Použité li-ion z elektromobilů

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvek od trud »

Pani a vašich 10-12 rokov. Takže mám HP ipaq 6315.. Z roku 2005..to mame 13 rokov.. Nepoužívaný lezal odhadom od roku 2009..možno som ho za tých 9 rokov 3-4 krát nabil a len tak z nostalgie zapol. Po týchto dohadoch som ho nabil a zapol a.. .. On funguje.. Zapol dom WiFi aj Bluetooth aby som trochu zaťažil batériu.. A nepadol.. Batéria ide aj pri tahani prúdu. Tak poďme ďalej.. Napojené na merač kapacity.. Prúd som dal len 0.2A a vytiahol som z nej 930-940mAh..povodne vraj 1800mAh. Tak čomu veriť.. Teoretikom z laboratória ci tomu co mam na stole?. A s tou batériou sa nik nemaznal.. Veriť teórii ci tomu ze tu ma kopu používateľov 18650 staré 10+rokov a idu? Aj baterky z notasu 2010 idú.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2417
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvek od volente »

to kyocera
"Uvnitř se to rozpadá a klesá kapacita."
A jak dlouho trvá než klesne na 50% neříkal?
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2417
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvek od volente »

Je to jako s člověkem, moje výkonnost už také není jako před 20ti léty, ale na méně náročné aplikace jsem ještě dobře použitelný. Nebo se mám jít zastřelit?
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
kyocera
Příspěvky: 1314
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvek od kyocera »

Zdravím,
pro Volente, ne víc informací k životnosti neříkal, pro
trud. Nejsou to teoretici z laboratoří , ale lidi co aku vyrábí.
Pro fukuši, také jsem dřív uvažoval, že bych si koupil použité
LIFE, ale když už mám více informací, použité LIFE si už nekoupím.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2417
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvek od volente »

fukuši píše:Zátěž se pohybuje do 60A průměr někde kolem 25A.
Osobně jsem demontoval NICD 250Ah ze sklepa kde bylo napsáno odpojeno 1982 a to se psal rok 2015.Vzal jsem měřák a cca 6V tak zapojím zátěž 10A a po 4 hodinách napětí 4,5V tak toto bych chtěl zažít u LI.Opravdu jsem nechápal.
Tak podle toho co píšeš jsi měl ty NiCd zatížit proudem asi 300A a taky by jsi nechápal.
Mě v elektrárně teče z jednoho článku 18650 proud max. 0,6A, tj. asi 1/4C a to pouze krátkodobě.
Většinou je to 1/10C. I olovo z auta,které už nestartuje, vydrží ještě dost dlouho v provozu s 20W žárovkou.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
PavelR
Příspěvky: 3276
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvek od PavelR »

jak tak ctu vlakno tak ty aku jsou zacarovanej kruh. life ma predpokladanou zivotnost 12 let. nicd se novy koupit nedaji a olovo by me pres zimu zesulfatovalo. a co vcil? Dokud se nestane neco "prevratnyho" coz se predpokladam jen tak nestane tak jedine ty aku vymenit...
kyocera
Příspěvky: 1314
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvek od kyocera »

Zdravím,
pro Pavel IR , stále se dají koupit nové LIFE a stále se vyrábí a prodává i
nový nepřenosný velký kapalinový NiCd FERAK, zákaz výroby a distribuce NiCd platí jen na malé přenosné aku články a
tento zákaz se nevztahuje na FERAK velké kapalinové nepřenosné , nové velké kapalinové NiCd levné nejsou, ale
levné jsou ojeté velké kapalinové NiCd a stále se v prodeji vytrvale objevují a někdo tady na foru zas s oblibou dává přednost olovu a kdo upřednostní ojeté staré LIFE , koupí si i ojeté staré LIFE, výběr je tedy pořád stále stejně velký.
Já nikomu neříkám co si má koupit, jen jsem poskládal pro sebe pár informací a napsal tyto informace pro všechny.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

... blbouni :eek2: hašteřením co je větší blbost ste zazdili BOMBOVOU zprávu : https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?t ... 303#p71303
martin2190 píše:
DSC03312.JPG
, spousty elektromobilu na prodej /cca100ks neco uz zadano/ cena 58 000kc , bez bateriji je to v holubicich u brna
Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
kyocera
Příspěvky: 1314
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvek od kyocera »

Zdravím,
ta zpráva pozornému čtenáři neunikla, vždytˇje tam i fotka. A nabídek s ojetými
e auty s aku nebo bez aku bude stále víc a víc přibývat, drahých i levných.
Určitě diskutující bych za blbouny neoznačil, naopak bych je pochválil, že se diskutovali
k věci a nenechali se ihned odlákat fotkou e auta.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2417
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvek od volente »

Ferak neprodá nové kapalinové NiCd nikomu z nás, protože nemáme patřičná oprávnění.
Kdežto Li technologii si může koupit kdokoliv kdekoliv v jakékoliv velikosti. Takže v případě jakéhokoliv problému jsou velké kapalinové NiCd považovány, díky jedovatému kadmiu, za větší hrozbu pro ekologii než jakékoliv Li, jakékoliv velikosti. On by je vlastně běžný smrtelník bez patřičných oprávnění neměl ani vlastnit a používat. Jinak stačí přečíst předpisy o nabíjecích stanicích těchto akumulátorů a zeptat se kdo z uživatelů je dodržuje.
Další věcí je účinnost. NiCd se pohybuje kolem 60%, Li aku i se sníženou kapacitou se lehce dostanou na hranici 80-90%.
Blbuvzdornost. Tak ta se NiCd nedá upřít, dají se vybít na nulu, dají se přebíjet, obejdou se bez
elektroniky, ale bezúdržbové také nejsou.
Objem a umístění. NiCd zaberou mnohem více místa na stejnou kapacitu, a nemohou být v obytném prostoru (tedy neměli by).
A jak jsem napsal už dříve, vše má svoje pro a proti.
Každý si zvolí co mu vyhovuje a doufá že bude spokojen.
A co se týká životnosti? To je jen relativní pojem. Nic není nesmrtelné kromě V.I.LENINA.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
kyocera
Příspěvky: 1314
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvek od kyocera »

Zdravím,
hodně věcí se opakuje stále dokola a
jestli Ferak prodá či neprodá ověřím příští týden.NiCd se používaly bezpečně ve velkém u železnic desítky roků
a to asi víte. Chemikálie jsou v každém aku uzavřené , uzavřené jsou i v ve velkém
kapalinovém NiCd aku a s každými aku by měla zacházet osoba poučená. Poučená osoba
je taková co získá znalosti a přečte si potřebné informace. Každý kdo čte mypower ví a opakovaně
se píše, že NiCd má menší účinnost, co se kompenzuje větším počtem FV panelů, ale nikomu nevnucuji
levné ojeté NiCd, stejně tak ani Vy určitě nevnucujete nikomu ojeté LIFE. At si každý vybere sám co
je mu blízké a podle svých možností.Jen bych dodal, že kdo se rozhoduje hlavou měl by vzít v úvahu čísla.
Reálná čísla o životnosti časové a životnosti dané počtem cyklů. A zvážit cenu nových i
ojetých aby nakonec , jak píšete byl se svým rozhodnutím spokojený .
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2417
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvek od volente »

abrams píše:Zdravím ,

... blbouni :eek2: hašteřením co je větší blbost ste zazdili BOMBOVOU zprávu : https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?t ... 303#p71303
martin2190 píše:
DSC03312.JPG
, spousty elektromobilu na prodej /cca100ks neco uz zadano/ cena 58 000kc , bez bateriji je to v holubicich u brna
Elektronům zdar *cloud*
A jsme na začátku diskuze.
Nová aku bude za ranec peněz.
Starší zvolím podle toho kolik toho najezdím, i tak to bude ranec.
Nejlepší (ve vztahu k ekonomii) řešení je koupit ropáka a zbytek peněz projezdit.
Já bych spíš koupil ty odepsaný baterie s těch vehiklů.
Ve FVE by ještě dlouho sloužily.
Kruh se uzavřel.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
PavelR
Příspěvky: 3276
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvek od PavelR »

kyocera píše:Zdravím,
pro Pavel IR , stále se dají koupit nové LIFE a stále se vyrábí a prodává i
nový nepřenosný velký kapalinový NiCd FERAK, zákaz výroby a distribuce NiCd platí jen na malé přenosné aku články a
tento zákaz se nevztahuje na FERAK velké kapalinové nepřenosné , nové velké kapalinové NiCd levné nejsou, ale
levné jsou ojeté velké kapalinové NiCd a stále se v prodeji vytrvale objevují a někdo tady na foru zas s oblibou dává přednost olovu a kdo upřednostní ojeté staré LIFE , koupí si i ojeté staré LIFE, výběr je tedy pořád stále stejně velký.
Já nikomu neříkám co si má koupit, jen jsem poskládal pro sebe pár informací a napsal tyto informace pro všechny.
Souhlasim. Cena novych nicd se tipuju od litia nebude moc lisit - kazda chemie ma sve vyhody a nevyhody.
Mam momentalne oboje life i nicd. Nicd nepouzivam a chtel bych jej prodat a rozsirit litium at jety nebo novy to se uvidi - prave merim kapacitu.

Kdyz jsi mluvil s tim vyrobcem life nerikal jak se smrt life projevuje v praxi? - "vevnitr se to rozpada" nemyslim ztratu kapacity to je asi jasny ale myslim treba vnitrni zkrat a takovy neplechy? Aby clovek vedel co cekat...

Jasne informace jsou zasadni. To ocenuju.
kyocera
Příspěvky: 1314
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvek od kyocera »

Zdravím,
pro PavelR, už jsem to psal, že více informací jak se to přesně bude projevovat ten konec LIFE neříkal.
Ale jasné je, že je to ztráta kapacity. Říkal mně jeden člen fora, který má ojeté LIFE na prodej, že
má ojeté žluté známé LIFE články s kapacitou 5Ah a že nemá cenu to nikomu ani nabízet.

můj příspěvek ze včerejška 9.28 byl neutrální zde je kopie

pro Pavel IR , stále se dají koupit nové LIFE a stále se vyrábí a prodává i
nový nepřenosný velký kapalinový NiCd FERAK, zákaz výroby a distribuce NiCd platí jen na malé přenosné aku články a
tento zákaz se nevztahuje na FERAK velké kapalinové nepřenosné , nové velké kapalinové NiCd levné nejsou, ale
levné jsou ojeté velké kapalinové NiCd a stále se v prodeji vytrvale objevují a někdo tady na foru zas s oblibou dává přednost olovu a kdo upřednostní ojeté staré LIFE , koupí si i ojeté staré LIFE, výběr je tedy pořád stále stejně velký.
Já nikomu neříkám co si má koupit, jen jsem poskládal pro sebe pár informací a napsal tyto informace pro všechny.
Konec citace.
Pokud někdo začne upozorňovat jen na nedostatky NiCd a psát nesmysly o povolení a vyzdvihovat ojeté LIFE,je
potřeba uvést věci na pravou míru. Stejně tak bych reagoval, kdyby Volente např. tvrdil, že nové LIFE mají životnost
jen 5 roků. Diskuze na foru mají nejrůznější témata a jsou zde samostatné informace o všech druzích aku, jiné jsou diskuze o elektromobilech a každý kdo před nějakým nákupem přemýšlí, zváží všechny informace , přihlédne na
časovou životnost, počet cyklů, cenu nového aku, cenu použitého aku a pak se správně rozhodne.
Volente uvádí, že koupí spíše odepsaný baterie z vehiklů, já zase vzhledem k vysokým cenám a časové životnosti z vehiklů ne a každý se rozhoduje ve výsledku správně sám za sebe.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
fukuši
Příspěvky: 356
Registrován: úte úno 19, 2013 10:27 pm

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvek od fukuši »

Když jsem zjištoval cenu nových NICD tak ta je brutální!!!! 250Ah/1,2V je někde 6200Kč bez DPH.Nové LI je levnější.
Nikdo tady nechce žádnou technologii hanit jen je potřeba upozornit na všechny vlastnosti.Poměr výkon cena nejvíc vyhovuje kombinace NICD a PB v dobách hojnosti paralelní provoz a nabíjet NICD na 1,45V tam je účinnost srovnatelná s PB a v zimě
PB odpojit (nabité) a jet na NICD.Toto funguje maximálně efektivně.Jen je potřeba 2 oddělené prostory.Tyto technologie nemůžou být spolu tak nějak každej asi chápe co by nastalo.I když třeba FERAK prodává zátky s hadičky s centrálním odvodem plynů a dolejváním.Jedna zátka cca 70Kč.Obdoba jak má Peugeot 106/SAXO.
kyocera
Příspěvky: 1314
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvek od kyocera »

Zdravím,
to je pravda, že nové aku NiCd jsou drahé. Říkal mně také jeden člověk, jak viděl v kovošrotu před nějakým rokem
úplně nové NiCd se stářím jen několika týdnů. Tak je ihned koupil za šrotovou cenu a doma změřil kapacitu.
Ta kapacita byla o několik procent menší jako správně jmenovitá kapacita. Výrobce dal raději celou vyrobenou
serii nových NiCd do šrotu, než by si udělal špatné jméno s menší kapacitou jako
je jmenovitá kapacita. Výrobce nastavuje a prodává jmenovitou kapacitu u nových NiCd na 105%. Takže je to někdy i o
štěstí jak kde a kdo na co narazí. Někdo třeba zase narazí na zdroj použitých LIFE zdarma, tak proč to nevyužít.
Každá + kWh se počítá.
A je to tak jak píšete, každý si najde nějaké optimální řešení, které mu vyhovuje.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Mikel
Schválený prodejce
Příspěvky: 970
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvek od Mikel »

Zde najdete forum o vyuzivani pouzitych Li-ion baterii zejmena 18650.
https://secondlifestorage.com/index.php
Nejvice uzivatelu je z Australie a je zde popsano mnoho realizovanych projektu a zkusenosti uzivatelu s vyuzitim starych baterii
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
Mikel
Schválený prodejce
Příspěvky: 970
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvek od Mikel »

Zde je velice podrobne popsany uskutecneny projekt uloziste aku z Nisanu 2012 https://secondlifestorage.com/t-Mobile- ... olar-Build
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
kyocera
Příspěvky: 1314
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvek od kyocera »

Zdravím,
pro Mikel, já myslím, že ty informace nám moc nepomůžou.
K čemu je mně informace o ceníku šrotových LIFE aku v Austrálii, kde uživatelé
diskutují, zda cena 0,9 USD za jednu libru váhy použitých aku je moc
a další má za to, že by cena by měla být 1USD za kilogram použitých aku aby z toho
měl alespoň 9 buněk , tedy 9ks použtých LIFE 18650 za cenu 1USD.
A prodávající ujištuje, že zajistí ještě dalších 1000liber použitých LIFE aby se za dobré ceny dostalo
na všechny zájemce.
Tak to mají dobré ceny v Austrálii, tady v čr prodávající požaduje za ojeté LIFE
18650 zhruba 10x více. A vůbec ne na váhu ale jen účtovat ojeté LIFE po kusu.
Ale když už jste se Mikel ozval, spíše, jestli by jste byl ochotný
ve prospěch všech dát informaci jaké okamžité informace poskytne tester Cadex o
testovaném aku. Zatím jste tyto informace jen na firemním testeru Cadex využil jen
pro sebe i když jsem Vám již dříve psal, že by bylo dobré dát informaci pro všechny členy fora
tedy co všechno ihned se dá zjistit na přístroji Cadex o testovaném aku ?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Mikel
Schválený prodejce
Příspěvky: 970
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvek od Mikel »

Link na forum jsem nedval kvuli cene baterii v Australii. Na forum je popsnych spoustu zajimavych realizovanych projektu, vcetne zkusenosti z provozu a jake BMS lide pouzivaji atd...
Na Cadexu je mozne merit vnitrni odpor clanku coz zabere cca 20 vterin, dale rychly test kondice clanku, plny test clanku, nabijeni, vybijeni, priprva na uskladneni clanku, pak tam jsou specialni funkce pro NiCd a NiMh baterie jako formatovani atd... Soucasne Cadex monitoruje jak se clanek chova v probehu testu a pokud je tam nejaky problem s nabijenim, vybijenim nebo teplotou clanku, okamzite clanek vyhodnoti jako vadny vcetne hlasky co je spatne na clanku.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek