Stavba a zapojení carportu

Porada před realizací, doporučení, rady, nápady týkající se plánovaných ostrovních nebo poloostrovních systémů, projektování, zkušenosti, schémata, vhodné komponenty
Uživatelský avatar
JiriCzech
Příspěvky: 2
Registrován: úte led 07, 2025 2:42 pm
Reputace: 0
Lokalita: Letohrad
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 10000
Kapacita baterie [kWh]: 19,2

Stavba a zapojení carportu

Nový příspěvek od JiriCzech »

Zdravím zdejší odborníky, které bych chtěl požádat o vyjádření k mému myšlenkovému pochodu.
Přemýšlím nad přístřeškem pro dvě auta. Střechu chci z fotovoltaických panelů a celý tento přístřešek využívat na nabíjení EV.
Když pominu ekonomickou návratnost (kW které nepůjdou do auta, když nebude připojené zůstanou na střeše), zajímá mě jestli by to takto mohlo fungovat. Hlavně ty dva střídače zapojené za sebou. Teoreticky by měnič č. 2 se měl chovat jako spotřebič pro měnič č. 1.
Do zapojení měniče č. 1 nemohu sahat a proto mě napadlo toto zapojení
Podotýkám, že jsem elektrikář, ale jen jsem se nikdy nesetkal s takovýmto zapojení.


Princip
Řízené nabíjení 4-11kW podle výroby FVE
Minimální nabíjení 4kW
Měnič 2 má vypnuté přetoky, aby nešlo nic do měniče 1.

Nabíjení EV bude probíhat přednostně z FVE měniče 2. V případě, že výroba této FVE je nedostačující (menší než 4kW – např. 2kW), měnič 2 si vezme zbytek do 4kW (v tomto případě 2kW) z měniče 1. V případě že ani výkon FV u měniče 1 nebude dostatečný (menší než 2kw – např. 1kW), půjde 1kW z baterií nebo z DS.
Blokové schéma.PNG
rva
Příspěvky: 4059
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Reputace: 663
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Stavba a zapojení carportu

Nový příspěvek od rva »

Klidně, nevidím žádný problém.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Uživatelský avatar
JiriCzech
Příspěvky: 2
Registrován: úte led 07, 2025 2:42 pm
Reputace: 0
Lokalita: Letohrad
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 10000
Kapacita baterie [kWh]: 19,2

Re: Stavba a zapojení carportu

Nový příspěvek od JiriCzech »

Děkuji za ujištění. Největší obavy mám z toho když z nějakého důvodu někdo (třeba já omylem) zapne na měniči č. 2 přetoky a ty budou větší než spotřeba za měničem č. 1. Co by se mohlo stát?
rva
Příspěvky: 4059
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Reputace: 663
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Stavba a zapojení carportu

Nový příspěvek od rva »

No tak nikdo omylem přetoky zapínat nebude. Pokud by je zapnul a spotřeba baráku by byla nižší než dodávka, tak napětí začne stoupat a u normálního měniče se sníží dodávka aby bylo napětí 230 V, popřípadě má ještě ochranu, která ho odpojí.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
proasnet
Příspěvky: 392
Registrován: čtv kvě 27, 2021 12:06 pm
Reputace: 41
Lokalita: Rajecké Teplice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5000
Kapacita baterie [kWh]: 14,5

Re: Stavba a zapojení carportu

Nový příspěvek od proasnet »

Případně ten druhý měnič zvolit takový, co neumí dodávat do sítě, poloostrov, co má bypasové relé, Axpert, MPPSolar, EASUN, tedy typu Voltronics anebo něco podobnýho. A k přetoku pak nedojde.
2x5kW paralel SML-5K jako ostrov se zálohou z DS, 5kWp, Lifepo4

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], GPTBot, Petal [Bot] a 1 host