Žvanírna 2

Nezařaditelné
eman
Příspěvky: 1586
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Tohle jsem zahlédl na FB, jako argument, proč elektro (Tesla) BRUTÁLNĚ šetří náklady proti spalováku:
Ročně najedu cca40tis. km. Auto pouzivam denne a to jak soukrome, tak na pracovni cesty vetsinou po ČR. Teslu mám téměř rok. Před tím jsem používal RangeRoverTDV8, nebo Jeep Wrangler 2.8CRD. Oba spalovaky mají přibližně stejnou spotřebu cca 11-14 l/100km. Roční běžný servis (filtry oleje) jsou u RR 75tis.Kc nebo u Jeepa 25tis. Kč. Za naftu jsem dal ročně přes cca 160tis. Kč. Stejný provoz s TMY mě stál cca 65tis. Kč za nabíjení.
O EV se zajímám, váhám nad koupí, ale tyhle fanaticko, demagogický kecy jsou děs. Měl jsem chuť napsat, že moje Hdi brutálně šetří náklady proti tahači Scania, ale nemá to cenu.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
gold1
Příspěvky: 101
Registrován: čtv lis 25, 2021 6:47 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od gold1 »

Ty cisla jsou mozna nezpochybnitelny,ale rozhodne je zpochybnitelny skutecny ekonomicky a predevsim moralni aspekt.Ani jedno z tech 3 aut neni auto pro socky a neumim si predstavit obor ve kterem by provoz takoveho vozidla predstavoval skutecny prinos.Mozna se pletu,ale Wrangler je dle meho nazoru auto pro nadsence,jinak k nicemu.RR udela hodne parady,osmivalec urcite zahreje u srdce,ale vsude po svete si stezujou na poruchovost.Tesla vedle techto aut asi usetri za palivo,nejsem si jist jestli usetri za servis,ale neumim si predstavit obor ve kterem bych takove auto potreboval.Jedno maji ale tato auta spolecne-snahu zviditelnit majitele.Jestli jezdite v takovych autech,tak jsou naklady na provoz podruzne,proste je z nejakeho duvodu chtete a mate na ne.Majitel S-class Mercedesu taky nesjizdi z dalnice natankovat o 3kc levnejsi benzin a EQS si nekoupi aby usetril,ale protoze z nejakeho duvodu proste chce.
24x JaSolar 380wp(12xV+12xZ) = 9120wp, 2x Axpert King 5000/48, 32x Narada 125Ah(2x16s)Lifepo4,16x EVE 280Ah, Victron BMV700.
Franta2776
Příspěvky: 3134
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: čtv bře 28, 2024 3:20 pm Tohle jsem zahlédl na FB, jako argument, proč elektro (Tesla) BRUTÁLNĚ šetří náklady proti spalováku:
Ročně najedu cca40tis. km. Auto pouzivam denne a to jak soukrome, tak na pracovni cesty vetsinou po ČR. Teslu mám téměř rok. Před tím jsem používal RangeRoverTDV8, nebo Jeep Wrangler 2.8CRD. Oba spalovaky mají přibližně stejnou spotřebu cca 11-14 l/100km. Roční běžný servis (filtry oleje) jsou u RR 75tis.Kc nebo u Jeepa 25tis. Kč. Za naftu jsem dal ročně přes cca 160tis. Kč. Stejný provoz s TMY mě stál cca 65tis. Kč za nabíjení.
O EV se zajímám, váhám nad koupí, ale tyhle fanaticko, demagogický kecy jsou děs. Měl jsem chuť napsat, že moje Hdi brutálně šetří náklady proti tahači Scania, ale nemá to cenu.
Já mám už EV objednáno. Já si vzal celkové náklady na auto včetně paliva a servisu na 300000km a udělal součet. S vlastní větší FV to dává smysl, zvlášť u aut, kde je téměř cenová parita mezi spalovákem a EV. Potom mi manželka položila otázku: Je ti 57let a kolik si těch nových aut ještě v živote koupíš? :lol: :lol: :lol:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3134
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2571
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

eman píše: čtv bře 28, 2024 3:20 pm Tohle jsem zahlédl na FB, jako argument, proč elektro (Tesla) BRUTÁLNĚ šetří náklady proti spalováku:
Ročně najedu cca40tis. km. Auto pouzivam denne a to jak soukrome, tak na pracovni cesty vetsinou po ČR. Teslu mám téměř rok. Před tím jsem používal RangeRoverTDV8, nebo Jeep Wrangler 2.8CRD. Oba spalovaky mají přibližně stejnou spotřebu cca 11-14 l/100km. Roční běžný servis (filtry oleje) jsou u RR 75tis.Kc nebo u Jeepa 25tis. Kč. Za naftu jsem dal ročně přes cca 160tis. Kč. Stejný provoz s TMY mě stál cca 65tis. Kč za nabíjení.
O EV se zajímám, váhám nad koupí, ale tyhle fanaticko, demagogický kecy jsou děs. Měl jsem chuť napsat, že moje Hdi brutálně šetří náklady proti tahači Scania, ale nemá to cenu.
Tak jemu to ušetří. Chce pěkné svižné svezení a Tesla mi to dá se méně peněz.

50k za naftu jsem dal i já s nájezdem 20k ročně a spotřebou 6,5.

Někomu to prostě vychází líp a někdo by udělal lépe kdyby jezdil taxíkem :)
unicast
Příspěvky: 1483
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od unicast »

gold1 píše: čtv bře 28, 2024 3:57 pm Ty cisla jsou mozna nezpochybnitelny,ale rozhodne je zpochybnitelny skutecny ekonomicky a predevsim moralni aspekt.Ani jedno z tech 3 aut neni auto pro socky a neumim si predstavit obor ve kterem by provoz takoveho vozidla predstavoval skutecny prinos.Mozna se pletu,ale Wrangler je dle meho nazoru auto pro nadsence,jinak k nicemu.RR udela hodne parady,osmivalec urcite zahreje u srdce,ale vsude po svete si stezujou na poruchovost.Tesla vedle techto aut asi usetri za palivo,nejsem si jist jestli usetri za servis,ale neumim si predstavit obor ve kterem bych takove auto potreboval.Jedno maji ale tato auta spolecne-snahu zviditelnit majitele.Jestli jezdite v takovych autech,tak jsou naklady na provoz podruzne,proste je z nejakeho duvodu chtete a mate na ne.
Provozuji nějakých 14 let kromě dalších taky Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 a ta čísla klidně zpochybním. Se servisem se ročně vejdu průměrně do 12 tisíc korun. Ok, vím kde co nakoupit a komu to svěřit. Spotřeba je sice drsná, ale na LPG je to za 2/5 ceny benzínu a to už se celkem dá. Rozhodně to auto nepovažuji a nikdy jsem nepovažoval za nástroj ke zviditelnění, je to drsný pracant, co projede ledacos a nevadí tomu ani sníh, ani špatná silnice, ani fest přetížený přívěs. Rozhodně bych netvrdil, že náklady jsou podružné, jenom je ta struktura jiná -- co majitel TDI utratí za odtahy, turba, dvouhmoty, vstřiky, vstřikovací čerpadla a náhradní vozidla po dobu opravy, to já utratím u pumpy za propan-butan :) Možná dokonce i míň.
Franta2776
Příspěvky: 3134
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

unicast píše: čtv bře 28, 2024 8:48 pm
gold1 píše: čtv bře 28, 2024 3:57 pm Ty cisla jsou mozna nezpochybnitelny,ale rozhodne je zpochybnitelny skutecny ekonomicky a predevsim moralni aspekt.Ani jedno z tech 3 aut neni auto pro socky a neumim si predstavit obor ve kterem by provoz takoveho vozidla predstavoval skutecny prinos.Mozna se pletu,ale Wrangler je dle meho nazoru auto pro nadsence,jinak k nicemu.RR udela hodne parady,osmivalec urcite zahreje u srdce,ale vsude po svete si stezujou na poruchovost.Tesla vedle techto aut asi usetri za palivo,nejsem si jist jestli usetri za servis,ale neumim si predstavit obor ve kterem bych takove auto potreboval.Jedno maji ale tato auta spolecne-snahu zviditelnit majitele.Jestli jezdite v takovych autech,tak jsou naklady na provoz podruzne,proste je z nejakeho duvodu chtete a mate na ne.
Provozuji nějakých 14 let kromě dalších taky Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 a ta čísla klidně zpochybním. Se servisem se ročně vejdu průměrně do 12 tisíc korun. Ok, vím kde co nakoupit a komu to svěřit. Spotřeba je sice drsná, ale na LPG je to za 2/5 ceny benzínu a to už se celkem dá. Rozhodně to auto nepovažuji a nikdy jsem nepovažoval za nástroj ke zviditelnění, je to drsný pracant, co projede ledacos a nevadí tomu ani sníh, ani špatná silnice, ani fest přetížený přívěs. Rozhodně bych netvrdil, že náklady jsou podružné, jenom je ta struktura jiná -- co majitel TDI utratí za odtahy, turba, dvouhmoty, vstřiky, vstřikovací čerpadla a náhradní vozidla po dobu opravy, to já utratím u pumpy za propan-butan :) Možná dokonce i míň.
Oprava pokaženého naftového moderního motoru stojí ranec.Klidně jako nová baterie do Tesly. :write:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Výměna vodovodní baterie stojí 800, plus materiál, plus cesťák. Ale jen toho, kdo si ji neumí vyměnit sám. A to platí vždy a ve všem.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
PavelR
Příspěvky: 3278
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od PavelR »

ach ty náklady na provoz EV. Vedl jsem ten rozhovor snad tisickrat. Někdy mi připadadne že lidé prostě nemumí základní počty.
Pokud někdo jezdí první oktávkou s traktoroidním furtšlapem tak prostě jezdí za 5ti litrů nafty krát průměrná cena nafty a kilometr má prakticky fixní cenu. Pouze některých případech se musí zohlednit ukradená nafta z firemního bagru kterej má pak spotřebu jak lokomotiva. To si spočítat umí.
Ale když řeknu že u EV hraje roli poměr dálnice/okreska a poměr DC nabíjení/AC nabíjení venku/ AC nabíjení doma /AC nabíjení z FVE/ cena za kwh doma. A že to úplně stejný auto pak může jezdit dráž než adekvátní dízl a nebo taky skoro zadarmo (na palivo) tak čučí jako bych padl na hlavu.

Dneska jsem v práci jezdil s třema dízlama včetně dodávky a ta je ještě k tomu s manuálem to fakt už ne. A na cestu domů přesedl do nabitýho plugina. Ten pocitovej rozdíl je fakt propastnej. Nic netřepe, nic nevrčí, nic neřadí. Jen to plynule jede jak nůž máslem. Za mě ať si EV jezdí klidně za dvojnásobek ceny paliva jak nafta já to chci.
vanilka
Příspěvky: 326
Registrován: stř kvě 05, 2021 2:57 pm
Lokalita: Beroun, Příbram

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od vanilka »

unicast píše: čtv bře 28, 2024 8:48 pm ...co majitel TDI utratí za odtahy, turba, dvouhmoty, vstřiky, vstřikovací čerpadla a náhradní vozidla po dobu opravy, to já utratím u pumpy za propan-butan :) Možná dokonce i míň.
Povídejte mi o tom. Třeba taková dvojková ovce 2.0TDI PD - turbo kvičí, dvouhmota rachtá, vstřiky mlátí, vstřikovací čerpadlo tam ty lumpící ani nedali a náhradní vozidlo..no..to v servisu taky někde máme. Jo a jezdí to na mix vyfritovanýho a hydraulickýho oleje s několika šplouchy nafty. Vlastně je to nejzelenější auto ever :lol:
4512kg VRLA GEL / 20kWp+
mobilik
Příspěvky: 2679
Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
Bydliště: Neďaleko Košic (SR)

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od mobilik »

Všetko je to o Tom že ak si niekto kúpi TDI tak musí vedieť na tom aj jazdiť....
Mam už piate TDI všetko VW. Sharan mal 460000km, ani na jednom sa neopravovalo turbo. Passat B6 360000km, všetko pôvodne aj spojka aj dvojhmota atď....
Takže opakujem, stôl jazdy, to sro potrebuje aj prehnať, vedieť ho dochladit a je bez problemov.
Tie motory nie sú do kostola a naspäť.

Za mňa TDI na vždy!
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
unicast
Příspěvky: 1483
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od unicast »

A u VW se, speciálně na Slovensku, přidává ještě obrovské riziko krádeže. O tom taky víme svoje.
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 1755
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od TomHC »

unicast píše: čtv bře 28, 2024 9:50 pm A u VW se, speciálně na Slovensku, přidává ještě obrovské riziko krádeže. O tom taky víme svoje.
Čo ja viem... Čo tak počúvam, tak posledných 4-5 rokov už je kľud.
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 10/2024 = 8.3 MWh AC
eman
Příspěvky: 1586
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

mobilik píše: čtv bře 28, 2024 9:29 pm Všetko je to o Tom že ak si niekto kúpi TDI tak musí vedieť na tom aj jazdiť....
Mam už piate TDI všetko VW. Sharan mal 460000km, ani na jednom sa neopravovalo turbo. Passat B6 360000km, všetko pôvodne aj spojka aj dvojhmota atď....
Takže opakujem, stôl jazdy, to sro potrebuje aj prehnať, vedieť ho dochladit a je bez problemov.
Tie motory nie sú do kostola a naspäť.

Za mňa TDI na vždy!
Akorát že 90% populace jezdí každý den pár km do toho "kostela". Buď do Chrámu konzumu na latté z rostliného mléka nebo korporátu. A 2/3 jezdí právě naftou a nejlépe SUV. To je druhá strana mince a snad větší pakárna, než vyšší cena za EV. A pak ještě existuje nejhorší sorta naplavených líných vší z vesnice, které jedou 1km autem k autobusové zastávce. A když na tu zastávku pošlete pěšky dítě, tak na vás pošlou sociálku, že to dítě týráte chůzí.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
mobilik
Příspěvky: 2679
Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
Bydliště: Neďaleko Košic (SR)

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od mobilik »

V poriadku, tak nech si ťa populácia kúpy motor na to určený a nie TDI a potom plače všade dookola.
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Franta2776
Příspěvky: 3134
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
betmen
Příspěvky: 429
Registrován: stř led 11, 2023 2:54 pm
Lokalita: nedaleko od Trencina
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 2080 + 4800
Kapacita baterie [kWh]: 9,6
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od betmen »

unicast píše: čtv bře 28, 2024 9:50 pm A u VW se, speciálně na Slovensku, přidává ještě obrovské riziko krádeže. O tom taky víme svoje.
tento trend je na ustupe.
odkedy ma koncern tak doprasene motory, ze po 150tis treba robit generalku, tak to nechcu ani zlodeji brat :D
stacionárny dom :
2080Wp, Siton210, 2x 100L Drazice
4830Wp, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
120Wp + 12V, 100Ah olovo
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 75Ah olovo
eman
Příspěvky: 1586
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

To asi kupujeme jiný koncern. Korporátní Škody v servisu prakticky nejsou a to mají kolikrát děsivé nájezdy.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
eman
Příspěvky: 1586
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

mobilik píše: čtv bře 28, 2024 11:26 pm V poriadku, tak nech si ťa populácia kúpy motor na to určený a nie TDI a potom plače všade dookola.
Není to tak dávno, co ta "populace" řvala jako píchnuté prase, že jim hnusný Brusel zakázal žárovky. Teď ta stejná populace cpe ledky kam se dá, že se na vesnici nedá v noci spát bez zatemnění, o přírodě ani nemluvím.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
betmen
Příspěvky: 429
Registrován: stř led 11, 2023 2:54 pm
Lokalita: nedaleko od Trencina
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 2080 + 4800
Kapacita baterie [kWh]: 9,6
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od betmen »

eman píše: pát bře 29, 2024 8:19 am To asi kupujeme jiný koncern. Korporátní Škody v servisu prakticky nejsou a to mají kolikrát děsivé nájezdy.
2.0biTDi - videl som ho rozobraty po tom ako pri 150tis zomrel. ovalita na valcoch taka, ze lietali piesty skoro 5mm do stran a zralo olej 1:1 s naftou (to je legendarna zavada tohoto motora) a najdes ho v multivane, passate, tiguan, tuareg. vsetko premiovky.
2.5TDi - tiez jeden z tych nestastnych motorov, co vedia len tak klaknut pri malom najazde (turbo, egr, prasknuty blok). opat ho najdes v koncernovych premiovkach.
1.9tdi BLS - to je tusim ta 77kW verzia v caddy, octavie atd len tak vyskakuju ojnice von
1.2htp - povestne prehrievanie oleja a nasledne karbonovanie ventilov, strata kompresie a po 150tis generalka motora
1.6tdi - trhajuce sa rozvody, rozpadavajuce sa vodne pumpy, karbonizacia z prehriateho oleja

maju tu kvalitu za posledne roky velmi biednu.
stare 1.9tdi pd to boli drziaky, aj ked mali traktorovy prejav, ale EU uspesne zasiahla so zamienkou emisii...
stacionárny dom :
2080Wp, Siton210, 2x 100L Drazice
4830Wp, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
120Wp + 12V, 100Ah olovo
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 75Ah olovo

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek