Příprava a následná realizace fotovoltaiky na zahradu
Popis a ukázky samostatných ostrovních elektráren nepřipojených do rozvodné sítě s akumulací energie.
-
- Příspěvky: 63
- Registrován: pon dub 21, 2014 3:06 pm
Re: Příprava a následná realizace fotovoltaiky na zahradu
Tak taky ke každému současnému vozidlu (nemyslím Š120) je také pevně určeno, jakou máte zvolit baterii. Ty co mají něco kolem 12,5-13V jsou také určeny pro ty bezůdržbovky (gelovky). A tam vrazit klasiku, tak jí nebojíte ani na tu hranici 14,7V-počátek plynování a naopak do starších vozů s alternátorem nastaveným na hranici 14,4-14,7V, když dáte třeba tu AGM tak ji již ničíte. Tady záleži i na konstrukci baterie-ty přiměsi (vápníj) ji sna posouvá tu hranici plynování. Proto se asi taky a dost často děje, že odejdou bezůdržbovky po nahrazení za klasický Pb ůdržbový akumulátor-vyvaři se-vyschne. Nebo nejdýl v autě vydrží ten origo akumulátor z fabriky. Tipický dotaz proč ta baterka v zimě nestartuje, vždyť není ani rok stará?? No jakto vocas si neuvědomil jaké má nabíjení. A co má koupit za baterii. Většina dnešních vozů má taky alternátor řizen pomocí ŘJ.
Ještě doplním, to nám vtloukali do hlavy, kluci alternátor, vám nikdy baterii nedobije doplna.
Ještě doplním, to nám vtloukali do hlavy, kluci alternátor, vám nikdy baterii nedobije doplna.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Příprava a následná realizace fotovoltaiky na zahradu
"...Celou dobu opravdu vycházím z té klasické DOLĚVACÍ 150Ah kamionové baterky...."
A ste si istý, že batéria, o ktorej je reč, sa montuje do kamióna ? :
Marathon M12V155FT
Technické parametry:
Typ baterie:
M12V155FT
Jmenovité napětí: 12 V
Nabíjecí napětí 2,27 V na 2V článek v režimu trvalého nabíjení, při teplotě 20°C
Jmenovitá kapacita C10: 150 Ah
Životnost: 12 let dle EUROBAT
Konstrukce: Olověná, ventilem řízená (VRLA)
Elektrolyt: Kyselina sírová, nasáknutá v rounu ze skelné tkaniny (AGM)
XXXXXXXXXXXX
"... a druhá 80 ah Varta agm..."
A ste si istý, že batéria, o ktorej je reč, sa montuje do kamióna ? :
Marathon M12V155FT
Technické parametry:
Typ baterie:
M12V155FT
Jmenovité napětí: 12 V
Nabíjecí napětí 2,27 V na 2V článek v režimu trvalého nabíjení, při teplotě 20°C
Jmenovitá kapacita C10: 150 Ah
Životnost: 12 let dle EUROBAT
Konstrukce: Olověná, ventilem řízená (VRLA)
Elektrolyt: Kyselina sírová, nasáknutá v rounu ze skelné tkaniny (AGM)
XXXXXXXXXXXX
"... a druhá 80 ah Varta agm..."
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 63
- Registrován: pon dub 21, 2014 3:06 pm
Re: Příprava a následná realizace fotovoltaiky na zahradu
JJ už vidím, můj hluboký omyl tohle je vrla + rounovka. Můl lapssus. Já celou dobu žiju s tou kamionovku, 150Ah + 80Ah nějaký recyklát z auta. To mě svedlo na špatnou stopu. Tu by bylo škoda nechat vyvařit, zvlašt jako novou.
Šlo by to nějak promazat??
Ferko je kokot a veřjně a hluboce se omlouvá. Za těchto okolností beru zpět v tomto případě je 16V špatná hranice.
PS: Ale za těma 16,8V si u klasického olova-dolévacího stojím to je opravdu hranice plného nabití.
Šlo by to nějak promazat??
Ferko je kokot a veřjně a hluboce se omlouvá. Za těchto okolností beru zpět v tomto případě je 16V špatná hranice.
PS: Ale za těma 16,8V si u klasického olova-dolévacího stojím to je opravdu hranice plného nabití.
Naposledy upravil(a) Ferko dne úte led 07, 2020 10:03 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
- Bydliště: 345m n.m. v Chřibech
Re: Příprava a následná realizace fotovoltaiky na zahradu
On Ferko má částečně pravdu...
Ve starších knihách o údržbě automobilu se mj. píše: Dvakrát ročně vyjmout baterii z vozu (kvůli korozi z aerosolu elektrolytu) a v dobře větraném prostoru s vyšroubovanými zátkami dobít do plných znaků nabití. Což, jak se píše, znamená: všechny články živě vaří a napětí baterie ani hustota elektrolytu už nestoupá. To povaření delší dobu tam je zmíněno též. Co se týká napětí, je zmíněno, že napětí může dostoupit i přes 16 V.
Musíme si ovšem uvědomit, v jaké době to bylo psáno i jaká byla konstrukce a materiál tehdejších baterií. Na materiálu se nešetřilo, bylo to jakési... prostě neošizené. Baterka byla zalitá asfaltem, když se rozsypal jeden článek, prostě se nechal vyměnit. Mám doma baterku asfalťačku, tak 120 Ah z roku 1979, nikdy nebyla nalitá elektrolytem, jak ji prodali suchou, tak je dodnes. Pohrávám si s myšlenkou, jak by asi fungovala, kdybych nalil elektrolyt, nabil....
Ve starších knihách o údržbě automobilu se mj. píše: Dvakrát ročně vyjmout baterii z vozu (kvůli korozi z aerosolu elektrolytu) a v dobře větraném prostoru s vyšroubovanými zátkami dobít do plných znaků nabití. Což, jak se píše, znamená: všechny články živě vaří a napětí baterie ani hustota elektrolytu už nestoupá. To povaření delší dobu tam je zmíněno též. Co se týká napětí, je zmíněno, že napětí může dostoupit i přes 16 V.
Musíme si ovšem uvědomit, v jaké době to bylo psáno i jaká byla konstrukce a materiál tehdejších baterií. Na materiálu se nešetřilo, bylo to jakési... prostě neošizené. Baterka byla zalitá asfaltem, když se rozsypal jeden článek, prostě se nechal vyměnit. Mám doma baterku asfalťačku, tak 120 Ah z roku 1979, nikdy nebyla nalitá elektrolytem, jak ji prodali suchou, tak je dodnes. Pohrávám si s myšlenkou, jak by asi fungovala, kdybych nalil elektrolyt, nabil....
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Příprava a následná realizace fotovoltaiky na zahradu
No jak asi JiříKu by měla fungovat, normálně by to dala. To je ještě poctivka.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
- Bydliště: 345m n.m. v Chřibech
Re: Příprava a následná realizace fotovoltaiky na zahradu
V tom případě nechávám jako zálohu poslední záchrany v případě VP. Jen k tomu musím dokúpit H2SO4...volente píše:No jak asi JiříKu by měla fungovat, normálně by to dala. To je ještě poctivka.
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
-
- Příspěvky: 63
- Registrován: pon dub 21, 2014 3:06 pm
Re: Příprava a následná realizace fotovoltaiky na zahradu
No to by mě taky zajímalo, jak jsou na tom elektrody. Jedna je houbovité olovo a druhá oxid olovičitý-oxid koroduje a to olovo taky??, jak za ty za ta léta na tom vzduchu budou fit.
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Příprava a následná realizace fotovoltaiky na zahradu
On neříkal že je otevřená, říkal že je nezalitá.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 63
- Registrován: pon dub 21, 2014 3:06 pm
Re: Příprava a následná realizace fotovoltaiky na zahradu
Vzdužná vlhkost(+vzduch) je potvora, ta se tam dostane. Ta se dostane i do zavíčkovné láhve.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Příprava a následná realizace fotovoltaiky na zahradu
Nie je treba sa tu zhadzovať, omyl či nepovšimnutie faktu nerobí z človeka nič špatné.
Technickú poznámku by som mal. Je pravda, že "starému olovu" z auta taká procedúra môže prospieť. Tvrdilo sa, že jeden štart vezme batérii toľko energie, koľko vráti alternátor behom 60 - 80 km jazdy. Režim v praxi môže byť ešte drastickejší, stačí pridať svetlá, príves, klímu atď a potom je občasné pripojenie batérie na nabíjačku prospešné, budiž aj tých 16+ V . V každom prípade v podmienkach FVE nemožno toto napätie využiť ( jak psáno ) a je treba nastaviť správne pravidelný režim absorpcie aj ekvalizácie ( len pre zalievané dosky ). Ak sa toto pri tak intenzívnom cyklovaní nespraví, taká 16+ V procedúra je už len márny pokus.
Pripomenutie starých pravidiel tu preto iný ako nostalgický význam nemá.
Toto môžu doplniť o svoje vedomosti a poznatky užívatelia trakčných batérií, ktorí aj tak majú procedúry absorpcie a ekvalizácie pod kontrolou, dolievanie vody taktiež. Do akých napätí to ženú, s akou výdržou a ako často. Ale to je zasa iná kategória, ako štartovačka z kamióna.
P.S. Pri kalciovkách sa prevarovaním batéria ničí, mojim sa u mňa zatiaľ darí...
Technickú poznámku by som mal. Je pravda, že "starému olovu" z auta taká procedúra môže prospieť. Tvrdilo sa, že jeden štart vezme batérii toľko energie, koľko vráti alternátor behom 60 - 80 km jazdy. Režim v praxi môže byť ešte drastickejší, stačí pridať svetlá, príves, klímu atď a potom je občasné pripojenie batérie na nabíjačku prospešné, budiž aj tých 16+ V . V každom prípade v podmienkach FVE nemožno toto napätie využiť ( jak psáno ) a je treba nastaviť správne pravidelný režim absorpcie aj ekvalizácie ( len pre zalievané dosky ). Ak sa toto pri tak intenzívnom cyklovaní nespraví, taká 16+ V procedúra je už len márny pokus.
Pripomenutie starých pravidiel tu preto iný ako nostalgický význam nemá.
Toto môžu doplniť o svoje vedomosti a poznatky užívatelia trakčných batérií, ktorí aj tak majú procedúry absorpcie a ekvalizácie pod kontrolou, dolievanie vody taktiež. Do akých napätí to ženú, s akou výdržou a ako často. Ale to je zasa iná kategória, ako štartovačka z kamióna.
P.S. Pri kalciovkách sa prevarovaním batéria ničí, mojim sa u mňa zatiaľ darí...
Naposledy upravil(a) vlkazajac dne úte led 07, 2020 10:36 pm, celkem upraveno 1 x.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Příprava a následná realizace fotovoltaiky na zahradu
No jistě, horší jak vodík.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 63
- Registrován: pon dub 21, 2014 3:06 pm
Re: Příprava a následná realizace fotovoltaiky na zahradu
My to jednou se srandy počitali a vyšlo to blahé paměti 1 start=0,3333Ah na běžném benzíňáku, problém při krátkých jízdách se studeným motorem+AKU je snad ten, že chvíli trvá, než se po startu rozběhnou elektrochemické procesy v samotné baterii. To bylo snad při průměrné jízdě tak 10-15km cca asi tak 10min.
(Jestli se už moc neodchylujem od původního tématu vlákna, snad neva.)
(Jestli se už moc neodchylujem od původního tématu vlákna, snad neva.)
-
- Příspěvky: 861
- Registrován: stř bře 20, 2019 4:05 pm
Re: Příprava a následná realizace fotovoltaiky na zahradu
To vlkazajac.
"Tvrdilo sa, že jeden štart vezme batérii toľko energie, koľko vráti alternátor behom 60 - 80 km jazdy. Režim v praxi môže byť ešte drastickejší,"
To možná platilo kdysi, u starých aut. Dnes už bude situce jiná. Jak dlouho musel člověk v zimě startovat Š120, než motor naskočil? Dnes člověk zmáčkne tlačítko, a motor se rozběhne prakticky ihned. A co systém stop - start? Před čtyřmi roky jsem koupil nové auto. Nikdy jsem se o baterii nestaral. Prostě jen tankuju benzín a jezdím. Někdy doplním kapalinu do ostřikovače, to je celá péče. Jednou za rok značkový servis, to je všechno. Pořád startuje stejně dobře, žádný rozdíl nezaznamenávám. A to jezdím většinou krátké vzdálenosti na nákupy. 20 km tam, 20 km zpátky. Ale po těch čtyřech létech bych změřit napětí akumulátoru mohl zkusit.
"Tvrdilo sa, že jeden štart vezme batérii toľko energie, koľko vráti alternátor behom 60 - 80 km jazdy. Režim v praxi môže byť ešte drastickejší,"
To možná platilo kdysi, u starých aut. Dnes už bude situce jiná. Jak dlouho musel člověk v zimě startovat Š120, než motor naskočil? Dnes člověk zmáčkne tlačítko, a motor se rozběhne prakticky ihned. A co systém stop - start? Před čtyřmi roky jsem koupil nové auto. Nikdy jsem se o baterii nestaral. Prostě jen tankuju benzín a jezdím. Někdy doplním kapalinu do ostřikovače, to je celá péče. Jednou za rok značkový servis, to je všechno. Pořád startuje stejně dobře, žádný rozdíl nezaznamenávám. A to jezdím většinou krátké vzdálenosti na nákupy. 20 km tam, 20 km zpátky. Ale po těch čtyřech létech bych změřit napětí akumulátoru mohl zkusit.
11S (8 REC 295Wp POLY + 3 Canadian Solar 300Wp) Axpert VM II 24V/3000W, 2P Canadian Solar + MPPT Victron Smart Solar 100/20 + Carspa 24/230, 600W Pure sine + 4x Varta 6V/232Ah.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Příprava a následná realizace fotovoltaiky na zahradu
Máš pravdu, časy sa menia. Sused keď nechá Subaru stáť dva týždne v garáži, batéria je kompletne vycinkaná vlastnými spotrebičmi, tak nevyhnutnými... Jeep predtým bol rovnaké prasa.
Mám asketický starý typ Partnera, jazdím denne, žiadna garáž, sem - tam v zime pripojím nabíjačku. Origo batéria bude mať v lete 12 rokov. Keby som vedel kde, tak si takých kúpim 200 kg ))
So suchou "asfaltovou" batériou ( 38 Ah ? ) mám jedinú skúsenosť. Kedysi dávno mi ju kamarát zrepasoval, vymenil dosky a zaštuplovanú som ju mal doma v paneláku asi 4 - 5 rokov. Potom som ju nalial, nabil a nejaký rekord v životnosti nespravila. Ale to nemôžem vedieť, aká bola kvalita dosiek...
Mám asketický starý typ Partnera, jazdím denne, žiadna garáž, sem - tam v zime pripojím nabíjačku. Origo batéria bude mať v lete 12 rokov. Keby som vedel kde, tak si takých kúpim 200 kg ))
So suchou "asfaltovou" batériou ( 38 Ah ? ) mám jedinú skúsenosť. Kedysi dávno mi ju kamarát zrepasoval, vymenil dosky a zaštuplovanú som ju mal doma v paneláku asi 4 - 5 rokov. Potom som ju nalial, nabil a nejaký rekord v životnosti nespravila. Ale to nemôžem vedieť, aká bola kvalita dosiek...
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 7726
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Příprava a následná realizace fotovoltaiky na zahradu
Ty údaje budou fakt historický. Ostatně v motorce s obsahem 1200ccm a kompresí přes 1:10 mám 6Ah baterku, a točí s tím poměrně dlouho, než zdechne. Párkrát jsem touhle baterkou nastartoval i nějakej osobák v problémech...
Jestli ta menší spotřeba na startování nebude úplně jinde, třeba reduktorový startéry s podstatně vyšší účinností (nedejbože startování přes alternátor u start stop systému, tuším PSA) a leckerej motor v autě má menší obsah a menší kompresi, než ta moje motorka (turbo forever!). Další věc je, že dnes je běžnej alternátor v osobáku 140-150A, a v té š120 byl 50A alternátor, když moc. Potom při zapnutejch světlech, ventilátoru topení a stěračích (nic jinýho už tam nebylo) zůstávalo na baterku tak 20A dobíjecího proudu při otáčkách nad 3000n/min, na volnoběh prakticky nic...
Jestli ta menší spotřeba na startování nebude úplně jinde, třeba reduktorový startéry s podstatně vyšší účinností (nedejbože startování přes alternátor u start stop systému, tuším PSA) a leckerej motor v autě má menší obsah a menší kompresi, než ta moje motorka (turbo forever!). Další věc je, že dnes je běžnej alternátor v osobáku 140-150A, a v té š120 byl 50A alternátor, když moc. Potom při zapnutejch světlech, ventilátoru topení a stěračích (nic jinýho už tam nebylo) zůstávalo na baterku tak 20A dobíjecího proudu při otáčkách nad 3000n/min, na volnoběh prakticky nic...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: pát led 03, 2020 3:25 pm
Re: Příprava a následná realizace fotovoltaiky na zahradu
Přátelé ,
Moc vám děkuji za příspěvky a zbytečně se nehádejte . Sic mi to neříká nic vůči měření baterek ,oživování atd. ale člověk se učí celý život a jsem rád že si mohu vaše názory i zkušenosti přečíst . Je to asi rok dozadu co kamarád donesl autobaterii 12v s tím jestli mu ji mohu nabít že ta jeho nabíječka to nevezme .Jediné co znám je změřit napětí a měla 7,2V a měla být bezúdržbová . Nevěřil jsem očím a říkám mu že je ůplně KO a myslel jsem na vyhození . Přesto jsem ji napojil na klasickou autonabíječku a ta dlouho do ní dávala 9 Amperů , pak už se to snižovalo .Nabíjení trvalo cca 12 hodin . Po třech hodinách od odpojení ukazoval voltmetr 12,7 V . Do dneška na ní jezdí .
Nicméně se tedy vrátím k mému dotazu a dovolil jsem si udělat náčrt jestli to tak může být .
Děkuji všem ….
Moc vám děkuji za příspěvky a zbytečně se nehádejte . Sic mi to neříká nic vůči měření baterek ,oživování atd. ale člověk se učí celý život a jsem rád že si mohu vaše názory i zkušenosti přečíst . Je to asi rok dozadu co kamarád donesl autobaterii 12v s tím jestli mu ji mohu nabít že ta jeho nabíječka to nevezme .Jediné co znám je změřit napětí a měla 7,2V a měla být bezúdržbová . Nevěřil jsem očím a říkám mu že je ůplně KO a myslel jsem na vyhození . Přesto jsem ji napojil na klasickou autonabíječku a ta dlouho do ní dávala 9 Amperů , pak už se to snižovalo .Nabíjení trvalo cca 12 hodin . Po třech hodinách od odpojení ukazoval voltmetr 12,7 V . Do dneška na ní jezdí .
Nicméně se tedy vrátím k mému dotazu a dovolil jsem si udělat náčrt jestli to tak může být .
Děkuji všem ….
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Příprava a následná realizace fotovoltaiky na zahradu
Ono to treba nakreslit nejako realisticky, aj s rozmermi bateriek, typom pólov,
ako budú baterky voči sebe orientované, ....
Ale ani tak sa nepodarí dosiahnuť, aby sme obe opotrebovávali rovnako.
Každá z nich má iný odpor, ak ich aj pripojíme osvedčeným sposobom,
ako je na tísícoch obrázkoch na nete pre paralelné spojenie dvoch bateriek,
tak aj tak jednu budeme zaťažovat viac a druhú menej.
ako budú baterky voči sebe orientované, ....
Ale ani tak sa nepodarí dosiahnuť, aby sme obe opotrebovávali rovnako.
Každá z nich má iný odpor, ak ich aj pripojíme osvedčeným sposobom,
ako je na tísícoch obrázkoch na nete pre paralelné spojenie dvoch bateriek,
tak aj tak jednu budeme zaťažovat viac a druhú menej.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: pát led 03, 2020 3:25 pm
Re: Příprava a následná realizace fotovoltaiky na zahradu
Ještě budou nějaké dodělávky ale mám velkou radost.
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: pát led 03, 2020 3:25 pm
Re: Příprava a následná realizace fotovoltaiky na zahradu
Zdravím Vás ,
Tak po dlouhé době jdu na kus řeči .
Léto nám skoro uteklo a já musím říct (až na ten virus) že jsem si ho užil dobře , byl jsem skoro pořád na zahradě a díky solárka jsem užíval klidu ,ticha a sluníčka.Pořídil jsem nový měnič ,nebo ten 6 let starý a slabý to nedával
Ušetřil jsem se řevu elektrocentrály a benzínu.Je tedy pravda že jsem musel spotřebiče regulovat ,to znamená že ráno jela filtrace u bazénu a odpoledne zas chvilku lednice . Jeden menší problém tu stejně mám.Na regulátoru mi ukazuje baterie 14,6v , není to hodně? https://www.solar-eshop.cz/p/mppt-regul ... 390-780wp/
http://battery.nabizi.cz/marathon-m12v1 ... ah_p80711/
Když zapnu měnič tak začne pískat https://www.vselektro.eu/menic-napeti-c ... sinus-usb/
dokud mu nezapnu zátěž. Na regulátoru mám nastavenou baterii hermeticky uzavřeno ,nemám to změnit na uživatelský ,ale co nebo jak to tam nastavit ,poradí mi někdo ?
Jinak jsem spokojen , mám vyrobeno za půl roku 45kWh a ušetřil jsem 3300 kč za benzín
Přeji všem hodně slunce a předem díky za rady
Tak po dlouhé době jdu na kus řeči .
Léto nám skoro uteklo a já musím říct (až na ten virus) že jsem si ho užil dobře , byl jsem skoro pořád na zahradě a díky solárka jsem užíval klidu ,ticha a sluníčka.Pořídil jsem nový měnič ,nebo ten 6 let starý a slabý to nedával
Ušetřil jsem se řevu elektrocentrály a benzínu.Je tedy pravda že jsem musel spotřebiče regulovat ,to znamená že ráno jela filtrace u bazénu a odpoledne zas chvilku lednice . Jeden menší problém tu stejně mám.Na regulátoru mi ukazuje baterie 14,6v , není to hodně? https://www.solar-eshop.cz/p/mppt-regul ... 390-780wp/
http://battery.nabizi.cz/marathon-m12v1 ... ah_p80711/
Když zapnu měnič tak začne pískat https://www.vselektro.eu/menic-napeti-c ... sinus-usb/
dokud mu nezapnu zátěž. Na regulátoru mám nastavenou baterii hermeticky uzavřeno ,nemám to změnit na uživatelský ,ale co nebo jak to tam nastavit ,poradí mi někdo ?
Jinak jsem spokojen , mám vyrobeno za půl roku 45kWh a ušetřil jsem 3300 kč za benzín
Přeji všem hodně slunce a předem díky za rady
-
- Příspěvky: 534
- Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am
Re: Příprava a následná realizace fotovoltaiky na zahradu
na baterke by malo byt napisane ake je napetie na cyklovanie a ake na skladovanie. pripadne technicke data na nete podla typu.
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Realizace DC/AC rozvaděče ostrovního systému.
od Ivo12s » » v Hledám(e) lidi
Realizace DC/AC rozvaděče ostrovního systému.
- 18 Odpovědi
- 3813 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Ivo12s
-
-
- 0 Odpovědi
- 910 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od blaxi
-
- 9 Odpovědi
- 896 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od sitra
-
- 0 Odpovědi
- 1260 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Fanou
-
- 1 Odpovědi
- 638 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od skybor