LiFePO4 alebo LiIon
LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
-
- Příspěvky: 173
- Registrován: sob zář 01, 2012 12:43 am
- Lokalita: Orava
LiFePO4 alebo LiIon
Krásne nedeľne popoludnie. Uvažujem aké batérie použiť v dnešnej dobe resp. aká technológia je výhodnejšia či Lifepo alebo Lion, pripadne niečo nove (počkať na grafenove články čo začínajú v čine??).
Pripadne aké mate kto skúsenosti s akou technológiou, životnosťou článkov, nabíjacie prúdy,..?
Ja momentálne používam LiFepo (Winston) 400Ah od roku 2011 a idu úplne bez problémov, nepozorujem žiadne zníženie kapacity, dokonca po dvoch rokoch to nabehlo na 430Ah.
Chodím z prúdmi max 150Ah.
Aký je Váš názor dnes akým smerom sa ubrať? Či Lion, Lifepo? Prečo ak? Ktorá vydrží koľko cyklov? C?
Pripadne aké mate kto skúsenosti s akou technológiou, životnosťou článkov, nabíjacie prúdy,..?
Ja momentálne používam LiFepo (Winston) 400Ah od roku 2011 a idu úplne bez problémov, nepozorujem žiadne zníženie kapacity, dokonca po dvoch rokoch to nabehlo na 430Ah.
Chodím z prúdmi max 150Ah.
Aký je Váš názor dnes akým smerom sa ubrať? Či Lion, Lifepo? Prečo ak? Ktorá vydrží koľko cyklov? C?
-
- Příspěvky: 3124
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: LiFePO4 alebo LiIon
Tady historický test,který upadl v zapomnění:netko píše:Krásne nedeľne popoludnie. Uvažujem aké batérie použiť v dnešnej dobe resp. aká technológia je výhodnejšia či Lifepo alebo Lion, pripadne niečo nove (počkať na grafenove články čo začínajú v čine??).
Pripadne aké mate kto skúsenosti s akou technológiou, životnosťou článkov, nabíjacie prúdy,..?
Ja momentálne používam LiFepo (Winston) 400Ah od roku 2001 a idu úplne bez problémov, nepozorujem žiadne zníženie kapacity, dokonca po dvoch rokoch to nabehlo na 430Ah.
Chodím z prúdmi max 150Ah.
Aký je Váš názor dnes akým smerom sa ubrať? Či Lion, Lifepo? Prečo ak? Ktorá vydrží koľko cyklov? C?
https://files.ev-power.eu/inc/_auto88/_ ... e-Test.pdf
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: LiFePO4 alebo LiIon
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 7627
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: LiFePO4 alebo LiIon
od roku 2001? já mám nejstarší winstony vyrobený 2007 a to jsem si myslel, že jsem rekordman. jakpak na to za těch 20 let jsou?
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 1201
- Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
- Lokalita: Praha 6
- Bydliště: Praha 6
Re: LiFePO4 alebo LiIon
Proč měnit co funguje, rozšířil bych o li-fe, nebo chceš kombinovat různé systémy?
Nemám rád tenhle stát.
-
- Příspěvky: 173
- Registrován: sob zář 01, 2012 12:43 am
- Lokalita: Orava
Re: LiFePO4 alebo LiIon
Kodl dik za upozornenie 2011netko píše:Krásne nedeľne popoludnie. Uvažujem aké batérie použiť v dnešnej dobe resp. aká technológia je výhodnejšia či Lifepo alebo Lion, pripadne niečo nove (počkať na grafenove články čo začínajú v čine??).
Pripadne aké mate kto skúsenosti s akou technológiou, životnosťou článkov, nabíjacie prúdy,..?
Ja momentálne používam LiFepo (Winston) 400Ah od roku 2011 a idu úplne bez problémov, nepozorujem žiadne zníženie kapacity, dokonca po dvoch rokoch to nabehlo na 430Ah.
Chodím z prúdmi max 150Ah.
Aký je Váš názor dnes akým smerom sa ubrať? Či Lion, Lifepo? Prečo ak? Ktorá vydrží koľko cyklov? C?
-
- Příspěvky: 173
- Registrován: sob zář 01, 2012 12:43 am
- Lokalita: Orava
Re: LiFePO4 alebo LiIon
Kombinovať nechcem je to nova inštalacia a niečo tam potrebujem použiť. Rad by som dozvedel nove skusenosti, poznatky, cenove rozdiely, inovacie? Keď som uvažoval čo použiť, tak všade použivaju Lion. Prečo? Keď som kupoval Lifepo boli udaje rôzne o počte cyklov tušim aj 7000cyklov. A nerozumiem teraz, že všade strkaju Lion keď udavaju že vydržia 1000 cyklov +- niečo. Preto bude vďačny za každe info. Dikvla píše:Proč měnit co funguje, rozšířil bych o li-fe, nebo chceš kombinovat různé systémy?
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: LiFePO4 alebo LiIon
Bez udania okrajových podmienok používania nemá zmysel hovoriť o cykloch. Menší rozsah pracovného napätia, malý prúd = dlhý život. LiIon je môj favorit - netreba balancovať a počítať SOC.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: LiFePO4 alebo LiIon
Dnesni moderni lithiove clanky jsou uplne jinde nez tomu bylo pred 10ti lety.netko píše: Kombinovať nechcem je to nova inštalacia a niečo tam potrebujem použiť. Rad by som dozvedel nove skusenosti, poznatky, cenove rozdiely, inovacie? Keď som uvažoval čo použiť, tak všade použivaju Lion. Prečo? Keď som kupoval Lifepo boli udaje rôzne o počte cyklov tušim aj 7000cyklov. A nerozumiem teraz, že všade strkaju Lion keď udavaju že vydržia 1000 cyklov +- niečo. Preto bude vďačny za každe info. Dik
Dnesni prumyslove NCM clanky a jine lithiove clanky maji podobny pocet cyklu jako LIFEPO4 clanky.
Lithiove baterie maji vyssi hustotu energie a jsou tim padem lehci s mensim rezmerem.
Lithiove clanky jsou vice predvidatelne co se tyce napetove charakteristiky
Lithiove clanky se lepe balancuji
Lithiove clanky nejsou tolik citlive pri provozu v teplotach lehce pod nulou
Lithiove baterie jsou cenove dostupnejsi nez LIFEPO4
Mnoho lidi zacne psat argumenty " ale ja jsem cetl na internetu" nebo "ale ja jsem videl a slysel na YT", " ale ja jsem cetl na autoforum.cz" ze jsou lithiove baterie nebezpecne, ze jsou vysoce horlane atd atd......
Na toto je jednoducha odpoved. Kazda baterie vzhledem k ulozene energii je potecialne nebezpecna a horlava, vcetle LIFEPO4 a jinych.
Moderni lithiove baterie se pouzivaji v elektromobilech, e-skutrech, e-kolech, e-kolobezkach, tabletech, notebookach a neposledni rade, kazdy ma u sebe mobil s lithiovou baterii ( nikololiv LIFEPO4 ) a kolik z vas videlo, po meste jak hasici honi horici lidi s horicim mobilem?
Kazdy si muze odpovedet sam
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 225
- Registrován: úte dub 13, 2021 10:45 pm
- Lokalita: východ Prahy
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13500
- Kapacita baterie [kWh]: 20
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: LiFePO4 alebo LiIon
ale nevím, jestli měl mobil
https://vod.idnes.cz/a/2111/12/VF211112 ... h_ande.mp4
tak já si tedy nějaký ty baterky koupím už přijel vlak ???
https://vod.idnes.cz/a/2111/12/VF211112 ... h_ande.mp4
tak já si tedy nějaký ty baterky koupím už přijel vlak ???
9900Wp 6×ESM-450H, 6×UL-450M-144HV 8×VDS-S144 zzj 15°, 3600Wp 8×AS-6m144VV vvs 30° 2× Epever 4415, 1×Easun 8048, Axpert king 5kW, 240Ah staré olovo, 450Ah LI-ION mivvyenergy.cz
-
- Příspěvky: 856
- Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
- Lokalita: Trnava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4900
- Kapacita baterie [kWh]: 7,5
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: LiFePO4 alebo LiIon
Osobne by som išiel do LiFePo aj keď mi pred týždňom prišiel nový 2,5kWh balíček Lilon
Odpoveď je jednoduchá: LiFePo zoženieš lacnejšie. Hladal som a hladal či nekúpim Lilon z ali 50Ah 14s a poviem ti nič normálne som nenašiel. Samé šmejdy ktoré majú poodtŕhané šrobovacie terminály lebo boli asi zle nabodované. Mám ešte starú zásobu 18650 a nejaké tabletové baterky, preto som šiel do Lilon + možno raz zoženiem niečo dobré z auta, ale!!! Všede je teraz LiFePo za celkom pekné ceny. Mám ešte staré 200Ah žluťásky, tiež ich má asi kodl tie z 2011 alebo kieho frasa a napájajú mi starý systém v dome, už si len tak prdkajú, nabíjajú sa prúdom max. 10A a vybíja ich celodenne notebook, 2x5W bodovky nad notebookom a niekedy 17W svetlo v spálni. Inak mal som tú česť mať z bývalej práce 18650tky používané v skeneroch, oskenoval si, dal na stojan s nabíjačkou a mám pocit že tie Lilon takou životnosťou nedisponovali, na druhej strane ešte tiež niekde v solárnych lampách dostali druhý život odomňa ale už kapacitne na tom neboli tak dobre. Preto išli na 300mA panel 2x2600mAh.
Takže za mňa Lifepo aj keď mám Lilon!
Odpoveď je jednoduchá: LiFePo zoženieš lacnejšie. Hladal som a hladal či nekúpim Lilon z ali 50Ah 14s a poviem ti nič normálne som nenašiel. Samé šmejdy ktoré majú poodtŕhané šrobovacie terminály lebo boli asi zle nabodované. Mám ešte starú zásobu 18650 a nejaké tabletové baterky, preto som šiel do Lilon + možno raz zoženiem niečo dobré z auta, ale!!! Všede je teraz LiFePo za celkom pekné ceny. Mám ešte staré 200Ah žluťásky, tiež ich má asi kodl tie z 2011 alebo kieho frasa a napájajú mi starý systém v dome, už si len tak prdkajú, nabíjajú sa prúdom max. 10A a vybíja ich celodenne notebook, 2x5W bodovky nad notebookom a niekedy 17W svetlo v spálni. Inak mal som tú česť mať z bývalej práce 18650tky používané v skeneroch, oskenoval si, dal na stojan s nabíjačkou a mám pocit že tie Lilon takou životnosťou nedisponovali, na druhej strane ešte tiež niekde v solárnych lampách dostali druhý život odomňa ale už kapacitne na tom neboli tak dobre. Preto išli na 300mA panel 2x2600mAh.
Takže za mňa Lifepo aj keď mám Lilon!
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: stř úno 19, 2020 11:15 pm
- Lokalita: Praha západ
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: LiFePO4 alebo LiIon
Jen bych dodal že Li-ion je název pro celou rodinku Lithium iontové technologie a zahrnuje všechny druhy které se liší složením.Ale zažilo se že Lion jsou prostě 3,6-3,7v baterie (LCO, LMO , NMC).
Pěkné počtení v (AJ) výhody/nevýhody zde : https://batteryuniversity.com/article/b ... ithium-ion
V příloze jsem to sesumíroval i s grafy a je vidět že LIFE je co do životnosti a bezpečnosti na tom nejlépe, NMC vyniká zase v uložené energii,životnost je také dobrá, bezpečnost horší. Ale jak píše Mikel, hořet jsem ješte nikdy nic neviděl.Každopádně když už člověk má DIY uložiště o desitkách kWh pod zadkem tak přeci jen jistota LIFE je vetší.
Pěkné počtení v (AJ) výhody/nevýhody zde : https://batteryuniversity.com/article/b ... ithium-ion
V příloze jsem to sesumíroval i s grafy a je vidět že LIFE je co do životnosti a bezpečnosti na tom nejlépe, NMC vyniká zase v uložené energii,životnost je také dobrá, bezpečnost horší. Ale jak píše Mikel, hořet jsem ješte nikdy nic neviděl.Každopádně když už člověk má DIY uložiště o desitkách kWh pod zadkem tak přeci jen jistota LIFE je vetší.
- Přílohy
-
- LION.pdf
- (386.66 KiB) Staženo 141 x
7,8kWp Křemíkové krásy: 325Wp Wianco 12ks J + 12ks Z, Uložiště :32xLiFePO 280Ah , Epsolar železo: 2x5kW Ipower , 2x 8420AN
-
- Příspěvky: 173
- Registrován: sob zář 01, 2012 12:43 am
- Lokalita: Orava
Re: LiFePO4 alebo LiIon
a k lipol nema niekto info ako su na tom?
-
- Příspěvky: 3124
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: LiFePO4 alebo LiIon
V profi bateriích se lipol nepoužívánetko píše:a k lipol nema niekto info ako su na tom?
Viz:
https://batterytestcentre.com.au/batteries/
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: LiFePO4 alebo LiIon
Tim bych si nebyl tak jistyFranta2776 píše: V profi bateriích se lipol nepoužívá
Viz:
https://batterytestcentre.com.au/batteries/
Napriklad KIA a Hyundai pouzivaji Lipol clanky v e-autech. A jsem si vic nez jisty, ze nejsou jedini. To same Nissan, Chevrolet atd...
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 1734
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: LiFePO4 alebo LiIon
domů je to jednoduché... zatím jedině lifepo. Jejich nevýhody jsou větší velikost k uložené kapacitě, nižší napětí na článek, nesmí se nabíjet v mrazu a špatně odhadnutelné SOC dle napětí.
Nic z toho by u domácí solární elektrárny neměl být problém.
Jsou už dnes docela levné, jsou bezpečnější a neviděl jsem je hořet.
V mobilu se honíme za co největší kapacitu a co nejnižší velikost / hmotnost. V autě víceméně taky, protože dojezd je alfaomega všeho. Kdyby mohl mít člověk v elektroautě levnou baterku s dojezdem 200km se schopností nabít se za 5 minut možná bychom se potom nemuseli honit za co největším dojezdem - prostě by člověk přijel na nabíječku, zapojil, dal si kafe a skočil na wc a mohl by zase jet. Tam ale ještě nejsme a tak všichni výrobci jedou liion (snad s vyjímkou standart range tesly model 3 vyráběné v číně, která má lifepo)
Doma mě nebolí tolik velikost baterie jako v telefonu a tak doma krom lifepo4 používáme i NiCd, Pb apod... nebo prostě co máme po ruce.
Nic z toho by u domácí solární elektrárny neměl být problém.
Jsou už dnes docela levné, jsou bezpečnější a neviděl jsem je hořet.
V mobilu se honíme za co největší kapacitu a co nejnižší velikost / hmotnost. V autě víceméně taky, protože dojezd je alfaomega všeho. Kdyby mohl mít člověk v elektroautě levnou baterku s dojezdem 200km se schopností nabít se za 5 minut možná bychom se potom nemuseli honit za co největším dojezdem - prostě by člověk přijel na nabíječku, zapojil, dal si kafe a skočil na wc a mohl by zase jet. Tam ale ještě nejsme a tak všichni výrobci jedou liion (snad s vyjímkou standart range tesly model 3 vyráběné v číně, která má lifepo)
Doma mě nebolí tolik velikost baterie jako v telefonu a tak doma krom lifepo4 používáme i NiCd, Pb apod... nebo prostě co máme po ruce.
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: LiFePO4 alebo LiIon
Tak plnim tve prani a zde muzes videt horet LIFEPO4 https://www.youtube.com/watch?v=07BS6QY3wI8Matess píše: Jsou už dnes docela levné, jsou bezpečnější a neviděl jsem je hořet.
Kazda baterie za urcitych podminek bude horet.
Na druhou stranu veskere baterie jsou dnes pod tak prisnym dohledem z hlediska bezpecnosti a bezpecnostnich certifikaci a vseho co musi splnovat aby nejen se baterie mohla pouzivat ale aby se vubec dala prepravovat, ze bat se bezpecnosti baterii clovek opravdu nemusi.
Pises, ze pouzivas NiCd a olovo, zrovna toto je kombinace, ktera se nesmi vubec provozovat a ani skladovat spolecne v jedne mistnosti.
Navic nabijeni zaplavenych NiCd a Pb baterii je mozne provozovat pouze v dobre vetrane mistnosti z duvodu nebezpeci vybuchu.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: LiFePO4 alebo LiIon
Ano to je pravda, ale to video je docela extrém. Takové zacházení asi v běžném úložišti nehrozí. Férovější by bylo srovnat jak se tyto technologie chovají za vnitřního zkratu, brutálního přebití a snad i zkratu, ale ten by měl být podchycen jištěním. A taky jak eventuální teplo ovlivní sousední články. Mám jeden Winston který patrně prodělal vnitřní zkrat a nic divokého to neprovedlo. Nafouklý, roztavený plast, dle původního majitele mlha a smrad v baráku, ale nic víc. Nejsem žádný expert, ale jsem přesvědčen, že LiFePo jsou na tom v tomto ohledu lépe.Mikel píše:Tak plnim tve prani a zde muzes videt horet LIFEPO4 https://www.youtube.com/watch?v=07BS6QY3wI8Matess píše: Jsou už dnes docela levné, jsou bezpečnější a neviděl jsem je hořet.
Kazda baterie za urcitych podminek bude horet.
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: LiFePO4 alebo LiIon
Tak zde je druhy priklad https://www.youtube.com/watch?v=Jz37WycW-7Epezizka píše: Ano to je pravda, ale to video je docela extrém. Takové zacházení asi v běžném úložišti nehrozí. Férovější by bylo srovnat jak se tyto technologie chovají za vnitřního zkratu, brutálního přebití a snad i zkratu, ale ten by měl být podchycen jištěním. A taky jak eventuální teplo ovlivní sousední články. Mám jeden Winston který patrně prodělal vnitřní zkrat a nic divokého to neprovedlo. Nafouklý, roztavený plast, dle původního majitele mlha a smrad v baráku, ale nic víc. Nejsem žádný expert, ale jsem přesvědčen, že LiFePo jsou na tom v tomto ohledu lépe.
Jedna se o Lipol clanek z Nissanu leaf.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: stř úno 19, 2020 11:15 pm
- Lokalita: Praha západ
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: LiFePO4 alebo LiIon
Myslím že už to tady na foru bylo .Tady GWL testuje na zkrat, přebíjení , zapálení a mechanické poškozelí LiPO, LiFE a LTO :https://www.youtube.com/watch?v=Qzt9RZ0FQyM
PS: Trošku me mrzí že nepoužili při testu podobnou stavbu článků / kapacit. Přeci jen probodnout LiPO v pytlíku a zapouzřený LiFE je rozdíl. Ale to LiPO je vidět že hoří s "chutí"
Pokud budete hledat výraz Thermal Runaway ( = práh při které se překročí teplota uvnitř baterie a spustí chemická reakce s extremním nárustem teploty) tak krásně vidíte na křivkách, kolik energie jednotlivé chemie uvolní. Zde si myslím že zrovna přebíjení je asi nejpravděpodobnejší ve FVE aplikaci, pokud by byl systém špatně navržen nebo ochrany selžou:
LCO a NCA >nárůst teploty asi 470 °C za minutu.
NMC > polovičiní nárůst cca 200 °C za minutu
LiFePO4 >nárůst teploty sotva 1,5 °C za minutu.
https://www.powertechsystems.eu/home/te ... batteries/
PS: Trošku me mrzí že nepoužili při testu podobnou stavbu článků / kapacit. Přeci jen probodnout LiPO v pytlíku a zapouzřený LiFE je rozdíl. Ale to LiPO je vidět že hoří s "chutí"
Pokud budete hledat výraz Thermal Runaway ( = práh při které se překročí teplota uvnitř baterie a spustí chemická reakce s extremním nárustem teploty) tak krásně vidíte na křivkách, kolik energie jednotlivé chemie uvolní. Zde si myslím že zrovna přebíjení je asi nejpravděpodobnejší ve FVE aplikaci, pokud by byl systém špatně navržen nebo ochrany selžou:
LCO a NCA >nárůst teploty asi 470 °C za minutu.
NMC > polovičiní nárůst cca 200 °C za minutu
LiFePO4 >nárůst teploty sotva 1,5 °C za minutu.
https://www.powertechsystems.eu/home/te ... batteries/
7,8kWp Křemíkové krásy: 325Wp Wianco 12ks J + 12ks Z, Uložiště :32xLiFePO 280Ah , Epsolar železo: 2x5kW Ipower , 2x 8420AN
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 17 Odpovědi
- 1530 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jahodovák
-
- 7 Odpovědi
- 903 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mmv
-
- 44 Odpovědi
- 1943 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Vitek
-
- 0 Odpovědi
- 777 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Tomano79
-
- 0 Odpovědi
- 938 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Foxxx