Žvanírna, bylo Energie zdraží víc, než se čekalo

Nezařaditelné
xdenser
Příspěvky: 32
Registrován: sob pro 24, 2022 12:03 pm
Lokalita: Říčany

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Nový příspěvek od xdenser »

Mimochodem planovana FVE(elektrina z FVE) mi vychazi kolem 4kc/kWh, za predpokladu vyuziti 500kWh/kWp za rok behem 20 let.
Takze az do ted stavet FVE pro me nemelo zadny smysl.
Ted uz to jakz takz smysl dava, pokud ale cena s DS spadne pod 4kc/kWh jsem v cistych ztratach.
A mam obavy ze se to stane.
Nemuze elektrina z male domaci FVE byt levnejsi nez z jake koliv velke prumyslove elektrarny.
Ti ceny z DS jsou vykrivene, bud zdrazi panely, nebo zlevni elektrina.
Naposledy upravil(a) xdenser dne pon led 23, 2023 11:57 am, celkem upraveno 1 x.
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5320
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Nový příspěvek od cipis »

Ronne, jaká manipulace? Jediný, kdo tu manipuluje a huláká, že bijeme černochy, jsi ty.

Výchozí podmínky jsem jasně napsal. A horší údaje jsem vybral i u té fábky, kámoška s tím jezdila normálně za 5 a občas mi auto vracela i se spotřebou 4,5. Se svým jízdním stylem bych se u EV dostával také na ty vyšší hodnoty.

A co se týče dalších nákladů na kilometr, tak ty jsou za rok 2022 jasně dané vyhláškou na 4,70 Kč/km. A evidentně je jedno, jestli EV nebo klasika. U EV se splácí o milion (či více) vyšší cena, u klasiky zase údržba.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
eman
Příspěvky: 1786
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Nový příspěvek od eman »

teonas píše:
Ono to není zas tak černobílé, ne vše jde takto kombinovat - viz ČSN 73 6005 - třeba s vodovodem může vše jít min. 40 cm daleko, ale dává se pro účely oprav poruch spíše dále. A pokud jde o velký přivaděč vody, tak tam by správce vodovodu určitě žádnou jinou síť nedovolil min. 1 m od trasy. S tímto vším souvisí šířka výkopu (+ problémy s výkopkem a narušením povrchů ve zvýšeném rozsahu) a také šířka trasy, protože na místo 40 cm lžíce bagru by se muselo kopat výkop min. 1,5 m široký.
Zrovna tenhle výkop byl široký dost...bylo to z EU dotace, takže se na náklady nehledělo a plno kamrádů z obecních zastupitelstev si přilepšilo. Dotace byla jedinný důvod k vyloučení dalších sítí. Stejně je to u nás......ŘSD má rekonsturovat hlavní obecní komunikaci...ok, upravíme sítě, položíme kabely, optiku na náklady obce....nééééé, tak to žádná silnice nebude, protože reko je na dotaci. Nejdřív může být silnice a pak ty chodníky znova rozkopejte na jinou dotaci. ČR.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5320
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Nový příspěvek od cipis »

Kolikrát máš započítanou výměnu měniče? A regulátorů?
Kolikrát baterii? Rozbité panely, degradace panelů?
Za těch 20 let?

Byl bys tak hodný, a zkusil to sem hodit detailněji? Spousta z nás to už (radši) přestala počítat :D
xdenser píše:
Mimochodem planovana FVE(elektrina z FVE) mi vychazi kolem 4kc/kWh, za predpokladu vyuziti 500kWh/kWp za rok behem 20 let.
Takze az do ted stavet FVE pro me nemelo zadny smysl.
Ted uz to jakz takz smysl dava, pokud ale cena s DS spadne pod 4kc/kWh jsem v cistych ztratach.
A mam obavy ze se to stane.
Nemuze elektrina z male domaci FVE byt levnejsi nez z jake koliv velke prumyslove elektrarny.
Ti ceny z DS jsou vykrivene, bud zdrazi panely, nebo zlevni elektrina.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
xdenser
Příspěvky: 32
Registrován: sob pro 24, 2022 12:03 pm
Lokalita: Říčany

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Nový příspěvek od xdenser »

cipis píše:
Kolikrát máš započítanou výměnu měniče? A regulátorů?
Kolikrát baterii? Rozbité panely, degradace panelů?
Za těch 20 let?
Je celkem mozne ze nakonec to vyjde vic, take je mozne ze vytezim vic jak 50%.
Uvidime.
Ronn
Příspěvky: 386
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Nový příspěvek od Ronn »

cipis píše:
Ronne, jaká manipulace? Jediný, kdo tu manipuluje a huláká, že bijeme černochy, jsi ty.
Hysterii, si klidně můžeš odpustit. Jsme přece technici, ne.. :))
cipis píše:
Výchozí podmínky jsem jasně napsal. A horší údaje jsem vybral i u té fábky, kámoška s tím jezdila normálně za 5 a občas mi auto vracela i se spotřebou 4,5. Se svým jízdním stylem bych se u EV dostával také na ty vyšší hodnoty.
Jaké fabky?! Píšu 2,-kč/km za EE u Tesla 3... Přečti si to po sobě, pls...
cipis píše:
A co se týče dalších nákladů na kilometr, tak ty jsou za rok 2022 jasně dané vyhláškou na 4,70 Kč/km. A evidentně je jedno, jestli EV nebo klasika. U EV se splácí o milion (či více) vyšší cena, u klasiky zase údržba.
Plácáš páté přes deváté. Sazba za kilometr je náhrada na 1km, když auto účtuješ do účetnictví za ujetý kilometr. Když je auto majetkem firmy, jde do nákladů všechny opravy a spotřeba, i kdyby jsi jezdil za 14l/100 a každý rok zaplatil na opravách 300kkč.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5320
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Nový příspěvek od cipis »

Neplácám páté přes deváté, je to přesně právě protože to někdo třikrát otočí na boudu nebo si koupí scenika, a někdo zase si většinu opraví sám nebo trefí dobrý kus.
Ta hodnota je spočítaná z mnohem většího počtu vozů, než co tady probereme. Evidentně se ale i tak tady trefí, když kolega píše 6 Kč/km, tak mu to vychází velice pěkně.
Tzn. je to velice vypovídající hodnota opotřebení vozidla. Přece nebude zaměstnavatel nedoplácet/přeplácet, proč by to dělal. Takhle má velice rozumnou hodnotu, která se dá použít u všech výpočtů.

A číst, číst bys to měl ty. Poukazoval jsi na to, že jsem si vybral horší hodnotu u EV, já ti na to odpověděl, že jsem si u té fábky vybral též tu horší hodnotu. Dodatek, že se svým jízdním stylem budu na té horní hodnotě i u EV jsi nezaregistroval? Tak tam jukni ještě jednou.

Já žádnou hysterii nemám, ty se ale asi můžeš posrat z toho, že tu uvádím, že v mém případě nemá EV absolutně žádný ekonomický smysl. Což je fakt, který odmítáš akceptovat, ale to je už tvůj boj. A rozhodně to není o tom, že tu někdo o EV tvrdí údajné fámy atd. Stačí počítat. A lidí, co mají služební jako benefit, tak málo zrovna není ...

Jinak když jsme u těch fám, co znamená ta sazba 0,5%? Proč to nemá žádná kalkulačka pro rok 2023, co jsem našel? Mají to špatně? Anebo je zásadní problém v té další větě v zákoně o dani?
Tedy toto:
"jedná-li se o nízkoemisní motorové vozidlo podle zákona upravujícího podporu nízkoemisních vozidel prostřednictvím zadávání veřejných zakázek a veřejných služeb v přepravě cestujících,"
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
vanilka
Příspěvky: 333
Registrován: stř kvě 05, 2021 2:57 pm
Lokalita: Beroun, Příbram

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Nový příspěvek od vanilka »

Dokonce i z TOP managementu BMW zazněl před nějakou dobou hlas, že by se pro zajištění udržitelnosti měla auta déle opravovat a méně nahrazovat novými. A pod to se podepíšu. Nejekologičtější auto je to, které se nemusí vyrobit a nejekonomičtější to, které si nemusím koupit. S argumentací o důležitosti autoprůmyslu na mě nechoďte. Když něco omezim, automaticky se něco jiného rozvine.

O ekonomičnosti provozu našich přibližovadel se tady můžeme hádat do nekonečna, protože každý na to pohlížíme perspektivou vlastní situace, možností a schopností. Někdo se za 1.5mil vysype do koupě novýho auta, jinej si v MONTE CARLO koupí leštěnku za 100k. Někdo si do autorizovanýho servisu jezdí nechat dolít i kapalinu do ostřikovačů, jinej je schopen zrepasovat motor v garáži. Jeden tankuje jen prémiový paliva, jinej jezdí na vyfrit z hospody. A teď si tady vzájemně přeměřujete pindíky, když máte každej jinej metr ;-)
4512kg VRLA GEL / 20kWp+
ChlapeczDediny
Příspěvky: 297
Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
Lokalita: Juh BBSK
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3100
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Nový příspěvek od ChlapeczDediny »

Ronn píše:
A ty si snad počítáš do potřeby na své Fabce i obsluhu procesu výdeje paliva a výdej u stojanu?
Já teda jo, protože tu energii a technologii platím v ceně tankovaného paliva.
3s2p Amerisolar 285 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
ChlapeczDediny
Příspěvky: 297
Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
Lokalita: Juh BBSK
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3100
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Nový příspěvek od ChlapeczDediny »

Franta2776 píše:
Němci si budou pořád kupovat VW, Francouzi Renault a Češi Škodu.
Možná. A kdo ty fabriky vlastní?
3s2p Amerisolar 285 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Nový příspěvek od rottenkiwi »

Ale ono sa to obmedzuje, aby sme prezili, ak stupne voda v Rotterdame,
ci Londyne alebo v deltach velkych riek v Azii o 1 - 1.2 m, tak sa uz nerozvinie
nic, lebo vsetko bude zaliate a cca. 1 mld ludi prijde o domy.

Potom cca. 2 mld. ludi prijdu o vodu, lebo uz vidite ako je posahane pocasie
za poslednych 35 dni som mal z FVE 0.3 0.35 az 0.56 kWh denne, az dneska 7.2 kWh.

Ale to toho co priklada do kotla v parnej lokomotive ani co tazi uhlie v Polsku
nezaujima. Nezaujima to ani sudruhov v CIne, lebo nemaju ropu, nemaju dostatok
plynu z Ruska cez 2 plynovody, a uz niekolko rokov buduju 11 GW priehradu
ale urobit 11 GW FVE, to je 30x rychlejsie, ako urobit tu priehradu.

A ked sa trochu venujete sopkam v Europe, tak viete co nas caka pod morom
v okoli Talianska.

Ale to chce common-sense, ze ked ten druhy nema na jedlo, lieky a drevo,
nemoze detom dopriat studium u profesora, ktoreho pozna a druhy si lieta
hore dole, alebo jazdi autom hore-dole, tak asi tan gap medzi ludmi narasta
a 10 % bohatych sa nikdy nepostara o 90 % choorych a chudobnych.

V Nemecku je teraz 14 milionov ludi pod hranicou biedy ==> maju prijem pod 1460 € mesacne.

Este horsie je to v GB, tak nie schopni platit ucty za energie.

U nas som pocul, ze pekari nedostanu od statu pomoc a 5x drahsia el. hlavne v noci
ked nesvieti zdvihne cenu rozkov na 1 € a cenu chleba na 4 - 6 €.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
kodl69
Příspěvky: 7729
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Nový příspěvek od kodl69 »

to ten chleba bude ještě lacinej... GB a cena energie: byl jsem před pár lety ve skotsku, všude jednoduchý okna, kamenej barák, topení sice nainstalovaný, ale nějak nešlo zapnout, proč asi... tj oni prakticky netopí, i když v zimě tam je podobně jako u nás... A jak je možný, že nemají na energie, když je nespotřebovávají?
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
eman
Příspěvky: 1786
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Nový příspěvek od eman »

No my si obecně topíme nad poměry. Švagrová má kamarádku ve Skotsku a mají běžně kolem 16°C v baráku,chodí ve svetru a připadá jim to normální. A takhle to tam má většina.

Jinak ať je chleba za 6 Ojro. Lidi jsou líný a místo aby si něco upekli doma, tak radši nadávají na Václaváku. Zrovna ten chleba je úplně bez práce v automatické pekárně a kdo má doma kuchyňského robota, tak si může za pár minut vyrobit cokoliv.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Neo
Příspěvky: 264
Registrován: pát kvě 27, 2022 8:40 pm
Bydliště: naplavenina u OL.

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Nový příspěvek od Neo »

Ronn píše:
Ani ne... Motor se často označuje jako "PMSRM” nebo taky označuje motor IPM (vnitřní permanentní magnet), který má permanentní magnety v mezerách v rotoru. problematiku lze detailně dostudovat u vývojáře motorů https://www.youtube.com/watch?v=esUb7Zy5Oio
Co je BLDC motr lze dostudovat tady:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Bezkart%C ... 3%BD_motor
to jak to kdo nazývá z hlediska účinosti je jedno.
Ronn píše:
Ale pojďme trochu požítat:
100km/h =~ 27 m/s. S autem o hmotnosti 1800 kg je vaše kinetická energie 0,5*1800*(27)^2 = 656100 Joulů.
3,6 MJ je jedna kWh, takže 0,656 MJ je asi 0,18 kWh.
Celková energie, která je k dispozici pro znovuzískání z rychlosti 5km/h na 100km/h je o něco menší, než potřebujete k ujetí 1km, nedostanete ji zpět celou – avšak cca. 85% určitě. (motor 90 %, střídač 94% efektivní a nabíjení lion)
Avšak pozor na druhou mocninu. Dostupná energie se rychle zvyšuje s rostoucí rychlostí.
Napsal jsi to hezky: (motor 90 %, střídač 94%... teď k tomu přidej učinost nabíječky, účinost baterie a ke tvým deklarovaným 80% celkové účinosti se nedostaneš
Ronn píše:
Takže když bude konfigurace na čisté rovině a rovně a bez křižovatek, hodnota bude malá. A čím více kopcovitý terén, zatáčky a křižovatky, tím více bude rekuperace větší. Na doplnění uvádím, že Tesla rekuperuje do úplného zastavení.
Tesla rekuperuje do úplného zastavení? Taky pěkný blábol z hlediska principu motoru to nelze, ale jako reklama dobrý :)
Ronn píše:
Ano, ale testuješ motor, v laboratoři :) Uváděných 20% se týká přenosu na kola, po všech režijích a interní EE spotřebě. O vypalování DFP se raději nebavme. Už teď je ten rozdíl mimořádný.
Ve tvém odkazu je laboratorní účinost spalováku 46% takže rozdíl 26% jde na interní spotřebu vozu? nech se vysmát.
Ronn píše:
To je jasný, ne: Auto spotřebuje na mých 35kkm 7000kWh včetně ztrát s nabíjením (tj. 0,2kWh/km). Ušetřil jsem 2275l paliva *1,6kWh => 3640kWh, to je EE, pro lidi s BEVem bez FVE. No a moje FVE 20kWp těch 7000kWH jistě vyrobí... ;)

A odkaz na tematické video : https://www.youtube.com/watch?v=IrxR54bk9As
Zamýchat kWh energie s kWh elekrtické energie- to už je vyšší dívčí :)

Když ti výpočty tak pěkně jdou, tak spočítej kolik plynu musíš spálit v plynové elektrárně v severních čechách tak aby jsi mohl ve středních čechách nabít a ujet s EV 100km :)
Uvidíme co ti zbyde z 80% :D
++
Ronn
Příspěvky: 386
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Nový příspěvek od Ronn »

Neo píše:
to jak to kdo nazývá z hlediska účinosti je jedno.
No právě, že není.
Neo píše:
Napsal jsi to hezky: (motor 90 %, střídač 94%... teď k tomu přidej učinost nabíječky, účinost baterie a ke tvým deklarovaným 80% celkové účinosti se nedostaneš
Já říkal 65%, 80% včetně rekuperace a pak už to máš správně.
Neo píše:
Taky pěkný blábol z hlediska principu motoru to nelze, ale jako reklama dobrý :)
Máš pravdu, opravuji se: Tesla rekuperuje téměř až do úplného zastavení.
Neo píše:
Ve tvém odkazu je laboratorní účinost spalováku 46% takže rozdíl 26% jde na interní spotřebu vozu? nech se vysmát.
Hele, jsou to informace z článků a recenzovaných publikací jako je na odkaze níže, tak se jim jdi smát. https://www.casopisstavebnictvi.cz/clan ... ro-cr.html

Neo píše:
Zamýchat kWh energie s kWh elekrtické energie- to už je vyšší dívčí :)
Tak yo :)
Neo píše:
Když ti výpočty tak pěkně jdou, tak spočítej kolik plynu musíš spálit v plynové elektrárně v severních čechách tak aby jsi mohl ve středních čechách nabít a ujet s EV 100km :) Uvidíme co ti zbyde z 80% :D
Tohle OT nebudu komentovat, odpověď máš výše.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Nový příspěvek od NOPARasito »

Ronn píše:
Neo píše:
to jak to kdo nazývá z hlediska účinosti je jedno.
No právě, že není.
Neo píše:
Napsal jsi to hezky: (motor 90 %, střídač 94%... teď k tomu přidej učinost nabíječky, účinost baterie a ke tvým deklarovaným 80% celkové účinosti se nedostaneš
Já říkal 65%, 80% včetně rekuperace a pak už to máš správně.
Neo píše:
Taky pěkný blábol z hlediska principu motoru to nelze, ale jako reklama dobrý :)
Máš pravdu, opravuji se: Tesla rekuperuje téměř až do úplného zastavení.
Neo píše:
Ve tvém odkazu je laboratorní účinost spalováku 46% takže rozdíl 26% jde na interní spotřebu vozu? nech se vysmát.
Hele, jsou to informace z článků a recenzovaných publikací jako je na odkaze níže, tak se jim jdi smát. https://www.casopisstavebnictvi.cz/clan ... ro-cr.html

Neo píše:
Zamýchat kWh energie s kWh elekrtické energie- to už je vyšší dívčí :)
Tak yo :)
Neo píše:
Když ti výpočty tak pěkně jdou, tak spočítej kolik plynu musíš spálit v plynové elektrárně v severních čechách tak aby jsi mohl ve středních čechách nabít a ujet s EV 100km :) Uvidíme co ti zbyde z 80% :D
Tohle OT nebudu komentovat, odpověď máš výše.
Peknej clanek, co jsem si z nej vzal.
Tlaceni do EV je nesmysl.
Me osobne vychazi MIX.
Vsem co maji zkreslene predstavy o EV, doporucuji zkusit navstivit treba salon vyrobcu EV a svezt se.
Ten kdo jde po ekonomice zatim s EV nepochodi, ten zustane u "cmoudu"(holt bazarovky vyjdou prece nejlepe)
Taky nazor:
https://autozurnal.com/martin-jahn-skod ... -mozny-ale
kodl69
Příspěvky: 7729
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Nový příspěvek od kodl69 »

Co jako zvláštního ten lektromobil udělá? měl jsem v prackách teslu S performance, nisan leaf, peugeot ion, ale nic z toho mě nepřesvědčilo. Tesla je raketa, ale na R1 jí ujedu v první zatáčce, a asi i na maximálce i na zrychlení :)
Pěknej článek. Možná to počítají zbytečně složitě, stačilo by vzít kilometry * počet*20kWh a jsme tam taky, ale závěr:
"Porovnáme-li emise, vzniklé při provozu automobilů (11 195 900 t CO2), a emise vytvořené při výrobě elektřiny pro ekvivalentní množství elektromobilů (10 400 000 t CO2), je zřejmé, že při náhradě automobilů se spalovacími motory elektromobily se při zachování současného energetického mixu ČR neušetří téměř nic. Rozdíl je pouhých několik procent. "
když k tomu započteme podstatně vyšší energetickou a surovinovou náročnost elektromobilu proti spalováku, tak je jasný, že tohle je v globále cesta do pekel. A jenom evropská. Takže znovu: zásobování pěší zóny elektro dodávkou OK, tramvaje (šaliny a pod) trolejbusy (trajfy a pod.) + elektrifikovaná železnice je správně, ale nesmyslný elektromobily s dojezdem nad 50km - ve městě se kdekoliv můžou naklapnout na trolejbusovou trať, už je to funkční,( známej dělal vývoj tohohle a je tam zrovna příjemnejch 600V DC), a pro nás vesničany nechat v pohodě spalováky euro4, protože tam ještě nejsou podmínkou nesmyslný technologie s velice omezenou životností (motůrky ze sekaček nafouklý dvěma turby a kompresorem). Ale to by někdo musel použít selskej rozum, a ne tlačit něco, za co dostal namazaný. Ostatně tohle už proběhlo kdysi s airbagy, ABS, ETC a další, podobně jako snižování rychlostí prej zvyšuje bezpečnost - všechno prokázaný nepravdy, ne -li lži... Třeba podle tohoto jsem už minimálně 20 let mrtvej. Děkuji, jíst a pít mi celkem chutná, a ani náledí není důvod dodržovat předepsaný rychlosti všude...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Nový příspěvek od NOPARasito »

Kodle, dle vyberu EV co jsi testoval nemam co dodat.
Porovnavat se supersportem. Hm.
Ja nejsem ekoterorista, ale pokud hromadu EVckaru zapoji do procesu vlastni FVE je to trochu jinde.
Ja nemam potrebu nekomu vtirat EV, ale jen ukazat cestu.(sam vyuzivam, CMOUDY, ale dle toho co si v okoli vsimam, tak trochu jinak nez 80% pilotu)
I ja mam problem s cenou EV neboj. Ale dokazu si odpustit jiny "zbytny" veci.
glottis
Příspěvky: 2675
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Nový příspěvek od glottis »

Jestli se bavíte o Praha R1 tak porovnávat auto za 3,3mega a civilní Teslu za 1,5 kde dostanu větší užitnou hodnotu ... No :)
Franta2776
Příspěvky: 3431
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Nový příspěvek od Franta2776 »

Je úsměvné tu sledovat diskusi nás vesměs chlapů ve věku okolo důchodu.Mladí lidé berou elektromobilitu,ochranu planety i greendeal jako součást jejich života. Můžeme s tím nesouhlasit,ale to je tak všechno.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek