Žvanírna, bylo Energie zdraží víc, než se čekalo
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 501
- Registrován: pon úno 15, 2021 10:04 pm
- Lokalita: Praha
- Bydliště: Praha
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Budoucnost automobilů vidím v syntetickém benzínu vyrobenem že solární energie. Dá se jednoduše skladovat, má minimum emisí,velkou výhřevnost, při výrobě se odebírá CO2 ze vzduchu.... Pokud se rozjede výroba ve velkém bude i levný.
Vodík je neefektivní, nízká energie na objem, obtížná výroba a skladování, při spalování vznikají nebezpečné látky.
Přejít plně na elektromobily je technicky nereálné.
Vodík je neefektivní, nízká energie na objem, obtížná výroba a skladování, při spalování vznikají nebezpečné látky.
Přejít plně na elektromobily je technicky nereálné.
Panely 4x 280W , 4x330W Isolar 5kVA,48V 230 Ah
-
- Příspěvky: 2675
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Pri spalovani vodiku vznikaji nebezpecne latky? Jako jo, produkt je h2o, neni to ani pivo ani vodka, ale ze by byla az tak nebezpecna?Lubik píše:Budoucnost automobilů vidím v syntetickém benzínu vyrobenem že solární energie. Dá se jednoduše skladovat, má minimum emisí,velkou výhřevnost, při výrobě se odebírá CO2 ze vzduchu.... Pokud se rozjede výroba ve velkém bude i levný.
Vodík je neefektivní, nízká energie na objem, obtížná výroba a skladování, při spalování vznikají nebezpečné látky.
Přejít plně na elektromobily je technicky nereálné.
-
- Příspěvky: 264
- Registrován: pát kvě 27, 2022 8:40 pm
- Bydliště: naplavenina u OL.
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Tesla je něco víc?NOPARasito píše:https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 40#p193296
Tohle je vytazeno realne z auta. Tak si spocitej pomer rekuperace.(jen dodavam ze to neni TESLA)
Ucinnost spalovacich motoru mozna 35% je, ale jako celek je to bida.
Az 1/3 spalovaku bude nahrazena EV, zbyde hromada energie z toho balastu kolem fosilii. Ale neboj to bude trvat opravdu dlouuuuuho nebo nebude ani cile dosazeno.
Resp. zachovani MIXu bude nevyhnutelne.
Jen chci za sebe dodat, ze nemam nic proti zadne technologii pohonu az na VODIK.(u toho mi to do osobniho priblizovadla nezapada, pro kamiony to dava vetsi smysl)
Jen odsoudit cokoli, kvuli tomu, ze je to bud drahe nebo jeste hur, ze jsem to ani treba v autosalonu nevyzkousel je takove detinske.
Není znám výškový profil cesty a už vůbec není známo jak je měřena spotřeba a jak rekuperace.
Takže to jsou jen čísla na obrazovce která říká že nějaká rekuperace je.
Bude to podobné tak jak je uváděna účinost plynových kondenzačních kotlů - 106% - perpetuum mobile
nebo spotřeba u prvních Octávií, palubák ukazoval pod 5l/100 a realita byla přes 6l/100
++
-
- Příspěvky: 501
- Registrován: pon úno 15, 2021 10:04 pm
- Lokalita: Praha
- Bydliště: Praha
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Při spalování H a O2 vzniká voda, ale vodikový motor nespaluje kyslík ale vzduch! Ve kterém je dusík a spousta dalších látek. Spalování probíhá za vysokých teplot (na rozdíl od benzinu) a vzniká spousta toxických sloučenin. Pokud by si auto vozidlo i kyslík tak by problém nebyl.
Panely 4x 280W , 4x330W Isolar 5kVA,48V 230 Ah
-
- Příspěvky: 264
- Registrován: pát kvě 27, 2022 8:40 pm
- Bydliště: naplavenina u OL.
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Asi ano, ale určitě to nebude 80% : 20% , 80: 20 je demagogiefugas píše:Pokud porovnáš účinnost všech zúčastněných od elektrárny až po účinnost toho auta, jsi proti spalováku v plusu.
++
-
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Ani ne... Motor se často označuje jako "PMSRM” nebo taky označuje motor IPM (vnitřní permanentní magnet), který má permanentní magnety v mezerách v rotoru. problematiku lze detailně dostudovat u vývojáře motorů https://www.youtube.com/watch?v=esUb7Zy5OioNeo píše:80% ? účinost nabíječky + liion baterky + střídače a účinost BLDC motoru, mám pocit, že do údajů zapoměl amík něco připočítat
Ale pojďme trochu požítat:Neo píše:15% rekuperace je taky z říše snů
100km/h =~ 27 m/s. S autem o hmotnosti 1800 kg je vaše kinetická energie 0,5*1800*(27)^2 = 656100 Joulů.
3,6 MJ je jedna kWh, takže 0,656 MJ je asi 0,18 kWh.
Celková energie, která je k dispozici pro znovuzískání z rychlosti 5km/h na 100km/h je o něco menší, než potřebujete k ujetí 1km, nedostanete ji zpět celou – avšak cca. 85% určitě. (motor 90 %, střídač 94% efektivní a nabíjení lion)
Avšak pozor na druhou mocninu. Dostupná energie se rychle zvyšuje s rostoucí rychlostí.
Takže když bude konfigurace na čisté rovině a rovně a bez křižovatek, hodnota bude malá. A čím více kopcovitý terén, zatáčky a křižovatky, tím více bude rekuperace větší. Na doplnění uvádím, že Tesla rekuperuje do úplného zastavení.
Ano, ale testuješ motor, v laboratoři Uváděných 20% se týká přenosu na kola, po všech režijích a interní EE spotřebě. O vypalování DFP se raději nebavme. Už teď je ten rozdíl mimořádný.Neo píše:Jen tak mimochodem účinost spalovacích motorů už dávno není 20% ale někde nad 30% spíš nad 35%
Neo píše:Jen by mě zajímalo kde budete nabijet a co budete nabíjet až se třetina spalováků nahradí EV
To je jasný, ne: Auto spotřebuje na mých 35kkm 7000kWh včetně ztrát s nabíjením (tj. 0,2kWh/km). Ušetřil jsem 2275l paliva *1,6kWh => 3640kWh, to je EE, pro lidi s BEVem bez FVE. No a moje FVE 20kWp těch 7000kWH jistě vyrobí...
A odkaz na tematické video : https://www.youtube.com/watch?v=IrxR54bk9As
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Tesla je nejvíc, co si můžeš objednat K tomu je potřeba připočíst, že Tesla každý rok o 3% zlepšuje dojezd na 1kWh. Takže tento obr. z 2019 už zase vypadá jinak.Neo píše:Tesla je něco víc?
A tady je zdrojový článek... https://medium.com/swlh/tesla-leads-in- ... e0a8bc1548
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Nenech se svézt z cesty nějakým syntetickým palivem... Jsou to jen kecy, stejně jak vodík.Lubik píše:Budoucnost automobilů vidím v syntetickém benzínu vyrobenem že solární energie. .
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 501
- Registrován: pon úno 15, 2021 10:04 pm
- Lokalita: Praha
- Bydliště: Praha
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Syntéza Hexanu (benzín)je technologiky zvládnuta. Masivní výrobu blokuje pouze ropná lobby a vládní politika zelených
Panely 4x 280W , 4x330W Isolar 5kVA,48V 230 Ah
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Asi ctes tyhle veci?Neo píše:Tesla je něco víc?NOPARasito píše:https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 40#p193296
Tohle je vytazeno realne z auta. Tak si spocitej pomer rekuperace.(jen dodavam ze to neni TESLA)
Ucinnost spalovacich motoru mozna 35% je, ale jako celek je to bida.
Az 1/3 spalovaku bude nahrazena EV, zbyde hromada energie z toho balastu kolem fosilii. Ale neboj to bude trvat opravdu dlouuuuuho nebo nebude ani cile dosazeno.
Resp. zachovani MIXu bude nevyhnutelne.
Jen chci za sebe dodat, ze nemam nic proti zadne technologii pohonu az na VODIK.(u toho mi to do osobniho priblizovadla nezapada, pro kamiony to dava vetsi smysl)
Jen odsoudit cokoli, kvuli tomu, ze je to bud drahe nebo jeste hur, ze jsem to ani treba v autosalonu nevyzkousel je takove detinske.
Není znám výškový profil cesty a už vůbec není známo jak je měřena spotřeba a jak rekuperace.
Takže to jsou jen čísla na obrazovce která říká že nějaká rekuperace je.
Bude to podobné tak jak je uváděna účinost plynových kondenzačních kotlů - 106% - perpetuum mobile
nebo spotřeba u prvních Octávií, palubák ukazoval pod 5l/100 a realita byla přes 6l/100
https://energozrouti.cz/clanek/bosch-zv ... cit-nebude
Tak podobné:
https://www.portalridice.cz/clanek/co-j ... rekuperace.
Opravdu doporucuji praktickou zkusenost, to je za 1mil. slov.
Pozn.: Vyskovy profil byl na prevyseni z 180mnm. na cca. 200mnm. cca 50/50 obec a mimo obec.
VW je znamej libivou ukazkou spotreby. Ja na Caddy mel rozdil palubak vs. kniha jizd i 1,8litr.(zadna novinka)
Kondenzacni kotle bych vubec nevytahoval, na to snad mohl nabehnout pouze ..........
Znovu pripominam, nejsem propagator EV. Cim vice takovych "skeptiku" tim lepe, budou volne verejne nabijecky .
Jinak brezen-rijen to "radnemu" clenovy tohoto fora muze byt jedno, to dost pokryje z FVE.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Co bych doplnil, co se efektivity tyce ano, ale zbytek je dle zakazniku. "Nekdo" TESLU jako auto vubec nepovazuje. (K tvrzení "Tesla je nejvíc" )Ronn píše:Tesla je nejvíc, co si můžeš objednat K tomu je potřeba připočíst, že Tesla každý rok o 3% zlepšuje dojezd na 1kWh. Takže tento obr. z 2019 už zase vypadá jinak.Neo píše:Tesla je něco víc?
A tady je zdrojový článek... https://medium.com/swlh/tesla-leads-in- ... e0a8bc1548
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Ok, diky skladovatelnosti je to vyhra, jinak vodik je srovnatelny s naftakem ucinnosti.Lubik píše:Syntéza Hexanu (benzín)je technologiky zvládnuta. Masivní výrobu blokuje pouze ropná lobby a vládní politika zelených
U syntetickeho paliva cituji:"A otázkou je účinnost, na výrobu e-paliva je potřeba asi pětkrát více elektřiny, než kdyby byla tato použita přímo v bateriích elektromobilů.(Https://www.autozive.cz/synteticka-pali ... di-benzin/)
Pri dnesnim umele vytvorenem nedostatku energie to neni vyhra.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5320
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
To máme ze sítě cca. 2 Kč/km.
Moje fábka beru 6l/100km, reálnou (když si to občas půjčila bývalka, tak vracela auto se spotřebu těžce pod deklarovanou), takže to mám při 35,90 Kč/l asi 2,154 Kč/km. A to mám občas těžkou botu.
Těmi 15 haléři za kilometr ten tařka trojnásobný měsíční "paušál" (vyšší daň) nedoženu
Soukromě najezdím tak za 1500-2000 Kč.
Pro mě to prostě ekonomicky nemá absolutně vůbec žádný smysl.
Pojďme to ještě spočítat s nějakým hybridem, má někdo reálné spotřeby?
Jinak zákon o dani z příjmu, paragraf šest, odstavec 6:
Poskytuje-li zaměstnavatel zaměstnanci bezplatně motorové vozidlo k používání pro služební i soukromé účely, považuje se za příjem zaměstnance částka ve výši 1 % vstupní ceny vozidla nebo ve výši 0,5 % vstupní ceny, jedná-li se o nízkoemisní motorové vozidlo podle zákona upravujícího podporu nízkoemisních vozidel prostřednictvím zadávání veřejných zakázek a veřejných služeb v přepravě cestujících, za každý i započatý kalendářní měsíc poskytnutí vozidla. Jde-li o vozidlo najaté nebo pořízené na finanční leasing, vychází se ze vstupní ceny vozidla u původního vlastníka, a to i v případě, že dojde k následné koupi vozidla. Pokud ve vstupní ceně není zahrnuta daň z přidané hodnoty, pro účely tohoto ustanovení se o tuto daň zvýší.
Moje fábka beru 6l/100km, reálnou (když si to občas půjčila bývalka, tak vracela auto se spotřebu těžce pod deklarovanou), takže to mám při 35,90 Kč/l asi 2,154 Kč/km. A to mám občas těžkou botu.
Těmi 15 haléři za kilometr ten tařka trojnásobný měsíční "paušál" (vyšší daň) nedoženu
Soukromě najezdím tak za 1500-2000 Kč.
Pro mě to prostě ekonomicky nemá absolutně vůbec žádný smysl.
Pojďme to ještě spočítat s nějakým hybridem, má někdo reálné spotřeby?
Jinak zákon o dani z příjmu, paragraf šest, odstavec 6:
Poskytuje-li zaměstnavatel zaměstnanci bezplatně motorové vozidlo k používání pro služební i soukromé účely, považuje se za příjem zaměstnance částka ve výši 1 % vstupní ceny vozidla nebo ve výši 0,5 % vstupní ceny, jedná-li se o nízkoemisní motorové vozidlo podle zákona upravujícího podporu nízkoemisních vozidel prostřednictvím zadávání veřejných zakázek a veřejných služeb v přepravě cestujících, za každý i započatý kalendářní měsíc poskytnutí vozidla. Jde-li o vozidlo najaté nebo pořízené na finanční leasing, vychází se ze vstupní ceny vozidla u původního vlastníka, a to i v případě, že dojde k následné koupi vozidla. Pokud ve vstupní ceně není zahrnuta daň z přidané hodnoty, pro účely tohoto ustanovení se o tuto daň zvýší.
Ronn píše:Auto spotřebuje na mých 35kkm 7000kWh včetně ztrát s nabíjením
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 1786
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Cipis: Počítáš reálné náklady řadového majitele. Takto tu Ev nefunguje. Buď máš FVE za mega a máš energii "zdarma", nebo stojíš u Kaufu na energii "zdarma", nebo jedeš desítky km k super-charge pro energii "zdarma". Pak ti ty km "zdarma" krásně vychází pro diskuze na "fejsu".
Akorát jsem pochopil, že to zabere hodiny času týdně, jezdit "zdarma".
Akorát jsem pochopil, že to zabere hodiny času týdně, jezdit "zdarma".
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Je dobře, že zde používáme horší variantu Business case. Pokud jezdíte Tesla3 a nabíjíte na Supercharge, pak je to 2,-Kčcipis píše:To máme ze sítě cca. 2 Kč/km.
cipis píše:Moje fábka beru 6l/100km, reálnou (když si to občas půjčila bývalka, tak vracela auto se spotřebu těžce pod deklarovanou), takže to mám při 35,90 Kč/l asi 2,154 Kč/km. A to mám občas těžkou botu. Těmi 15 haléři za kilometr ten tařka trojnásobný měsíční "paušál" (vyšší daň) nedoženu Soukromě najezdím tak za 1500-2000 Kč.
Pro mě to prostě ekonomicky nemá absolutně vůbec žádný smysl.
Pro uživatele osobních aut, kteří nemusí platit Palivo, Servis, Amortizaci, Pojištění, a kdo ví co ještě, se vlastnictví jakéhokoliv auta nevyplatí a elektrického dvojnásob.
Kolik stál provoz Fabie během 320 000 km?
Když se budete držet pevného servisního plánu, jen na základní údržbě stojí Fabia 1.9 TDI po 320 000 km celkem 113 638 Kč, tedy přibližně 36 haléřů na každý ujetý kilometr.
No ale to samozřejmě není všechno. S autem se jezdí, s dlouhodobým průměrem 5,4 l/100 km, za svůj život spotřebovala odhadem 17 280 litrů paliva. Při hodně zaokrouhlené ceně 30 Kč za litr nafty nám tak vychází náklady 518 400 Kč za palivo. Ano, více než půl milionu korun. Nádrží tak už proteklo více peněz, než kolik tohle auto stálo jako nové.
Více detailu v tomto článku: https://www.garaz.cz/clanek/kolik-stoji ... m-21005660
Naprosto zbytečné... Porovnání jakéhokoli auta (i uplně stejného jako zmiňovaná fabka) plně poskytnutého bez nutnosti nést rizika z jeho vlastnictví a provozu, nedopadne jinak než vítěztvím Cipisovy Fabky ...cipis píše:Pojďme to ještě spočítat s nějakým hybridem, má někdo reálné spotřeby?
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Ale Cipis auto neplatí, jen ho má k dispozici jako benefit v práci a za to, že auto neplatil, nepojistil, nehradí servis ani palivo, platí 2k měsíčně...eman píše:Cipis: Počítáš reálné náklady řadového majitele.
To je manipulace...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 2675
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
ja si pisou nekolik let veskere naklady na auto. Mam peugeota 307SW, 1.6HDI. Pisu si uplne vsechno, i zarovky Kdyz nepocitam porizeni pred 10 lety za 300k jako ojetinu tak me palivo stoji v prumeru 2,9kc/km a dalsi 3 koruny na km jsou dalsi naklady na provoz. Servis, pojisteni, dalnicni znamka a tak. Takze vlastne jezdim za 6 korun
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: sob pro 24, 2022 12:03 pm
- Lokalita: Říčany
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Fakt mas elektrinu za 10kc/kwh?cipis píše:To máme ze sítě cca. 2 Kč/km.
To pro srovnani musis tankovat svuj spalovak na D5 u Rozvadova.
Ja mam na WB el.mer ten ukazuje 3042kWh, auto ma najeto 23kkm, ale v tom jsou par cest do Chorvatska, jeste nejake roadtripy s nabjienim mimo domov. Odhadem je to 5kkm, je to narocny spocitat kolik to stalo.
Ale s WB je to jasny 18kkm za 3042kWh a to je 0.17kWh/km
Za to jsem zaplatil 0.41kc/km - nabijel jsem v noci za 2.5kc/kWh vcetne DS a OZE.
v roce 2023 to bude 1.16kc/km za 6.8kc/kWh vcetne DS a OZE
Co bude v roce 2024 zatim nikdo nevi.
Naposledy upravil(a) xdenser dne pon led 23, 2023 11:51 am, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
A nebo přejít na spot a mezi 02:00 až 07:00 nabít auto, baterky, vytopit barák... 3 jištěním 3x32A zvládnutelné.
110Eur x 24.5 => 26951MWh x 1,21DPH 3260.95 + 400 platba operátorovi 3660.95 + distribuce 281 => 3941,-kč Snad mi nic nechybí...
Avšak jsou dny, kdy je spot čirá radost... třeba 01.01.2023 https://www.ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trh ... 2023-01-01
110Eur x 24.5 => 26951MWh x 1,21DPH 3260.95 + 400 platba operátorovi 3660.95 + distribuce 281 => 3941,-kč Snad mi nic nechybí...
Avšak jsou dny, kdy je spot čirá radost... třeba 01.01.2023 https://www.ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trh ... 2023-01-01
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 51
- Registrován: stř led 15, 2020 10:34 am
- Lokalita: okolí Třebíče
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5500
- Kapacita baterie [kWh]: 10
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Ono to není zas tak černobílé, ne vše jde takto kombinovat - viz ČSN 73 6005 - třeba s vodovodem může vše jít min. 40 cm daleko, ale dává se pro účely oprav poruch spíše dále. A pokud jde o velký přivaděč vody, tak tam by správce vodovodu určitě žádnou jinou síť nedovolil min. 1 m od trasy. S tímto vším souvisí šířka výkopu (+ problémy s výkopkem a narušením povrchů ve zvýšeném rozsahu) a také šířka trasy, protože na místo 40 cm lžíce bagru by se muselo kopat výkop min. 1,5 m široký.eman píše:Víš jak to chodí při stavbě sítí? Dotace. A když je dotace na kabel, tak se do stejného výkopu nesmí dát trubka, optika cokoliv...protože dotace je jenom na ten kabel. Tady nedaleko dělali nedávno obrovský přivaděč vody...na dotaci, a ani energetici, ani Cetin si do toho výkopu nesměli dát svoje sítě...........
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Energie zdraží víc, než se čekalo
od bokser01 » » v Ekonomika solárních systémů
Energie zdraží víc, než se čekalo
- 90 Odpovědi
- 6130 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PavelR
-
-
- 2513 Odpovědi
- 87615 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od eman
-
- 46 Odpovědi
- 5175 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
- 4 Odpovědi
- 907 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dipos
-
- 46 Odpovědi
- 3159 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od youda