Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Díky moc za info. Jojo Davide, vím, jen už jsem hrozně nedočkavej, tak asi trošku prudim
Uvažuju, že bych přestal přebíjet.. mám pocit, že tim doplňováním destilky postupně vyplavuju elektrolyt a taky nečistoty z prvních článků v řadě postupně do těch posledních, a to je naprd Resp přebíjel bych jen jednou za čas, aby se trošku dohnala "ztracená" kapacita, ale přebíjet denně mi přijde zbytečný a zbytečně často se pak musí dolívat.. Co vy na to? Když jsem po otevření packů viděl, jaký je u těch posledních článků v řadě černej sajrajt, bylo mi jich dost líto.. 2 poslední packy uplně KO kvůli tomu.
Uvažuju, že bych přestal přebíjet.. mám pocit, že tim doplňováním destilky postupně vyplavuju elektrolyt a taky nečistoty z prvních článků v řadě postupně do těch posledních, a to je naprd Resp přebíjel bych jen jednou za čas, aby se trošku dohnala "ztracená" kapacita, ale přebíjet denně mi přijde zbytečný a zbytečně často se pak musí dolívat.. Co vy na to? Když jsem po otevření packů viděl, jaký je u těch posledních článků v řadě černej sajrajt, bylo mi jich dost líto.. 2 poslední packy uplně KO kvůli tomu.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Já to tak dělám, nabíjím jen na cca 95% a dobít až do vypnutí to nechám tak jednou za týden až 2. jinak v té nové verzi aplikace jde vše nastavit, doba přebíjení i proud při přebíjení.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Jo to je uplně bomba... už se na to nezřízeně těším, jak si to nastavím..snad bude fungovat appka s tím BT štekrem z Aliexpressu, ale měla by... a snad i pak autíčko bude sloužit déle, naposledy jsem ujel jen 10 000Km.. Ideální by pak bylo dát nějaký srázek, abych pochytil všechna tvá moudra, co říkáš A třeba i tobě bych mohl něco poradit..
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Sraz by byl super, taky si rád vyměním zkušenosti. Třeba se přidá i někdo další
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Tak Peugeot Ion je doma. Asi 1km před barákem mi to ukázalo dojezd 0 km Sem se docela bál, že budu schánět centrálu.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Tak prvních cca 250 elektrických Km zamnou. Jedná se o rok 2012 s najetejma necelejma 60 tis a původ je ČR. Před rokem byl měněný invertor na který mám ještě rok záruku.
Nabíjeno 3x na rychlonabíječce ČEZ zdarma a odebráno asi 15kWh doma ze sítě (solár je momentálně mimo provoz).
Dojezd mám jistých asi 70-80 km takovým tempem, abych nikoho nezdržoval. Baterie asi budou už trošku slabší, ale přesný stav zjistím až v pondělí, kdy mi dorazí modul odblink, abych mohl auto napíchnout na diagnostiku. Klasický ODBII s čipem EML327 v tomto autě nefunguje.
Možná dojezd bude i ovlivněn tím, že bydlím na vysočině a je to tu samý kopec. Rekuperace nemá moc smysl, lepší je auto nechat plachtit. Rekuperaci využívám opravdu pouze na brždění.
Topení je odporvý, takže při zapnutí topení/klimatizace klesne dojezd cca o 20 km. Na mé ježdění celkem 44km do práce to stačí. Až by mi dojezd přestal stačit, budu řešit výměnu baterek. Nejspíš cestou výroby vlastních článků z 18650. Kapacita by narostla a auto by o pár kg bylo lehčí.
Vybral sem ho z toho důvodu, že Peugeot 106 a pod už je přece jen starší záležitost a tím že bydlím v kopcích by asi komfort jízdy nebyl nic moc. Navíc cena těhle aut je téměř srovnatelná (netuším proč). Chtěl bych se někdy tím autem svézt, abych mohl porovnat.
U mě je výkon dostačující. I ve 4 lidech není problém do kopce akcelerovat na 100km/h.
Jsem docela překvapen, že je auto docela prostorný a komfortní. Čekal jsem, že bude víc drncat. A pěkně svítí v noci.
Mám pár výhrad, ale spíše k egronomii interiéru. Vyhřejvání sedačky je divně umístěno a nemá regulaci. Chybí mi tempomat a loketní opěrka. Stejně tak výřez na dveřích je tak divně umístěnej, že si o něj neopřete loket. Řadící páka mohla být úplně jinde a místo toho tam mohla být další přihrádka. Přepínání pal. pc mohlo být vyřešeno nějak jinak. Aktuální dojez by mohl mít vlastní místo na budíkách. Přepínat to tlačítkem na budíkách není moc pohodlné.
Ještě možná vylepším zimní dojezd instalací nezávislého topení (to má být podle mě v elektromobilu od výroby).
Nabíjeno 3x na rychlonabíječce ČEZ zdarma a odebráno asi 15kWh doma ze sítě (solár je momentálně mimo provoz).
Dojezd mám jistých asi 70-80 km takovým tempem, abych nikoho nezdržoval. Baterie asi budou už trošku slabší, ale přesný stav zjistím až v pondělí, kdy mi dorazí modul odblink, abych mohl auto napíchnout na diagnostiku. Klasický ODBII s čipem EML327 v tomto autě nefunguje.
Možná dojezd bude i ovlivněn tím, že bydlím na vysočině a je to tu samý kopec. Rekuperace nemá moc smysl, lepší je auto nechat plachtit. Rekuperaci využívám opravdu pouze na brždění.
Topení je odporvý, takže při zapnutí topení/klimatizace klesne dojezd cca o 20 km. Na mé ježdění celkem 44km do práce to stačí. Až by mi dojezd přestal stačit, budu řešit výměnu baterek. Nejspíš cestou výroby vlastních článků z 18650. Kapacita by narostla a auto by o pár kg bylo lehčí.
Vybral sem ho z toho důvodu, že Peugeot 106 a pod už je přece jen starší záležitost a tím že bydlím v kopcích by asi komfort jízdy nebyl nic moc. Navíc cena těhle aut je téměř srovnatelná (netuším proč). Chtěl bych se někdy tím autem svézt, abych mohl porovnat.
U mě je výkon dostačující. I ve 4 lidech není problém do kopce akcelerovat na 100km/h.
Jsem docela překvapen, že je auto docela prostorný a komfortní. Čekal jsem, že bude víc drncat. A pěkně svítí v noci.
Mám pár výhrad, ale spíše k egronomii interiéru. Vyhřejvání sedačky je divně umístěno a nemá regulaci. Chybí mi tempomat a loketní opěrka. Stejně tak výřez na dveřích je tak divně umístěnej, že si o něj neopřete loket. Řadící páka mohla být úplně jinde a místo toho tam mohla být další přihrádka. Přepínání pal. pc mohlo být vyřešeno nějak jinak. Aktuální dojez by mohl mít vlastní místo na budíkách. Přepínat to tlačítkem na budíkách není moc pohodlné.
Ještě možná vylepším zimní dojezd instalací nezávislého topení (to má být podle mě v elektromobilu od výroby).
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Můžu se zeptat na kolik tě auto vyšlo?
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Tajný to neni. 219990,- chtěli v inzerátu a dal sem 210 tis.
Co jsem vytáhl z toho klučiny co mi to prodával, tak ho začátkem roku vykoupili za 200 tis a od té doby ho inzerovali a používali na popojížďky po městě (pro obědy a tak).
Jestli se dobře pamatuju, když sem občas kouknul do inzerátů, tak tam bejval za 259 a pak zlevňoval.
Co jsem vytáhl z toho klučiny co mi to prodával, tak ho začátkem roku vykoupili za 200 tis a od té doby ho inzerovali a používali na popojížďky po městě (pro obědy a tak).
Jestli se dobře pamatuju, když sem občas kouknul do inzerátů, tak tam bejval za 259 a pak zlevňoval.
-
- Příspěvky: 1321
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Zdravím
ani máte to máte už dávno zjištěné. Kolik stojí nový hlavní aku pro pohon Vašeho
Peugeot Ion . Tedy kolik by stála úplná výměna celého aku za nový ?
A v kterém roce je ten Váš Peugeot Ion vyrobený ?
ani máte to máte už dávno zjištěné. Kolik stojí nový hlavní aku pro pohon Vašeho
Peugeot Ion . Tedy kolik by stála úplná výměna celého aku za nový ?
A v kterém roce je ten Váš Peugeot Ion vyrobený ?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Kiwi to poptával u peugeotu na slovensku. 18 tis €
http://kiwiev.com/taking-the-electric-car-skiing/
Ostatní otázky jsou zodpovězeny o kousek vejš
Nicméně ohledně baterky. Viděl bych to v budoucnu, podle současné degradace výhledově za 5 let buď sehnat někde originál články a vyměnit si je sám, nebo články vyházet a nahradit to něčím jiným.
Příští léto chci zkusit pokusně nahradit dva nejslabší články náhradou vyrobenou z 18650 baterek.
Ale nevím jestli to bude mít cenu. Za 5 let mi elektromobil uspoří zhruba 120 tisíc jen za palivo. A v té době bude zůstatková hodnota auta kdo ví kde a novější elektromobily. Třeba kia soul už bude za úplně jiné peníze.
Takže jestli se vůbec vyplatí měnit baterky v tomhle malém autíčku s 16kWh baterkou. Jestli nebude lepší potom koupit další oježděnej elektromobil, kterej bude o 2 třídy lepší, za podobné peníze jako jsem teď koupil toho peugeota.
http://kiwiev.com/taking-the-electric-car-skiing/
Ostatní otázky jsou zodpovězeny o kousek vejš
Nicméně ohledně baterky. Viděl bych to v budoucnu, podle současné degradace výhledově za 5 let buď sehnat někde originál články a vyměnit si je sám, nebo články vyházet a nahradit to něčím jiným.
Příští léto chci zkusit pokusně nahradit dva nejslabší články náhradou vyrobenou z 18650 baterek.
Ale nevím jestli to bude mít cenu. Za 5 let mi elektromobil uspoří zhruba 120 tisíc jen za palivo. A v té době bude zůstatková hodnota auta kdo ví kde a novější elektromobily. Třeba kia soul už bude za úplně jiné peníze.
Takže jestli se vůbec vyplatí měnit baterky v tomhle malém autíčku s 16kWh baterkou. Jestli nebude lepší potom koupit další oježděnej elektromobil, kterej bude o 2 třídy lepší, za podobné peníze jako jsem teď koupil toho peugeota.
-
- Příspěvky: 1321
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Zdravím,
aha ,už to vidím, tak rok výroby 2012 , šest roků , to moc auku nevydržely. Nové
aku 18 tis Euro, to je 460tis.Kč. To je už levnější nový aku i do Nissan Leaft.
A do Opel Ampera stojí nové aku jen 260ts.Kč.
Mně by ty ceny nových aku docela odradily, ale nechci Vám brát
radost z elektomobilu ani nadšení do svépomocné opravy. Ostatně
při těch cenách nových aku nic jiného nezbývá než oprava svépomocí doma.
aha ,už to vidím, tak rok výroby 2012 , šest roků , to moc auku nevydržely. Nové
aku 18 tis Euro, to je 460tis.Kč. To je už levnější nový aku i do Nissan Leaft.
A do Opel Ampera stojí nové aku jen 260ts.Kč.
Mně by ty ceny nových aku docela odradily, ale nechci Vám brát
radost z elektomobilu ani nadšení do svépomocné opravy. Ostatně
při těch cenách nových aku nic jiného nezbývá než oprava svépomocí doma.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Ono totiz svepomoci 16kwh muzes dostat i pod 100.000kc a v lepsi kvalite nez vyrobce, oni dobre vedi, jak to udelat aby baterie sly do kytek po 200.000km.(Jak muze clovek verit automobilkam, ktere vyrabi max. do 5% produkce svych vozu, hlavne kdyz jim zisk delaji vozy se spalovacim motorem)BMW, NISSAN, TOYOTA, PEUGEOT, KIA,OPEL. Vse to je stejna verbes.
100.000kc/100.000km=1kc/1km.
To neni spatna investice v pripade=>levneho dobijeni(nejlepe zadarmo svou fotovoltaikou)
Je mi smutno to rici, ale zatim nedela nikdo vozy s dobrymi pohonymi a uloznymi jednotkami energie nikdo jiny nez Tesla!!!!!!
PROC????!!!!!
Je to tim ze Liion 18650 jsou jiz odladene natolik, ze nejaky pytliky a to jiz tvarem nemohou valcovym clankum konkurovat???!!!
Proc to nechteji pochopit i ostatni automobilky.
Dyt staci pro zniceni akumulatoru udelat stejne ku..itko jako na bateriich v notebooku a softwarove osetrit aby se jeden nebo dva clanky nabijeli spatne a je to .
Video ohledne sice Lipo baterii na zpusob pytliku ;-(.
(Zlate 18650 v nejakem obalu nez pytliky na zpusob telefonich baterii)
https://youtu.be/osfgkFyq7lA
100.000kc/100.000km=1kc/1km.
To neni spatna investice v pripade=>levneho dobijeni(nejlepe zadarmo svou fotovoltaikou)
Je mi smutno to rici, ale zatim nedela nikdo vozy s dobrymi pohonymi a uloznymi jednotkami energie nikdo jiny nez Tesla!!!!!!
PROC????!!!!!
Je to tim ze Liion 18650 jsou jiz odladene natolik, ze nejaky pytliky a to jiz tvarem nemohou valcovym clankum konkurovat???!!!
Proc to nechteji pochopit i ostatni automobilky.
Dyt staci pro zniceni akumulatoru udelat stejne ku..itko jako na bateriich v notebooku a softwarove osetrit aby se jeden nebo dva clanky nabijeli spatne a je to .
Video ohledne sice Lipo baterii na zpusob pytliku ;-(.
(Zlate 18650 v nejakem obalu nez pytliky na zpusob telefonich baterii)
https://youtu.be/osfgkFyq7lA
-
- Příspěvky: 1321
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Zdravím,
oprava svépomocí nějakého článku by šla snad i do původního krytu schovat.
Ale jinak nemáte pravdu. Jedna věc je slepit z 18650 doma aku a položit na regál pro FV
a druhá věc je udělat doma celý profesionální modulový aku do auta
včetně BMS . Taková věc se za 100tis.kč svépomocí pro aku
16kWh nedá udělat. Pak je zde otázka právní. A sice každý prvek
v autě musí mít atest 8SD. Pokud by Vaše auto s doma udělaným aku 16kWh
bylo účastníkem dopravní nehody, je pravděpodobné, že by se přišlo
i na celý neorginální aku, který by se do původního krytu nevešel.
V tom případě by se pojištovna zřekla ihned plnění. A nikoho
by nezajímalo, že Váš nový neorginální aku 16kWh ani nehodu nezavinil.
Dnes jsou Vás schopni při dopravní nehodě obvinit i za to , že denní
světla dodatečně montovaná nemají čísla o homologaci. Natož celý aku.
Větší rozmach než osobní auta je v oblasti elektrobusů.
Elektrobusy jsou více namáhané. A musí více vydržet jako osobní auta.
Stačí se podívat do katalogů ve světě co se montuje do elektrobusů. A v největší
míře jsou to LTO a to značky Toshiba a v číně jsou to YINLONG.
Nejvíce elektrobusů na světě jezdí v číně.Proto také hodně LTO na ALI
je značky YINLONG.
Ale pokud nechcete zdlouhavě hledat co se osazuje za aku ve světě, můžete
se podívat na naše dva výrobce elektrobusů. Ten první z Plzně na to jde
dobře a použil LTO pytlíkové. To dává záruku najet i přes 1mil.km během
8mi roků. Pak se aku vymění se zbytkovou kapacitou 80%.
Ale spíše než samotné pytlíky se používá kovový obal, který pytlíky schová
a poskytne jim mechanickou ochranu.
Druhý výrobce v Libochově používal nejprve 18650, ale pak přešel na žluté Winstouny.
Záleží, jak kde mají zdatné konstruktéry.
V autech TESLA jsou 18650 z důvodu, že výrobce neměl v té době vlastní baterkárnu .
Ale jinak chápu Vaši náklonost k 18650 a nevadí mně to. Obliba některých
věcí je z pocitové roviny. Prostě něco jsme měli často v rukách a zvykli jsme si
na určitou věc.
oprava svépomocí nějakého článku by šla snad i do původního krytu schovat.
Ale jinak nemáte pravdu. Jedna věc je slepit z 18650 doma aku a položit na regál pro FV
a druhá věc je udělat doma celý profesionální modulový aku do auta
včetně BMS . Taková věc se za 100tis.kč svépomocí pro aku
16kWh nedá udělat. Pak je zde otázka právní. A sice každý prvek
v autě musí mít atest 8SD. Pokud by Vaše auto s doma udělaným aku 16kWh
bylo účastníkem dopravní nehody, je pravděpodobné, že by se přišlo
i na celý neorginální aku, který by se do původního krytu nevešel.
V tom případě by se pojištovna zřekla ihned plnění. A nikoho
by nezajímalo, že Váš nový neorginální aku 16kWh ani nehodu nezavinil.
Dnes jsou Vás schopni při dopravní nehodě obvinit i za to , že denní
světla dodatečně montovaná nemají čísla o homologaci. Natož celý aku.
Větší rozmach než osobní auta je v oblasti elektrobusů.
Elektrobusy jsou více namáhané. A musí více vydržet jako osobní auta.
Stačí se podívat do katalogů ve světě co se montuje do elektrobusů. A v největší
míře jsou to LTO a to značky Toshiba a v číně jsou to YINLONG.
Nejvíce elektrobusů na světě jezdí v číně.Proto také hodně LTO na ALI
je značky YINLONG.
Ale pokud nechcete zdlouhavě hledat co se osazuje za aku ve světě, můžete
se podívat na naše dva výrobce elektrobusů. Ten první z Plzně na to jde
dobře a použil LTO pytlíkové. To dává záruku najet i přes 1mil.km během
8mi roků. Pak se aku vymění se zbytkovou kapacitou 80%.
Ale spíše než samotné pytlíky se používá kovový obal, který pytlíky schová
a poskytne jim mechanickou ochranu.
Druhý výrobce v Libochově používal nejprve 18650, ale pak přešel na žluté Winstouny.
Záleží, jak kde mají zdatné konstruktéry.
V autech TESLA jsou 18650 z důvodu, že výrobce neměl v té době vlastní baterkárnu .
Ale jinak chápu Vaši náklonost k 18650 a nevadí mně to. Obliba některých
věcí je z pocitové roviny. Prostě něco jsme měli často v rukách a zvykli jsme si
na určitou věc.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 7727
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
oprava: ne Libochov, ale Libchavy. A dávají ty baterky na střechu, protože to nutně musí být nízkopodlažní, podle mě konstrukční hrůza, dát tolik hmotnosti do výšky 3m nad zem...
Až budu mít možnost koupit ty jetý LTO za zajímavou cenu, tak mě určitě začnou zajímat. To spojování 18650 je fakt pakárna, chtělo by to něco s minimální kapacitou 20Ah za rozumný prachy...
Až budu mít možnost koupit ty jetý LTO za zajímavou cenu, tak mě určitě začnou zajímat. To spojování 18650 je fakt pakárna, chtělo by to něco s minimální kapacitou 20Ah za rozumný prachy...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Vždy jsem si myslel, že pytlíly jsou vhodnější do aplikacích z důvodů lepšího využití místa jenž je baterce určen.kyocera píše:......Ten první z Plzně na to jde dobře a použil LTO pytlíkové.......
Je možné nějakým názorem podpořit užití pytlíků v autobuse?
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Zdravím ,
Jinak pytlíky i kvádry jsou s využitím místa efektivnější než-li válečky , avšak za cenu horších možností termoregulace .
Elektronům zdar
Elektroautobusy jsou nejhorším místem pro fungování . Známé jsou zkušenosti s LiFePO4 články jež dostávají na prdel víc než jsou schopny snést , a jak víme , snesou toho hodně . I dle informací od známého od autobusů jež byl svědkem každoměsíčního měnění článků dodavatelskou firmou testovaného elektrobusu . LTO se snad ukáží vhodnějšími .střídač_N píše:Vždy jsem si myslel, že pytlíly jsou vhodnější do aplikacích z důvodů lepšího využití místa jenž je baterce určen.
Je možné nějakým názorem podpořit užití pytlíků v autobuse?
Jinak pytlíky i kvádry jsou s využitím místa efektivnější než-li válečky , avšak za cenu horších možností termoregulace .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Asi je teda dle vaseho nazoru TESLA uplne mimo, kdyz postavila baterkarnu a jede v rozmeru 21700, ale je to jak rikate o zvyku .
Kdyz se podivam na pytliky a kvadry a konstrukci => folie je namahanejsi jak u cylindru ;-(.
Ps.: nasledne vyuziti z vozu v Powerwallu asi vude i dusledek vyuziti cylindru.
Jeste ze ti "pitomi" evropani utekli do Ameriky, aby se Evropa mohla poucit ;-(.
Kdyz se podivam na pytliky a kvadry a konstrukci => folie je namahanejsi jak u cylindru ;-(.
Ps.: nasledne vyuziti z vozu v Powerwallu asi vude i dusledek vyuziti cylindru.
Jeste ze ti "pitomi" evropani utekli do Ameriky, aby se Evropa mohla poucit ;-(.
-
- Příspěvky: 1321
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Zdravím,
pro strídač-N. Použití pytlíků nebo kvádrů je hlavně z důvodů lepšího využití prostoru v zástavbě.
V Číně naopak montují do e-busů válcové LTO v pracovní poloze - svislá poloha a rozměr článku 66160.
LTO neobsahují tekutý elektrolyt nic v nich nešplouchá jak termínu šplouchání elektrolytu někteří
použili v souvislosti s LIFEPO4.
LTO mají také vysokou účinnost 98%.
pro strídač-N. Použití pytlíků nebo kvádrů je hlavně z důvodů lepšího využití prostoru v zástavbě.
V Číně naopak montují do e-busů válcové LTO v pracovní poloze - svislá poloha a rozměr článku 66160.
LTO neobsahují tekutý elektrolyt nic v nich nešplouchá jak termínu šplouchání elektrolytu někteří
použili v souvislosti s LIFEPO4.
LTO mají také vysokou účinnost 98%.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Co jsem koukal, tak nákupem článků z číny 2600mah by komplet baterka stála asi 105 tis. Jen by se muselo nakupovat po 12ks, aby po tom nešli celníci
Nic dalšího než pospojení článků řešit nemusím, neb auto už je z výroby na li-ion. Nabíjení a balancování na max 4,105V a pokud nějaký článek dosáhne 2,75V, tak se auto zastaví. Ale taleko před touho hodnotou už začíná hlásit vybité baterie.
Nebude to tak složité jako přestavba Peugeota 106 na lifepo.
Nejsložitější bude dostat bateriový blok z pod auta, další operace už budou sranda.
Možná by se ale musel upravit FW auta, aby počítal správně zůstatek kapacity. Baterie by se totiž zvětšila z 16 na 20kWh. Ale možná by se srovnala za pár jízd sama, kdo ví jak je to tam dělaný.
Nic dalšího než pospojení článků řešit nemusím, neb auto už je z výroby na li-ion. Nabíjení a balancování na max 4,105V a pokud nějaký článek dosáhne 2,75V, tak se auto zastaví. Ale taleko před touho hodnotou už začíná hlásit vybité baterie.
Nebude to tak složité jako přestavba Peugeota 106 na lifepo.
Nejsložitější bude dostat bateriový blok z pod auta, další operace už budou sranda.
Možná by se ale musel upravit FW auta, aby počítal správně zůstatek kapacity. Baterie by se totiž zvětšila z 16 na 20kWh. Ale možná by se srovnala za pár jízd sama, kdo ví jak je to tam dělaný.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Vse jde kdyz se chce, ale vzdycky se najde nekdo kdo nechce. Nebo je to naopak??? Nakup 1kw/h z ciny vyjde 4.000kc, takze jak jsem rikal vymena by mohla materialem vyjit do 100.000. Samozrejme jak tu byl resen atest je pravda. Holt z ceho by chudaci co nic neumi zili .
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
od fugas » » v Soběstačnost
Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
- 49 Odpovědi
- 5635 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od fve
-
-
- 43 Odpovědi
- 4849 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 33 Odpovědi
- 3821 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od abrams
-
- 2 Odpovědi
- 805 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mirekcafa
-
- 132 Odpovědi
- 9750 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mypower.cz