Youdova ostrovní laboratoř
Popis a ukázky samostatných ostrovních elektráren nepřipojených do rozvodné sítě s akumulací energie.
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: úte říj 10, 2017 4:03 pm
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Tohle už se snad může rovnou přestěhovat do obýváku
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Solární nabíječka elektromobilů
Vážení kolegové,
tak mi konečně dorazila stavebnice wallboxu OpenEVSE. Tento typ jsem vybral proto, že jej lze připojit do počítačové sítě a pomocí API řídit na dálku. Průmyslové wallboxy jsou sice robustnější, ale velmi těžko se k nim hledá protokol na dálkové řízení.
Svýma nešikovnýma rukama jsem to všecko zpatlal dohromady a musím říct, že stavebnice je to mimořádně odolná. Naběhla na první pokus. Zadařilo se dokonce i připojení do sítě, DHCP a přístup přes webové rozhraní. No prostě famózní úspěch. Jediný problém nastal s připojením dodaného kabelu Mennekes. Ten měl na sobě nalisované dutinky, které absolutně nepasovaly do silového AC relátka. Dutinky tedy šly pryč a nalisoval jsem na to raději očka.
Zajímavé je, že tato verze OpenEVSE už nemá fyzické tlačítko, ale místo něj je tam nějaký proximity senzor. Funguje ale na výbornou a reaguje i na moje špinavé pracky.
Do jednoho z mnoha rozvaděčů v suterénu jsem přidal přepínač I-0-II, kterým lze volit, jestli bude wallbox napájen čistou energií z měničů, nebo jestli do něj půjde nekvalitní energie z ČEZu. Poloha dolů znamená FVE. Dále jsem doplnil jistič a také chytrý elektroměr, který do domácí automatizace hlásí, jak probíhá nabíjení. Elektroměr umí měřit jalovinu, cos fí i přetoky, pokud by snad bylo potřeba.
Wallbox jsem umístil na zídku u silnice, tak aby zbytečně nedráždil, ale zároveň aby k němu byl snadný přístup. Z hlediska dobíjení, je to samozřejmě jen taková nouzovka, neboť maximum je 230V x 32A, tedy cca 7.3kW. Zatím jsem nabíjení omezil na 20A, 4.6KW. To proto, že řízení výkonu podle přebytků bude teprve dodělávat, takže aby mi případný sosač neodpálil měniče.
Až bude dodělané řízení, bude se výkon wallboxu nastavovat plynule podle přebytků. Protože mám laboratoř ostrovní, bude to trošku složitější, než u hybridních a ongrid systémů. Tam lze wallbox jednoduše řídit pomocí sledování exportu do DS proudovým trafem. Já budu muset řízení udělat podle SoC, proudu z baterie a zatížení měničů. Wallbox by měl dostal vždy maximum výkonu z panelů, ale zároveň nesmí příliš vybíjet domácí baterky ani nepřetěžovat měniče. To pokud bych už třeba zrovna pekl kachnu a do toho se mělo nabíjet.
Navíc jsem do wallboxu přidal ještě klasickou zásuvku 230V, abych si tam mohl zapnout třeba sekačku na trávu, když zatím nemám tu Teslu
Pokud se osvědčí, chtěl bych jej zveřejnit na PlugShare, jako veřejné nabíjecí místo. Třeba bude někdo projíždět kolem, tak si do baterky přileje 2kW čisté energie ze slunce, aby si tak o setinu procenta vylepšil svůj energetický mix.
No nebyla by to krása?
Tímto bych zároveň chtěl požádat o pomoc: Pokud by se našel elektromobilista od Kolína, který by se stavil nabíjení vyzkoušet, budu moc rád. Koncovka je Type2 Mennekes.
tak mi konečně dorazila stavebnice wallboxu OpenEVSE. Tento typ jsem vybral proto, že jej lze připojit do počítačové sítě a pomocí API řídit na dálku. Průmyslové wallboxy jsou sice robustnější, ale velmi těžko se k nim hledá protokol na dálkové řízení.
Svýma nešikovnýma rukama jsem to všecko zpatlal dohromady a musím říct, že stavebnice je to mimořádně odolná. Naběhla na první pokus. Zadařilo se dokonce i připojení do sítě, DHCP a přístup přes webové rozhraní. No prostě famózní úspěch. Jediný problém nastal s připojením dodaného kabelu Mennekes. Ten měl na sobě nalisované dutinky, které absolutně nepasovaly do silového AC relátka. Dutinky tedy šly pryč a nalisoval jsem na to raději očka.
Zajímavé je, že tato verze OpenEVSE už nemá fyzické tlačítko, ale místo něj je tam nějaký proximity senzor. Funguje ale na výbornou a reaguje i na moje špinavé pracky.
Do jednoho z mnoha rozvaděčů v suterénu jsem přidal přepínač I-0-II, kterým lze volit, jestli bude wallbox napájen čistou energií z měničů, nebo jestli do něj půjde nekvalitní energie z ČEZu. Poloha dolů znamená FVE. Dále jsem doplnil jistič a také chytrý elektroměr, který do domácí automatizace hlásí, jak probíhá nabíjení. Elektroměr umí měřit jalovinu, cos fí i přetoky, pokud by snad bylo potřeba.
Wallbox jsem umístil na zídku u silnice, tak aby zbytečně nedráždil, ale zároveň aby k němu byl snadný přístup. Z hlediska dobíjení, je to samozřejmě jen taková nouzovka, neboť maximum je 230V x 32A, tedy cca 7.3kW. Zatím jsem nabíjení omezil na 20A, 4.6KW. To proto, že řízení výkonu podle přebytků bude teprve dodělávat, takže aby mi případný sosač neodpálil měniče.
Až bude dodělané řízení, bude se výkon wallboxu nastavovat plynule podle přebytků. Protože mám laboratoř ostrovní, bude to trošku složitější, než u hybridních a ongrid systémů. Tam lze wallbox jednoduše řídit pomocí sledování exportu do DS proudovým trafem. Já budu muset řízení udělat podle SoC, proudu z baterie a zatížení měničů. Wallbox by měl dostal vždy maximum výkonu z panelů, ale zároveň nesmí příliš vybíjet domácí baterky ani nepřetěžovat měniče. To pokud bych už třeba zrovna pekl kachnu a do toho se mělo nabíjet.
Navíc jsem do wallboxu přidal ještě klasickou zásuvku 230V, abych si tam mohl zapnout třeba sekačku na trávu, když zatím nemám tu Teslu
Pokud se osvědčí, chtěl bych jej zveřejnit na PlugShare, jako veřejné nabíjecí místo. Třeba bude někdo projíždět kolem, tak si do baterky přileje 2kW čisté energie ze slunce, aby si tak o setinu procenta vylepšil svůj energetický mix.
No nebyla by to krása?
Tímto bych zároveň chtěl požádat o pomoc: Pokud by se našel elektromobilista od Kolína, který by se stavil nabíjení vyzkoušet, budu moc rád. Koncovka je Type2 Mennekes.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 951
- Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
- Bydliště: Skoro u SK
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Zdravím a pozdravuju. A už máš auto? Nečetl jsem celé vlákno.. ja mám zatím objednanou aku sekačku..
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Právě... teprve šetřím, takže to vidím na auto někdy v příštím životě. Prostě nejdřív za 4 roky. Teď jsem si vybíral nový a bude to zase diesel. Elektromobil mi vychází 3x dražší na pořízení, takže šéfík mi ho zatrhnul. Ekonomicky je mi to ale jedno, soukromých kilometrů najedu docela málo (cca dvě nádrže měsíčně), zbytek jsou služební cesty.
Tudíž ani nedává smysl, abych si Teslu S nebo Jaguar I-Pace kupoval za vlastní - ty dvě nádrže by mi tu investici nikdy nevrátily a v garáži bych měl stát dvě auta místa jednoho.
Achjo.
Tudíž ani nedává smysl, abych si Teslu S nebo Jaguar I-Pace kupoval za vlastní - ty dvě nádrže by mi tu investici nikdy nevrátily a v garáži bych měl stát dvě auta místa jednoho.
Achjo.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Youdova ostrovní laboratoř
"... nebo jestli do něj půjde nekvalitní energie z ČEZu...."
To si ma teda potešil ! Ale ešte viac tou realizáciou, super...
To si ma teda potešil ! Ale ešte viac tou realizáciou, super...
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 1741
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Youdova ostrovní laboratoř
kurňa youdo ty ale musíš mít solidní příjem... nejsem závistivý člověk, takže jen smekám nad tím co buduješ...
-
- Příspěvky: 951
- Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
- Bydliště: Skoro u SK
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Tak začal jsi správným směrem a to zásuvkou! Enjoy!
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
-
- Příspěvky: 573
- Registrován: úte črc 22, 2014 6:14 pm
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Na sekacku..
-
- Příspěvky: 1203
- Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
- Lokalita: Praha 6
- Bydliště: Praha 6
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Youda: To vypadá na takovou porci kilometrů, že by ti s e-autem musel výrazně poklesnout čas vlastní práce/čas na cestě. Celkem se tvému zaměstnavateli nedivím. taky bych ti ho zatím nepořídil.
Nemám rád tenhle stát.
-
- Příspěvky: 573
- Registrován: úte črc 22, 2014 6:14 pm
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Tak zalezi na zdroji .Statnimu zamestnanci i 3 - na praci,prezentaci a pro volny cas
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Ahoj, gratulace ke zprovoznění a velkej dík za všechny elektromobilisty za dobíjecí spot! Ikdyž jako jednofáz je to spíše nouzovka, tedy aspoň pro toho, kdo může využít fází více , no každopádně jednou jsem takle zdechnul kus za Prahou a jak jsem byl rád, že mi v nejbližší vsi bylo poskytnuto 230V/16A
Rád bych i z Prahy dorazil vyzkoušet, ale bohužel nejsem zatím kompatibilní se samicí Type 2 na kabelu - potřebuju tu zásuvku na stojanu, je hlubší a zároveň má delší piny...
Rád bych i z Prahy dorazil vyzkoušet, ale bohužel nejsem zatím kompatibilní se samicí Type 2 na kabelu - potřebuju tu zásuvku na stojanu, je hlubší a zároveň má delší piny...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 1971
- Registrován: pát bře 15, 2019 7:44 am
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Ahoj Youdo,
možná bys měl zauvažovat nad nějakou stříškou aby elektronika neodešla dříve než nabiješ první teslu
déšť je potvora a vlhkost a pavouci ničí výtvory lidské....
Pěkná práce klobouk dolů....
možná bys měl zauvažovat nad nějakou stříškou aby elektronika neodešla dříve než nabiješ první teslu
déšť je potvora a vlhkost a pavouci ničí výtvory lidské....
Pěkná práce klobouk dolů....
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Ahoj ResHackere,ResHacker píše:Ahoj, gratulace ke zprovoznění a velkej dík za všechny elektromobilisty za dobíjecí spot! Ikdyž jako jednofáz je to spíše nouzovka, tedy aspoň pro toho, kdo může využít fází více , no každopádně jednou jsem takle zdechnul kus za Prahou a jak jsem byl rád, že mi v nejbližší vsi bylo poskytnuto 230V/16A
Rád bych i z Prahy dorazil vyzkoušet, ale bohužel nejsem zatím kompatibilní se samicí Type 2 na kabelu - potřebuju tu zásuvku na stojanu, je hlubší a zároveň má delší piny...
Snad se některý ze zdejších elektrokolegů brzy ozve, abychom to mohli otestovat a poté zveřejnit na PlugShare. Bez testu to nechci riskovat, nerad bych nějakého pocestného zklamal tím, že mu dobíjení nepůjde.
Máš samozřejmě pravdu, 7kW je nouzovka. Stejně jako klasický domácí wallbox na takzvané "trickle-charge" dobíjení. Chvilku jsem přemýšlel nad tím, jestli by nedávalo smysl udělat wallbox jako 3f, ale jelikož moje FVE má k dispozici jen omezený solární výkon, reálně bych tím nabíjení nezrychlil. Místo 1x7kW by to pak bylo třeba 3x2.5kW.
A na postavení 50kW AC dobíjecí stanice bych asi potřeboval trochu jiný pozemek a celou farmu měničů
Mimochodem, jakto že potřebuješ mít místo kabelu zásuvku? Ty máš asi v autě jinou zásuvku než Mennekes, viď? Protože co jsem studoval, tak u AC dobíjení je to takto:
- Většina novějších aut má rovnou zásuvku Mennekes
- Starší a asijská auta mívají většinou Yazaki
- Evropské Tesly mívají Mennekes, starší a Americké Tesly mají proprietární zásuvku
Prodlužovací kabely mívají na straně která jde do Wallboxů také Mennekes, ale ten delší. Mennekes zásuvka na Wallboxu je pak hlubší. To právě proto, aby motorista nemohl použít nevhodný kabel a strčit do wallboxu stranu kabelu, která patří do auta.
Takže předpokládám, že ty sebou vozíš právě nějaký prodlužovací kabel, který má na jedné straně dlouhý Mennekes a na druhé konektor pro tvoje auto. Je to tak?
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Ahoj, snad odpovím na vše a správně svou situaci objasním.
7kW zas taková nouze neni, má to každej Leaf a pod, já ale třeba na jedný fázi využiju jen půlku. 3 x 2,5kW je kničemu, to skoro nikdo nevyužije. Já to mám vymyšleno tak, že můžu rychlonabíjedlo na svou P106 přepnout jen na půlku výkonu, čili pak odebírám ze dvou fází 3kW a z poslední jen 1,5, pak mi stačí 3 x 16A - to byl záměr.. Na plný výkon 12kW pak odebírám z první fáze 3kW (palubní nabíječka) a z dalších po 4,5kW (rychlonabíječka).
Na vyšší výkony se vykašli, tahal bys to od Čezu a to už jsi tu zmiňoval, že ta energie je jaksi nekvalitní
Ne nevozím prodlužovací kabel. Konektor pro moje auto je takový dost spešl - jmenuje se to Marechal a umí to přenést jednu fázi a DC, takže pro 3-fázi AC nevhodný.
Potřebuju zásuvku, protože právě mám na nabíječce pevně 10m kabel s "dlouhou" koncovkou Type 2 určenou do stojanu - zásuvku nemám vůbec (nechce se mi vrtat do auta, tak jedině nějakou na kabel). Trochu o tom přemýšlím, protože třeba Innogy nebo Lidly mají taky tu kabelovou verzi s "krátkou" samicí a ne zásuvkovou verzi na stojanech, ale zas tolik těch stanic zatím neni, tak by se mi ta investice asi nevyplatila.
Pokud ano, kabel bych pak rozříznul a musel dokoupit jednu zásuvku a dalšího samce, což je cca 3000Kč na Ali. Ideálně pak kabel ještě jednou rozříznout a namontovat i 3-fázovou zásuvku a samce, abych byl kompatibilní i s tímto, to už by nebylo tak drahé. Je ale nutný nezapomenout na to, že spouštěcí "elektroniku" se spínačem mám momentálně v tom Mennekesu samci, pokud bych nabíjel od tebe nebo u Lidlu, musel bych jí odpojitelně implementovat i do tý zásuvky dodělaný na kabelu.. šlo by to, ne že ne, ale momentálně to prostě asi tolik nevyužiju.
7kW zas taková nouze neni, má to každej Leaf a pod, já ale třeba na jedný fázi využiju jen půlku. 3 x 2,5kW je kničemu, to skoro nikdo nevyužije. Já to mám vymyšleno tak, že můžu rychlonabíjedlo na svou P106 přepnout jen na půlku výkonu, čili pak odebírám ze dvou fází 3kW a z poslední jen 1,5, pak mi stačí 3 x 16A - to byl záměr.. Na plný výkon 12kW pak odebírám z první fáze 3kW (palubní nabíječka) a z dalších po 4,5kW (rychlonabíječka).
Na vyšší výkony se vykašli, tahal bys to od Čezu a to už jsi tu zmiňoval, že ta energie je jaksi nekvalitní
Ne nevozím prodlužovací kabel. Konektor pro moje auto je takový dost spešl - jmenuje se to Marechal a umí to přenést jednu fázi a DC, takže pro 3-fázi AC nevhodný.
Potřebuju zásuvku, protože právě mám na nabíječce pevně 10m kabel s "dlouhou" koncovkou Type 2 určenou do stojanu - zásuvku nemám vůbec (nechce se mi vrtat do auta, tak jedině nějakou na kabel). Trochu o tom přemýšlím, protože třeba Innogy nebo Lidly mají taky tu kabelovou verzi s "krátkou" samicí a ne zásuvkovou verzi na stojanech, ale zas tolik těch stanic zatím neni, tak by se mi ta investice asi nevyplatila.
Pokud ano, kabel bych pak rozříznul a musel dokoupit jednu zásuvku a dalšího samce, což je cca 3000Kč na Ali. Ideálně pak kabel ještě jednou rozříznout a namontovat i 3-fázovou zásuvku a samce, abych byl kompatibilní i s tímto, to už by nebylo tak drahé. Je ale nutný nezapomenout na to, že spouštěcí "elektroniku" se spínačem mám momentálně v tom Mennekesu samci, pokud bych nabíjel od tebe nebo u Lidlu, musel bych jí odpojitelně implementovat i do tý zásuvky dodělaný na kabelu.. šlo by to, ne že ne, ale momentálně to prostě asi tolik nevyužiju.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Aha, už to chápu! Ta 106tka měla svůj vlastní nabíjecí konektor (Maréchal), který uměl kombinovat AC+DC ještě dříve, než vznikl CCS standard:
A zároveň je to tak, že ty máš v autě extra přídavnou palubní rychlonabíječku, takže když ji přidáš k palubní nabíječce, dokážeš najednou sosat ze všech tří fází. No tak na tuto eventualitu jsem opravdu nemyslel....kruciš.
Jelikož jsem to chtěl udělat co nejvíce standardní, ale zároveň pohodlné, dal jsem ten Type2 konektor na kabelu. Přesně tak, jak to mívají Destination Chargery od Tesly, ale i většina domácích wallboxů. No, uvidíme jestli se to chytne.
PS: V minulých týdnech jsem hledal, jak to s těmi palubními nabíječkami je. Řeknu vám, že je docela težké zjistit, jakou palubní nabíječku vlastně výrobce v tom kterém autě montuje. Ve specsheetech bývá většinou uvedeno, že nabíječka má 7, 11 nebo 22kW, ale jednoznačná informace o tom, zdali umí využít jednu, dvě nebo i tři fáze současně, to tam nikdy nepíšou. A že by se výrobce obtěžoval s tím, uvést jestli to 3f bere jako 400V do trojúhelníka nebo jako 3x230V, tak to už bych chtěl moc
A zároveň je to tak, že ty máš v autě extra přídavnou palubní rychlonabíječku, takže když ji přidáš k palubní nabíječce, dokážeš najednou sosat ze všech tří fází. No tak na tuto eventualitu jsem opravdu nemyslel....kruciš.
Jelikož jsem to chtěl udělat co nejvíce standardní, ale zároveň pohodlné, dal jsem ten Type2 konektor na kabelu. Přesně tak, jak to mívají Destination Chargery od Tesly, ale i většina domácích wallboxů. No, uvidíme jestli se to chytne.
PS: V minulých týdnech jsem hledal, jak to s těmi palubními nabíječkami je. Řeknu vám, že je docela težké zjistit, jakou palubní nabíječku vlastně výrobce v tom kterém autě montuje. Ve specsheetech bývá většinou uvedeno, že nabíječka má 7, 11 nebo 22kW, ale jednoznačná informace o tom, zdali umí využít jednu, dvě nebo i tři fáze současně, to tam nikdy nepíšou. A že by se výrobce obtěžoval s tím, uvést jestli to 3f bere jako 400V do trojúhelníka nebo jako 3x230V, tak to už bych chtěl moc
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Zda se mi to nebo v tom delaji schvalne bordel, aby to nebylo tak jednoduchy
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Co jsou dnes auta na trhu, tak 3faze umi Zoe( ktery zase nema DC ) pak i3 a Tesla. Vse ostatni ma AC palubni nabijecky do 7,4Kw a bezi jednofazove. Tim padem pro 90% EV 3 faze v dnesni dobe nevyuzijes.
Jestli chces nabijeni vyzkouset, mohu dorazit na testy ale tak cca za 14 dnu, v pondeli odjizdim na dovcu
Jestli chces nabijeni vyzkouset, mohu dorazit na testy ale tak cca za 14 dnu, v pondeli odjizdim na dovcu
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Mikeli diky moc za info o 3f/1f.
Mimochodem, jak to asi bude s novymi auty VW na MEB platforme?
Kdyz jsem k tomu neco hledal, tak se mi zdalo ze budou umet i 3f AC. Je to mozne?
Mimochodem, jak to asi bude s novymi auty VW na MEB platforme?
Kdyz jsem k tomu neco hledal, tak se mi zdalo ze budou umet i 3f AC. Je to mozne?
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Je to přesně, jak jsi napsal.. pokud nabíjím rychlonabíječkou, palubní nabíječka mi sosá přes ní a ta si sosá z dalších dvou fází, takže je využiju všechny tři, ikdyž max na asi 60% se ztrátama
Jinak tim se vubec netrap, myslim, že v rámci možností jsi zvolil asi to nejlepší řešení. Kdybys volil 11kW 3-fázi, kterou využije třeba Tesla, tak ale zase Leafy a vše se 7kW nabíječkou budou moci nabíjet jen 3,5kW a skoro nikdo těch 11kW nevyužije. To už pak jedině 3x32A/22kW a to bys neměl šanci utáhnout, musel bys to dososávat z ČEZu..
Ta kabelová verze bude kromě mě kompatibilní prakticky se vším, protože právě každý má ten kabel odjímatelný a je mu tím pádem jedno, jestli má stojan jen zásuvku nebo kabel..
Vyznat se v tom dá snadno - 7kW je jasná jedna fáze 32A - typicky Leaf, Ioniq a podobně. 11kW je 3-fáze 16A, má to typicky Tesla, pokud nemáš příplatkovou dvojnabíječku na 22kW. No a 22kW je 3x32A.
Jo ten ZOE je mi s 22kW palubní AC nabíječkou hodně sympatickej, ale jinak vedle toho, že je malej, má i dost much..třeba vysokou cenu .. Četl jsem, že ani tak nemá dedikovanou nabíječku, ale že nějak umí využívat motor s regulátorem pro to nabíjení... zajímavý řešení.. jo a btw, ten nejnovější už má i DC Combo nabíjení - máme ho tu v práci na testy....
Co se týče MEB, pochybuju, že na AC budou mít silnější nabíjení, jak těch 7kW...s AC mi přijde, že nikdo moc nepočítá a spoléhá se hlavně na DC rychlonabíjení...
Jinak tim se vubec netrap, myslim, že v rámci možností jsi zvolil asi to nejlepší řešení. Kdybys volil 11kW 3-fázi, kterou využije třeba Tesla, tak ale zase Leafy a vše se 7kW nabíječkou budou moci nabíjet jen 3,5kW a skoro nikdo těch 11kW nevyužije. To už pak jedině 3x32A/22kW a to bys neměl šanci utáhnout, musel bys to dososávat z ČEZu..
Ta kabelová verze bude kromě mě kompatibilní prakticky se vším, protože právě každý má ten kabel odjímatelný a je mu tím pádem jedno, jestli má stojan jen zásuvku nebo kabel..
Vyznat se v tom dá snadno - 7kW je jasná jedna fáze 32A - typicky Leaf, Ioniq a podobně. 11kW je 3-fáze 16A, má to typicky Tesla, pokud nemáš příplatkovou dvojnabíječku na 22kW. No a 22kW je 3x32A.
Jo ten ZOE je mi s 22kW palubní AC nabíječkou hodně sympatickej, ale jinak vedle toho, že je malej, má i dost much..třeba vysokou cenu .. Četl jsem, že ani tak nemá dedikovanou nabíječku, ale že nějak umí využívat motor s regulátorem pro to nabíjení... zajímavý řešení.. jo a btw, ten nejnovější už má i DC Combo nabíjení - máme ho tu v práci na testy....
Co se týče MEB, pochybuju, že na AC budou mít silnější nabíjení, jak těch 7kW...s AC mi přijde, že nikdo moc nepočítá a spoléhá se hlavně na DC rychlonabíjení...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Dle dostupnych informaci bude v zakladu 7kW/f a silnesi jako priplatkova verze.youda píše:Mikeli diky moc za info o 3f/1f.
Mimochodem, jak to asi bude s novymi auty VW na MEB platforme?
Kdyz jsem k tomu neco hledal, tak se mi zdalo ze budou umet i 3f AC. Je to mozne?
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 95 Odpovědi
- 9705 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jan Novák
-
- 0 Odpovědi
- 1319 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kamils
-
-
FVE Laboratoř - konstantní odběr 300W-900W; záloha z DS
od Maslostroj » » v Plánované elektrárny
FVE Laboratoř - konstantní odběr 300W-900W; záloha z DS
- 24 Odpovědi
- 1635 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Soban
-
-
- 5 Odpovědi
- 938 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Franta2776
-
- 139 Odpovědi
- 3819 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od TomHC