Žvanírna 2

Nezařaditelné
PavelR
Příspěvky: 3288
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od PavelR »

dobře no tak ne na zrcátko. stromeček se dá pověsit i jinam :-D :-D
cipis
Příspěvky: 5185
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od cipis »

A vyvazili jsme vam i predni kola!
Jo, ale ty stredove spunty disku jste asi zapomneli na ponku v dilne ...
Akorat to clovek zjistil az par tydnu po ... Je to snad znackovy servis, tak nebudu obchazet auto s lupou.
Ze oprava probehla az treti termin ale asi melo trochu trknout.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
gupa
Příspěvky: 2509
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od gupa »

PavelR píše: úte říj 15, 2024 8:43 pm Staráte se vy a já platím.
Od servisu očekávám že auto prohlídne.tzn zvenku, zevnitř, žárovičky, brzdy filtry náplně, nápravy čepy silentlobky, úniky různých kapalin, dofoukne kola, vymění opotřebený stěrače když to paple a do háje i ten zadní a pověsí na zrcátko novej stromeček :-D
Jako prachy na stádo mechaniků má málokdo, lepší by bylo koupit místo opravy za ty náklady na představu okolo autorizovaného servisu nový auto. Mechanici jsou jen lidi a také mají své dny. (Jáchyme hoď ho do stroje)

Je lepší nakoupit hevery, vercajt, plničky klim a toho mechanika si pozvat aby byla jistota, že např. ten olejový filtr je opravdu nový a vyměněný a olej je vykapaný, ne jen odsátý přes mírku a nalitý na vyjetý nový a ten nebo čep je vyměněný a ne jen že jsem za práci co nebyla provedena zaplatil balík, atp. Jak opravují softy jsou také pěkné příběhy a romány. Čím novější auto, tím se více počítače sekají. A to přitom chce jen PC a programy za desetitisíce.

Jsou práce které jsou na autě hnus a to je práce před předními sedadly dole. Pedály a topení. Pedály jdou dobře ale topení a nebo jiné sklony hodně mechaniků odmítá. A rozumím jim, protože ať si to někdo zkusí si dát hlavu tam kde má řidič vajca a opravovat něco.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
eman
Příspěvky: 1592
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Ehm...olej se přes měrku odsát nedá.

Jinak, mě "pomohli" na STK. Frajer seřídil světla, ale nedal zpátky krytky lamp. Po dvou týdnech si říkám, jakto že mi ve světlech kondenzuje voda.... Takže jsem sháněl atyp díl na starý auto a ty světlomety už nevyčistím.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Mogul
Příspěvky: 230
Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
Lokalita: Litoměřice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11kWp
Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Mogul »

eman píše: stř říj 16, 2024 5:30 am Ehm...olej se přes měrku odsát nedá.

Jinak, mě "pomohli" na STK. Frajer seřídil světla, ale nedal zpátky krytky lamp. Po dvou týdnech si říkám, jakto že mi ve světlech kondenzuje voda.... Takže jsem sháněl atyp díl na starý auto a ty světlomety už nevyčistím.
U Renaultu Scenic2 to jde. A to tak, že dole mě nevyteče ani 2deci.
gupa
Příspěvky: 2509
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od gupa »

eman píše: stř říj 16, 2024 5:30 am Ehm...olej se přes měrku odsát nedá.
Až si budu myslet, že je někdo desolát, tak si vzpomenu při příští výměně na tento obrázek jestli ho nevidím v autodílně kde mi mění olej za docela těžké prachy. Po výměně se podívám, jestli je olejový filtr vůbec vyměněný nebo jen otřený nebo ani není otřený a je furt zaprášený a budu vědět, jak to funguje při výměně oleje třeba v mém autorizovaném servisu při servisních prohlídkách mého nového auta.
Pneumatická Odsávačka, Vypouštěčka oleje s nádrží.png

Edit: Nakonec stačí se podívat na dno olejového obalu v kterém se kupuje olej, takové žmolky, jsou výsledkem recyklační snahy vyjetý oleje přefiltrovart a zhomogenizovat s novými komponenty a znovu zabalit a jako nové prodat. Může to být jakkýkoli pěkně vypadající obal v jakkémkoli solidním nákupním nebo obchodním místě. Prostě dojdete do obchodu, koupíte si nový olej, vyměníte ho a po nějaké době chcete dolit a podívám se na dno té nové nádoby s olejem. Většinou to jde blbě prtože jsou obarvený a neprůhledný.

Edit2: Při posledním nákupu nafty, mi byla nabídnuta varianta bez biosložek, o korunu nebo dvě dráž, to si přesně nepamatuji. Ale spočítal jsem si, že podle kilometrovníku mi spotřeba zatím klesla o litr nafty na 100km.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
eman
Příspěvky: 1592
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Tak můj mechanik používá obyčejné umyvadlo a nikoho nepodvádí.

Mogul: Mám 12 let starý Citron a pod olejovou měrkou je sítko, takže se do vany nic prostrčit nedá.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
kodl69
Příspěvky: 7640
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od kodl69 »

Citroen je nestandart, ale to všichni vědí, že jsou divný auta a pak ještě citroen, viz některý hostorický i nedávný modely...
Spousta aut vůbec vypošťák nemá, a třeba Renault (proč je to taky francouzský?) se naopak olej nalívá díropu pro měrku oleje. A schválně, proč se dolívá olej přes měrku oleje do Mercedesu C180, B160, Axxx a do jakýhokoliv dalšího s obsahem pod 2l? Asi proto, že ten motor taky udělali žabožrouti. A pak si kup mercedes, dostaneš vlastně maskovaný auto téhle značky <<>> :)
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Migel
Příspěvky: 1192
Registrován: ned zář 25, 2022 10:47 am
Lokalita: Pod Karpatmi

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Migel »

eman píše: stř říj 16, 2024 4:08 pm Tak můj mechanik používá obyčejné umyvadlo a nikoho nepodvádí.

Mogul: Mám 12 let starý Citron a pod olejovou měrkou je sítko, takže se do vany nic prostrčit nedá.
Oleje sa bezne odsavaju cez mierku a je to lepsie ako by sa maly vypustat cez vypustnu skrutku!
1: vysaje sa vsetko z olejovej vane ktora je perforovana a pri obycajnom vypusteni vnej aj tak ostava dobre 2 deci oleja, lebo samotny zavit trvi 1-1,5cm nad hladinu oleja do vane!Potom sa kazdy cuduje ze sa mu nevymenil olej, ze po vymene je cierny!a aky ma byt?! ked v motory ostava cca pol litra stareho oleja?!
2: vysaje sa olej aj s telesa filtra ktore je vo vacsine tychto vrakov dolu hlavou, cize ked sa povoli filter vsetko sa ojebe okolo lebo to tecie samozrejme vsade inde len nie do tej sprostej vane lebo je tam tenky kanal.Ale ked sa vytiahne ten filter von tak s tou odsavackou sa da krasne odsat aj ten zbytok v tom telese kam ide samotna vlozka filtra.
3: odsava sa to aj preto lebo vacsina dnesnych aut ma asi 150 srobov na tom sprostom lryte pod motorom a teda poviem vam davat to stale hore dolu...

Potom to tak vyzera ked auta a asi aj cely svet navrhuju ludia co sa tomu nerozumeju
10 x Jasolar 380W 2s5p 3,8kWp JZ
1x Epever 8415 AN
2x MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania (rozširovania)
eman
Příspěvky: 1592
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

kodl69 píše: stř říj 16, 2024 5:15 pm Citroen je nestandart, ale to všichni vědí, že jsou divný auta a pak ještě citroen, viz některý hostorický i nedávný modely...
Spousta aut vůbec vypošťák nemá, a třeba Renault (proč je to taky francouzský?) se naopak olej nalívá díropu pro měrku oleje. A schválně, proč se dolívá olej přes měrku oleje do Mercedesu C180, B160, Axxx a do jakýhokoliv dalšího s obsahem pod 2l? Asi proto, že ten motor taky udělali žabožrouti. A pak si kup mercedes, dostaneš vlastně maskovaný auto téhle značky <<>> :)
Tohle je oblíbená story automechaniků. Vyklopíš peníze za luxusní značku, zvedneš kapotu a koukáš na ....kosočtverec... :D
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3168
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Pĕkné:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
gupa
Příspěvky: 2509
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od gupa »

kodl69 píše: stř říj 16, 2024 5:15 pm Citroen je nestandart, ale to všichni vědí, že jsou divný auta a pak ještě citroen, viz některý hostorický i nedávný modely...
Spousta aut vůbec vypošťák nemá, a třeba Renault (proč je to taky francouzský?) se naopak olej nalívá díropu pro měrku oleje. A schválně, proč se dolívá olej přes měrku oleje do Mercedesu C180, B160, Axxx a do jakýhokoliv dalšího s obsahem pod 2l? Asi proto, že ten motor taky udělali žabožrouti. A pak si kup mercedes, dostaneš vlastně maskovaný auto téhle značky <<>> :)
To se mi nezdá, auto bez vypoušťáku pod klikovou hřídelí jsem ještě neviděl, i ten renault a mercedes. Jo převodovka s doživotní náplní a vyssávání přes náhon na tachometr nebo nějaké čidlo jo. U BMW nebo mercedesu je důležité mít olej přesně, typ a hladina, jinak přestane řadit. Nato je potom děr na převodovkách ze spodu více jeden kontrolní druhý vypouštěcí.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
PavelR
Příspěvky: 3288
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od PavelR »

gupa píše: úte říj 15, 2024 11:06 pm
PavelR píše: úte říj 15, 2024 8:43 pm Staráte se vy a já platím.
Od servisu očekávám že auto prohlídne.tzn zvenku, zevnitř, žárovičky, brzdy filtry náplně, nápravy čepy silentlobky, úniky různých kapalin, dofoukne kola, vymění opotřebený stěrače když to paple a do háje i ten zadní a pověsí na zrcátko novej stromeček :-D
Jako prachy na stádo mechaniků má málokdo, lepší by bylo koupit místo opravy za ty náklady na představu okolo autorizovaného servisu nový auto. Mechanici jsou jen lidi a také mají své dny. (Jáchyme hoď ho do stroje)

Je lepší nakoupit hevery, vercajt, plničky klim a toho mechanika si pozvat aby byla jistota, že např. ten olejový filtr je opravdu nový a vyměněný a olej je vykapaný, ne jen odsátý přes mírku a nalitý na vyjetý nový a ten nebo čep je vyměněný a ne jen že jsem za práci co nebyla provedena zaplatil balík, atp. Jak opravují softy jsou také pěkné příběhy a romány. Čím novější auto, tím se více počítače sekají. A to přitom chce jen PC a programy za desetitisíce.

Jsou práce které jsou na autě hnus a to je práce před předními sedadly dole. Pedály a topení. Pedály jdou dobře ale topení a nebo jiné sklony hodně mechaniků odmítá. A rozumím jim, protože ať si to někdo zkusí si dát hlavu tam kde má řidič vajca a opravovat něco.
To jako nemyslíš vážně.
Stádo nepotřebuji mě stačí jeden. Autorizáky mají předpokládám checklisty a postupy jak se co dělá. Ano každý děláme chyby, ale nevyměnit evidentně sjetý brzdy je jako bych dneska nechal klíč na šínách dělali jsme na VN ...

Že bych si jako majitel auta pořídil autodílnu? A na co máme řemesla? Zákazník - třeba ten mechanik očekává ode mě jako elektrikáře že mu například sestavím a zapojím FVE tak jak se patří a bude fungovat. Já zase od něj že mi opraví správně auto, nebo soustruh nebo cokoli... dosaď si řemeslo.

Dneska jsem dostal report od mechanika soukromého ke kterému vozíme starší volva. z těch cca 15 bodů bylo poznat že udělal to co jsem mu říkal. Prohlédl to auto.
gupa
Příspěvky: 2509
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od gupa »

Udělat a prohlédnout jsou dva velmi odlišné termíny, co tedy udělal? Je to jako s vidět a věřit. Dvě odlišné slova a lidé si je stále pletou.
Autorizáky mají předpokládám checklisty a postupy jak se co dělá.

A ty nečteš následný diskuzní příspěvek o tom, že ponechat olejový filtr a vyjeťák nevykapat a jen odsát je lepší než se drbat se šusplastem nebo šusplechem co je pod motorem, hledání a povolování imbus nebo torx vypouštěcího šroubu, ještě přidám stále nové těsnění atp? Ten diskuzní příspěvek není humor, je to fakt. Hodně zákazníků si pořídilo do auta kameru právě kvůli tomuto přístupu k práci. Protože v autorizáku v podstatě zákazník automechanika ani nepotká. Servisního technika jo, slušně udržovanou babu které vyklopí balík peněz do pokladny taky, ale automechanik je zpravidla neviditelný.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
unicast
Příspěvky: 1486
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od unicast »

eman
Příspěvky: 1592
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

To jsou zase Novinkový bláboly. Totéž se bude psát tady, až vyprší lhůty na dotace a firmy se EV v rámci účetních čachrů budou zbavovat. V německu probíhá to samé. Navíc si EV mohlo plno firem koupit čistě spekulativně, aby podojili stát a původní spalovák si nechali.
Jak mě štvou fanatický vyznavači EV, tak mě začínají víc štvát fanatický odpůrci a vychcánci. Pisálci zjistili, že se dá na voličích Motoristů vydělat, tak všude chrlí tyhle proti elektrický kraviny.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
kodl69
Příspěvky: 7640
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od kodl69 »

Známej dělal několik let v autoriuzáku mercedesu. A to, že se mu dostaly do ruk auta, který měly mít vyměněnej v převodovce a evidentně neměly ( záslepka vícčka z výroby jiné barvy než ta, co dostali od značky na servis) je jasným signálem, že se na to někdo vykašlal tak moc, že nevyměnil ani tu záslepku plnicího otvoru. A běžná praxe, že se vymění tak půlka oleje a filtr a zbytek jde domů, to už snad ani není potřeba nikde ventilovat. Ten kryt pod motorem je důvod, proč dávám auto k mechanikovi na výměnu oleje, i když to moje už skoro výměnu nepotřebuje, po 300kkm má takovou spotřebu oleje, jako nová škodovka podle návodu... Což je taky důvod k zamyšlení. Vždycky jsem byl zvyklej olej za těch 15kkm nedolívat, a to ani u hodně vylítanejch motorů, co jsem měl třeba v Sieře nebo Taunusu. Sierra podle záznamůl z STK má čtyřikrát stočenej tachometr :) ne, je jenom do 100kkm, takže už se vrací z cesty na měsíc, a olej žere jenom v rozmezí měrky za 15kkm...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
eman
Příspěvky: 1592
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Nechce se mi věřit, že by autorizák okrádal zrovna na výměně oleje. 5L špičkového oleje v maloobchodu stojí 1000Kč a filtr do 200Kč. V autorizáku ti prodají všechno za 5x tolik bez práce, takže i tak ztoho mají brutální vejvar.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
glottis
Příspěvky: 2577
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

eman píše: pát říj 18, 2024 12:10 pm Nechce se mi věřit, že by autorizák okrádal zrovna na výměně oleje. 5L špičkového oleje v maloobchodu stojí 1000Kč a filtr do 200Kč. V autorizáku ti prodají všechno za 5x tolik bez práce, takže i tak ztoho mají brutální vejvar.
Ale to te nemusi okrast schvalne. Proste se mu to jen nechce udelat :)
Franta2776
Příspěvky: 3168
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Počasí přeje a do BMW stačí dokapávat palivo, předpoklad jezdit 8 měsíců v roce na sluníčko se potvrzuje:))

Screenshot_20241018_161221_My BMW.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek