Nabíjení baterií

Benzinové, naftové, LPG a jiné elektrocentrály, alternátory poháněné parou, stirglingův motor, atd.
Mojm10
Příspěvky: 250
Registrován: ned bře 22, 2020 11:55 am

Nabíjení baterií

Příspěvek od Mojm10 »

Ahoj,
jak nabíjet baterie? Mám 4x48V. Z BMS do měniče jde tedy až 216V.

Jeden zdroj mám 3kW AVR centrálu. Měnič nemá samostatný vstup. Mám přípravu v rozvaděči tzn. třípolohový přepínač plus kabel k místu kde je centrála. Jak ví, jaký vzít výkon? Měnič lze nastavit jaký proudem má nabíjet baterie. Ale netuším, zda se splní požadavky na síť, jestli se přifázuje atp.

Druhý zdroj je elektromobil, ze kterého dostanu 1,2 kW kontinuálně. Výstup z něj je přes malý měnič s čistým sinusem.

Jde mi o nouzový systém, který se využije v případě výpadku distribuční sítě ať už svítí nebo ne. Když vypadne síť, měnič jede v back-upu, ale bylo by fajn moct využít i nezálohované spotřebiče, např. vaření, nástroje atd.

Asi nejjednodušší by bylo koupit nabíječku LiFePO4 na 48V a nabíjet baterie ručně bez BMS. V tu chvíli by ale nebylo možné využívat baterie jako zdroj. Navíc kabeláž a další komplikace.

Anebo FVe uplně odpojit a jet prostě jenom na centrálu?
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3409
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Nabíjení baterií

Příspěvek od marko250 »

Málo infa. Ta centrála je 3f a měnič taky? Měnič se vždy nafázuje na to co do něj je připojeno,leda by ta centrála byla nestabilní a tvořila na výstupu bludy.Pak ano stačí v měniči říci kolik má nabíjet baterie a podle max výkonu centrály to nastavit,ať to dá.
Dobíjení z EV mě zajímá,to máte nějaké DoDo? co z něj dostáváte 1.2kW AC?Není jednodušší napíchnout baterii rovnou a za pomoci DC/DC měniče to posílat na baterku,nebo rovnou do měniče?
Nabíjet baterie nabíječkou a používat ji současně jde,jen kde vezmete zdroj pro tu nabíječku,z té centrály?

Pouštět jen centrálu a nechat ji bublat je bohužel málo účinný způsob využití,měla by jet v jmenovitém výkonu,ať jsou ztráty co nejmenší.Takže přez nabíječku dokrmit baterky ,ale 3kW bude dost drahá a účinnost kolem 80% jen(té nabíječky).
Nejčistší zálohování vidím v centrále na měnič přez 1>0<2 s tím ,že měnič přepne transfer na dům a zbytkem bude dokrmovat trochu baterku.Přez ten EV taky dobrý,když se nabíjí levně(zdarma) a je dostatek času na přenos s těmi 1.2kW.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Mojm10
Příspěvky: 250
Registrován: ned bře 22, 2020 11:55 am

Re: Nabíjení baterií

Příspěvek od Mojm10 »

To jsem opomněl. Centrála je 1f, ale měnič 3f.
Co by se stalo, kdybych to pustil jen do jedné fáze? Ne každý dům má možnost 3f, zejména USA, UK, atp. Měnič je asymetrický.

Dobíjení z EV: Je to Nissan Leaf, z trakční baterie dává, přes DC-DC měnič, do 12V baterie až 80A, obdobně jako alternátor, Takže stačí pouze na svorky zapojit měnič 12 VDC/230 VAC. Dle kapacity 12V baterie to zvládne krátkodobě i 200A a víc. Z plně nabitého auta se dá dostat cca 17 kWh.

Varianty přes měnič 400 VDC/230 VAC nebo bateriové napětí existují, ale jsou mnohem dražší a na domácí bastlení už to není moc bezpečné.

Nejvíce se mi líbí možnost zapojení AC 1f zdroje (centrála, 230V měnič z auta, když by nebyl žádoucí kravál z centrály) na karavanovou zásuvku, přes 1:0:2, adekvátní jištění, atd.

Otázka: Dají se všechny fáze v domě spojit dohromady na jednu, na které bude fungovat centrála? (Při FVe vypnuté)
Co se děje v případě, že na vstupu do hybridního měniče je připojen alternativní zdroj a dojde k přetoku?

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek