Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 550
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Mhm, to je fakt už slabší. Já nabíjím do těch cca 1,5 - 1,55V/čl proudem 10A, to tak začíná plynovat a pak vybíjím proudem okolo 30A do mnapětí 4,5V/blok (0,9V/čl). Co jsem změřil nejhorší blok z těch, co tu mám, tak cca 90Ah při takovémto proudu. Do toho nepočítám ty dva s mrtvým článkem a ten, co dá tak 66Ah - ty bych rád vyměnil.

Co mám teda teď všechny články venku, tak nedělám kompletní kapacitní test, jen jsem orientačně změřil jejich zbývající kapacitu a vnitřní odpor, všechny měly přes 20Ah a po zatížení okolo 30A se chovaly stejně...až na tyto, jak už jsem psal, měly černý fleky pod tím plastem a 2 uplně KO, jeden už nicmoc..
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od brumlaj »

dracekvo píše:.... Mě se ten novější líbí víc. Hlavně kvůli novějšímu motoru. Ale nejsem si jistej, jestli tam není nějakej konstrukční problém.
A taky netuším jaká tam bude možnost opravy baterek. U saxa člověk najde špatný článek a prostě ho vymění.
Jak to má tenhle pažou. Kde a jaké baterky jsou poskovávané, těžko říct.
Motor iOna má psanejch 35kW, přetěžovaný je na 45kW. Zelené pole ekojízdy je do cca. 15kW tedy zátěž aku=1C. Akumulátor u modelů do roku cca. 2012 je složen z 88článků LEV50 a je umístěn pod prdelema řidiče+spolujezdce a dále dozadu pod celým sezením vzadu. Pro představu při demontáži akubloku je zapotřebí iONa zvednout a vysokým paleťákem akubox snést dolů. Z videa na trubce je to jasné jak facka. Potom lze vyměnit jednotlivé články - taktéž trubka. iOn je pouze pro 4 pasažéry (v TP). Posezení řidiče je v iONu značně výš než v Saxu a připadá Ti že se furt plazíš. Záleží jak a kde nabíjíš, ale v zimě klesá dojezd na cca. 95km a to bez topení. S topením na cca. 80. Jo a co se týká nalezení vadného článku - aplikace pro android se jmenuje CaniON je mám pocit zdarma a řekne Ti (nejen) o aku téměř cokoli a to v reálném čase. Předpokládám, že půjde hlavně o napětí na jednotlivých článcích a jejich teplotu. Vobrázky z aplikace jsou na storu a různých tlustých ksichtech dostupné i bez registrace. Další aplikace je tuším evbatmon či tak jaksi - ta Ti řekne jaký má řídící jednotka názor na aku jako celek (v procentech dyzajnované kapacity). Ta aplikace už je ale placená.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od dracekvo »

Výborné info. Akorát sem ještě našel, ze peugeot i citroen neumí topit na nabíječce. Což je na zimu dost na prd. Mitsubishi i-miev to umí a ještě k tomu má i dálkové ovládání. A cena stejná. Jen se pro nej musí za hranice. U nás se moc nevyskytuje.
calvera.jarda
Příspěvky: 75
Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od calvera.jarda »

Ono cim by na ty nabijecce topili kdyz maj topeni na benzin :-)
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od brumlaj »

calvera.jarda píše:Ono cim by na ty nabijecce topili kdyz maj topeni na benzin :-)
Teď zrovna je řeč o trojčatech Misubishi i-MiEV/Peugeot iOn/Citroen C-Zero. Žádný z nich nemá ve standardní výbavě bufíka. Pokud jej fyzicky má, je to dodělávka.

2dracekvo: holt Mitsubishi si chtělo udržet nějaký konkurenční plusový bod, tak těm druhým zkryplilo softvér. Je to škoda. Pokud je vůz nabíjen via CHAdeMO, pak je v zimě topení k nezaplacení. Nabíjíme-li však pomalu pak vytápění vozu má smysl pouze pokud je auto zapojeno na nabíječce a plně nabité nebo alespoň téměř nabité. Z důvodu, že konektor na autě je jednofázový, nabíječ v autě si vezme 13A. A s vozem dodávaný adaptér na standardní zásuvku říká autu, že nesmí odebírat větší proud než 16A. Topné těleso ve voze je 4,2kW takže si pápne 18A/230V s čímž se musí softvér spolu s trakční aku vypořádat. Pokud by se aku nabíjela a současně se topilo, bude to časově trochu kontraproduktivní.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od dracekvo »

Jo to je jasné, že nabíječka nestihne zásobovat komplet topení, ale aspoň to trošku zadotuje a bude to lepší, než roztápět ráno interiér jen z baterek. Těch 16kWh v tom vozítku není žádný zázrak.
Ale stejně přemýšlím, že si tam domontuju bufíka na naftu nebo líh a bude klid. Přece jen v zimě se může stát lecos a zůstat někde hodinu stát se zapnutým topením by mohlo být už na hranici dojezdu domu.
A po prozkoumání nabídky starých elektromobilů a jejich cen sem se rozhodl, že majitelé za to chtějí nesmyslné ceny a raději si koupím trošku novější, ale stále cenově dostupný Citroen C-zero. Nehledě na to, že ten 11kW motor by asi fakt na dojíždění do práce po okreskách nebyl.
Filas
Příspěvky: 122
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Filas »

Zdravím všechny majitele PSA elektromobilů. Nedávno se mi po dobíjení rozsvítíla v autě tato kontrolka:
Obrázek
Po načtení diagnostikou hlásí závadu porucha izolace:
Obrázek
Auto normálně jede, dobíjí, nevíte co to může být, kde mohu hledat problém?
Po smazání se závada cca po týdnu objevila znovu, zase jsem jí smazal a zatím se po pár dnech znovu neobjevila....
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od fugas »

Hoď si Lexii do Francouzštiny a tu hlášku dej na jejich fórum.Jednak mají mnohonásobně lepší přístup k informacím a za druhé ten překlad Lexie za moc nestojí.Technická Francouzština je oříšek.Já měl závadu "chyba přerušovače pohonu" ,z čehož se vyklubala "závada karty vrtulníku" :uh: Francouzi mi vysvětlili ,že odešlo cosi na základní desce v Sagemboxu ,kterou jsem měl a vyměnil.
Osobně to ale tipuji na pomalé "motor pá pá".Když shořel mě ,psalo to "porucha izolace" ,což bude v důsledku podobné.Asi záleží ,který číňan tu kterou Lexii překládal.
Šelak pomalu pelíchá ,což ale není úplně primární problém.Ten nastane až se na odhalených místech vytvoří dostatečný povlak měděnky ,který to pak zkratuje.Řekl bych že jsi ve fázi ,kdy si to jednotka umí už změřit ,ale technicky ještě ke zkratu nedošlo.Tak jsem to aspoň pozoroval já na svých dvou motorech.

Tak mnoho zdaru :handshake2: http://vehiculeselectriques.fr/
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Filas
Příspěvky: 122
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Filas »

Díky, zkusím to. to mě ani nenapadlo, přitom jsem na tom fóru dávno registrovaný. Už jste někdo zkoušel to aplikaci "Checkelec" na sledování a diagnostiku do telefonu?
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od fugas »

Nevím jak máš starou električku ,ale já mám standard OBD-hranatý konektor a ten to nepodporuje.U OBD2 by to možná šlo.Neznám konkrétně tu aplikaci ,ale asi by měla být napsaná pro elektromobil.Jinak se dozvíš pouze teplotu chladící kapaliny.

EDIT: Aha checkELEC ;)Měl jsem si to pořádně přečíst :) Tak pokud máš OBD2 ,třeba by to mohlo fungovat.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od brumlaj »

Jestli se teda bavíte o Saxu, tak bych zkusil rozebrat motor jako při výměně kartáčů a vyfoukat stlačeným vzduchem (bez vody ;-) ) zbytky obroušeného uhlí kartáčů z prostoru motoru. Uvidíš zda se jeho izolační stav nezlepší. Pokud se Ti nízký izolační stav objevil v zimě, je to pravděpodobně navlhnutí buď vinutí, nebo vodičů s izolací ne zcela ve formě, ale to už je na měření.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Filas
Příspěvky: 122
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Filas »

brumlaj píše:Jestli se teda bavíte o Saxu, tak bych zkusil rozebrat motor jako při výměně kartáčů a vyfoukat stlačeným vzduchem (bez vody ;-) ) zbytky obroušeného uhlí kartáčů z prostoru motoru. Uvidíš zda se jeho izolační stav nezlepší. Pokud se Ti nízký izolační stav objevil v zimě, je to pravděpodobně navlhnutí buď vinutí, nebo vodičů s izolací ne zcela ve formě, ale to už je na měření.
Ano, to jsem se docetl na tom francouzskem foru. Zkusim to nekdy rozebrat a vyfoukat.
Filas
Příspěvky: 122
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Filas »

fugas píše:Nevím jak máš starou električku ,ale já mám standard OBD-hranatý konektor a ten to nepodporuje.U OBD2 by to možná šlo.Neznám konkrétně tu aplikaci ,ale asi by měla být napsaná pro elektromobil.Jinak se dozvíš pouze teplotu chladící kapaliny.

EDIT: Aha checkELEC ;)Měl jsem si to pořádně přečíst :) Tak pokud máš OBD2 ,třeba by to mohlo fungovat.
Nemusi by OBD2 konektor. Ja ho taky nemam. Staci mit redukci na OBD2. Staci pak koupit na Aliexpressu redukci na bluetooth. Aplikace je zatim jen na Android telefony, komunikuje stejne jako orig. Diagnostika a lze zobrazovat vsechny hodnoty z auta, umi to kreslit i grafy a mazat zavady. Objednam tu redukci a pak to vyzkousim.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od fugas »

Za zkoušku to asi stojí.Ale obávám se že nejde ani tak o tvar konektoru ,jako spíš o komunikační protokol.OBD neoznačuje tvar zástrčky ,ale právě ten protokol.Ptal jsem se na to a prý některé značky aut mají stejný konektor ,ale OBD to není.

Připomínka od Brumlaje ohledně uhlíkového prachu je dobrá.Mě to bohužel nepomohlo ani v jednom případě ,ale určitě bych to zkusil.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Filas
Příspěvky: 122
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Filas »

Funguje to na stejnem komunikacnim protokolu jako originalni diagnostika Lexia. Takze staci redukce na OBD a fungovat to bude urcite. Vyzkousim to a dam vedet.
pezizka
Příspěvky: 741
Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
Lokalita: Kyjovsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9170
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od pezizka »

Dobrý večer,
Lexia pracuje s vícero komunikačními protokoly. Je v China provedení za pár grošů a pochybuji že seženete něco co funguje lépe. Drobné překlepy v překladu jsou nepodstatné, vždy je k dispozici kód chyby, takže Goooo pomůže. Na starší PSA je to asi nejlepší co seženete. A za pár grošů. Kdo by chtěl něco lepšího, můžu vřele doporučit nástupce - Diagbox. Lexii používám denně a mám srovnání s ofiko diagnostikami v naprosto odlišných cenových hladinách a asi nejsrovnatelnější je Texa. Jinak zásuvka 16p je CARB, OBD a EOBD je něco jiného ;)
Filas
Příspěvky: 122
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Filas »

To vše vím, ale tady jde úplně o něco jiného. Jde o aplikaci do telefonu, která dokáže Lexii nahradit, ale je určena jen pro elektromobily PSA. Aplikace j zdarma, jen stačí za cca 200 redukce s bluetooth do auta.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od fugas »

pezizka píše:Dobrý večer,
Lexia pracuje s vícero komunikačními protokoly. Je v China provedení za pár grošů a pochybuji že seženete něco co funguje lépe. Drobné překlepy v překladu jsou nepodstatné, vždy je k dispozici kód chyby, takže Goooo pomůže. Na starší PSA je to asi nejlepší co seženete. A za pár grošů. Kdo by chtěl něco lepšího, můžu vřele doporučit nástupce - Diagbox. Lexii používám denně a mám srovnání s ofiko diagnostikami v naprosto odlišných cenových hladinách a asi nejsrovnatelnější je Texa. Jinak zásuvka 16p je CARB, OBD a EOBD je něco jiného ;)
Zdravím ,
tak nějak jsem to myslel.Lexia přelouská všechna svoje auta s redukcí nebo bez.Ale to udělátko na modrý zub bude pro OBD2.Jinak by to byl super palubní počítač.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od fugas »

Filas píše:To vše vím, ale tady jde úplně o něco jiného. Jde o aplikaci do telefonu, která dokáže Lexii nahradit, ale je určena jen pro elektromobily PSA. Aplikace j zdarma, jen stačí za cca 200 redukce s bluetooth do auta.
Dá se někde v té aplikaci zvolit typ auta?Pokud je tam na výběr Saxo/106 ,pak je vyhráno a s redukcí se počítá.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od fugas »

Není nic jednoduššího ,než si to konečně najít :D
Přílohy
checkelec.png
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek