Uzemnění záporného pólu baterie

Diskuze ohledně rozvodů, kabeláže, způsobů využití stávajících rozvodů, vhodných průřezů dle potřebného výkonu, plánování rozvodů, atd.
Hyp
Příspěvky: 506
Registrován: ned zář 19, 2021 7:38 pm

Re: Uzemnění záporného pólu baterie

Nový příspěvek od Hyp »

Dobře, ale Jestli to bylo do osobního auta, tak krátkodobě by to asi bat nezničilo, jak by mohl tu baterku zničit, když by ani nenastartoval, nebo snad ano s prohozenými póly?

Co by to udělalo? Napadá mě jen pokud by to nespálilo zapalování a jednotky, tak by se starter točil obráceně :-))


V náklaďáků zase, ta baterka je přece v sérii, takže to napětí zvyšuje a kdyby ji otočil - Tak to mi pověz, co by se stalo, kdyby spojil + na + v náklaďáku…
„Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušení sekyry.“ — Abraham Lincoln
pibi
Příspěvky: 1011
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 14kWp
Kapacita baterie [kWh]: 28kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Uzemnění záporného pólu baterie

Nový příspěvek od pibi »

Hyp píše: úte črc 23, 2024 9:37 am
Ono totiž za určitých podmínek může být výhodné s dvojnásobek tloušťku jednoho vodiček, a ten druhý vodič poslat prostě po kostře, ať už kvůli ceně nebo místu …
Kolik ušetříš na těch pár metrech kabelu v obytném autě? Vzhledem k ploše střechy na běžném obytném autě to bude zřejmě 4 nebo 6mm2. Pokud elektrifikuješ autobus, nebo návěs od kamionu, tak toho bude trochu více.
O kolik více místa zaberou 2 vodiče oproti jednomu?
Stojí zato si takto komplikovat život a vytvářet potenciální průšvih?
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah LiFePO4 + 2xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Hyp
Příspěvky: 506
Registrován: ned zář 19, 2021 7:38 pm

Re: Uzemnění záporného pólu baterie

Nový příspěvek od Hyp »

Ušetříš tolik, kolik tě stojí metr 32mm solárního kabelu

A v místě může být čalounění auta, kam se už druhý kabel nemusí vejít…
„Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušení sekyry.“ — Abraham Lincoln
Radar
Příspěvky: 199
Registrován: pon lis 15, 2021 11:05 am

Re: Uzemnění záporného pólu baterie

Nový příspěvek od Radar »

Pokud bych ve spojení s baterií použil neizolovaný síťový měnič, je toto zapojení možné za předpokladu, že minus pól baterie bude uzemněný?

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek