtv srp 10, 2017 11:07 pm

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Nový příspěvek od Igy »

Presne tak, men to spravilo 3 nasobny rozdiel pri 1kW verzii. Bez baterii som za slnecneho dna a pri nacasovanych spotrebicoch na den (pracka, umyvacka) vedel "vyrobit" cca 1kWh za den (koniec septembra). Nasledne tyzden na to s bateriami som pri rovnakom vyuziti dal uz cez 3kWh za den. Verím ze tento rozdiel bude este znatelnejsi pocas letnych mesiacov, nakolko baterie su vysosnute uz pred polnocou.
1kWp, 1kW GTI SUN-1000G, batt 240Ah 24V
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Nový příspěvek od ota »

Jaké používáš baterie? Ty 120Ah AGM?
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Igy
Příspěvky: 99
Registrován: čtv srp 10, 2017 11:07 pm

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Nový příspěvek od Igy »

Ano, cely setup ma 240Ah/24V, takze realne vyuzitelne 2,8kWh v bateriach.
1kWp, 1kW GTI SUN-1000G, batt 240Ah 24V
luky
Příspěvky: 915
Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Nový příspěvek od luky »

ota píše:
Takže výsledky úspor po první sezóně jsou takové, že bez úložiště energie je nemožné využít invertor a panely naplno.

Předchozí instalace byl obyč. Oplockého regulátor s 80 litrovým bojlerem. Pokud svítilo slunce, nahříval se bojler + malý ohříváček na 5litrů v kuchyni a energie se pořád ukládala.
Znamená to, že pokud bez baterií, tak je "Oplocký" lepší varianta?
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
RCZf
Příspěvky: 305
Registrován: stř dub 10, 2013 5:48 pm
Bydliště: Ostrava

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Nový příspěvek od RCZf »

luky píše:
ota píše:
Takže výsledky úspor po první sezóně jsou takové, že bez úložiště energie je nemožné využít invertor a panely naplno.

Předchozí instalace byl obyč. Oplockého regulátor s 80 litrovým bojlerem. Pokud svítilo slunce, nahříval se bojler + malý ohříváček na 5litrů v kuchyni a energie se pořád ukládala.
Znamená to, že pokud bez baterií, tak je "Oplocký" lepší varianta?
Pokud chcete energii ze slunce plytvat pouze na ohrev vody odporovou zatezi tak asi ano. Vyuziti tohoto menice je celkem o necem jinem. Navic jeho posledni verze ma ven vyvedeno komunikacni rozhrani a v nastaveni pribyly nastaveni hodnot naznacujici vzdaleny pristup. V navodu vyrobce vsak o tom neni ani zminka ...
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Nový příspěvek od ota »

V mojí instalaci, kde je přes den minimální spotřeba a většina energie se užívá po západu slunce vycházel Oplocký lépe.
Ale i Oplockého regulátor má úložiště energie a to v 80l bojleru.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
RCZf
Příspěvky: 305
Registrován: stř dub 10, 2013 5:48 pm
Bydliště: Ostrava

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Nový příspěvek od RCZf »

Tak jsem dnes hledal tu novou verzi manualu, ale vsude to je i v cine jsem nasel vzdy jen tu starou :-(
Igy
Příspěvky: 99
Registrován: čtv srp 10, 2017 11:07 pm

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Nový příspěvek od Igy »

Co by malo byt v tom novom ine?
1kWp, 1kW GTI SUN-1000G, batt 240Ah 24V
RCZf
Příspěvky: 305
Registrován: stř dub 10, 2013 5:48 pm
Bydliště: Ostrava

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Nový příspěvek od RCZf »

Ven je vyveden konektor. Podle me je to RS232. V menu pribyla nastavitelna polozka cislo menice. Hodnoty napeti a proudu se jiz daji nastavit po desetinach a pribylo napeti pro restart menice. Zbytek zustal zhruba stejny...
solarelektron
Příspěvky: 2
Registrován: úte říj 31, 2017 12:54 pm

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Nový příspěvek od solarelektron »

Dobrý den.
Mohl by prosím někdo vyzkoušet (pokud tedy vlastní) tento gridfree měnič SUN-1000G2 s konektorem RS232? Mám ho připojený na baterie 24V a protože jsem chtěl ochránit baterie proti úplnému vybití,tak jsem využil možnosti nastavení tohoto měniče do "Battery Discharge Current Mode" . Minimální napětí jsem zvolil 24,2V a proud nechal na 35A. Ovšem po připojení spotřebiče o příkonu asi 200W, se měnič vůbec nerozběhl. Pouze bylo na displeji vidět,že veškerá spotřeba je dodávaná z DS. Pokud jsem možnost ochrany baterií zrušil, měnič normálně funguje. Chtěl bych vědět jestli je to vada tohoto výrobku a nebo v tomto módu měnič prostě nefunguje.
Igy
Příspěvky: 99
Registrován: čtv srp 10, 2017 11:07 pm

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Nový příspěvek od Igy »

V nastaveniach su v podstate 3 hodnoty ktore maju vplyv na spravanie menica.
1. nastavenie min napatia baterie pod ktore menic nepojde
2. nastavenie max. prudu, alebo vykonu ktory menic neprekroci
3. nastavenie napatia, pri ktorom sa menic opatovne spusti (po odpojeni pri bode 1).

U mna to funguje bezchybne, menic postupne po dosiahnuti spodnej hranice napatia vykon znizuje az k hranici cca 15W a potom sa od baterii odopoji. Takze ak mam nastavene spodne napatie na 24,5V, tak po odpojeni realne tych 24,5-24,6V na bateriach aj zostane.

Vyskusaj nastavit tu hodnotu napatia znovuzapojenia na nizsie cislo, pokojne na rovnake ako je minimalny prud a daj mu cca 1-2 minuty kym sa rozbehne. Potom to uprav podla potreby na vyssiy hodnotu.
1kWp, 1kW GTI SUN-1000G, batt 240Ah 24V
solarelektron
Příspěvky: 2
Registrován: úte říj 31, 2017 12:54 pm

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Nový příspěvek od solarelektron »

Děkuji moc za Tvou radu, už mi to běhá jak má. Bod 3. (Reboot Voltage) jsem měl nastaveno na 30V, tak se to hádalo mezi sebou. Ještě se zeptám. Jaká hodnota min. napětí je pro zaplavené trakční baterie ta nejlepší? Mám namysli, aby jsem je vysosal jen na těch 50% kapacity.
Igy
Příspěvky: 99
Registrován: čtv srp 10, 2017 11:07 pm

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Nový příspěvek od Igy »

Pozri na nete SOC pre tvoj typ baterie. Ja som si spravil vlastne meranie kapacity, ale pre AGM typ vid. tu https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=40&t=3842. Vsade sa pise ze idealne je ist do 50% kapacity baterie, vtedy dosiahnes najdlhsiu zivotnost. V mojom pripade je to 24,3V, pri klasickych zaplavenych by to malo byt o nieco menej. Ale ako som pisal, najdes spustu tabuliek a kazda udava trochu ine hodnoty :roll:
1kWp, 1kW GTI SUN-1000G, batt 240Ah 24V
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Nový příspěvek od vlkazajac »

" ....Vsade sa pise ze idealne je ist do 50% kapacity baterie, vtedy dosiahnes najdlhsiu zivotnost. ...."

To by ste kolegovi pripravili silné sklamanie, asi ste sa len preklepli. Olovo vybíjané na 50 % kapacity dlho nevydrží.

Pozrite napríklad sem :
https://www.battery-import.sk/trakcni-baterie-navod/
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Igy
Příspěvky: 99
Registrován: čtv srp 10, 2017 11:07 pm

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Nový příspěvek od Igy »

Ospravedlnujem sa, vychadzal som z AGM baterie kde pri viacero zrojoch som nasiel 50% ako vhodny kompromis cena/vykon/zivotnost. Pri klasickych zaplavenych je to zjavne menej, aj ked podla tabulky to spravi "len" rozdiel 17% pri prepočte na 100% DOD a celkovu naakumulovanu energiu za zivotnost. Takze zas az taka tragedia by sa asi nestala ;)
1kWp, 1kW GTI SUN-1000G, batt 240Ah 24V
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Nový příspěvek od vlkazajac »

"...50% ako vhodny kompromis cena/vykon/zivotnost...."
To je pravda, ale vy ste tvrdili, že dosiahneme najdlhšiu životnosť pri 50 %, to už pravda nie je.

Tak sa na tu tragédiu pozrime.
Vhodny kompromis cena/vykon/zivotnost platí pre hlboko cyklované batérie vo vysokozdvižných vozíkoch, kde po pracovnej smene alebo aj po dvoch smenách sa batéria napichne IHNEĎ na nabíjačku a ráno bude riadne dobitá ( tak to má byť ).
V solárnom systéme sa môže často stať, že batéria je večer čiastočne vybitá a povedzme že do rána sa dostane postupne na tých 50% DOD. Takže tvorba sulfátu prebieha niekoľko hodín, žiadne ihneď sa nekoná. Ak príde zamračený deň, tvorba sulfátu pokračuje, až kým slnko nedá dostatok energie. Zatiaľ batéria umiera a životnosť sa oproti predpokladanej hodnote zmenšuje.
Vaše tvrdenie o životnosti by sa len trochu priblížilo k pravde, keby ste dodali, že každodenne treba dokončiť úplný proces nabitia batérie.

OT : Manažment nabíjania olova tu bol často premieľaný. Pre použitie olova v FVE je výhodnejšie budovať vyššiu kapacitu, aby sa len čiastočným vybíjaním o 15 - 20 % nedostali batérie na nižšie napätia, ktoré akcelerujú tvorbu sulfátu.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Nový příspěvek od trud »

Páni mám otázku.
V reálnej prevádzke som zistil že vyrobím za pekného dna tolko energie ze ju nemám ako minúť nakolko mám len Victron 350W menič. Môžem kupiť tento gti inventor (1000W) a zapojiť ho do obvodu za môj menič Victron? V podstate by Victron symuloval siet a tento gti by sa prifázoval. Nastavil by som na gti zo siete (z Victrona) napr- min.300W a ak by bola spotreba vyššia vyrobil by ju GDi až do súčtu oboch výkonov..teda 300w+1000W. bude to tak fungovať ? Ak áno..ako sa to bude správať ked bude spotreba 50W? A ako pri nabehu chladničky? (povedzme 1500W náraz) Ten 1000W menič da aspon chvilu povedzme 1500W? Alebo pri prekročení 1000W zataží ten 350W Victron a ten spadne , a tým pádom celá sieť? Kam sa v takomto prípade zaklapne prúdová sonda? Za Victrona pred gti ?
Vdaka za pomoc.
:-)
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Nový příspěvek od abrams »

Zdravím ,

1. jaké GTI umožňuje nastavení 300W nad niž začne pracovat ?
2. GTI neumí nabíhat tak rychle jako měniče - náhlý ráz (lednice) nepodchytí .
3. je bezpodmínečně nutné zajistit více jak 120% spotřebování výkonu GTI .
4. v okamžiku vypnutí spotřebiče na jejimž napájení se podílelo GTI může nastat poškození měniče v důsledku náhlého přebytku el. v "síti" .

Osobně bych si k měnič lajznul připojit GTI max 20% nom. výkonu měniče - 350W měnič = 70W GTI . DS snese hodně , naše pidi měniče ne ... DS vs měnič je to samé jako slon vs komár .

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Nový příspěvek od trud »

1. Myslel som ze tento menic to dokáže.. Keď tu písali ze najmenej sa dá nastaviť zo siete 7W.. Pochopil som to tak ze viac sa dá.. Len nie menej.
2.tak nie priamo nabiehat z nuly.. Dáka spotreba je vždy.. Ale ak je to tak, stačí keď menič pred gti utiahne nábeh chladničky.
3.preco zaistiť spotrebovanie 120 výkonu gti? Ved tento gti predsa reguluje svoj výkon podľa spotreby.
4.teda bojíš sa toho ze malý pretok smerom od gti do meniča by ho zničil? Ale veď to by nemalo nastať.. Odber a tým aj výroba nikdy nebude nulová.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: GTI invertor s omezovačem přetoků

Nový příspěvek od rottenkiwi »

DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek