Žvanírna 2

Nezařaditelné
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 142
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od JozefSK »

eman píše: pát pro 20, 2024 9:41 pm
Mám dojem, že "auto forum" je silně proti EV a hledají naně špínu kde se dá.
Zda sa, ze nie len "auto forum": Lacné elektromobily – cenová pasca? Štúdia tvrdí, že môžu byť drahšie ako luxusné autá! :mrgreen:
PetrDubi
Příspěvky: 1577
Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 10790
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od PetrDubi »

No, ono záleží, jak to auto chce člověk využívat. Někdo si kupuje každé třeba 3 roky nové auto a tomu se to může prodražit díky poklesu výkupní ceny (otázkou je, jestli zase neušetří na novém autě díky trvalému poklesu ceny nových elektroaut). Jiný si koupí auto a jezdí v něm dalších 10 let a tam ten pokles ceny nebude už tak velký. No a další si koupí auto a jezdí s ním do té doby, dokud není vhodné akorát do šrotu a ten nepocítí pokles ceny vůbec ;)
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68 a Victron 75/15 MPPT
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 767
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od JirkaE »

JozefSK píše: sob pro 21, 2024 9:36 pm
eman píše: pát pro 20, 2024 9:41 pm
Mám dojem, že "auto forum" je silně proti EV a hledají naně špínu kde se dá.
Zda sa, ze nie len "auto forum": Lacné elektromobily – cenová pasca? Štúdia tvrdí, že môžu byť drahšie ako luxusné autá! :mrgreen:
Ono se zdá, že nejen to... ;)

Pokles prodeje spalovacích motorů nemá nic společné s elektroauty, je to nesmyslná bublina, která se neustále médii přifukuje.

V EU přibyly nové trhy, tím jak se přibírali nový a nový členové EU - již od 1995 kdy se EU rožšířila poprvé to stoupalo (prodeje spalovacích aut)
V roce 2004 dalších 10 nových členů - A TRHŮ
A pak další a další...

Je to zcela přirozený STAV, který nemá s elektroauty nic společné (můj názor)
Trh je nasycený, každý má doma plus-mínus auto, se kterým je víceméně spokojený.
Proto klesli prodeje - jiný důvod nevidím.

Chápu výhody elektroaut a pokud se u mě něco změní, nebudu váhat ani vteřinu, ale nyní JÁ OSOBNĚ patřím k 99% občanům EU kteří nemají elektroauto a mají doma dvě téměř nová auta se kterými jsou spokojený.

V EU je registrováno téměř 300mil aut a elektroauta z toho nejsou ani 1%

V médiích se píše o zhroucení trhu s diesely a benzíny, ale o důvodech se pouze spekuluje.

Prodeje automobilek neklesají protože přicházejí levná auta z Číny, ale protože je nasycený celý trh.

Elektroauta možná vytlačují evropské prodejce v Číně, ale v EU je to z celku stále pod 1% a v tom jsou i silné severské státy již započítané.

12% nebo 14% zvýšení prodeje e-aut v průběhu jednoho roku neznamená vůbec nic, mnoho lidem se ten přechod opravdu nyní i vyplatí v kombinaci s FV i dvojnásob, ale stále se podle mě ignorují základní fakta a to je celkový počet aut v EU a podíl e-aut z toho je NYNÍ pod 1%.

Pokud budu dojíždět denně do práce 50-100km, tam si to strčím do zásuvky (často i zdarma) a pak zas 50-100km zpět, doma pak dobiju z FV - pak za rok ušetřím majlant, to je jasný, vůbec o té výhodě a úspoře nespekuluju, jinak ale nevidím jediný důvod.

Je to jen pár let, kdy zcela zmizeli tráboše a wartburgy a smrad za nima, neporovnatelný s dnešními eco-diesely a stím co produkují do ovzduší.
Fabriky ze kterých se čudí den co den, stále se znova a znova startují i uhelné elektrárny po celé evropě...

Je to jen trend a bublina z mého pohledu a nesmysl...
Ty koncerny nepadnou a nakonec se přispůsobí potřebám a snížení prodejů - to není konec světa :)

Jsem v Německu 14 let, přijel jsem starou jedničkovou Octávií-combi, za tu dobu mám 5 auto každé další bylo novější a novější...
Nyní Ford Transit.
Když moje žena musela opustit elektrokolo Baboe a ježdění s dětmi výhradně na kole, s počátkem školy, má po staré Fiestě, která nás mezi nákupem a prodejem stála přesně 50Euro, pak malým starým A-Mercedes Benz - který za 2 roky stál 400Eur, rozdíl mezi nákupem a prodejem, nyní novou Škodu-Scalu která žere 5-6litrů benzínu a nenajede ani 20tis.za rok. Já skoro nový Transit.
Takových lidí jsou miliony....
Teplota vody jen z FV : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
eman
Příspěvky: 1781
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od eman »

Problém je, že "majlant" neušetříš. :( Já zaplatím za naftu 6-8tis. měsíčně. Z FVE bych auto dobil tak 4-5 měsíců v roce....to máš ušetřených cca 35tis. a zbytek roku bych si musel vypomáhat z DS, takže úspora tak 21tis. Takže koupím auto za milion, budu platit úvěr a ušetřím 56tis. na naftě. + cca 4tis. na oleji a bižuterii, ale EV zase víc žere pneu, tak se to asi vyrovná a navíc mají většinou 18+ rozměry, které jsou mnohem dražší.

Samozdřejmě EV by mělo hromadu jiných benefitů...bylo by nové, moderní, nemusel bych řešit STK.

Dost mě zklamala Škoda s Elroqem. Slibovali ze bude za 600k, což bych už ufinancoval, ale je za 800k oholený na kost. :(
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
glottis
Příspěvky: 2675
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od glottis »

ja se porad nedozvedel, jakej spalovak si novej kupujes. Podel se jakej a co stoji. Jestli kupujes ojetiny porovnavej s ojetym ev a ne novym. U noveho draheho auta zaplatis ranec hlavne na pojisteni. A je jedno jestli to je ev nebo spalovak. Dulezita je cena. Za auto za 1,2 mega zaplatis tak 45000 rocne za pojistku. Takze i v tomhle se vyplati ojetina jakehokoliv druhu. Za auto za 500 jsem pak na 10000 rocne.

ev vic pneu nezere, a pokud tak nepatrne. Je upne jedno jestli to auto vazi 1600 nebo 1900. Kdyz budes mit geometrii v poradku, tezko to poznas. Mozna ze pneu vic zerou ev se spatnou kontrolo trakce, treba egolf :) ten hrabe porad. Zase vyrazne min zere ev brzdy.

za 600 slibuje skodovka epiq a ne elroq. A epiq teprv bude.
Franta2776
Příspěvky: 3429
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Franta2776 »

Saxo bank má zajímavou předpověď na rok 2025:
https://roklen24.cz/sokujici-predpovedi ... .sznhp.box
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
PavelR
Příspěvky: 3350
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od PavelR »

u nás na firmě se otevřela pandořina skříňka a vypadá to že se jedno dvě EV konečně koupí. Stará auta dosluhují mají 300k+ a ten servis začíná být více než otravný. Mluví se o jedné Teslici s tím se půjdeme projet a já navrhoval nějaký eberlingo nebo podobnou škatuli aby se tam vešel nějakej vercajk.
Zárověň budeme zvětšovat FVE snad projde i nápad s carportem protože na všechnu techniku prší. Tak jsem zvědavej jak to bude chodit. Auta mnohdy celé dny stojí tak se můžou nabíjet z FVE. Když se jede dál, tak většinu tohoto jsou dálnice kde se nějaká rychlá nabíječka už sežene.

Vidím jak se ty věci sounou. KDyž jsem nastupoval byl jsem jediný co měl úložiště k FVE. Tenkrát každý říkal nesmysl.
Dneska má každý 10tky kwh ....
Stejný s TČ. Prý drahý nesmysl. A hle na firmě 5 čerpadel plus jsem instaloval 2 vodníky u majitelů.
To stejný o EVs. Prý nesmysl. Stále to zaklínadlo o dojezdu. A teď ...
Se těším jak dítě u stromečku :-)
gupa
Příspěvky: 2627
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od gupa »

Vidím jak se ty věci sounou. KDyž jsem nastupoval byl jsem jediný co měl úložiště k FVE. Tenkrát každý říkal nesmysl.
Dneska má každý 10tky kwh ....
Informace je neúplná, kolik je toho krásna procentuálně přes dotace a kolik bez dotací? Aby to sunutí mělo informační smysl.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
PavelR
Příspěvky: 3350
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od PavelR »

nejsem statistik nemám data. Mluvil jsem o lidech u nás na firmě. Dotaci bral 1 z 6ti. Taky jde vidět stejný scénář jak roky 08-12.
Dotace jsou dolů, nasycuje se trh, ceny HW jdou dolů ...

Smysl to má jak dotacemi tak bez. Aku fungují stejným způsobem ať jsou placeny jakkoliv. Já se o problematiku dotací nezajímám, řeším technickou stránku věci.
eman
Příspěvky: 1781
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od eman »

To máte ve firmě zajímavý lidi. Já pracuju pro korporát, kde nejsou zrovna malé platy a jsem tam doslova jedinný bez dotace jak na TČ tak na FVE.

Glottis: Mě už se právě spalovák kupovat nechce. Kupuju ojetiny a auto mám vždy dlouho (cca 10let), dokud nezačne žrát náhradní díly ve velkém. Jenže když půjdu do EV, tak ho chci nové a ne po nějakém magorovi, co ho huntoval v záruce a pak se ho zbavil. SOC není všechno a jestli někdo obráží s EV soutěže ve sprintu, tak ať si ho nechá. FB sice nereprezentuje většinu, ale když vidím, jak se k těm autům chovají jako dobytek a těsně před koncem záruky je prodávají, tak chci nové.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
PavelR
Příspěvky: 3350
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od PavelR »

Ano zajímavý rozhodně :-) jsme fajn parta v malé rodinné firmě tak bych to popsal já. Práce mě baví, chodím tam rád, majitelé jsou do pohody a s platem jsem spokojenej. Celkově jsem happy...

Dotace nejsou vše, nevyužil jsem. Počítal jsem to a mě by se jít na dotace nevyplatilo. Taky jsem byl proti dotacím. Ale už jsem změnil pohled a již se tomu nedivím. Když vidím kde všude se neúčelně vyhazují peníze a prokrmujeme darmožrouty tak pár desítek mld na dotacích ... koho to sere. Ty dotační FVE (aspoň ty co jsme dělali my za konkurenci nemohu mluvit fungují). Takže pokud někdo dává urvi co dokážeš dokud je z čeho...
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 767
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od JirkaE »

Franta2776 píše: ned pro 22, 2024 10:06 am
Saxo bank má zajímavou předpověď na rok 2025:
https://roklen24.cz/sokujici-predpovedi ... .sznhp.box
A opět stejné věty. Jako v tisících na chlup stejných článcích. Podobná data, podobné spekulace.

Meziroční nárůst prodeje elektroaut se zvedl o 40% bla, bla, bla.... - to ANO - ale stále je pod 1% = 99% aut v evropě potřebuje naftu a benzín...

300mil registrovaných aut se spalovacími motory versus kolik elektro-aut ? V Evropě ???????
Teplota vody jen z FV : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 767
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od JirkaE »

glottis píše: ned pro 22, 2024 10:06 am
ja se porad nedozvedel, jakej spalovak si novej kupujes.
Pokud to bylo na mě, tak jsem to již psal.
Nové Transit a nová Scala - před pár lety.
Scala má nyní asi 2 a transit 3 roky - asi, možná o rok víc, nevím teď.

Servis nula. Měníme jen gumy a oleje a destičky, dolejváme vodu a měníme gumy = totéž co u e-auta.
O.K. destičky za 14Euro vydrží dýl u E-auta... :D pokud někdo brzdí víc motorem, než pedálem.

10let starý Transit bude na opravách stát totéž co 10let starý elektroauto, s rozdílem kolik každý z nich ještě ujede na ,,nádrž"
Čepy a ložiska se vymlátí úplně stejně.
Zatím co u dieselovýho ujedu stále stejně, u 10let starého e-auta neujedu už ani půlku původních km, když byl nový.
Teplota vody jen z FV : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
Ronn
Příspěvky: 386
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Ronn »

Franta2776 píše: ned pro 22, 2024 10:06 am
Saxo bank má zajímavou předpověď na rok 2025:
Tyhle předpovědi vydávájí v Saxo bank každý rok. Jedná se i mezní scénáře, na které pak jako investiční banka vypracují svým klientům strategie... jde o to být připraven. Když se pak věci posunou tímto směrem není čas přemýšlet..
Naposledy upravil(a) Ronn dne ned pro 22, 2024 3:31 pm, celkem upraveno 2 x.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
PavelR
Příspěvky: 3350
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od PavelR »

10 let starý aute je firemně na hranici použitelnosti. Vidím to na naší "flotile" nájezky 300-400k DPFka na konci, jedno auto - měnili se poloosy tlumiče, hromada silentbloků, chladiče tekly, jakási membrána takže olej valil do sání... pak to týden jezdilo a znova se rožlo grilovaný kuře a nouzák. škrtící klapka ... ok. Tak si člověk řekne hmm tak teď už to musí být ok. Rožla se kontrolka málo vody v chlazení. Takže beztak někde mizí voda.

desetiletý auto i když se mi v něm dobře jezdí už dávno to dobrý ze sebe vydalo...at fosil nebo elektro.
Ronn
Příspěvky: 386
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Ronn »

JirkaE píše: ned pro 22, 2024 2:59 pm
- to ANO - ale stále je pod 1% = 99% aut v evropě potřebuje naftu a benzín... 300mil registrovaných aut se spalovacími motory versus kolik elektro-aut ? V Evropě ???????
Tady jsou data z 2023:
BEV share.png

Tady jsou stránky automobilové asociace, kde najdeš všechna čísla, abys jsi měl jasno...https://www.acea.auto/pc-registrations/ ... sales-5-4/
Tady ukazují, že čistý Diesel teda moc neroste... Za Listopad podíl jen 11%. |
scr_november.png
Zajímavý je ten podíl BEV na nových registracích. Podíl klesl na 15% ze 16% ve srovnání s listopadem min.roku. Ovšem celkový trh se snížil o 10%... :)
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 767
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od JirkaE »

A zase ... Nové registrace. A na obrázku je 1,5milionu aut. A skokanský můstek z Harrachova.
Jak závratná a ohromující čísla...

Ale v Evropě je 300.000.000 aut registrovaných spalovacích.

1.500.000 je úplné prd a stále pod 1% ale hlavně je v Evropě všeobecná nechuť - všichni mají TEĎ doma nová drahá auta = trh je nasycen.

Ronn píše: ned pro 22, 2024 3:23 pm
Franta2776 píše: ned pro 22, 2024 10:06 am
Saxo bank má zajímavou předpověď na rok 2025:
Tyhle předpovědi vydávájí v Saxo bank každý rok. Jedná se i mezní scénáře, na které pak jako investiční banka vypracují svým klientům strategie... jde o to být připraven. Když se pak věci posunou tímto směrem není čas přemýšlet..
Ano, ale já tomu i věřím, ale ne v roce 2025 - možná 2035 :D

Neúprosně jde vše kupředu, ale ne tak, jak se to podává v mediích.
Čína vytlačuje na svém 1,4 miliardovém trhu Evropské značky, to docela dobře chápu (než se trh nasytí i tam)

Ale do 10% na Evropském trhu mají ještě několik let tvrdé práce před sebou - až pak to může být reálné. A věřím že podíl e-aut bude stoupat i dál, ale ne teď - až za mnoho let.
Ronn píše: ned pro 22, 2024 3:43 pm
Tady jsou stránky automobilové asociace, kde najdeš všechna čísla, abys jsi měl jasno..

Tady ukazují, že čistý Diesel teda moc neroste... Za Listopad podíl jen 11%. |
Nemůže to růst už tak moc, trh je nasycený, nikdo nová auta nechce - každý doma nové (skoro nové) auto má...

PS: i v Norsku a s velmi štědrou podporou, to trvalo mnoho let - a tady žádná podpora v EU již není...
Teplota vody jen z FV : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 767
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od JirkaE »

eman píše: ned pro 22, 2024 9:37 am
Problém je, že "majlant" neušetříš. :( Já zaplatím za naftu 6-8tis. měsíčně. Z FVE bych auto dobil tak 4-5 měsíců v roce....to máš ušetřených cca 35tis. a zbytek roku bych si musel vypomáhat z DS, takže úspora tak 21tis. Takže koupím auto za milion, budu platit úvěr a ušetřím 56tis. na naftě. + cca 4tis. na oleji a bižuterii, ale EV zase víc žere pneu, tak se to asi vyrovná a navíc mají většinou 18+ rozměry, které jsou mnohem dražší.

Samozdřejmě EV by mělo hromadu jiných benefitů...bylo by nové, moderní, nemusel bych řešit STK.

Dost mě zklamala Škoda s Elroqem. Slibovali ze bude za 600k, což bych už ufinancoval, ale je za 800k oholený na kost. :(
Ano, souhlasím = neušetříš a já bych taky neušetřil, naopak, stálo by mě to majlant navíc.

A ke zmiňovanému pojištění se ani nevyjadřuji, pokud někdo neví, kolik stojí pojištění v Německu (ať si zjistí) + silniční daň bez rozdílu pro každého a každé auto... (můj Transit, s mnohaletým bonusem bez nehody aktuálně 154Euro měsíčně)
Teplota vody jen z FV : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 1930
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od TomHC »

Toto je debata do krčmy. Komu to príde fajn a zdôvodní si nákup (ekonomika, pocit, ekológia, sociálny status...), kúpi si BEV, niekto iný si kúpi HEV/PHEV, niekto V8 bi-turbo. Už vám tu dobre hrkoce z toho nedostatku slnka :mrgreen:
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 11/2024 = 8.7 MWh AC
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 767
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od JirkaE »

TomHC píše: sob pro 14, 2024 4:28 pm
Už vám tu dobre hrkoce z toho nedostatku slnka :mrgreen:
:lol: :D :lol: :yes:
Teplota vody jen z FV : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek