Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
ano o tomhle kousku vim, ale to je 1, slovy "jeden" model na x mozna desitek modelu spraseny hybridu s prevodovkou..... Proc?
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 930
- Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Má to tak i Mitsubishi Outlander PHEV, Opel Ampera I a další. Není to zase tak unikátní. Tedy oni mají planetovou převodovku, která tam ale je z několika důvodů a je výhodná.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
To je jedine dobre, tady osobne vidim spravnou cestu v pouziti aktualne dostupne technologie.
technicky mi to neprijde az tak slozite.
technicky mi to neprijde az tak slozite.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
BMW už s REXem končí. Mizivý zájem. Kdo nevěří čisté elektřině koupí si HPEV, kdo nechce mít neustálé opruzy s fosilem vystačí si s čistým elektromobilem. Souhlasím s tím, že je možno dát protiargumenty nikoli však způsobem jak se to zhusta i zde povedlo tak, že elektromobil je omyl či snad přímo podvod. Také nesouhlasím s tím, že dotace nepomohou. Pomohou. Ukázalo se to na FV a ceně panelů která za 10 let je na řekněme patnácti procentech původní ceny. Dotace budou splaceny ještě za mého života, takže žádný dluh pro příští generace a dnes se každý může rozhodnout za sebe zda FV ano či ne. U nových domů už je do OZE tlačen legislativně. Za mne jsem spokojen že technologii mohu používat již za svého života a nemusím čekat na výsledek až po své smrti. Pokud si elektromobily v dohledné době koupí i sousedé budu šťasten že mne ráno nebudí startování traktorů BlaBĺaBla furt dokola jak u debilů. Bohužel v europrdlamentě rozhodla tlupa před-elektromobilních neandrtálců o výrobě umělého hluku elektromobily. Je to nesmysl až to stříká ze všech tělních otvorů....... O ranním smradu v přízemí snad nemusím hovořit neb "oni mohou" zahřívat motor ve vnitrobloku natruc sousedům. Takže ono někdy je dobré se zamyslet proč čím dále více v okolí vznikají "ekoteroristé". Zdali to náhodou není reakce na jedincovo chování vůči ostatním. (chování toho jedince co si stěžuje na přítomnost ekoteroristů)
Naposledy upravil(a) brumlaj dne úte črc 16, 2019 3:09 pm, celkem upraveno 2 x.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Tých modelov s "Atkinson-cycle engines" je viac:
https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volt
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_C-Ma ... -in_hybrid
https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Acc ... -in_Hybrid
https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_S ... ata_Hybrid
https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Ioniq
https://en.wikipedia.org/wiki/Kia_Niro
https://en.wikipedia.org/wiki/Lexus_ES#XV60
https://en.wikipedia.org/wiki/Lexus_RX#AL10
https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda6
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes- ... 450_Hybrid
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Vitz#Hybrid
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Auris#Auris_Hybrid
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_RA ... 80%932018)
https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Im ... rosstrek_2
Neviem prečo by mal by problém v noci nabíjať baterky a cez deň alebo v noci
nabíjať z baterky euto.
Čína začína budovať projekty s 1 GWh baterkami / flow 20 rokov životnosť /
v kombinácii s / PV / wind / hydro / jadro /.
Prečo sa u nás v mestách nerobí to isté. Z 2 GWh baterky nabijem 40000 vozidiel
s kapacitou 50 kWh na jedno nabitie. Mesto by zafinancovalo 1000 šérovaných
vozidiel, ktoré by sa z tej baterky nabíjalo. Ak niekto potrebuje euto na 2 hod
denne, tak tých 1000 vozidiel by nahradilo 20000 vozidiel, ktoré len stoja doma
na dvore alebo pred bytovkou na parkovisku.
V iných krajinách sa začínajú projekty s 500 MWh baterkami.
10 % z tej baterky je LiX a 90 % je flow baterka, dá sa s tým robiť
aj stabilizácia siete, aj šifting energie o 8 až 12 hod neskor.
Že EU zaspala dobu a teraz politici hovoria, že firmy robia konzorciá a aliancie,
a že sa budú u nás upravovať baterky priamo pre odber v automobilovom priemysle ?
A čo robili od r. 1992, keď Sony rozbehlo výrobu LiX ?
Čína roky skupuje ložiská Ni, Mn, Co po celom svete.
A nás pár tu diskutuje, 5 % z nás si o pár r. kúpi euto, keď bude lacné,
keď bude mať dobrý dojazd, keď ... x, y, z ...
https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volt
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_C-Ma ... -in_hybrid
https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Acc ... -in_Hybrid
https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_S ... ata_Hybrid
https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Ioniq
https://en.wikipedia.org/wiki/Kia_Niro
https://en.wikipedia.org/wiki/Lexus_ES#XV60
https://en.wikipedia.org/wiki/Lexus_RX#AL10
https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda6
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes- ... 450_Hybrid
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Vitz#Hybrid
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Auris#Auris_Hybrid
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_RA ... 80%932018)
https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Im ... rosstrek_2
Neviem prečo by mal by problém v noci nabíjať baterky a cez deň alebo v noci
nabíjať z baterky euto.
Čína začína budovať projekty s 1 GWh baterkami / flow 20 rokov životnosť /
v kombinácii s / PV / wind / hydro / jadro /.
Prečo sa u nás v mestách nerobí to isté. Z 2 GWh baterky nabijem 40000 vozidiel
s kapacitou 50 kWh na jedno nabitie. Mesto by zafinancovalo 1000 šérovaných
vozidiel, ktoré by sa z tej baterky nabíjalo. Ak niekto potrebuje euto na 2 hod
denne, tak tých 1000 vozidiel by nahradilo 20000 vozidiel, ktoré len stoja doma
na dvore alebo pred bytovkou na parkovisku.
V iných krajinách sa začínajú projekty s 500 MWh baterkami.
10 % z tej baterky je LiX a 90 % je flow baterka, dá sa s tým robiť
aj stabilizácia siete, aj šifting energie o 8 až 12 hod neskor.
Že EU zaspala dobu a teraz politici hovoria, že firmy robia konzorciá a aliancie,
a že sa budú u nás upravovať baterky priamo pre odber v automobilovom priemysle ?
A čo robili od r. 1992, keď Sony rozbehlo výrobu LiX ?
Čína roky skupuje ložiská Ni, Mn, Co po celom svete.
A nás pár tu diskutuje, 5 % z nás si o pár r. kúpi euto, keď bude lacné,
keď bude mať dobrý dojazd, keď ... x, y, z ...
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Fisker karma to myslím taky mel
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
I tento názor stojí za přečtení. https://www.idnes.cz/auto/motorky/fritz ... otorky_fdv
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 1781
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
ja zase odmitam bateriovy vlak, kdyz trolej se ukazala jako roky overene a funkcni reseni.unicast píše:Tohle je fórum o fotovoltaice. Proti té jsem tady neřekl nikdy nic negativního.youda píše:Zastav se ty a na dýl, než pět minut.
Už nějakou dobu tady vše jen shazuješ, že je všechno špatně. Ale nějakou rozumnou myšlenku, nebo proč to podle tebe nemá rozumné řešení, to jsi vůbec nepřinesl.
Bohužel pak to tady sklouzává k různym spasitelským tématům, jak budeme všichni jezdit elektromobily a že vlastně není potřeba tak velký dojezd a že je naprosto skvělé ukládat proud v době nízkého tarifu do baterií a v době VT si ho brát apod. a bere se to bez dalších kritických úvah jako holý fakt. Nedostatky a negativa se přecházejí stylem "nikdo nepotřebuje jet 600 km v kuse" a argumenty na téma "negativa těžby lithia" se taky vesele zanedbávají.
Ovšem právě kritická protiargumentace je tím, co ověřuje platnost nějakého postulátu, nikoli hledání příkladů, které to potvrzují (formuloval už Popper, když definoval základy kritického racionalismu). O některých věcech toho víme jen velmi málo, například o limitních schopnostech hmoty uchovávat energii a současné baterie prostě zdaleka nejsou tak daleko, abychom se těch fosilních zdrojů energie mohli v některých případech zbavit. Já nemám vůbec nic proti městským elektroskůtrům nebo třeba proti nějakým elektrickým pekárenským dodávkám, tam mi to dává smysl. Stejně tak bateriový vlak, který nahradí lokálku někde třeba na trase Benešov - Vlašim, to je hrozně fajn, pokud to ovšem vychází i ekonomicky. Co ovšem odmítám, to je přehlížení a bagatelizování těch negativ a problémů s tím spojených
-
- Příspěvky: 1781
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
problem je v tom, ze tohle funguje jen u velke zateze a mestkeho provozu. V momente kdy se jede konstantni rychlosti dalka je konverze na elektriku a zpet neefektivni a je lepsi mit motor primo na kola.dumi píše:Osobne si myslim, ze v dnesni dobe je nejidealnejsi hybrid, ale ne ten co se delaji dnes.
Ta klasicka koncepce, elektromobil s bateriemi na slusny dojezd a k tomu pod kapotou zabudovany mensi benzinovy motor. A jako u lokomotivky koloa pohanena ciste elektrinou a motor pres generator nabiji baterie. Ma to jedno obrovskou vyhodu, muzete motor nastavit do konstatnich otacek kde je nejucinnejsi a nemusi menit otacky spolu s otackami kol jako v pripade klasicke prevodovky.
Nechapu proc to automobilky nedelaji. Je to neco jako ten extender jak je psano vyse, ale je to zabudovane z fabriky v aute, takze vyrezne lepsi ucinnost a obsluha.
To bych si dovedl predstavit jako funkci model. Ty dnesni hybridy kdy se ke spalovaku obcas pripoji elektromootr a spalovak se startuje porad do kola, jsou k prdu.
Tudy ja osobne vidim cestu. Mas jedno auto, ktere ve meste muze jezdit na elektrinu, kdyby nahodou dosla nahodi motor, ktery za vyrazne vyssi ucinnosti nabije baterie a jede se dal. potrebujes ject dal mimo mesto? tak ten motor pobezi celou cestu, ale porad pobezi v neucinejsim rezimu jak muze.....
To co rikas ty v provozu spalovaku v idealnich otackach je pravda... je tam o par procent lepsi ucinnost, ale taky je tam relativne maly vystupni vykon. Nejucinejsi spalovaci motory jsou pomalobezne a opravdu velmi, ale velmi velke a proto nevhodne do auta. Vyrobci hybridu tedy delaji co mohou a resi problem vysoke hmotnosti ktera taky nepridava nizsi spotrebe... proste hybrid nebude nikdy na dalnici lepsi jak bezne auto. Je to jak z nazvu vypovida hybrid. Muzete kratke trasy jezdit na baterky. Pokud dojedete vetsinu vzdalenosti denni jizdy na baterii usetrite hodne nakladu a kdyz jednou za cas pojedete dalku pripoji se motor a spotreba bude bohuzel vetsi. Vubec jsem proto nepochopil prvni verze hybridu od toyoty s priplatkem 100kkc ve ktere byla myslim 300V 5Ah baterka... pokud u takoveho auta potrebujete 50kW vykon na rozjezd vychazi to na proud pres 160A coz vzhledem ke ztratam umozni 1-2 rozjezdy bez agregatu. Auta vazi o 150kg vic a kde je uspora? plugin hybrid je prvni rozumna vec.... pokud to ma dojezd alespon tech 50km a pokud bychom to mohli nabijet kazdy u domu (prace / panelaku / obchodu) ma to asi smysl.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Ja osobne nechapu proc kdyz je hybrid, tak je benzinovej agregat ;-(. U hybridu bych videl spis lepsi naftu. Atkinsonuv rezim neni nic oproti:
https://youtu.be/e-kLgO3Pqhw
Jak říkal Cimrman ten patej je oddech
https://youtu.be/e-kLgO3Pqhw
Jak říkal Cimrman ten patej je oddech
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
protoze nafta je podstatne horsi znecistovatel nez benzin? a patri do traktoru.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Nebo je to jen tim ze toyota proste naftaky udelat neumi ????? A nejen naftaky
Nic proti toyote, ale japonci zkoncili u super kousku a tim byly samurajske mece a od te doby to jde z kopce i s KAIZEN
Nic proti toyote, ale japonci zkoncili u super kousku a tim byly samurajske mece a od te doby to jde z kopce i s KAIZEN
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Preto si právnici u nás kupujú toto ?
https://www.youtube.com/watch?v=lg_8FkAvJhU
Keď Toyota nevie robiť autá, tak prečo NY vyzerá takto ?
https://www.youtube.com/watch?v=W3fR7xubw6w&t=222s
https://www.youtube.com/watch?v=7HaJArMDKgI
https://www.youtube.com/watch?v=lg_8FkAvJhU
Keď Toyota nevie robiť autá, tak prečo NY vyzerá takto ?
https://www.youtube.com/watch?v=W3fR7xubw6w&t=222s
https://www.youtube.com/watch?v=7HaJArMDKgI
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 3073
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Sorry jako,
ale Toyota je nejlepší auto na světě. Říká to i můj bratranec Muhamad a stím je lepší se nehádat.
Tady zrovna jede se svojí Toyotou na nákup do města:
ale Toyota je nejlepší auto na světě. Říká to i můj bratranec Muhamad a stím je lepší se nehádat.
Tady zrovna jede se svojí Toyotou na nákup do města:
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
A proc jich u nas na ulici nevidim kazde druhe???rottenkiwi píše:Preto si právnici u nás kupujú toto ?
https://www.youtube.com/watch?v=lg_8FkAvJhU
Keď Toyota nevie robiť autá, tak prečo NY vyzerá takto ?
https://www.youtube.com/watch?v=W3fR7xubw6w&t=222s
https://www.youtube.com/watch?v=7HaJArMDKgI
A proc ma toyota nejvetsi zisky??? Ze by kvuli efektivite vyroby, nebo dokazi prodat zakaznikovi i to co ostatni nedokazou. Reklama s opicemi byla dosti vystizna (nic neni nemozne TOYOTA)
Neberte me vazne, TOYOTA u me je mezi znackou, kterou osobne NEE. Pokud by upravili cenu, tak by se dalo uvazovat.(Ale to by si moc nevydelali)
Trochu to vypada, ze nemam TOYOTU rad CO???
Naposledy upravil(a) NOPARasito dne úte črc 16, 2019 11:14 pm, celkem upraveno 4 x.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
No lebo sme tu mali súdruhov a nie kapitalistov, ako v NY.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Reaguju na článek od volente, kde jeden člověk předpovídá zářnou budoucnost naftě.
Nechci tvrdit že jedna, nebo druhá technologie je ekologicky lepší. Protože pro to prostě nemám podklady.
Ale líbí se mi, jak všichni tihle spalovací znalci argumentují CO2 vypušteném při výrobě baterek.
Ale když se řekne A, tak je třeba říci B.
Pracuju v galvanickém průmyslu od všeho kousek. Mimo jiné i automoto. A zajímalo by mě, jestli je vůbec někdo schopen spočítat rozdíl vypušteného CO2 při výrobě 40kWh aku, nebo všech součástí motoru, které je třeba odlít, potom přesně obrobit, následně povrch chemický upravit a následně onu chemii ještě zlikvidovat.
Následně spočítat nutnost během x let vyrobit tento motor znovu, protže spalovací auto při současném tempu během 6 let technicky zastará a přestane plnit emise, protože se ucpou filtry, degraduje katalizátor a začnou špatně měřit čidla, celá sací část motoru se zanese karbonem a motor přestane mít účinnost a výkon. (u verze s přímým vstřikováním)
Kdežto 10 let starý elektromobil má sice menší dojezd (degradace baterek), ale pořád jezdí za těch svých 15kWh na 100 km.
A pokud bude elektromobil v pořádku po stránce koroze. Stačí mu vyměnit baterii a jede se dál. Starou baterii je možné proměřit a dobré články ještě poslat do důchodu do stacionárního úložiště a špatné články recyklovat.
A pokud bude někdo přemýšlet, tak je možné s elektroauta recyklovat i více věcí. Např 85kW motor bude stále mít 85kW a nejspíše ani za x let nedojde k nějakému zázraku, kdy by někdo vymyslel daleko lepší motor s vyšší účinností.
Takže automobilky, pokud budou dělat stejné úchyty a hřídele můžou tento motor po repasy (výměna ložisek) použít k zástavbě do nového vozu a nebude nutné ho vyrábět komplet znovu.
Tož asi tak. Jenže nic z toho není reálné, protože celá ekonomika evropy staví na tom, že se budou stále vyrábět nové auta z nově vytěžených surovin ve stále větším množství a stará auta i když funkční budou končit celé v drtičkách.
Edit: a poznatek č.2. Jak jedu za staší naftou, která šlápne do kopce na plyn, tak z ní letí smradlavý oblak a když jedu přímo za ním, tak je mi z toho na blití.
Pokud někdo udělá něco pro zmizení těchle starejch naftovejch popelnic ze silnic, tak nebudu vůbec proti.
Edit2: a jak chce pán vyrábět jednoduché naftové motory, když právě ta jejich složitost vznikla kvůli tomu, aby byli schopné vůbec splnit současné emisní limity. Oni prostě složité budou a čím víc budou složité, tím se víc budou kazit. Už v dnešní době je riziko koupit ojetou naftu. Protože taky po koupi můžete zjistit, že vás bude čekat servis za 50 tis, aby jste vůbec prošli emisema. A kdo to nějak uplatí na STK, tak to jsou potom ty případy, kdy se za nima nedá jet, aby se člověk nedusil špatně spálenou naftou.
Nechci tvrdit že jedna, nebo druhá technologie je ekologicky lepší. Protože pro to prostě nemám podklady.
Ale líbí se mi, jak všichni tihle spalovací znalci argumentují CO2 vypušteném při výrobě baterek.
Ale když se řekne A, tak je třeba říci B.
Pracuju v galvanickém průmyslu od všeho kousek. Mimo jiné i automoto. A zajímalo by mě, jestli je vůbec někdo schopen spočítat rozdíl vypušteného CO2 při výrobě 40kWh aku, nebo všech součástí motoru, které je třeba odlít, potom přesně obrobit, následně povrch chemický upravit a následně onu chemii ještě zlikvidovat.
Následně spočítat nutnost během x let vyrobit tento motor znovu, protže spalovací auto při současném tempu během 6 let technicky zastará a přestane plnit emise, protože se ucpou filtry, degraduje katalizátor a začnou špatně měřit čidla, celá sací část motoru se zanese karbonem a motor přestane mít účinnost a výkon. (u verze s přímým vstřikováním)
Kdežto 10 let starý elektromobil má sice menší dojezd (degradace baterek), ale pořád jezdí za těch svých 15kWh na 100 km.
A pokud bude elektromobil v pořádku po stránce koroze. Stačí mu vyměnit baterii a jede se dál. Starou baterii je možné proměřit a dobré články ještě poslat do důchodu do stacionárního úložiště a špatné články recyklovat.
A pokud bude někdo přemýšlet, tak je možné s elektroauta recyklovat i více věcí. Např 85kW motor bude stále mít 85kW a nejspíše ani za x let nedojde k nějakému zázraku, kdy by někdo vymyslel daleko lepší motor s vyšší účinností.
Takže automobilky, pokud budou dělat stejné úchyty a hřídele můžou tento motor po repasy (výměna ložisek) použít k zástavbě do nového vozu a nebude nutné ho vyrábět komplet znovu.
Tož asi tak. Jenže nic z toho není reálné, protože celá ekonomika evropy staví na tom, že se budou stále vyrábět nové auta z nově vytěžených surovin ve stále větším množství a stará auta i když funkční budou končit celé v drtičkách.
Edit: a poznatek č.2. Jak jedu za staší naftou, která šlápne do kopce na plyn, tak z ní letí smradlavý oblak a když jedu přímo za ním, tak je mi z toho na blití.
Pokud někdo udělá něco pro zmizení těchle starejch naftovejch popelnic ze silnic, tak nebudu vůbec proti.
Edit2: a jak chce pán vyrábět jednoduché naftové motory, když právě ta jejich složitost vznikla kvůli tomu, aby byli schopné vůbec splnit současné emisní limity. Oni prostě složité budou a čím víc budou složité, tím se víc budou kazit. Už v dnešní době je riziko koupit ojetou naftu. Protože taky po koupi můžete zjistit, že vás bude čekat servis za 50 tis, aby jste vůbec prošli emisema. A kdo to nějak uplatí na STK, tak to jsou potom ty případy, kdy se za nima nedá jet, aby se člověk nedusil špatně spálenou naftou.
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/ele ... -internetu
Nehezké sem zvědavý jestli se dozvíme i důvod proč se tak stalo
Nehezké sem zvědavý jestli se dozvíme i důvod proč se tak stalo
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Instinktivne vypl jistic a auto se nenabijelo ????diablo007 píše:http://www.autoforum.cz/zajimavosti/ele ... -internetu
Nehezké sem zvědavý jestli se dozvíme i důvod proč se tak stalo
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Tě že se nenabiji auto neznamená že nedává logiku odpojit barák od elektriky když to dojedou hasiči prolití vodou včetně nabíječky a zbylé elektroinstalace v garáži
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
další státní podvod na FVE a OZE?
od tomas » » v Legislativa a právo
další státní podvod na FVE a OZE?
- 2 Odpovědi
- 1194 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od tomas
-
-
-
Hybridní FVE na RD - legalizovaný podvod s účastí státu.. !!
od uvp » » v Ekonomika solárních systémů
Hybridní FVE na RD - legalizovaný podvod s účastí státu.. !!
- 66 Odpovědi
- 6694 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PapoS
-
-
- 29 Odpovědi
- 6196 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jakub
-
-
Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
od karelkilian » » v Magazín MyPower.CZ
Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
- 25 Odpovědi
- 1853 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jahodovák
-
-
- 17 Odpovědi
- 1521 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od NOPARasito