batérie z automobilu tesla
Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
-
- Příspěvky: 475
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: batérie z automobilu tesla
Riešíme teplotu Tesla modulov pri nabíjaní a vybíjaní, ak by niekto vedel poradiť
Našiel som
Od KiWiho
Re: FVE v televizi, rádiu, novinách
od rottenkiwi » pát lis 08, 2019 12:38 pm
Podobne aj Tesla v eutách nahrieva baterky na 40 až 50 *C pred nabíjaním.
Potom ich znova vychladí.
Od https://www.mdpi.com/1996-1073/12/6/1074/htm
... udržiavanie optimálneho prevádzkového prostredia (30–40 °C), ...
Našiel som
Od KiWiho
Re: FVE v televizi, rádiu, novinách
od rottenkiwi » pát lis 08, 2019 12:38 pm
Podobne aj Tesla v eutách nahrieva baterky na 40 až 50 *C pred nabíjaním.
Potom ich znova vychladí.
Od https://www.mdpi.com/1996-1073/12/6/1074/htm
... udržiavanie optimálneho prevádzkového prostredia (30–40 °C), ...
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 930
- Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Re: batérie z automobilu tesla
Tesla ohřívá baterie při rychlonabíjení až na 60 °C. Nicméně to mi připadá v případě domácích proudů jako nesmysl, ten ohřev usnadňuje přechod elektronů a zabraňuje degradaci při vysokém zatížení baterie, ale zároveň má vysoká teplota z dlouhodobého hlediska také škodlivé vlivy. Osobně bych udržoval teplotu kolem 25 °C, pokud je to možné a výhodné. Pokud ne, tak bych to příliš neřešil, řešil bych jen teploty pod nulou.
-
- Příspěvky: 875
- Registrován: pát čer 23, 2017 7:46 pm
- Bydliště: Brno-venkov
Re: batérie z automobilu tesla
Ono to Tesla ohřívá na tu vyšší teplotu jenom při rychlonabíjení. A potom ještě když mrzne, aby měly články odpovídající teplotu podle nabíjecího proudu.
Doma to ohřívat je nesmysl, pokud to nemá někdo venku na mrazu. Max. chladit, pokud by měl baterie někdo třeba na půdě, kde může být klidně 50°C, ale tam je potom problém i s veškerou elektronikou.
Doma to ohřívat je nesmysl, pokud to nemá někdo venku na mrazu. Max. chladit, pokud by měl baterie někdo třeba na půdě, kde může být klidně 50°C, ale tam je potom problém i s veškerou elektronikou.
10,2kWp poly/mono, XTH6000-48, 2x VT-80A, Li-ion 48kWh
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... 58#p103484
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... ion#p72550
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... 58#p103484
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... ion#p72550
-
- Příspěvky: 475
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: batérie z automobilu tesla
Nemyslel som ich ani tak ohrievať, ale skôr chladiť v lete, napríklad ak budú mať 30 - 35 Celzia a nabíjam 0,2 C
Rieším vlakno "plechovoželezná skriňobedňa" https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=18&t=8036 a neviem, či musím riešiť chladenie baterii aktívne, alebo stačí pasívne.
Rieším vlakno "plechovoželezná skriňobedňa" https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=18&t=8036 a neviem, či musím riešiť chladenie baterii aktívne, alebo stačí pasívne.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 85
- Registrován: stř úno 19, 2020 6:28 pm
- Lokalita: Bystřice pod Hostýnem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: batérie z automobilu tesla
kuli: řešil jsem to samé, lámal jsem si hlavu jak to chladit, vyhřívat, dokonce jsem někde našel i vhodné akvarijní oběhové čerpadlo a průtokový ohřívač, chladič z motorky, ale nakonec jsem se na to vykašlal a udělal jsem dobře. Uvědom si, že ta baterie má v úložišti lázeňský režim, čímkoliv ji zatížíš, tak je to pro ni minimální zátěž oproti výkonům které lítají v autu. Pokud bude v pokojové teplotě (ideál), tak tu plechovou bednu maximálně profouknout větrákem a hotovo, na 35° se nedostaneš. Ano, problém může nastat v malé technické místnosti, kde pojedou tři měniče s regulátory naplno + další technika, otázka je, jestli pak už není lepší chladit celou místnost klimou. Osobně bych to sezónu pozoroval a pak bych se rozhodl co s tím
3,42kWp východ, 6,84kWp západ, 7,56kWp jih Amerisolar, Victron Smartsolar 1x150/70 + 2x150/100 -Tr VE.Can, 3x Victron Multiplus I 48/5000, BMV 700, Color Control GX, Baterie Li-Ion 8x Tesla battery pack + SimpBMS, ET340, ostrovní režim s možností přepnutí na síť, spuštěno 27.4.2020, Wall box smart EVSE + Victron EVCS, Tesla Y.
-
- Příspěvky: 475
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: batérie z automobilu tesla
Presne to tak urobím, zatiaľ nejdem riešiť žiadne chladenie. Keď som to nabíjal 100 A ( 10 modulov 2s5p) tak som sa
dostal na 0.1 C a teplota sa zdvihla z 18 na 21 Celzia . Je to podpivničený chladný, síce malý priestor, ale dobre vetraný.
Ak to bude málo dám tam klímu mám dve nevyužité. Po sezóne uvidím.
dostal na 0.1 C a teplota sa zdvihla z 18 na 21 Celzia . Je to podpivničený chladný, síce malý priestor, ale dobre vetraný.
Ak to bude málo dám tam klímu mám dve nevyužité. Po sezóne uvidím.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 920
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: batérie z automobilu tesla
Půl roku jsme jezdili e-Golfem 85kW z 24kWh baterky. A ta baterka nemá vůbec žádný teplotní management. Je to prostě jen krabice pod autem. Takže při proudech, co ty baterky zažijou v elektrárně, bych se nějakého ohřívání vůbec nebál.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 475
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: batérie z automobilu tesla
Asi to také hrozné s tým ohrievaním nebude. Uvidíme v lete a pri väčšej výrobe a záťaži . Dnes iba 7 kwh z PV a stále majú 16 Celzia. Vlastne im je zima, chúďatká.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 475
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: batérie z automobilu tesla
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 475
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: batérie z automobilu tesla
Dobré video ohľadom bateriek aj ich teplote -17 minuta 50 sekunda
https://www.youtube.com/watch?v=YsG9Btn9jII
https://www.youtube.com/watch?v=YsG9Btn9jII
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 31 Odpovědi
- 3049 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Dagus
-
- 12 Odpovědi
- 2489 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jose
-
-
Baterie Tesla pomohou elektrické síti v Kalifornii
od karelkilian » » v Magazín MyPower.CZ
Baterie Tesla pomohou elektrické síti v Kalifornii
- 1 Odpovědi
- 1073 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Matess
-
-
- 80 Odpovědi
- 3053 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od acmik
-
- 4 Odpovědi
- 558 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69