Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Nezařaditelné
mozeg
Příspěvky: 121
Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od mozeg »

Je nutne si uvedomit ze uz dnes si stat berie znacnu cast z ceny za elektrinu ktoru plati koncovy uzivatel. Takze uz dnes tam dan je. Naviac uz dnes sa dotuje tazba a distribucia ropy tak preco nie elektromobilita. Stale nevidim dovod vyuzivat palivo na pohon automobilov. Na spalovaku spalim na 100km 50kWh na elektromobile 15kWh. Takze jabosobne radsej spalim palivo v elektrarni a aj po zapocitani strat mam z 10kWh 8kWh/liter paliva.
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od diablo007 »

Jaká že je dan z té elektřiny jak o ní mluvíš a dělá značnou část z ceny elektřiny?
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od dumi »

asi mysli tu dan, ktera pri celkove fakture za elektrinu cca 3800 je asi 21 korun :). bavime se o cca 741kWh za asi 8 mesicu.

Ja treba jezdim do prace 150km, je nakej elektromobil, kterej to da aniz bych zustal nekde cestou stat? (je to dohromady cca 300Km), Dve hodiny jizdy, klima, topeni radio. nabijeni telefonu.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
jahodovák
Příspěvky: 2024
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od jahodovák »

Pokud vím tak už 3 dostupné u nás,jen je trochu jiná cena...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od dumi »

kolik to dojede? s dojezdem 350km se nespokojim, nechci nekde zustat trcet :D

obcas se stane ze cesta tam nebo zpet se protahne treba o 100 km.

Az budou elektromobily schopny doject na jedno nabiti 600Km a dobiti bude trvat 5 minut, tak to bude pouzitelny :)
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
jahodovák
Příspěvky: 2024
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od jahodovák »

Tak to ti není pomoci,pokud by každý jezdil takhle daleko,tak by za chvíli nestačily ani silnice asi je to nějakej sport jezdit sem a zase tam,nakonec proč ne,pokud není odpovídající místo blíže,pro mě by to nebylo..
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od dumi »

nwjezdim.kazdy den. To by se nedalo.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od NOPARasito »

dumi píše:kolik to dojede? s dojezdem 350km se nespokojim, nechci nekde zustat trcet :D

obcas se stane ze cesta tam nebo zpet se protahne treba o 100 km.

Az budou elektromobily schopny doject na jedno nabiti 600Km a dobiti bude trvat 5 minut, tak to bude pouzitelny :)
Tento argument je argument spalovacich lojziku. Bez urazky. Najezdim rocne 40.000km, ale v kuse max. 300 a to uz je k sakru neprijemny, vetsinou po 150 stejne na 5-10min stojim, takze kdyby uz byly dobijeci stanice jako benzinek tak by to bylo ok.
Ja osobne spalovaky nenavidim, a pouzivam je z nutnosti a protoze jeste neni nic rozumnyho na trhu, treba se to za 2roky zmeni.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od brumlaj »

rva píše:Cenu elektřiny z našich elektráren ....... a odhaduji, že není lepší než 20,-Kč/kWh. ......
No tak já jsem spadl pod 10 Kč/kWh, ale uznávám že další investice následují, takže půjdu zase nad deset.... ale nebude to napořád ;-)
rva píše:..... Dinosauři dýchali atmosféru s 2 000 ppm CO2 ..... Obvykle byla globální teplota o 10 stupňů vyšší a obvykle to znamenalo velmi bohatý život ......... Proto pokládám snahy o regulaci CO2 za drahé, zbytečné a možná i škodlivé. Ušetřené prostředky by se daly využít lépe.
No jen jestli maj dinosauři dostatečné ekonomické vzdělání aby ušetřené prostředky dokázali využít lépe. Za mne - celkem bohatý život bych měl raději pro lidstvo a ne že by zde místo lidí dominoval hmyz nebo potkani v nesčíslné variabilitě .....
Naposledy upravil(a) brumlaj dne stř bře 27, 2019 10:06 pm, celkem upraveno 1 x.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
jahodovák
Příspěvky: 2024
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od jahodovák »

Pokud bude dostupné auto s dojezdem do 300 už to bude pro mě použitelné na jakoukoliv vzdálenost,většinou nikam nespěchám a pokud bude možnost při zastávkách dobít,není co řešit,než se trochu rozhejbám,dám kávíčku a něco slupnu mohu pokračovat vesele dál i na dovolenou se tak dá jet,nemusím tam být hned a cestou se dá i vidět ledasco zajímavého a přez prohlídku města se to dobije zcela určitě.Pokud se dožiju doby že na něj budu mít,klidně i zánovní nevidím důvod proč ho nekoupit,co tak sleduji co zas EU chystá,doufám že k nejhoršímu nedojde...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od NOPARasito »

Říkám, 2 roky, pokud se pohybujes kazdych 5-6 let v novych vozech cca 0,8-1,2mil, tak neco uz najdes, ja cekam dodafku, minimalne v plugin hybridu, optimalne s min.25kWh baterii, coz muze byt i 80km v el. Mozna Ford Custom bude, ale zatim nevím cenovku.(dodafku v ciste el.snad do 5let ;-(((.)
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od brumlaj »

Držím pěsti pánové aby nákup elektropřibližovadla dle Vašich nároků vyšel co nejdřív i vám. Otázka je zda pak nezjistíte že jste čekali zbytečně dlouho případně investovali nad rozumnou mez ;-)
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
jahodovák
Příspěvky: 2024
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od jahodovák »

Nové jsem koupil jednou a stačilo,Starší má výhodu,že nemusíš až tak bát s ním v tomhle provozu jezdit,kde není nouze i o nějaký ten šrám,otázka ovšem je ve výdrži,zatímco starší většinou i něco vydrží,o nových se to rozhodně říct nedá,tam nic nevyměníš a stále servis i na výměnu oleje...prostě spotřební zboží s předraženou cenovkou,je to asi proto aby lidičky museli stále naplno makat aby stačily době a neměly čas přemešlet o čem je vlastně život
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od dumi »

NOPARasito píše:
dumi píše:kolik to dojede? s dojezdem 350km se nespokojim, nechci nekde zustat trcet :D

obcas se stane ze cesta tam nebo zpet se protahne treba o 100 km.

Az budou elektromobily schopny doject na jedno nabiti 600Km a dobiti bude trvat 5 minut, tak to bude pouzitelny :)
Tento argument je argument spalovacich lojziku. Bez urazky. Najezdim rocne 40.000km, ale v kuse max. 300 a to uz je k sakru neprijemny, vetsinou po 150 stejne na 5-10min stojim, takze kdyby uz byly dobijeci stanice jako benzinek tak by to bylo ok.
Ja osobne spalovaky nenavidim, a pouzivam je z nutnosti a protoze jeste neni nic rozumnyho na trhu, treba se to za 2roky zmeni.
Zalezi cim jezdis. Ano kdyz jedu skodovkou za 100Km sem uplne rozlamanej. Proste sedacky jak na zebrinaku. Ja ze svyho auta vylezu po 400Km v kuse a sem svezi. Sedim si jak v kresillu v obyvaku. Vsechno je to o vyladeni vozu. Takze ujet 400-600km v kuse neni problem. Vetsinou se mi chce spis na zachod :-).

Predstava ze rano vstavam.o 2 hodiny driv abych si cesrou do prace nekde 2 hohiny dobijel auto me zrovna nelaka :-)

Ale.kqzdy ma jinou predstavu, coz je pochopitelne.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
mobilik
Příspěvky: 2679
Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
Bydliště: Neďaleko Košic (SR)

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od mobilik »

Za mňa, chcem elektro auto, denne do prace by to bola pecka. Raz k tomu dôjde, len sú ešte iné priority.
Ale ropaka nech mi neobmedzujú. Mam starý veteránik a nedám na neho dopustiť. Je to super minulosť.
Ale sharana by som za elektro vymenil hneď, lenže dojazd je aj pre mňa dôležitý. Bežne sa stáva že idem na západné Slovensko ráno o tretej vyrážam a po ničom inom netúžim ako stát niekde hodinu a čakať na batériu...
Žiaľ preto tohto diesla navymenim tak skoro a mam ho rad. :wink:
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
mozeg
Příspěvky: 121
Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od mozeg »

Elektromobil nie je vhodny pre kazdeho ale pre vacsinu resp. 80% ludi ano. Naposledy mal studiu VW 80% tusim nemcov denne prejde do 50km, a na to dojazd 200km staci. Treba si spravit graf kolko a kam clovek jazdi. Napr pre 5% jazd nad 500km sa spalovak neoplati drzat. To ako keby som si kupoval lietadlo lebo 5% casu lietam. A na jazdy nad 500km si proste pohodlne poziciam spalovak. Ono to chce zmenit myslenie a nie produkovat el. auta s dojazdom nad 500km.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od dumi »

Ano kazdy ma jiny potreby a tudiz mu vyhovuje neco jineho. Kdybych jezdi ldene do prace 20km tam mi to nevadi, ale kdyz potrebuju ujet za den 300-500 km elektromobil neni nejvhodnejsi. ale zase to nejezdim denne. Auta na pujcovani se mi nezamlouvaji, chci mit svoje, o ktery se staram a vim co se s nim delo.

Naprosto chapu mobilika ze nechce dat pryc stare auto, ze ho ma rad, mam takove 4 a nedam je. Proste jsou to clenove rodiny :) zlaticka. ale pro nekoho je to proste spotrebak.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od NOPARasito »

Automobil je dobrý sluha, ale špatný pán.
Dle mě ma jen sloužit, k ničemu jinému není.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od dumi »

Proc.by nemohl byt i konickem? Rad si ho opravuji sam. Nemusim resit dohady v servisu. Bavi me to. nevidim v tom.rozdil.oproti FVE jako konicek. Proc ta muze byt konickem a auto ne?

Nesmis na veci kiukat omezene, jen ze sveho pohledu.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
jahodovák
Příspěvky: 2024
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od jahodovák »

NOPARasito píše:Automobil je dobrý sluha, ale špatný pán.
Dle mě ma jen sloužit, k ničemu jinému není.
Problém je v tom,že dnes je třeba používat auto i tam,kde dříve nebylo třeba,třeba dojezd do práce,dříve se dalo jezdit veřejnou dopravou a dnes je to nastaveno tak že to nejde.Samozřejmě ve velkých městech je to asi lepší než u nás.dnes se bez auta na vesnici neobejdeš,konzumy nikde,jen markety ve městech autobusy jezdí tak aby nikdo nejezdil ,dopravce bere dotace a jezdí jen tak jak se to hodí jemu a pak se diví že silnice jsou přetížené..
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek