Nadšenec nabíjí Teslu přenosnými solárními panely
Novinky, zajímavosti, věda a technika v oblasti solární energie.
-
- Příspěvky: 155
- Registrován: úte pro 11, 2018 1:22 pm
Nadšenec nabíjí Teslu přenosnými solárními panely
Dobrý den,
máme tu 17. pátek roku 2021, a to znamená, že přicházím s novým článkem k přečtení, zamyšlení a případné diskuzi. Tentokrát se podíváme na kutila, který zkouší nabíjet Teslu přenosnými solárními panely.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Nadšenec nabíjí Teslu přenosnými solárními panely
Sluneční paprsky jsou nesporně jedním z nejhojnějších zdrojů energie, který na naší planetě máme. To však neznamená, že je využíváme dostatečně efektivně. Na povrch Země neustále dopadá 173 000 terrawattů solární energie, což je více než 10 000násobek naší celkové spotřeby.
Mnoho firem, včetně americké Tesly, investuje do rozvíjejícího se segmentu solárních technologií. Společným cílem je snaha vytěžit ze slunečních paprsků maximum, abychom mohli co nejdříve opustit ekologicky škodlivé elektrárny, spalující fosilní paliva. Bohužel stále ještě nejsme v bodě, kdy bychom mohli instalovat solární články na všechny druhy povrchů.
Tesla a soláry
Některé automobilky experimentují s instalací solárních panelů na střechy a případně i kapoty a kufry svých vozidel. Účinnost takových řešení však není příliš vysoká a tato auta jsou schopna celodenním stáním na slunci získat energii maximálně k ujetí několika desítek kilometrů.
Americká automobilka Tesla nabízí solární panely a solární střešní tašky, které lze instalovat na domy. Z těch pak lze nabíjet (nejen) její elektromobily, díky čemuž lze tato auta provozovat prakticky bez jakýchkoli nákladů (pochopitelně s nějakou tou vstupní investicí).
Samotné Tesly však energii slunce nijak nevyužívají - jedná se v podstatě o konvenční automobily, poháněné elektrickými motory. To však rozhodně neznamená, že by jejich majitelé neměli o takovou možnost zájem.
Model 3 se solárními články
Na YouTube kanálu The Tech of Tech se v polovině března objevilo video (rozhodně doporučujeme zhlédnout!), ve kterém nadšenec pokryl svou Teslu Model 3 solárními panely. „Nabíjím svou Teslu Model 3 energií získanou ze slunce“ říká v úvodu a záhy vysvětluje, že se nejedná o pevnou instalaci.
Ve skutečnosti jde o přenosné skládací solární panely položené na střeše vozidla, jež jsou připojené k přenosné nabíjecí stanici Bluetti AC200P 2000Wh / 2000W. Přes tu je pak klasickým kabelem nabíjen samotný elektromobil.
Kutil se chlubí, že každý panel poskytuje výkon až 120 wattů. Sám konstatuje, že se nejedná o energeticky ani finančně efektivní řešení, které by mohl pro tyto účely doporučit. „Tyto produkty z nějakého důvodu existují, a pokud máte něco podobného, je dobré vědět, že to funguje“ konstatoval.
Jak nabíjet Teslu solárně?
Panely, rozložené na střeše, mohou posloužit jako ochrana před přehřátím interiéru. To je ale pouze sekundární využití. Jejich výstup je zapojen do přenosné nabíjecí stanice, zatímco k jejímu výstupu je přes adaptér připojen nabíjecí kabel automobilu.
Kutil ve videu ukazuje, že před zahájením nabíjení Tesla ukazuje dojezd 242 mil (asi 389 km). Pro vyšší efektivitu nabíjení byly deaktivovány veškeré funkce auta, jež by zbytečně odebíraly energii. Nabíjecí stanice generovala po zahájení nabíjení výkon 1400 wattů. Po 1 hodině a 25 minutách ukazoval palubní počítač dojezd 249 mil (cca 400 km), tedy o více než 10 kilometrů delší.
Velmi podstatnou roli při tomto způsobu nabíjení hrají okolní podmínky - tedy například správné nasměrování panelů vůči slunci nebo eliminace pokud možno všech stínů z okolních objektů. „V ideálním případě by se auto v průběhu dne mělo otáčet ve směru hodinových ručiček“ konstatuje kutil.
Nevysoká efektivita
Pokud by nabíjecí stanice byla schopná nabíjet elektromobil Tesla výkonem 1800 wattů, mohla by dodávat energii na zhruba 5 až 6 mil (8 až 9,5 kilometru) za hodinu. To není mnoho, avšak pokud by vůz stál na slunci celý den, mohlo by to pokrýt potřeby městských pojížděk.
Palubní počítač indikoval nabíjení proudem 12 ampér a napětím 120 voltů, tj. avizovaných 1440 wattů. Majitel vozu konstatoval, že to jsou zhruba stejné parametry, jako kdyby připojil auto k běžné elektrické zásuvce.
Je pochopitelné, že toto řešení není použitelné za všech okolností. Nechat takto Teslu na sídlišti by jistě neušlo pozornosti různých nepoctivců. Při parkování na uzavřeném parkovišti však může fungovat jako způsob, jak doplnit energii například na cestu do obchodu, do práce nebo domů.
Samozřejmě zásadní otázkou je, zda pořizovací náklady všech komponent nebudou v konečném výsledku vyšší než cena ušetřené elektrické energie při běžném nabíjení. Každopádně nápad a jeho provedení hodnotíme kladně.
Dává vám takové nabíjení elektromobilu smysl?
Zdroje: youtube.com, interestingengineering.com.
máme tu 17. pátek roku 2021, a to znamená, že přicházím s novým článkem k přečtení, zamyšlení a případné diskuzi. Tentokrát se podíváme na kutila, který zkouší nabíjet Teslu přenosnými solárními panely.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Nadšenec nabíjí Teslu přenosnými solárními panely
Sluneční paprsky jsou nesporně jedním z nejhojnějších zdrojů energie, který na naší planetě máme. To však neznamená, že je využíváme dostatečně efektivně. Na povrch Země neustále dopadá 173 000 terrawattů solární energie, což je více než 10 000násobek naší celkové spotřeby.
Mnoho firem, včetně americké Tesly, investuje do rozvíjejícího se segmentu solárních technologií. Společným cílem je snaha vytěžit ze slunečních paprsků maximum, abychom mohli co nejdříve opustit ekologicky škodlivé elektrárny, spalující fosilní paliva. Bohužel stále ještě nejsme v bodě, kdy bychom mohli instalovat solární články na všechny druhy povrchů.
Tesla a soláry
Některé automobilky experimentují s instalací solárních panelů na střechy a případně i kapoty a kufry svých vozidel. Účinnost takových řešení však není příliš vysoká a tato auta jsou schopna celodenním stáním na slunci získat energii maximálně k ujetí několika desítek kilometrů.
Americká automobilka Tesla nabízí solární panely a solární střešní tašky, které lze instalovat na domy. Z těch pak lze nabíjet (nejen) její elektromobily, díky čemuž lze tato auta provozovat prakticky bez jakýchkoli nákladů (pochopitelně s nějakou tou vstupní investicí).
Samotné Tesly však energii slunce nijak nevyužívají - jedná se v podstatě o konvenční automobily, poháněné elektrickými motory. To však rozhodně neznamená, že by jejich majitelé neměli o takovou možnost zájem.
Model 3 se solárními články
Na YouTube kanálu The Tech of Tech se v polovině března objevilo video (rozhodně doporučujeme zhlédnout!), ve kterém nadšenec pokryl svou Teslu Model 3 solárními panely. „Nabíjím svou Teslu Model 3 energií získanou ze slunce“ říká v úvodu a záhy vysvětluje, že se nejedná o pevnou instalaci.
Ve skutečnosti jde o přenosné skládací solární panely položené na střeše vozidla, jež jsou připojené k přenosné nabíjecí stanici Bluetti AC200P 2000Wh / 2000W. Přes tu je pak klasickým kabelem nabíjen samotný elektromobil.
Kutil se chlubí, že každý panel poskytuje výkon až 120 wattů. Sám konstatuje, že se nejedná o energeticky ani finančně efektivní řešení, které by mohl pro tyto účely doporučit. „Tyto produkty z nějakého důvodu existují, a pokud máte něco podobného, je dobré vědět, že to funguje“ konstatoval.
Jak nabíjet Teslu solárně?
Panely, rozložené na střeše, mohou posloužit jako ochrana před přehřátím interiéru. To je ale pouze sekundární využití. Jejich výstup je zapojen do přenosné nabíjecí stanice, zatímco k jejímu výstupu je přes adaptér připojen nabíjecí kabel automobilu.
Kutil ve videu ukazuje, že před zahájením nabíjení Tesla ukazuje dojezd 242 mil (asi 389 km). Pro vyšší efektivitu nabíjení byly deaktivovány veškeré funkce auta, jež by zbytečně odebíraly energii. Nabíjecí stanice generovala po zahájení nabíjení výkon 1400 wattů. Po 1 hodině a 25 minutách ukazoval palubní počítač dojezd 249 mil (cca 400 km), tedy o více než 10 kilometrů delší.
Velmi podstatnou roli při tomto způsobu nabíjení hrají okolní podmínky - tedy například správné nasměrování panelů vůči slunci nebo eliminace pokud možno všech stínů z okolních objektů. „V ideálním případě by se auto v průběhu dne mělo otáčet ve směru hodinových ručiček“ konstatuje kutil.
Nevysoká efektivita
Pokud by nabíjecí stanice byla schopná nabíjet elektromobil Tesla výkonem 1800 wattů, mohla by dodávat energii na zhruba 5 až 6 mil (8 až 9,5 kilometru) za hodinu. To není mnoho, avšak pokud by vůz stál na slunci celý den, mohlo by to pokrýt potřeby městských pojížděk.
Palubní počítač indikoval nabíjení proudem 12 ampér a napětím 120 voltů, tj. avizovaných 1440 wattů. Majitel vozu konstatoval, že to jsou zhruba stejné parametry, jako kdyby připojil auto k běžné elektrické zásuvce.
Je pochopitelné, že toto řešení není použitelné za všech okolností. Nechat takto Teslu na sídlišti by jistě neušlo pozornosti různých nepoctivců. Při parkování na uzavřeném parkovišti však může fungovat jako způsob, jak doplnit energii například na cestu do obchodu, do práce nebo domů.
Samozřejmě zásadní otázkou je, zda pořizovací náklady všech komponent nebudou v konečném výsledku vyšší než cena ušetřené elektrické energie při běžném nabíjení. Každopádně nápad a jeho provedení hodnotíme kladně.
Dává vám takové nabíjení elektromobilu smysl?
Zdroje: youtube.com, interestingengineering.com.
-
- Příspěvky: 1987
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Nadšenec nabíjí Teslu přenosnými solárními panely
No smysl to dává a nechápu proč to výrobci nedělají automaticky. Přecijen nějaká plocha je a 500W panely by se tam snadno na střechu vešly. Druhá věc je, že pán prostě vzal 2kWh z té krabice a poslal je do tesly a udělal z toho senzaci. Je videt jak panely dávají 250W a tedy při 2h nabíjení je to když dobře, tak 0.5kWh a tím ani tesla 10km dojezd neprodlouží.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 534
- Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am
Re: Nadšenec nabíjí Teslu přenosnými solárními panely
skor by mohli vymyslieť menic co by siel medzi panely a teslu, kupit paneli a ked atoji auto doma dobijat priamo bez siete, baterii a pod. aby to zvladalo napr 500w-10kw
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
-
- Příspěvky: 1987
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Nadšenec nabíjí Teslu přenosnými solárními panely
500W-10kW? Tak to je normální měnič. Prostě koupíš axperta a připojíš panely. Jeden myslím chodil i bez aku, nebo dodáš pár LTO jako nutnost a můžeš na to jít. Jen nevím jak moc je dělané, aby na to napadalo 20cm sněhu a zmrzlo. Myslím že bez přístřešku to nebude moc super pak odpojovat a cistit od ledu.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 214
- Registrován: stř bře 07, 2018 12:34 pm
Re: Nadšenec nabíjí Teslu přenosnými solárními panely
Ono se bez baterky to nabíjení bohužel neobejde. Minimální proud kterým je možné většinu aut nabíjet je bohužel 230 V / 5 - 6 A. Taky jsem si chtěl dát na střechu nějaký 500Wp panel a do auta měnič ale musel bych ještě připojit nějakou rozumně velkou baterku a to už fakt moc efektivní není.
-
- Příspěvky: 356
- Registrován: pát říj 28, 2016 2:30 pm
Re: Nadšenec nabíjí Teslu přenosnými solárními panely
Ono by to mělo smysl i v autech se spalovacím motorem, systém start-stop a "inteligentní" nabíjení baterie dopadá tak, že člověk po 30km přijede domů s baterkou napůl vybitou, protože to není z kopce, tudíž se nerekuperuje. Takhle 100-200W ze soláru stačí na palubní síť, vypne se alternátor a ušetří to i víc a baterka na konci cesty není vycucnutá.
-
- Příspěvky: 53
- Registrován: stř dub 10, 2013 9:19 pm
Re: Nadšenec nabíjí Teslu přenosnými solárními panely
Na nedostatečné nabíjení start-stop mám svůj názor a osobní zkušenost, která zřejmě způsobila, že jsem nenastartoval po svižné jízdě cca 100km...
Takže první co jsem v autě udělal bylo vytáhnout malý dvoupinový konektor na mínusu baterky. V Oktávce to pouze hlásí při zastavení "Chyba start-stop" a nic dalšího. V jiných autech to může být agresívnější. Baterka je nabíjená jako za časů kdy svět byl ještě normální...
Vzhledem k současné situaci a omezeným jízdám jsem do "turnajového" auta Citroen C8 doplnil solární dobíjení autobaterky. Číňan sice sliboval 20W, ale skutečnost je tak 6W podle měření i podle plochy... Přísavkami přiděláno na zadní boční okno, vyhozen mini měnič na 5V, doplněna dioda a připojeno do autozásuvky.
Auto je potřeba orientovat západ-východ aby z jihu svítilo na panel. V zimě to celkem stačilo a v létě uvidím. Pokud by mělo docházet k vyššímu nabíjení a plynování, tak bude potřeba doplnit nějakou regulaci.
Takže první co jsem v autě udělal bylo vytáhnout malý dvoupinový konektor na mínusu baterky. V Oktávce to pouze hlásí při zastavení "Chyba start-stop" a nic dalšího. V jiných autech to může být agresívnější. Baterka je nabíjená jako za časů kdy svět byl ještě normální...
Vzhledem k současné situaci a omezeným jízdám jsem do "turnajového" auta Citroen C8 doplnil solární dobíjení autobaterky. Číňan sice sliboval 20W, ale skutečnost je tak 6W podle měření i podle plochy... Přísavkami přiděláno na zadní boční okno, vyhozen mini měnič na 5V, doplněna dioda a připojeno do autozásuvky.
Auto je potřeba orientovat západ-východ aby z jihu svítilo na panel. V zimě to celkem stačilo a v létě uvidím. Pokud by mělo docházet k vyššímu nabíjení a plynování, tak bude potřeba doplnit nějakou regulaci.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 0 Odpovědi
- 732 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Panasonic nebude vyrábět solární panely pro Teslu
od karelkilian » » v Magazín MyPower.CZ
Panasonic nebude vyrábět solární panely pro Teslu
- 1 Odpovědi
- 619 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od střídač_N
-
-
-
Proč nabíjí ze sítě při přetížení? +bypass (Axp MKS III)
od hub.martin » » v Axpert
Proč nabíjí ze sítě při přetížení? +bypass (Axp MKS III)
- 5 Odpovědi
- 711 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od lzahradil
-
-
- 22 Odpovědi
- 1869 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
-
Walmart kvůli požárům solárních elektráren žaluje Teslu
od karelkilian » » v Magazín MyPower.CZ
Walmart kvůli požárům solárních elektráren žaluje Teslu
- 1 Odpovědi
- 723 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rva
-