nabíjení baterie bez regulace
Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
-
- Příspěvky: 874
- Registrován: pát čer 23, 2017 7:46 pm
- Bydliště: Brno-venkov
Re: nabíjení baterie bez regulace
Spíš v autě bez brzd. To bych řekl, že je lepší příměr.ViktorEX píše:nenapsal jsi ani rozmer elektrarny, jestli se tomu tak da rikat. kolik panelu atd
bez regulatoru to nepujde. podle potreby vem spravnou velikost z rady EPEVER (EPSOLAR): https://www.i4wifi.cz/www/cs/kategorie/177040-mppt
bez toho je to kravina. jako kdybys chtel jezdit v aute bez kol.
10,2kWp poly/mono, XTH6000-48, 2x VT-80A, Li-ion 48kWh
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... 58#p103484
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... ion#p72550
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... 58#p103484
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... ion#p72550
-
- Příspěvky: 493
- Registrován: stř bře 01, 2017 8:06 am
- Bydliště: Rosovice
Re: nabíjení baterie bez regulace
Nahrada regulatora inteligentnym pripajanim panelov ku baterii tu bolo. Je to celkom zaujimave vlakno a odporucam ho precitat.kralpetrr píše:Nikdo nepoučuje nikdo neradí. Jen s kámošem hledáme další nadšence kteří nespoléhají jen na komerční předražené výrobky. Lidi kteří se nebojí něco vymyslet a zprovoznit. Doopravdy nemáme potřebu někoho poučovat.
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 387#p67328
Samozrejme blizsie informacie by asi vedel podat autor tohto vlakna. Osobne nevidim dovod preco by sa bateria nedala nabijat z priamo pripojenych panelov. Klasicky PWM regulator je variantou tohto pripojenia aj so vstavanou potrebnou inteligenciou. Otazkou je ucinnost prevodu energie panely-.bateria a dodrzanie podmienok nabijania baterie. A to samozrejme pocas celeho roka. Nie je to celkom jednoduche a bez mikropocitaca ci mikroradica (a dobreho programu v nich) to asi nepojde.
A na zaver - som rad, ze patrite medzi nadsencov ktori sa vedia spoliehat aj sami na seba.
-
- Příspěvky: 76
- Registrován: ned úno 17, 2013 8:47 pm
Re: nabíjení baterie bez regulace
Lze pripojit 12V Pb baterii na 17V panel celkem spolehlive. Ziskany proud v pocatecnich fazich dobijeni odpovida proudu, ktery by pwm regulator daval ve fazi bulk. Ukonceni nabijeni lze vyresit budto dostatecne vykonnym (vice nez panel) paralelnim regulatorem (principielne vykonova zenerka) na napeti blizkem 13.8V (odpovida fazi float s vynechanou fazi equalize/boost) anebo lze snimat aktualni napeti baterie a vypinat napr. seriovym relatkem pri napeti kratce pred plynovanim - 14.4V. Toto vsak uz pripomina principem pomalou pwm regulaci a rychlost znovuopakovani nabijeni pak zalezi na hysterezi vypinaciho a zapinaciho napeti logiky toho relatka. Obe reseni budou funkcni a s primhourenim oci lze prohlasit, ze ani baterii nijak neznici nesetrnym zpusobem nabijeni. Metodu c.2 pouzivam osobne mnoho let pri dobijeni auta v kempu a to z panelu s relatkem v serii, vypinaci napeti 14.5V s hysterezi 0.8V pripojeneho do CL konektoru na aute a funguje to vyborne
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: sob kvě 11, 2019 6:47 am
Re: nabíjení baterie bez regulace
Pokud se ti Samému nepáči, že tu niekoho obviňuješ z kecov tak raději nekomentuj. Jsou i jiní lidé s jinými názory. Kdyby byly všichni jako vy tak dodnes jezdíme s koňskými povozy a ne s automobily. Užívejte Epsolar a mějte se hezky.
8x 245Wp 30V 8A ,2x 2 baterie 12V olovo v sérii 24V 220Ah, měnič Green Cell 24V 1500/3000W
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: sob kvě 11, 2019 6:47 am
Re: nabíjení baterie bez regulace
Super konečně něco rozumného do diskuze. Metoda vypínání napětí přes relé je asi nejjednodušší a nejspolehlivější. Jde jen o celkové zapojení při použití více panelů zapojených do paraleru. To je jedna z variant na které s kámošem pracujeme. Při zapojení 8 panelů 245Wp 30V 8A je na 24V 220Ah baterie dostatek prostoru na odepínání jednotlivých panelů aby nabíjecí proud nepřekračoval hodnoty baterie. Navíc veškerý zbylý výkon se dá přesměrovat k dalšímu využití. Díky za Váš příspěvek.antilop píše:Lze pripojit 12V Pb baterii na 17V panel celkem spolehlive. Ziskany proud v pocatecnich fazich dobijeni odpovida proudu, ktery by pwm regulator daval ve fazi bulk. Ukonceni nabijeni lze vyresit budto dostatecne vykonnym (vice nez panel) paralelnim regulatorem (principielne vykonova zenerka) na napeti blizkem 13.8V (odpovida fazi float s vynechanou fazi equalize/boost) anebo lze snimat aktualni napeti baterie a vypinat napr. seriovym relatkem pri napeti kratce pred plynovanim - 14.4V. Toto vsak uz pripomina principem pomalou pwm regulaci a rychlost znovuopakovani nabijeni pak zalezi na hysterezi vypinaciho a zapinaciho napeti logiky toho relatka. Obe reseni budou funkcni a s primhourenim oci lze prohlasit, ze ani baterii nijak neznici nesetrnym zpusobem nabijeni. Metodu c.2 pouzivam osobne mnoho let pri dobijeni auta v kempu a to z panelu s relatkem v serii, vypinaci napeti 14.5V s hysterezi 0.8V pripojeneho do CL konektoru na aute a funguje to vyborne
8x 245Wp 30V 8A ,2x 2 baterie 12V olovo v sérii 24V 220Ah, měnič Green Cell 24V 1500/3000W
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: sob kvě 11, 2019 6:47 am
Re: nabíjení baterie bez regulace
Nahrada regulatora inteligentnym pripajanim panelov ku baterii tu bolo. Je to celkom zaujimave vlakno a odporucam ho precitat.Jozef51 píše:kralpetrr píše:Nikdo nepoučuje nikdo neradí. Jen s kámošem hledáme další nadšence kteří nespoléhají jen na komerční předražené výrobky. Lidi kteří se nebojí něco vymyslet a zprovoznit. Doopravdy nemáme potřebu někoho poučovat.
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 387#p67328
Samozrejme blizsie informacie by asi vedel podat autor tohto vlakna. Osobne nevidim dovod preco by sa bateria nedala nabijat z priamo pripojenych panelov. Klasicky PWM regulator je variantou tohto pripojenia aj so vstavanou potrebnou inteligenciou. Otazkou je ucinnost prevodu energie panely-.bateria a dodrzanie podmienok nabijania baterie. A to samozrejme pocas celeho roka. Nie je to celkom jednoduche a bez mikropocitaca ci mikroradica (a dobreho programu v nich) to asi nepojde.
A na zaver - som rad, ze patrite medzi nadsencov ktori sa vedia spoliehat aj sami na seba.[Spolehnout se sám na sebe má své výhody. Například při úderu blesku v blízkosti FV je většina komerčních zařízení v tu chvíli nefunkční. Jedna z věcí která je v případě desítek tisíc investovaných dost nepříjemná i s tím že je FV pojištěná. Děkuji za váš názor a jsem rád že jsou i lidé kteří chápou, že v jednoduchosti je dokonalost.]
8x 245Wp 30V 8A ,2x 2 baterie 12V olovo v sérii 24V 220Ah, měnič Green Cell 24V 1500/3000W
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: nabíjení baterie bez regulace
Zase len kecy. Zatiaľ len preukazuješ, že nie si schopný stotožniť sa s vlastnou ideou, s ktorou si otvoril vlákno. Padli tu viaceré návrhy, ako to urobiť a v každom z nich je už zavedený nejaký regulačný prvok, dokonca niekedy aj potreba rozhodovacieho prvku ( Jozef51 to pomenoval jasne. ). To všetko rieši komerčná Čína za 3,50 EUR v najlacnejších PWM regulátoroch, tak aké predražené regulátory ?kralpetrr píše:Pokud se ti Samému nepáči, že tu niekoho obviňuješ z kecov tak raději nekomentuj. Jsou i jiní lidé s jinými názory. Kdyby byly všichni jako vy tak dodnes jezdíme s koňskými povozy a ne s automobily. Užívejte Epsolar a mějte se hezky.
Kecy na mesiac ľudí nevyniesli, tak mi prosím neraď, či mám niečo komentovať.
"...Ještě zde vyvstává jedna otázka, nabije se vůbec doplna čistě stejnosměrným napětím?..."
Tak k tomu už netreba prikladať žiadny komentár.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 861
- Registrován: stř bře 20, 2019 4:05 pm
Re: nabíjení baterie bez regulace
Nevím, co se tu řeší. Nabíjení baterií rovnou z panelu, bez MPPT regulátoru je prostě blbost. Chápal bych to jako nouzové řešení, kdy třeba jachtě na cestě kolem světa odejde regulátor a tak maník napojí panely přímo na baterii, protože potřebuje proud pro navigaci a další přístroje, a nechce se ztratit někde uprostřed Pacifiku. Ale jinak je to krásný příklad šetření na nepravém místě.
11S (8 REC 295Wp POLY + 3 Canadian Solar 300Wp) Axpert VM II 24V/3000W, 2P Canadian Solar + MPPT Victron Smart Solar 100/20 + Carspa 24/230, 600W Pure sine + 4x Varta 6V/232Ah.
-
- Příspěvky: 856
- Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
- Lokalita: Trnava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4900
- Kapacita baterie [kWh]: 7,5
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: nabíjení baterie bez regulace
Nechápem že môže byť niekomu veľa dať 12€ za PWM regulátor 30A ktorý sa ti ešte aj krásne stará o baterku. Panely a baterku si ukradol niekde na meteostanici?
-
- Příspěvky: 76
- Registrován: ned úno 17, 2013 8:47 pm
Re: nabíjení baterie bez regulace
Tak tohle je princip paralelniho regulatoru. Jak jsem psal tu metodu s vykonovou zenerkou, tak tou zatezi pochopitelne muze byt i jakakoli zatez (vhodnych parametru - vetsi nez vykon panelu), ktera bude cyklicky pripinana na panel/aku. Tedy ve vsech rezimech kdy na aku (tedy i na panelu) neni pozadovane koncove napeti akumulatoru (float) je panel propojen na aku. Ve chvili, kdy je napeti dosazeno lze panel bud odpojit (diskutovali jsme) anebo k aku pripojit cokoli co bere vic nez panel dava - lhostejno o kolik vic, ale vice byt musi. V tu chvili se smer proudu otaci, baterie se vybiji rozdilem proudu z panelu a do zateze a jiste ji napeti prestane stoupat. Zacne klesat - v tuto chvili nasadit logiku s hysterezi, ktera ji treba 0.5V pod floatem zase odpoji (tu zatez). Baterie cykli na floatu az pul voltu pod nim a zatez konzumuje v cyklech vykon, ktery je nadbytecny. Funkce bude v pohode, jen bacha na cyklickou zivotnost rele a mezni rychlost spinani (pocet cyklu za hodinu). Oboje jsou parametry navrhu. Ale principielne by to slo. Otazka zdali dc napeti dobije aku do plna je irelevantni - inspirujte se dobijeci strategii alternatoru v aute a zivotnosti aku tam. Az na nova auta ktera maji cosi jako boost/float odvozene z doby jak dlouho predtim staly (ne to neni start stop) mely vsechny predchozi alternatory od favorita po fabii klasicke rizeni dobijeni chlup pred plynovaci napeti (aby baterka neztracela vodu) s teplotni kompenzaci, to bylo cely. Nebojte se toho, to uridite je to trivialni ulohakralpetrr píše:antilop píše:Navíc veškerý zbylý výkon se dá přesměrovat k dalšímu využití. Díky za Váš příspěvek.
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: sob kvě 11, 2019 6:47 am
Re: nabíjení baterie bez regulace
[quote="LIX"]Nechápem že môže byť niekomu veľa dať 12€ za PWM regulátor 30A ktorý sa ti ešte aj krásne stará o baterku. Panely a baterku si ukradol niekde na meteostanici? [/ nejde o 12euro, jde o jiný způsob]
8x 245Wp 30V 8A ,2x 2 baterie 12V olovo v sérii 24V 220Ah, měnič Green Cell 24V 1500/3000W
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: sob kvě 11, 2019 6:47 am
Re: nabíjení baterie bez regulace
Zenerka splňuje prakticky zjednodušeně to samé co regulace v autě, což je to co s kámošem řešíme nejvíc. Z baterie odebírat max. 20% kapacity a pak přepínat baterie mezi sebou. To znamená když bude jedna bateri nabitá přepne se nabíjení na druhou, která je do té doby používána k odebírání proudu. Tím by se mělo docílit delší životnosti tak jako v autě. Auto relátka která mají na kontaktech 30A by měly být snad dostačující při spínání cca 8A v max. výkonu u jednoho panelu. Díky za vaši podporu.antilop píše:Tak tohle je princip paralelniho regulatoru. Jak jsem psal tu metodu s vykonovou zenerkou, tak tou zatezi pochopitelne muze byt i jakakoli zatez (vhodnych parametru - vetsi nez vykon panelu), ktera bude cyklicky pripinana na panel/aku. Tedy ve vsech rezimech kdy na aku (tedy i na panelu) neni pozadovane koncove napeti akumulatoru (float) je panel propojen na aku. Ve chvili, kdy je napeti dosazeno lze panel bud odpojit (diskutovali jsme) anebo k aku pripojit cokoli co bere vic nez panel dava - lhostejno o kolik vic, ale vice byt musi. V tu chvili se smer proudu otaci, baterie se vybiji rozdilem proudu z panelu a do zateze a jiste ji napeti prestane stoupat. Zacne klesat - v tuto chvili nasadit logiku s hysterezi, ktera ji treba 0.5V pod floatem zase odpoji (tu zatez). Baterie cykli na floatu az pul voltu pod nim a zatez konzumuje v cyklech vykon, ktery je nadbytecny. Funkce bude v pohode, jen bacha na cyklickou zivotnost rele a mezni rychlost spinani (pocet cyklu za hodinu). Oboje jsou parametry navrhu. Ale principielne by to slo. Otazka zdali dc napeti dobije aku do plna je irelevantni - inspirujte se dobijeci strategii alternatoru v aute a zivotnosti aku tam. Az na nova auta ktera maji cosi jako boost/float odvozene z doby jak dlouho predtim staly (ne to neni start stop) mely vsechny predchozi alternatory od favorita po fabii klasicke rizeni dobijeni chlup pred plynovaci napeti (aby baterka neztracela vodu) s teplotni kompenzaci, to bylo cely. Nebojte se toho, to uridite je to trivialni ulohakralpetrr píše:antilop píše:Navíc veškerý zbylý výkon se dá přesměrovat k dalšímu využití. Díky za Váš příspěvek.
8x 245Wp 30V 8A ,2x 2 baterie 12V olovo v sérii 24V 220Ah, měnič Green Cell 24V 1500/3000W
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 14 Odpovědi
- 874 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od emedium
-
- 24 Odpovědi
- 2987 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Milan
-
- 11 Odpovědi
- 918 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Lubik
-
- 3 Odpovědi
- 1146 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od lubos
-
-
X3 G4 10.0D + X3-mic 10 zapojení / nabíjení baterie
od Jaffa » » v Hybridní elektrárny
X3 G4 10.0D + X3-mic 10 zapojení / nabíjení baterie
- 1 Odpovědi
- 477 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rva
-