Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Obecná diskuze na téma soběstačnost s využitím alternativních zdrojů energie, jejich využití v běžném životě, potravinová soběstačnost atd.
- fugas
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
- Reputace: 383
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
To je na tom právě ta pohoda.Jedu 40 a je mi jedno jestli sám nebo ve třech.Ten stálý krouťák nás uveze všechny.Ale samozřejmě s vlivem na spotřebu energie.Nedělal bych to na trvalo.To by byl ekonomický i funkční nesmysl.Jen mě to napadlo jako taková sranda tour.
Všechno takové odpojování jsem zavrhnul ,protože lehce dojde k situaci kdy se systém zacyklí do jednou já,jednou ty.Takhle potrápit to nechci a také nechci večer zjistit že není nabito lautr nic ,páč se přes den pralo a mylo nádobí.
Chci si hrát ,ale tak aby to fungovalo na nějaké únosné míře spolehlivosti.Proto to také řeším přes to že je říjen.Nebude to hned a na jaro aby to mělo nějakou reálnou úroveň.Jinak to raději strčím do zásuvky.
Těch reglů je na Alibabě bambilion.Tak něco vyberu.Dám pět panelů a buď tam poteče kilowatt ,nebo 100W ,ale bez vedlejších vlivů a zásahů.Automatizovat to tak ,aby se to případně dorazilo ze zásuvky ,to už bude višnička.
Všechno takové odpojování jsem zavrhnul ,protože lehce dojde k situaci kdy se systém zacyklí do jednou já,jednou ty.Takhle potrápit to nechci a také nechci večer zjistit že není nabito lautr nic ,páč se přes den pralo a mylo nádobí.
Chci si hrát ,ale tak aby to fungovalo na nějaké únosné míře spolehlivosti.Proto to také řeším přes to že je říjen.Nebude to hned a na jaro aby to mělo nějakou reálnou úroveň.Jinak to raději strčím do zásuvky.
Těch reglů je na Alibabě bambilion.Tak něco vyberu.Dám pět panelů a buď tam poteče kilowatt ,nebo 100W ,ale bez vedlejších vlivů a zásahů.Automatizovat to tak ,aby se to případně dorazilo ze zásuvky ,to už bude višnička.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
- Reputace: 3
- Bydliště: Luka nad Jihlavou
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Zdravím elektrikáře
takže taky si něco dovolím napsat ke zkušenostem s PSA Elecrique. Mám již druhý kousek a to oba P106. Prvního jsem si koupil v roce 2004 a po neskutečných problémech s přihlášením jsem s ním projel takřka půlku Evropy. Měl jsem tam přidanou nabíječku, takže místo 4 hodin nabíjení jsem byl na 2 hodinách při 60A. Co jsem podcenil byla voda. Při jízdě do kopce mi explodoval přední spodní box....Oprava 60tkč. Bohužel bylo to pro mne vražedné. Auto muselo jít z domu. Bydlení bylo přednější a doma nebyla vůle a tak. Po menší pauze z
se City el jsem se dostal náhodou ke své současné 106 s dojezdem 6km. Cena byla velmi příznivá. Zadní box byl mrtvý a bez louhu. Toto jsem pojal jako výzvu a po třech týdnech chemie se mi podařilo auto dostat na reálných 60km. Viz moje diskuze o oživení.
Co jsem si pročítal Vaše nápady a diskuzi, tak něco doplním: Soláry na auto nejsou to pravé ořechové, jednak mají vysoký vnitřní odpor (již testováno ), musí mít ten správný úhel ( mám na baráku 2.5KWp a doladit to na správný sklon bylo pomalu horší než naladit satelit) a navíc nízké nabíjení ZVYŠUJE spotřebu vody.Mám nastavenou domácí síť a auto na nabíjení ze solárů, takže v létě se jen směju cenám ropy. V zimě si to hold koupím od distribuce...ale furt mám 65%/35% nabíjení ve prospěch slunce. Dále tahat za autem vozík je blbost. Je slabé a víte jak jezdí. S vozíkem nepojede a navíc spotřeba je jinde. Dále na tyto auta nelze legálně namontovat závěs. (jediná vyjímka je Vegrova 106, která ujede 500km a to nevím jak se mu to povedlo) Dále z vlastní zkušenosti vím, že NiCd mají rády vyšší nabíjecí proudy a zase nemají rády, když ta elektrika přes ně jen "teče" z jiného zdroje. Vše jsem již testoval.Pokud řešíte dojezd je zde jediná schopná možnost a to je LiFePo4 a to je tak 120tkč. Auto je pak opravdu jinde. Sám osobně zůstávám u kadmia, protože denně jezdím do 40km. Navíc kadmium je BLBUVZDORNÉ, nepotřebuje BMS a nevadí mu zas tak zima. To jsem si na autě dodělal v podobě monitoringu jednotlivích baterek. Co jsem si k autu dokoupil je EV lite z UK za 300.- liber. Mám kompletní přehled o vodě, sám si jí mažu a udržuji baterky v nabuzeném stavu. Na což i stačí normální dorovnávání před koncem nabíjení, ale jednou za čas si je dorovnám. Zkontrolujte si jestli Vám chladí ventilátor motor, nežere to tolik uhlíky a topení neohřívá baterie. Je tam spíš problém ty baterky pořádně uchladit. V létě obzvlášť. V zimě je celkem dobře ohřeje nabíječka....
To asi vše pokud jsem něco zapomněl, tak to doplním
Martin
takže taky si něco dovolím napsat ke zkušenostem s PSA Elecrique. Mám již druhý kousek a to oba P106. Prvního jsem si koupil v roce 2004 a po neskutečných problémech s přihlášením jsem s ním projel takřka půlku Evropy. Měl jsem tam přidanou nabíječku, takže místo 4 hodin nabíjení jsem byl na 2 hodinách při 60A. Co jsem podcenil byla voda. Při jízdě do kopce mi explodoval přední spodní box....Oprava 60tkč. Bohužel bylo to pro mne vražedné. Auto muselo jít z domu. Bydlení bylo přednější a doma nebyla vůle a tak. Po menší pauze z
se City el jsem se dostal náhodou ke své současné 106 s dojezdem 6km. Cena byla velmi příznivá. Zadní box byl mrtvý a bez louhu. Toto jsem pojal jako výzvu a po třech týdnech chemie se mi podařilo auto dostat na reálných 60km. Viz moje diskuze o oživení.
Co jsem si pročítal Vaše nápady a diskuzi, tak něco doplním: Soláry na auto nejsou to pravé ořechové, jednak mají vysoký vnitřní odpor (již testováno ), musí mít ten správný úhel ( mám na baráku 2.5KWp a doladit to na správný sklon bylo pomalu horší než naladit satelit) a navíc nízké nabíjení ZVYŠUJE spotřebu vody.Mám nastavenou domácí síť a auto na nabíjení ze solárů, takže v létě se jen směju cenám ropy. V zimě si to hold koupím od distribuce...ale furt mám 65%/35% nabíjení ve prospěch slunce. Dále tahat za autem vozík je blbost. Je slabé a víte jak jezdí. S vozíkem nepojede a navíc spotřeba je jinde. Dále na tyto auta nelze legálně namontovat závěs. (jediná vyjímka je Vegrova 106, která ujede 500km a to nevím jak se mu to povedlo) Dále z vlastní zkušenosti vím, že NiCd mají rády vyšší nabíjecí proudy a zase nemají rády, když ta elektrika přes ně jen "teče" z jiného zdroje. Vše jsem již testoval.Pokud řešíte dojezd je zde jediná schopná možnost a to je LiFePo4 a to je tak 120tkč. Auto je pak opravdu jinde. Sám osobně zůstávám u kadmia, protože denně jezdím do 40km. Navíc kadmium je BLBUVZDORNÉ, nepotřebuje BMS a nevadí mu zas tak zima. To jsem si na autě dodělal v podobě monitoringu jednotlivích baterek. Co jsem si k autu dokoupil je EV lite z UK za 300.- liber. Mám kompletní přehled o vodě, sám si jí mažu a udržuji baterky v nabuzeném stavu. Na což i stačí normální dorovnávání před koncem nabíjení, ale jednou za čas si je dorovnám. Zkontrolujte si jestli Vám chladí ventilátor motor, nežere to tolik uhlíky a topení neohřívá baterie. Je tam spíš problém ty baterky pořádně uchladit. V létě obzvlášť. V zimě je celkem dobře ohřeje nabíječka....
To asi vše pokud jsem něco zapomněl, tak to doplním
Martin
- dracekvo
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
- Reputace: 155
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Měl bych dotaz pro provozovatele. Jak je to s koupí elektroauta. Myslím tím následnou evidenční kontrolu a tak. Zajímá mě to hlavně z důvodu koupě auta, které se nabízí bez baterek. By asi technici koukali, kdyby se jim na linku to auto dotlačilo
Lákalo by mě asi citroen berlingo. Hlavně kvůli tomu prostoru vzadu. Kde by se do boxu dali umístit téměř jakékoli baterie.
Lákalo by mě asi citroen berlingo. Hlavně kvůli tomu prostoru vzadu. Kde by se do boxu dali umístit téměř jakékoli baterie.
- fugas
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
- Reputace: 383
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
dracekvo: Těžko říct.Pohledal bych jestli auto musí mít technickou.A jestli ano ,pak tedy jestli není striktní podmínkou funkční pojízdný stav.Jako aby někdo nepřitáhl na technickou auto s potkaným motorem a netvrdil že mu jen došel benzín.Což se bez baterek u elektromobilu těžko zkusí.
stepynek: Díky za vyčerpávající vyjádření.Určitě budu mít s dovolením také nějaké otázky.nemám teď čas se rozepisovat
stepynek: Díky za vyčerpávající vyjádření.Určitě budu mít s dovolením také nějaké otázky.nemám teď čas se rozepisovat
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2680
- Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
- Reputace: 266
- Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Cez TK neprejdes. Auto ma ist na TK pojazdne. Ved sa tam preveruje technicky stav vozidla, cize musi byt pojazdne...
Odoslané z Lenovo Vibe Z2 Pro.
Odoslané z Lenovo Vibe Z2 Pro.
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
- fugas
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
- Reputace: 383
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
stepynek: K čemu je prosím to tlačítko na konci páčky na stěrače?Nepodařilo se mi to nikde najít.Po jeho stisknutí se ozve pískavý ton ,který po chvilce změní svoji výšku.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
- Reputace: 3
- Bydliště: Luka nad Jihlavou
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
To Fugas : to nevím ani jsem to nezaregistroval, že tam něco je
Jinak na Technickou prohlídku i evidenční kontrolu může jít i nepojízdné a i dokonce bourané. Na technickou kontrolu už musí být pojízdné a splnit vše co má. Jinak vše probíhá jak u běžných fosiláků akorát do CISu se musí napsat, že to je elektromobil.....
Jinak na Technickou prohlídku i evidenční kontrolu může jít i nepojízdné a i dokonce bourané. Na technickou kontrolu už musí být pojízdné a splnit vše co má. Jinak vše probíhá jak u běžných fosiláků akorát do CISu se musí napsat, že to je elektromobil.....
-
- Příspěvky: 322
- Registrován: pon čer 20, 2016 1:56 pm
- Reputace: 18
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
mam odsokuseno 21 let provozu baterie , najezd cca 300 tis. km , ted jsou jeste ve vysokozdviznym voziku
FVE 4,9KWp kostal piko 5,5 , MVE 17KW , elektroauto ELTRA
- ota
- Příspěvky: 2300
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Reputace: 514
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Na evidenční kontrole, která je potřebná pro převod jsou kontrolovány štítky a dokumentace vozu. Je naprosto běžné, že se přiveze auto na plaťáku, složí se, odtlačí do linky, zkontroluje a zase natáhne. Občas, pokud je technik spřátelený, se kontroluje auto aniž by se složilo.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
- fugas
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
- Reputace: 383
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Zdravím ve spolek.
Udělal jsem video pro lepší představu jak se s tím jezdí.Než jsem to pořídil ,žádné takové jsem nenašel.Tahle trasa se dá ujet s konečným stavem ukazatele 90% ,ovšem musí k tomu být podmínky.Video je pořízeno za účasti dvou traktorů a jednoho blba ,co vás v obci předjíždí ,abyste si následně mohli užít společnou přestávku na červené semaforu ketrý měří padesátku.Tyhle zbytečné zásahy do dynamiky jízdy jsou samozřejmě energeticky dost náročné.Pak ještě jeden semafor pořízený z fondů EU ,který řídí dopravu v místě ,kde z vedlejší přijíždí asi tak pět aut denně.Ale tak bylo potřeba proinvestovat ,tak co bychom nebyli světoví
https://www.youtube.com/watch?v=J8mOzPJ ... e=youtu.be
Udělal jsem video pro lepší představu jak se s tím jezdí.Než jsem to pořídil ,žádné takové jsem nenašel.Tahle trasa se dá ujet s konečným stavem ukazatele 90% ,ovšem musí k tomu být podmínky.Video je pořízeno za účasti dvou traktorů a jednoho blba ,co vás v obci předjíždí ,abyste si následně mohli užít společnou přestávku na červené semaforu ketrý měří padesátku.Tyhle zbytečné zásahy do dynamiky jízdy jsou samozřejmě energeticky dost náročné.Pak ještě jeden semafor pořízený z fondů EU ,který řídí dopravu v místě ,kde z vedlejší přijíždí asi tak pět aut denně.Ale tak bylo potřeba proinvestovat ,tak co bychom nebyli světoví
https://www.youtube.com/watch?v=J8mOzPJ ... e=youtu.be
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
- fugas
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
- Reputace: 383
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 7753
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Reputace: 942
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Tak na tohle bych neměl nervy. A co když tě tlačí před sebou náklaďák?
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
- fugas
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
- Reputace: 383
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
To se zatím nestalo Jen jednou když jsem musel nouzově po dálnici.Ale tak léta jsem tlačil náklaďáky já ,tak teď je to obráceně Ale ty zoufalosti kolem 50km/h jsou opravdu ve stoupácích kde by to víc jelo maximálně kozlovi bez návěsu.Ono se to v budoucnu s lithiem o dost zlepší.V normálních podmínkách se i tak těch 70km/h dá jet.Navíc ani obutí tam není ideální ,to se z jara také vyladí.Všechno je holt za něco.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2680
- Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
- Reputace: 266
- Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Treba si dat velku nalepku do zadu, ze elektromobil a inteligentny clovek to pochopy ze preco ides pomaly. Ale blbcov mame naceste aj tak dost...
Odoslané z Lenovo Vibe Z2 Pro.
Odoslané z Lenovo Vibe Z2 Pro.
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Nejsem si jistý, zda to jde pochopit (že elektromobil má jiný výkon než auto se spalovacím motorem).
Vlastním celkem dost strojů s malými spalovacími motory. Když použiješ přepočet na kW tak zjistíš třeba...
Že fukar/vysavač listí s 2,8 kW ele.motorem velmi zaostává za tím osazeným 0,8 kW dvoutaktem. Že 1 kW čtyřtakt je výkonější než 2,5 kW ele.motor u rotavátoru. Že elektrocentrála s výkonem dvoutaktního spalovacího motoru odpovídajího 1,2 kW se osazuje generátorem výkonu polovičního.
Většinu lidí to podle mne nenapadne. U auta (natož jen podle vzhledu, či nápisu "jezdím na elektřinu") si už netroufám odhadnout vůbec, ale dodnes si pamatuji jak mne svojí akcelerací vyděsil trolejbus který jsem musel předjet abych neboural a ono to prostě v slabém autě (seděl tam těžký člověk navíc) do mírného kopce nešlo. Smrtelnej pot.
Vlastním celkem dost strojů s malými spalovacími motory. Když použiješ přepočet na kW tak zjistíš třeba...
Že fukar/vysavač listí s 2,8 kW ele.motorem velmi zaostává za tím osazeným 0,8 kW dvoutaktem. Že 1 kW čtyřtakt je výkonější než 2,5 kW ele.motor u rotavátoru. Že elektrocentrála s výkonem dvoutaktního spalovacího motoru odpovídajího 1,2 kW se osazuje generátorem výkonu polovičního.
Většinu lidí to podle mne nenapadne. U auta (natož jen podle vzhledu, či nápisu "jezdím na elektřinu") si už netroufám odhadnout vůbec, ale dodnes si pamatuji jak mne svojí akcelerací vyděsil trolejbus který jsem musel předjet abych neboural a ono to prostě v slabém autě (seděl tam těžký člověk navíc) do mírného kopce nešlo. Smrtelnej pot.
-
- Příspěvky: 428
- Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
- Reputace: 30
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Inteligentni clovek to pochopi,pro ty ostatni je ale vynikajici pomuckou samolepka s velkym Z [zacatecnik].Protoze s Priusem obcas jezdi manzelka-zacatecnik,ponechal jsem nalepku vzadu na kapote a za temer rok ,kdy zkousim jezdit ekonomicky-pomalejsi rozjezdy,nedelni tempo,brzdeni rekuperaci...se nenasel nikdo,kdo by troubil nebo blikalmobilik píše:Treba si dat velku nalepku do zadu, ze elektromobil a inteligentny clovek to pochopy ze preco ides pomaly. Ale blbcov mame naceste aj tak dost...
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
- dracekvo
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
- Reputace: 155
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Je potřeba přestat sledovat zrcátka a pak je to člověku jedno. Když jedu s obytňákem, tak se taky plazím po státovce 60-80 a ani mě nehne, abych se kvůli nějakému chvátalovi snažil jet rychleji
Nevím jestli by nálepka jezdím na elektriku něčemu pomohla. Lidi jsou zblbnutý z novin, kde se prezentují jen elektrické supersporty a bulvár je masíruje, jaký jsou elektro auta žihadla.
Zvolil bych umístit za zadní sklo klobouk a falešné plato vajec (podkladky)
Nevím jestli by nálepka jezdím na elektriku něčemu pomohla. Lidi jsou zblbnutý z novin, kde se prezentují jen elektrické supersporty a bulvár je masíruje, jaký jsou elektro auta žihadla.
Zvolil bych umístit za zadní sklo klobouk a falešné plato vajec (podkladky)
- fugas
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
- Reputace: 383
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
No pánové nebudu soudit.Dlouho jsem nebyl jiný a heslo "pospíchej pomalu" mě osvítilo až někdy před dvěma lety.No a také se to potvrdilo.Snažím se brát ohledy a nikomu nepřekážet a spousta aut mě samozřejmě předjíždí.Ale zatím co na tu akci vynaloží spoustu energie ,tak na další křižovatce pokud jsme na vedlejší ,nebo semaforu ,jsem opět za nimi.Ostatně si zkuste kolik času se dá najet ostřejší jízdou na vám známé trase oproti jízdě vlažné.Jsou to minuty draze vykoupené litry a litry PHM.
To Ztko na zadní dveře by mohlo někoho uchlácholit.Jenže většinou těm kteří rádoby pospíchají ,já pak z kopce v zatáčkách ujedu abych maximálně využil momentálně spřátelené gravitace a něco narekuperoval.Buť zase tolik nepospíchají nebo to prostě moc neumí.Mysleli by si že si z nich dělám (_!_)
Ad plato s vajíčky:Člověče víš kolik ty podkladky váží?
Většina lidí ale jezdí volně.Třeba by jeli 80 ,ale s mými 70 se smíří protože chápou že předjetím nic nezískají.Teď přijdou kluzké silnice a jako každý rok s nimi i mé upřímné pobavení ,jak známé rychlé SPZ zvolní na dámské tempo protože zase takoví šoféři to nejsou.Žij a nech žít
To Ztko na zadní dveře by mohlo někoho uchlácholit.Jenže většinou těm kteří rádoby pospíchají ,já pak z kopce v zatáčkách ujedu abych maximálně využil momentálně spřátelené gravitace a něco narekuperoval.Buť zase tolik nepospíchají nebo to prostě moc neumí.Mysleli by si že si z nich dělám (_!_)
Ad plato s vajíčky:Člověče víš kolik ty podkladky váží?
Většina lidí ale jezdí volně.Třeba by jeli 80 ,ale s mými 70 se smíří protože chápou že předjetím nic nezískají.Teď přijdou kluzké silnice a jako každý rok s nimi i mé upřímné pobavení ,jak známé rychlé SPZ zvolní na dámské tempo protože zase takoví šoféři to nejsou.Žij a nech žít
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
- fugas
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
- Reputace: 383
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Těch veličin k posouzení je víc.Koně nebo kilowatty při otáčkách a k nim maximální kroutící moment k dispozici od těch a těch otáček.Takže trolejbus měl možná polovinu tvých koní ale dvojnásobek kroutícího momentu a to už od nuly.Zatím co tvůj spalovák by se na ten krouťák a koně v kopci náročně a s obrovskými ztrátami vyškrábal tak ten trolejbus má plný odpich k dispozici už na zastávce.Dieslová verze P106 váží zhruba stejně jako elektromobil s NiCd a má dvojnásobný výkon.Párkrát jsem s ní jel a věřím že na sprint 0-50km/h by elektromobil vyhrál.Trosecnik píše:Nejsem si jistý, zda to jde pochopit (že elektromobil má jiný výkon než auto se spalovacím motorem).
Vlastním celkem dost strojů s malými spalovacími motory. Když použiješ přepočet na kW tak zjistíš třeba...
Že fukar/vysavač listí s 2,8 kW ele.motorem velmi zaostává za tím osazeným 0,8 kW dvoutaktem. Že 1 kW čtyřtakt je výkonější než 2,5 kW ele.motor u rotavátoru. Že elektrocentrála s výkonem dvoutaktního spalovacího motoru odpovídajího 1,2 kW se osazuje generátorem výkonu polovičního.
Většinu lidí to podle mne nenapadne. U auta (natož jen podle vzhledu, či nápisu "jezdím na elektřinu") si už netroufám odhadnout vůbec, ale dodnes si pamatuji jak mne svojí akcelerací vyděsil trolejbus který jsem musel předjet abych neboural a ono to prostě v slabém autě (seděl tam těžký člověk navíc) do mírného kopce nešlo. Smrtelnej pot.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
- abrams
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Reputace: 427
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Zdravím ,fugas píše:Dieslová verze P106 váží zhruba stejně jako elektromobil s NiCd a má dvojnásobný výkon.Párkrát jsem s ní jel a věřím že na sprint 0-50km/h by elektromobil vyhrál.
to je tím , že uváděný VÝKON u spalováků je ve skutečnosti PŘÍKON paliva a to maximální . Reálný výkon spalváků na hřídeli je cca 1/3 vstupu - 1l dynosauřích chc*nků má potenciál cca 9kWh .
Kdežto elektromotor dosahuje účinnosti kolem 90% , což při jízdě dává reálnější obraz skutečných energetických potřeb na daný pohyb přesouvadla za*ku .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
od calvera.jarda » » v Mobilní elektrárny
Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
- 267 Odpovědi
- 27334 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ResHacker
-
-
-
Měnič SERMATEC - zkušenosti z provozu
od Tititato » » v Hybridní elektrárny
Měnič SERMATEC - zkušenosti z provozu
- 9 Odpovědi
- 4737 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Beny
-
-
- 8 Odpovědi
- 1125 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od bereda20
-
-
úprava starého panelu: přemostění vadných článků
od luky » » v Vady panelů
úprava starého panelu: přemostění vadných článků
- 1 Odpovědi
- 594 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Kostěj
-
-
- 2 Odpovědi
- 808 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mirekcafa
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů