Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 1586
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Tohle jsem zahlédl na FB, jako argument, proč elektro (Tesla) BRUTÁLNĚ šetří náklady proti spalováku:
O EV se zajímám, váhám nad koupí, ale tyhle fanaticko, demagogický kecy jsou děs. Měl jsem chuť napsat, že moje Hdi brutálně šetří náklady proti tahači Scania, ale nemá to cenu.Ročně najedu cca40tis. km. Auto pouzivam denne a to jak soukrome, tak na pracovni cesty vetsinou po ČR. Teslu mám téměř rok. Před tím jsem používal RangeRoverTDV8, nebo Jeep Wrangler 2.8CRD. Oba spalovaky mají přibližně stejnou spotřebu cca 11-14 l/100km. Roční běžný servis (filtry oleje) jsou u RR 75tis.Kc nebo u Jeepa 25tis. Kč. Za naftu jsem dal ročně přes cca 160tis. Kč. Stejný provoz s TMY mě stál cca 65tis. Kč za nabíjení.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 101
- Registrován: čtv lis 25, 2021 6:47 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Ty cisla jsou mozna nezpochybnitelny,ale rozhodne je zpochybnitelny skutecny ekonomicky a predevsim moralni aspekt.Ani jedno z tech 3 aut neni auto pro socky a neumim si predstavit obor ve kterem by provoz takoveho vozidla predstavoval skutecny prinos.Mozna se pletu,ale Wrangler je dle meho nazoru auto pro nadsence,jinak k nicemu.RR udela hodne parady,osmivalec urcite zahreje u srdce,ale vsude po svete si stezujou na poruchovost.Tesla vedle techto aut asi usetri za palivo,nejsem si jist jestli usetri za servis,ale neumim si predstavit obor ve kterem bych takove auto potreboval.Jedno maji ale tato auta spolecne-snahu zviditelnit majitele.Jestli jezdite v takovych autech,tak jsou naklady na provoz podruzne,proste je z nejakeho duvodu chtete a mate na ne.Majitel S-class Mercedesu taky nesjizdi z dalnice natankovat o 3kc levnejsi benzin a EQS si nekoupi aby usetril,ale protoze z nejakeho duvodu proste chce.
24x JaSolar 380wp(12xV+12xZ) = 9120wp, 2x Axpert King 5000/48, 32x Narada 125Ah(2x16s)Lifepo4,16x EVE 280Ah, Victron BMV700.
-
- Příspěvky: 3134
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Já mám už EV objednáno. Já si vzal celkové náklady na auto včetně paliva a servisu na 300000km a udělal součet. S vlastní větší FV to dává smysl, zvlášť u aut, kde je téměř cenová parita mezi spalovákem a EV. Potom mi manželka položila otázku: Je ti 57let a kolik si těch nových aut ještě v živote koupíš?eman píše: ↑čtv bře 28, 2024 3:20 pm Tohle jsem zahlédl na FB, jako argument, proč elektro (Tesla) BRUTÁLNĚ šetří náklady proti spalováku:
O EV se zajímám, váhám nad koupí, ale tyhle fanaticko, demagogický kecy jsou děs. Měl jsem chuť napsat, že moje Hdi brutálně šetří náklady proti tahači Scania, ale nemá to cenu.Ročně najedu cca40tis. km. Auto pouzivam denne a to jak soukrome, tak na pracovni cesty vetsinou po ČR. Teslu mám téměř rok. Před tím jsem používal RangeRoverTDV8, nebo Jeep Wrangler 2.8CRD. Oba spalovaky mají přibližně stejnou spotřebu cca 11-14 l/100km. Roční běžný servis (filtry oleje) jsou u RR 75tis.Kc nebo u Jeepa 25tis. Kč. Za naftu jsem dal ročně přes cca 160tis. Kč. Stejný provoz s TMY mě stál cca 65tis. Kč za nabíjení.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3134
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2571
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak jemu to ušetří. Chce pěkné svižné svezení a Tesla mi to dá se méně peněz.eman píše: ↑čtv bře 28, 2024 3:20 pm Tohle jsem zahlédl na FB, jako argument, proč elektro (Tesla) BRUTÁLNĚ šetří náklady proti spalováku:
O EV se zajímám, váhám nad koupí, ale tyhle fanaticko, demagogický kecy jsou děs. Měl jsem chuť napsat, že moje Hdi brutálně šetří náklady proti tahači Scania, ale nemá to cenu.Ročně najedu cca40tis. km. Auto pouzivam denne a to jak soukrome, tak na pracovni cesty vetsinou po ČR. Teslu mám téměř rok. Před tím jsem používal RangeRoverTDV8, nebo Jeep Wrangler 2.8CRD. Oba spalovaky mají přibližně stejnou spotřebu cca 11-14 l/100km. Roční běžný servis (filtry oleje) jsou u RR 75tis.Kc nebo u Jeepa 25tis. Kč. Za naftu jsem dal ročně přes cca 160tis. Kč. Stejný provoz s TMY mě stál cca 65tis. Kč za nabíjení.
50k za naftu jsem dal i já s nájezdem 20k ročně a spotřebou 6,5.
Někomu to prostě vychází líp a někdo by udělal lépe kdyby jezdil taxíkem
-
- Příspěvky: 1483
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Provozuji nějakých 14 let kromě dalších taky Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 a ta čísla klidně zpochybním. Se servisem se ročně vejdu průměrně do 12 tisíc korun. Ok, vím kde co nakoupit a komu to svěřit. Spotřeba je sice drsná, ale na LPG je to za 2/5 ceny benzínu a to už se celkem dá. Rozhodně to auto nepovažuji a nikdy jsem nepovažoval za nástroj ke zviditelnění, je to drsný pracant, co projede ledacos a nevadí tomu ani sníh, ani špatná silnice, ani fest přetížený přívěs. Rozhodně bych netvrdil, že náklady jsou podružné, jenom je ta struktura jiná -- co majitel TDI utratí za odtahy, turba, dvouhmoty, vstřiky, vstřikovací čerpadla a náhradní vozidla po dobu opravy, to já utratím u pumpy za propan-butan Možná dokonce i míň.gold1 píše: ↑čtv bře 28, 2024 3:57 pm Ty cisla jsou mozna nezpochybnitelny,ale rozhodne je zpochybnitelny skutecny ekonomicky a predevsim moralni aspekt.Ani jedno z tech 3 aut neni auto pro socky a neumim si predstavit obor ve kterem by provoz takoveho vozidla predstavoval skutecny prinos.Mozna se pletu,ale Wrangler je dle meho nazoru auto pro nadsence,jinak k nicemu.RR udela hodne parady,osmivalec urcite zahreje u srdce,ale vsude po svete si stezujou na poruchovost.Tesla vedle techto aut asi usetri za palivo,nejsem si jist jestli usetri za servis,ale neumim si predstavit obor ve kterem bych takove auto potreboval.Jedno maji ale tato auta spolecne-snahu zviditelnit majitele.Jestli jezdite v takovych autech,tak jsou naklady na provoz podruzne,proste je z nejakeho duvodu chtete a mate na ne.
-
- Příspěvky: 3134
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Oprava pokaženého naftového moderního motoru stojí ranec.Klidně jako nová baterie do Tesly.unicast píše: ↑čtv bře 28, 2024 8:48 pmProvozuji nějakých 14 let kromě dalších taky Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 a ta čísla klidně zpochybním. Se servisem se ročně vejdu průměrně do 12 tisíc korun. Ok, vím kde co nakoupit a komu to svěřit. Spotřeba je sice drsná, ale na LPG je to za 2/5 ceny benzínu a to už se celkem dá. Rozhodně to auto nepovažuji a nikdy jsem nepovažoval za nástroj ke zviditelnění, je to drsný pracant, co projede ledacos a nevadí tomu ani sníh, ani špatná silnice, ani fest přetížený přívěs. Rozhodně bych netvrdil, že náklady jsou podružné, jenom je ta struktura jiná -- co majitel TDI utratí za odtahy, turba, dvouhmoty, vstřiky, vstřikovací čerpadla a náhradní vozidla po dobu opravy, to já utratím u pumpy za propan-butan Možná dokonce i míň.gold1 píše: ↑čtv bře 28, 2024 3:57 pm Ty cisla jsou mozna nezpochybnitelny,ale rozhodne je zpochybnitelny skutecny ekonomicky a predevsim moralni aspekt.Ani jedno z tech 3 aut neni auto pro socky a neumim si predstavit obor ve kterem by provoz takoveho vozidla predstavoval skutecny prinos.Mozna se pletu,ale Wrangler je dle meho nazoru auto pro nadsence,jinak k nicemu.RR udela hodne parady,osmivalec urcite zahreje u srdce,ale vsude po svete si stezujou na poruchovost.Tesla vedle techto aut asi usetri za palivo,nejsem si jist jestli usetri za servis,ale neumim si predstavit obor ve kterem bych takove auto potreboval.Jedno maji ale tato auta spolecne-snahu zviditelnit majitele.Jestli jezdite v takovych autech,tak jsou naklady na provoz podruzne,proste je z nejakeho duvodu chtete a mate na ne.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Výměna vodovodní baterie stojí 800, plus materiál, plus cesťák. Ale jen toho, kdo si ji neumí vyměnit sám. A to platí vždy a ve všem.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3278
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
ach ty náklady na provoz EV. Vedl jsem ten rozhovor snad tisickrat. Někdy mi připadadne že lidé prostě nemumí základní počty.
Pokud někdo jezdí první oktávkou s traktoroidním furtšlapem tak prostě jezdí za 5ti litrů nafty krát průměrná cena nafty a kilometr má prakticky fixní cenu. Pouze některých případech se musí zohlednit ukradená nafta z firemního bagru kterej má pak spotřebu jak lokomotiva. To si spočítat umí.
Ale když řeknu že u EV hraje roli poměr dálnice/okreska a poměr DC nabíjení/AC nabíjení venku/ AC nabíjení doma /AC nabíjení z FVE/ cena za kwh doma. A že to úplně stejný auto pak může jezdit dráž než adekvátní dízl a nebo taky skoro zadarmo (na palivo) tak čučí jako bych padl na hlavu.
Dneska jsem v práci jezdil s třema dízlama včetně dodávky a ta je ještě k tomu s manuálem to fakt už ne. A na cestu domů přesedl do nabitýho plugina. Ten pocitovej rozdíl je fakt propastnej. Nic netřepe, nic nevrčí, nic neřadí. Jen to plynule jede jak nůž máslem. Za mě ať si EV jezdí klidně za dvojnásobek ceny paliva jak nafta já to chci.
Pokud někdo jezdí první oktávkou s traktoroidním furtšlapem tak prostě jezdí za 5ti litrů nafty krát průměrná cena nafty a kilometr má prakticky fixní cenu. Pouze některých případech se musí zohlednit ukradená nafta z firemního bagru kterej má pak spotřebu jak lokomotiva. To si spočítat umí.
Ale když řeknu že u EV hraje roli poměr dálnice/okreska a poměr DC nabíjení/AC nabíjení venku/ AC nabíjení doma /AC nabíjení z FVE/ cena za kwh doma. A že to úplně stejný auto pak může jezdit dráž než adekvátní dízl a nebo taky skoro zadarmo (na palivo) tak čučí jako bych padl na hlavu.
Dneska jsem v práci jezdil s třema dízlama včetně dodávky a ta je ještě k tomu s manuálem to fakt už ne. A na cestu domů přesedl do nabitýho plugina. Ten pocitovej rozdíl je fakt propastnej. Nic netřepe, nic nevrčí, nic neřadí. Jen to plynule jede jak nůž máslem. Za mě ať si EV jezdí klidně za dvojnásobek ceny paliva jak nafta já to chci.
-
- Příspěvky: 326
- Registrován: stř kvě 05, 2021 2:57 pm
- Lokalita: Beroun, Příbram
Re: Začátek konce elektromobility?
Povídejte mi o tom. Třeba taková dvojková ovce 2.0TDI PD - turbo kvičí, dvouhmota rachtá, vstřiky mlátí, vstřikovací čerpadlo tam ty lumpící ani nedali a náhradní vozidlo..no..to v servisu taky někde máme. Jo a jezdí to na mix vyfritovanýho a hydraulickýho oleje s několika šplouchy nafty. Vlastně je to nejzelenější auto ever
4512kg VRLA GEL / 20kWp+
-
- Příspěvky: 2679
- Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
- Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Re: Začátek konce elektromobility?
Všetko je to o Tom že ak si niekto kúpi TDI tak musí vedieť na tom aj jazdiť....
Mam už piate TDI všetko VW. Sharan mal 460000km, ani na jednom sa neopravovalo turbo. Passat B6 360000km, všetko pôvodne aj spojka aj dvojhmota atď....
Takže opakujem, stôl jazdy, to sro potrebuje aj prehnať, vedieť ho dochladit a je bez problemov.
Tie motory nie sú do kostola a naspäť.
Za mňa TDI na vždy!
Mam už piate TDI všetko VW. Sharan mal 460000km, ani na jednom sa neopravovalo turbo. Passat B6 360000km, všetko pôvodne aj spojka aj dvojhmota atď....
Takže opakujem, stôl jazdy, to sro potrebuje aj prehnať, vedieť ho dochladit a je bez problemov.
Tie motory nie sú do kostola a naspäť.
Za mňa TDI na vždy!
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
-
- Příspěvky: 1483
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
A u VW se, speciálně na Slovensku, přidává ještě obrovské riziko krádeže. O tom taky víme svoje.
-
- Příspěvky: 1755
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Začátek konce elektromobility?
Čo ja viem... Čo tak počúvam, tak posledných 4-5 rokov už je kľud.
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 10/2024 = 8.3 MWh AC
-
- Příspěvky: 1586
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Akorát že 90% populace jezdí každý den pár km do toho "kostela". Buď do Chrámu konzumu na latté z rostliného mléka nebo korporátu. A 2/3 jezdí právě naftou a nejlépe SUV. To je druhá strana mince a snad větší pakárna, než vyšší cena za EV. A pak ještě existuje nejhorší sorta naplavených líných vší z vesnice, které jedou 1km autem k autobusové zastávce. A když na tu zastávku pošlete pěšky dítě, tak na vás pošlou sociálku, že to dítě týráte chůzí.mobilik píše: ↑čtv bře 28, 2024 9:29 pm Všetko je to o Tom že ak si niekto kúpi TDI tak musí vedieť na tom aj jazdiť....
Mam už piate TDI všetko VW. Sharan mal 460000km, ani na jednom sa neopravovalo turbo. Passat B6 360000km, všetko pôvodne aj spojka aj dvojhmota atď....
Takže opakujem, stôl jazdy, to sro potrebuje aj prehnať, vedieť ho dochladit a je bez problemov.
Tie motory nie sú do kostola a naspäť.
Za mňa TDI na vždy!
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2679
- Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
- Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Re: Začátek konce elektromobility?
V poriadku, tak nech si ťa populácia kúpy motor na to určený a nie TDI a potom plače všade dookola.
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
-
- Příspěvky: 3134
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak končí comonrail:
https://www.denik.cz/automagazin/konec- ... .sznhp.box
https://www.denik.cz/automagazin/konec- ... .sznhp.box
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 429
- Registrován: stř led 11, 2023 2:54 pm
- Lokalita: nedaleko od Trencina
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 2080 + 4800
- Kapacita baterie [kWh]: 9,6
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
tento trend je na ustupe.
odkedy ma koncern tak doprasene motory, ze po 150tis treba robit generalku, tak to nechcu ani zlodeji brat
stacionárny dom :
2080Wp, Siton210, 2x 100L Drazice
4830Wp, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
120Wp + 12V, 100Ah olovo
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 75Ah olovo
2080Wp, Siton210, 2x 100L Drazice
4830Wp, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
120Wp + 12V, 100Ah olovo
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 75Ah olovo
-
- Příspěvky: 1586
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
To asi kupujeme jiný koncern. Korporátní Škody v servisu prakticky nejsou a to mají kolikrát děsivé nájezdy.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 1586
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Není to tak dávno, co ta "populace" řvala jako píchnuté prase, že jim hnusný Brusel zakázal žárovky. Teď ta stejná populace cpe ledky kam se dá, že se na vesnici nedá v noci spát bez zatemnění, o přírodě ani nemluvím.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 429
- Registrován: stř led 11, 2023 2:54 pm
- Lokalita: nedaleko od Trencina
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 2080 + 4800
- Kapacita baterie [kWh]: 9,6
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
2.0biTDi - videl som ho rozobraty po tom ako pri 150tis zomrel. ovalita na valcoch taka, ze lietali piesty skoro 5mm do stran a zralo olej 1:1 s naftou (to je legendarna zavada tohoto motora) a najdes ho v multivane, passate, tiguan, tuareg. vsetko premiovky.
2.5TDi - tiez jeden z tych nestastnych motorov, co vedia len tak klaknut pri malom najazde (turbo, egr, prasknuty blok). opat ho najdes v koncernovych premiovkach.
1.9tdi BLS - to je tusim ta 77kW verzia v caddy, octavie atd len tak vyskakuju ojnice von
1.2htp - povestne prehrievanie oleja a nasledne karbonovanie ventilov, strata kompresie a po 150tis generalka motora
1.6tdi - trhajuce sa rozvody, rozpadavajuce sa vodne pumpy, karbonizacia z prehriateho oleja
maju tu kvalitu za posledne roky velmi biednu.
stare 1.9tdi pd to boli drziaky, aj ked mali traktorovy prejav, ale EU uspesne zasiahla so zamienkou emisii...
stacionárny dom :
2080Wp, Siton210, 2x 100L Drazice
4830Wp, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
120Wp + 12V, 100Ah olovo
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 75Ah olovo
2080Wp, Siton210, 2x 100L Drazice
4830Wp, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
120Wp + 12V, 100Ah olovo
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 75Ah olovo