Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nezařaditelné
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3422
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nový příspěvek od marko250 »

SCI-FI:
Rada evropy právě po dohodě se všemi zeměmi rozhodla,že do tří let budou zlikvidovány veškeré fosilní a jaderné elektrárny v Evropě,lid souhlasí :-) .
Přenosová síť má nyní dlouhodobě zaznamenaný přenosový výkon 5>11GW x24hod=192GWh za den.Tento výkon by pokryla v době nejhorších dnů,kdy sněžení a je šero FVE 10x silnější,pokud budu vycházet z 8GW tak 80GW.Jako podružné by se pěstovaly vodní zdroje s vedlejším plusem kolem vodní plochy a zadržování vody.
Někdo tady spomenul 4 500 000ks aut v ČR ,není to pravda , tady je jen osobních aut 5 800 000ks!Když se zavede SDÍLENÁ SÍŤ a tyhle fosily se promění v EV s 60kWh baterkou s možným dojezdem 400km,tak tady máme aku s denní hodnotou 348GWh,z které se něco ukrojí na pohyb vozidel,ale po většinu dne z nich bude aku ČR s dostatečnou rezervou celkové denní spotřeby.A to jsou jen osobáky,co takhle přečerpávačky,tvorba vodíku z přebytků 10x většího výkonu FVE v létě?
Když vezmu svůj klasický průběh používání osobního vozu denně v 6:00hod >22km tam za 30min ,pak stojí v práci 8hod a pak to samé zpět a od 15:00hod opět stojí do rána.Samozřejmě někdy jedu pro něco,jindy někam dál s rodinou,ale převládá ta klasika,kterou tady pěstuje 90% populace.
Zbývá už jen vyvolat ve všech to panelování na každé budově a sdílená síť.Jenže to by nepřineslo do kapsiček určitých jedinců potřebnou sumu a ztratil by se prostředek k ovládání oveček.
Bude li na pořadu dne katastrofa jako sopečná erupce globálního charakteru,která zakryje slunce na několik měsíců,či let,tak nebude potřeba řešit elektrárny,ale domobranu a zásoby potravy,bohužel jen po krátkou chvíli.Automaticky samozřejmě dojde k redukci živých tvorů a poživatin v jakékoli formě.V tu chvíli si na jaderku ,či termoreaktor nikdo nespomene,jednoduše bude boj o holý život.
Jinak dnešní EV a dojezd není vůbec špatný při klasických výkonech a pohonu jen jedné nápravy je spotřeba 12>17kWh,u čtyřkolek a větších výkonech 17>24kWh na sto km.Vše co se dnes vyrábí má minimálně 40kWh baterii a výkony okolo 120kW na nápravě.Momentálně nejpřirozenějším EV je Hyundai Kona Elektrik 150kW na přední nápravě a dvě možnosti baterky 39.2kWh a 64kWh,dojezd v testech přez 400km u větší baterky nebyl problém,cena milión,nebo 899t. s menší baterkou.
Další Tesla 3 silnější verze 74kWh,4x4,větší výkon a dražší pořizovačka 1.34mil.Propad baterky u Tesly je dlouhodobě sledován po 160tkm je na 90% kapacity.Za jak dlouho to normální řidič najede,běžně osm - deset let.Záruka je držena 8let,nebo 192 000Km.
Auta už připojit jdou jako baterie,poslední lief by měl jít třeba.
A teď plodná diskuze-hehe. :-)
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
chatař
Příspěvky: 861
Registrován: stř bře 20, 2019 4:05 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nový příspěvek od chatař »

volente píše:
chatař píše:
"Presne jsi prave vystihl mysleni dnesniho energetickeho hnusu. Nez to pres den prodat za malo, radsi FV vypnu!".

Tak už jsem i "energetický hnus". Panečku, co se ještě o sobě dozvím? To jsem ale dopadl ještě dobře, německá děvčátka by o mně zpívala, že jsem staré ekologické prase. A FV nevypínám, když tak přepínám. Být "starým fosilem" v důchodu má své výhody. Mám dost času čumět na měnič. :D
Nechytej se všeho, to nebylo na tebe, ale na distributory co ti klidně vypnou střechu protože můžou. Mají to ve smlouvě.
Obávám se, že moc nerozumím, proč by mi měl nějaký distributor vypnout střechu, když s žádným smlouvu nemám. S distributory netančím. :D
11S (8 REC 295Wp POLY + 3 Canadian Solar 300Wp) Axpert VM II 24V/3000W, 2P Canadian Solar + MPPT Victron Smart Solar 100/20 + Carspa 24/230, 600W Pure sine + 4x Varta 6V/232Ah.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nový příspěvek od NOPARasito »

vlkazajac píše:
Mikel, parametricky je elektromobil niekde inde, ako fosilák. EV určite nájde svojich priaznivcov, ale nebude to žiadny boom. Obávam sa, že proklamovaný trend vo vývoji sa niekde zastaví a neprehúpne sa cez nejakých 15 %. ???

Elektromobil vyžaduje aj istú mieru asketizmu, niekomu to nevadí. Ale už len myšlienka ( u mnohých ), že k EV bude treba v rodine aj fosilák, je neeko. Tiež nie každý má inšpirujúcich 20 kWp na streche.

Dnes by som miesto Babetty chcel určite e-bike. Ale jazdievam aj na dovolenky, za rodinou, vozím si väčšie náklady podľa potreby, chcem aj benziňák. Pritom nie som úplný vandal, cestujem aj vlakom, keď sa dá.
Musim osobne souhlasit, ze fosilaky se v nekterych odvetvich a situacich tezko nahrazuji.
Dalkove kamiony, dovolenkari a letecky prumysl je orisek a tabu. Ale meta 80% by nemusela byt nerealna.
Pozn.: Jiz jednou jsem zminoval, ze pomer letadlem 2lit/100km/os na prelet pres ocean neni tak hrozna spotreba na ten usporenej cas.
A u kamionu 30lit/100km/30-40tun neni opet spatny pomer.
A vetsinou zrovna tito "radoby zrouti" zase tolik nehuli pod nos obcanum.
I kdyz vzduchu teda znehodnoti hafo :wall:
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nový příspěvek od NOPARasito »

chatař píše:
volente píše:
chatař píše:
"Presne jsi prave vystihl mysleni dnesniho energetickeho hnusu. Nez to pres den prodat za malo, radsi FV vypnu!".

Tak už jsem i "energetický hnus". Panečku, co se ještě o sobě dozvím? To jsem ale dopadl ještě dobře, německá děvčátka by o mně zpívala, že jsem staré ekologické prase. A FV nevypínám, když tak přepínám. Být "starým fosilem" v důchodu má své výhody. Mám dost času čumět na měnič. :D
Nechytej se všeho, to nebylo na tebe, ale na distributory co ti klidně vypnou střechu protože můžou. Mají to ve smlouvě.
Obávám se, že moc nerozumím, proč by mi měl nějaký distributor vypnout střechu, když s žádným smlouvu nemám. S distributory netančím. :D
Ja myslel ty, co jsou ofico FV na siti.ONGRID ;-))).(solarni baroni a pak ti co to stihli za treba 14kc/kWh hned vedle sousedovi :uh: ) Tu je jich na foru mozna co by se na prstech cloveka naslo :yes: i s nohama :lol:.
Dodavat ofico do site, kdyz to nekdo stihl a ma na to zaludek, se da povazovat take za jisty zpusob investice (takze na jednu stranu souhlas a na druhou nesouhlas) bylo to tak.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2417
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nový příspěvek od volente »

chatař píše:
volente píše:
chatař píše:
"Presne jsi prave vystihl mysleni dnesniho energetickeho hnusu. Nez to pres den prodat za malo, radsi FV vypnu!".

Tak už jsem i "energetický hnus". Panečku, co se ještě o sobě dozvím? To jsem ale dopadl ještě dobře, německá děvčátka by o mně zpívala, že jsem staré ekologické prase. A FV nevypínám, když tak přepínám. Být "starým fosilem" v důchodu má své výhody. Mám dost času čumět na měnič. :D
Nechytej se všeho, to nebylo na tebe, ale na distributory co ti klidně vypnou střechu protože můžou. Mají to ve smlouvě.
Obávám se, že moc nerozumím, proč by mi měl nějaký distributor vypnout střechu, když s žádným smlouvu nemám. S distributory netančím. :D
Já už ti napsal že to nemáš vztahovat na sebe. Přečti si ještě jednou příspěvek ze kterého cituješ.
Nám to nikdo nevypne, ale tam byla řeč o vypínání FVE na polích a ještě dříve na střechách.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
chatař
Příspěvky: 861
Registrován: stř bře 20, 2019 4:05 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nový příspěvek od chatař »

No to jo, to já bych taky dodával do sítě za 14kč/kWh. To bych se kvůli tomu i zadlužil. Ano, je to jistý druh investice a zhodnocení peněz jako málokde. :)
11S (8 REC 295Wp POLY + 3 Canadian Solar 300Wp) Axpert VM II 24V/3000W, 2P Canadian Solar + MPPT Victron Smart Solar 100/20 + Carspa 24/230, 600W Pure sine + 4x Varta 6V/232Ah.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nový příspěvek od brumlaj »

OA - 95% času stojí. Tzn. je absolutně jedno kdy v průběhu dne nabíjí. Jde o to aby když stojí mělo MOŽNOST nabíjet. Je to pouze o podnikatelském plánu. kupovat levnou , nebo normálně drahou energii a vyhýbat se té drahé - tím v důsledku stabilizovat soustavu.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nový příspěvek od vlkazajac »

marko250 píše:
...Momentálně nejpřirozenějším EV je Hyundai Kona Elektrik 150kW na přední nápravě a dvě možnosti baterky 39.2kWh a 64kWh,dojezd v testech přez 400km u větší baterky nebyl problém,cena milión,nebo 899t. s menší baterkou.
...
A teď plodná diskuze-hehe. :-)
Mám moc malú misku na 35 890 EUR.

Počkám na to syntetické palivo.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
josse
Příspěvky: 1205
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nový příspěvek od josse »

kyocera píše:
Zdravím,
Učinnost benzinového motoru je 27%. Naftového až 33%.
Ha ha ha, moderní diesel tuhle ideální účinnost nemá ani po 35 km! Euro5 a novější jsou emisně vhodné pouze na dálnici, většina jich jezdí po městě a pár kilometrové popojížďky.

Euro4 diesel má možná i větší účinnost, ale ty doby jsou nenávratně pryč. Emisní systém aby fungoval se musí ohřát.

Papír snese všechno, když se začnou ty porovnání zpřesňovat o takovéto detaily, Elektro auta jsou vždy lepší. I ta Uhelná elektrárna jede pořád v optimálních podmínkách. A ty uhelné elektrárny jsou jen dočasné, až to půjde lépe skladovat je vyřešeno i obnovitelných zdrojů.

Nemůžete srovnávat Elektro auto od VW a Teslu, VW vyrobil klasické auto a místo pár válců umístil El. Motor, ty jsou ještě asi 10 let pozadu, a je v těch autech strašně zbytečných dílů, pod kapotou samý hliníkový odlitek, přesný broušený obrobek, když tam v klidu může být další kufr. Ostatní výrobci jsou na tom podobně, není se čemu divit proč jsou tak drahá, nic nezměnili.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
kyocera
Příspěvky: 1321
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nový příspěvek od kyocera »

Zdravím,
ta první věta byla celá :
Učinnost benzinového motoru je 27%. Naftového až 33%. Učinnost
Elektromotoru v e-autě je kolem 90%
První věta v diskuzi o elektromobilech ve srovnání bylo tedy ve prospěch e-auta.
Nevím, proč chcete diskutovat o nějakém procentu účinnosti naftových motorů ?
Všechny výkonné stroje v zemědělství, v dolech a ve stavebnictví i na dráze mají naftové
motory. Důvodem je to, že naftové mají vyšší účinnost než benzínové.Vyšší účinnost je
dána vyššími tlaky ve válci.
Nevím o žádné lokomotivě na benzín. A jednou jsem byl očitým
svědkem technické kontroly traktoru na STK. Emise naftovému motoru v traktoru
tehdy vůbec neměřili. V diskuzi o elektromobilech je irelevantní diskutovat o tom, jestli má
nějaký diesel účinnost o procento víc nebo méně.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nový příspěvek od dracekvo »

Mě je úpřímně jedno jestli je ekologické to či ono. Elektrem nejezdím, protože bych bych byl nějaký zelený aktivista. Jezdím s ním protože to má ráda moje peněženka. Stejně tak jako jsem do té doby jezdil na LPG.
Kdyby nejlépe vycházela nafta, tak jezdím na naftu.
Nicméně jeden nepopiratelný ekologický fakt elektromobil má. A to že nečoudí lidem přímo pod nos.
chatař
Příspěvky: 861
Registrován: stř bře 20, 2019 4:05 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nový příspěvek od chatař »

"Nicméně jeden nepopiratelný ekologický fakt elektromobil má. A to že nečoudí lidem přímo pod nos."

Tak ono o čouzení dnešních moderních spalovacích aut se nedá moc mluvit. To už nejsou ojeté "stodvácky" co žerou olej a za nima je kouř, jako když tank zapne "zadýmování". Nicméně, za každý elektromobil čoudí tepelná elektrárna, která pro něj vyrábí proud. Jaderka sice nečoudí, ale produkuje vyhořelé palivo. Takže ekologičnost elektromobilů bych viděl jako velice spornou. Ty nečucháš, čuchají za tebe jiní... Móóc hezké.
11S (8 REC 295Wp POLY + 3 Canadian Solar 300Wp) Axpert VM II 24V/3000W, 2P Canadian Solar + MPPT Victron Smart Solar 100/20 + Carspa 24/230, 600W Pure sine + 4x Varta 6V/232Ah.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nový příspěvek od rottenkiwi »

Keď bude v Čechách 10 000 000 eut, každé 500 kWh baterka. Spolu 10 000 000 x 500 kWh = 5 000 000 000 kWh.
To je 5 000 000 MWh alebo 5 000 GWh alebo 5 TWh.

Ak sa tie eutá za slnečného dňa dobijú na max. zo solárnych panelov
a časť ich energie / tých eut / pojde na pohyb okolo komína
a časť na chod domácnosti / bytu.

Na koľko hodín to vydrží a aký čas nemusíme kupovať el. z Aftiky, Ázie, Španielska,
Nórska, Dánska cez HVDC vedenia 2 MV ?

Čo bude produkovať odpad z jadra či exhaláty, ktoré sposobujú psychické ochorenia detí,
lebo je dokázané, že oblastiach ako Ostravsko je až o 133 % viac deťí s psychkými ochoraniami ?
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Mikel
Příspěvky: 970
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nový příspěvek od Mikel »

chatař píše:
Tak ono o čouzení dnešních moderních spalovacích aut se nedá moc mluvit. To už nejsou ojeté "stodvácky" co žerou olej a za nima je kouř, jako když tank zapne "zadýmování". Nicméně, za každý elektromobil čoudí tepelná elektrárna, která pro něj vyrábí proud. Jaderka sice nečoudí, ale produkuje vyhořelé palivo. Takže ekologičnost elektromobilů bych viděl jako velice spornou. Ty nečucháš, čuchají za tebe jiní... Móóc hezké.
A benzin nebo nafta asi sama tece ze zeme primo do nadrze auta? tezba, doprava a rafinace nafty a benzinu jsou veci pomerne energeticky narocne. A elektrina na vyrobu paliva pro cmoudy se bere kde? Jen na rafinaci bezinu je potreba 1.3kWh elektricke energie, to staci elektromobilu na ujeti cca 10km a vy jeste benzin nemate ani v nadrzi. :ugeek: Takze vy cmoudite 2x. Jednou v elektrarne, podruhe na silnici a to ani nemluvim o skodach pri neustalych ropnych havariich.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
Mikel
Příspěvky: 970
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nový příspěvek od Mikel »

A pokud by " Chatar" nevedel o cem je rec, tak jen mala pripominka tech dnesnich "cistych" spalovaku
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... anicni_ert
https://www.investicniweb.cz/2010-5-3-n ... -historie/
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nový příspěvek od NOPARasito »

Jeste trochu k vyrobe treba tepla nebo energie vseobecne. Jak se hlida vyfuk elektromobilu proti fosilum.
https://www.sako.cz/pro-brnaky/cz/801/e ... ti-odpadu/
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nový příspěvek od NOPARasito »

Josse: k ucinnosti naftaku AZ 33% se musim pripojit a to dokonce agregat naftovy dosahuje i vyssi. To se muzeme klidne bavit i o 50%(v idealnim provozu nikoli realnem). Ja mam dodafku 2,4tuny prazdana, jezdi za 8lit/100km prumerne tj. 80kWh a ve srovnani s elektrem coz by v te velikosti a vaze (srovnavam s teslou X) tak bude kolem 25-30kWh/100km.(realne i Ford Custom hybrid)
A pokud upresnim teda ucinnost agregatu po odecteni ztrat na převodovce tak jsem na tech 33% v realnem provozu.
Ps.: Jeste k tem treba VW, tak ID3 jiz je staveno jako ciste Elektro ;-).
Naposledy upravil(a) NOPARasito dne pon led 06, 2020 1:05 pm, celkem upraveno 1 x.
chatař
Příspěvky: 861
Registrován: stř bře 20, 2019 4:05 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nový příspěvek od chatař »

Mikel píše:
A pokud by " Chatar" nevedel o cem je rec, tak jen mala pripominka tech dnesnich "cistych" spalovaku
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... anicni_ert
https://www.investicniweb.cz/2010-5-3-n ... -historie/
Ale já moc dobře vím, o čem to je. Je to o "ekonáboženství". Bavit se se zastánci elektromobilů, a oponovat jim, je to samé, jako bavit se s Jehovisty. Jednou jsem to zkusil. Myslel jsem si, že jsem frajer a dostanu je. Před hypermarketem stály dvě ženy a v rukou držely nějaké brožurky s nápisem "Probuďte se!" Tož jsem k nim přistoupil a s úsměvem pravil: Ale já nespím, jsem dokonale probuzený. A ony se stejným úsměvem na to: "Kdybyste byl probuzený, stál byste s námi na stráži." Tak to mě úplně odrovnalo, a pochopil jsem, že debata s fanatiky nemá žádný smysl. Je to jen ztráta času. Prezident Zeman říká, že "s teroristy se nevyjednává", a já říkám, že "s fanatiky se nediskutuje". I když tak ze slušnosti občas činím. :D
11S (8 REC 295Wp POLY + 3 Canadian Solar 300Wp) Axpert VM II 24V/3000W, 2P Canadian Solar + MPPT Victron Smart Solar 100/20 + Carspa 24/230, 600W Pure sine + 4x Varta 6V/232Ah.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nový příspěvek od NOPARasito »

Jen pro presencku:
Kolik vlasne pouzivas a v jakem pomeru fosilnich a elektrickych stroju???
Pochopim teda spalovaci auto a motorovou pilu resp. sekacku.
Ale vse jsou to nahraditelne zarizeni za daleko ucinnejsi stroje.
Pro priklad,. Nedovedu si predstavit spalovaci priklepovou vrtacku popr. spalovaci zubni kartacek natoz neco pro zenu na poteseni :celebrate2:
Proste Eauto je jen "Auticko na baterky" jake jsme meli jako deti, ale vetsim meritku a samozrejme s vetsi baterii
střídač_N
Příspěvky: 698
Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nový příspěvek od střídač_N »

chatař píše:
..... "s teroristy se nevyjednává", a já říkám, že "s fanatiky se nediskutuje".........
I když píšete, že s fanatiky se nediskutuje, s čímž souhlasím, současně je možné udělat výjimku a pokusit se fanatika přece jen trošku ovlivnit, nahlodat jeho fanatismus. Tudíž s vámi trošku podiskutuji.

U nákladních automobilů bude motor s vnitřním spalováním ještě dlouho provozován.
U "dodávek" na dlouhé pojezdy určitě také, ale na jízdu kolem komína již bude asi elektrická dodávka dobrou náhradou.
Pevně věřím, že u osobních aut bude ten poměr dlouhé pojezdy/kolem komína přesně opačný než u dodávek, tudíž ta elektrifikace asi nastoupí nejvíce zde. Zcela určitě ta změna nebude revoluční, ale evoluční. No a jsme u té evoluce jejíž největší překážkou je cena, tudíž ony profláklé dotace. Aby se cena dostala u e aut na rozumnou úroveň, je potřeba jistá dost vysoká minimální jejich výroba. No a abychom se onu úroveň dostali, tak politici přistupují na variantu dotací. I když si o dotace řeknou ti. co by si mohli bez ran do badžtetů dovolit e auto bez dotací, vyšlapávají cestu pro nás zbývající chudáky pro něž se výhody z rozsahu nakonec uplatní.

No a například k mé motivaci pořídit si e auto. Již mne sere starat se o provoz spalovacího motoru. A to jsem se víc jak 20 roků věnoval autosportu.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek