Kogeneračná jednotka na použitý fritovací olej
Ohřev TUV, aku nádrže, boilery, ohřívače vody, vytápění, klimatizace
-
- Příspěvky: 456
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Kogeneračná jednotka na použitý fritovací olej
Tak ako som sľúbil ( že na jeseň zapojím kogeneračnú jednotku ) tak sa o to aj idem pokúsiť.
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... a+jednotka
To som nevedel, že to bude také aktuálne ( drahé ceny energií )
Chcel som použiť toto :
https://stroje.bazos.sk/inzerat/1426062 ... -motor.php
len momentálne nie sú k dispozícii - motor aj s generátorom.
Chcem nejakú silnejšiu aspoň 6 - 8 kW elektrického výkonu jednofázového , aby som mohol nabíjať EV
( 3.6 kW ) priamo + niečo do bateríí (1 - 2 kW podľa potreby).
Mám prístup k použitému fritovaciemu oleju, 2 x prefiltrujem, ešte nechám v 1000 l nádrži odkaliť a 1/4 v nádrži som urobil ventil na odčerpávanie oleja. Spodok 25O l po vyčerpaní 750 l - na pohon elektrocentrály použijem - v dielni máme pec na olej.
Hrubé nečistoty spálim s pilinami v drevosplynovacej peci v dielni - malo by to byť všetko ekologické.
Akurát to niekedy vonia ako keby sa fritovali hranolky.
Výfuk bude 5 m vysoký medzi humnami, tak by nemal kaziť dojem a tiež by mal byť dobrý rozptyl spalin. Keď cítim čo všetko v peciach pália ( a to nemýslím iba uhlie ) tak to hádam problém nebude. Len sa hlavne susedom nechváliť.
Vodu s chladenia elektrocentrály napojím na spodný výmenník v 300 l bojlery.
Štartovať a vypínať budem pár minút na nafte. Samozrejme všetko zautomatizujem ešte aj štartovanie podľa záťaže a SOC baterie ( moje zbožné želanie, ktoremu verím iba troška )
Olej bude treba predhrievať, aby som ho nemusel moc riediť s naftou, alebo pridávať aditiva.
Všetko je o pokusoch.
Chcel by som zachytiť teplo aj zo spalín, cez výmenník na výfuku a vodu ešte o pár stupňov ohrejem.
Kogeneračnú jednotku ( skratka KJ ) umiestnim do zvukotesnej bedne, nakoľko to bude chladená vodou nemalo by sa to prehrievať.
Nádrže umiestnim kôli bezpečnosti ďalej od KJ. Samotná KJ bude umiestnená v záhrade za kolibou 30 m od každého obývaného domu.
Samozrejme nejaké čidlá ,alarmi a samozhášajúce zariadenie ( ale si vymýšľam čo ? )
Je to len úvod tak som to popísal zbežne.
Ak máte nejaké rady, nápady ,ale aj kritiku tak sem s tým.
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... a+jednotka
To som nevedel, že to bude také aktuálne ( drahé ceny energií )
Chcel som použiť toto :
https://stroje.bazos.sk/inzerat/1426062 ... -motor.php
len momentálne nie sú k dispozícii - motor aj s generátorom.
Chcem nejakú silnejšiu aspoň 6 - 8 kW elektrického výkonu jednofázového , aby som mohol nabíjať EV
( 3.6 kW ) priamo + niečo do bateríí (1 - 2 kW podľa potreby).
Mám prístup k použitému fritovaciemu oleju, 2 x prefiltrujem, ešte nechám v 1000 l nádrži odkaliť a 1/4 v nádrži som urobil ventil na odčerpávanie oleja. Spodok 25O l po vyčerpaní 750 l - na pohon elektrocentrály použijem - v dielni máme pec na olej.
Hrubé nečistoty spálim s pilinami v drevosplynovacej peci v dielni - malo by to byť všetko ekologické.
Akurát to niekedy vonia ako keby sa fritovali hranolky.
Výfuk bude 5 m vysoký medzi humnami, tak by nemal kaziť dojem a tiež by mal byť dobrý rozptyl spalin. Keď cítim čo všetko v peciach pália ( a to nemýslím iba uhlie ) tak to hádam problém nebude. Len sa hlavne susedom nechváliť.
Vodu s chladenia elektrocentrály napojím na spodný výmenník v 300 l bojlery.
Štartovať a vypínať budem pár minút na nafte. Samozrejme všetko zautomatizujem ešte aj štartovanie podľa záťaže a SOC baterie ( moje zbožné želanie, ktoremu verím iba troška )
Olej bude treba predhrievať, aby som ho nemusel moc riediť s naftou, alebo pridávať aditiva.
Všetko je o pokusoch.
Chcel by som zachytiť teplo aj zo spalín, cez výmenník na výfuku a vodu ešte o pár stupňov ohrejem.
Kogeneračnú jednotku ( skratka KJ ) umiestnim do zvukotesnej bedne, nakoľko to bude chladená vodou nemalo by sa to prehrievať.
Nádrže umiestnim kôli bezpečnosti ďalej od KJ. Samotná KJ bude umiestnená v záhrade za kolibou 30 m od každého obývaného domu.
Samozrejme nejaké čidlá ,alarmi a samozhášajúce zariadenie ( ale si vymýšľam čo ? )
Je to len úvod tak som to popísal zbežne.
Ak máte nejaké rady, nápady ,ale aj kritiku tak sem s tým.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 1483
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kogeneračná jednotka na použitý fritovací olej
Předehřívat budeš nějakou spirálou přímo v těch nádržích? Jestli ne, můžeš narazit na problém s viskozitou studeného oleje, zejména takhle přes zimu, kdy to zrovna potřebuješ nejvíc.
-
- Příspěvky: 456
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kogeneračná jednotka na použitý fritovací olej
Predhrievať olej špirálov sa mi zdá nepraktické, lebo 100 - 120 l oleja udržiavať nahriatý je asi drahé.
Chcem KG dať do záhrady za kolibu kôli hluku, bezpečnosti a spalinám.
Rozmýšľal som dať medenú trubku omotanú okolo výfuku za vodným výmenníkom spalín.
Výfuk za výmenníkom spalín by môhol mať ešte stále okolo 50 - 70 Celzia ?!
Z nádrže dám aspoň 16 - 20 mm trubku , aby potiahlo aj stuhnutý olej
9 -10 mesiacov stačí fotovoltika pre chod domácnosti, 5 -6 mesiacov ešte aj na EV 100 - 150 km. Vodu v lete predhrievam trubkami umiestnenými pod panelmi , lebo elektricky toho moc nenahrejem cez greenbono, všetko použijem.
KG potrebujem zhruba 4 - 6 mesiacov ? Sme na severe Slovenska.
Chcem KG dať do záhrady za kolibu kôli hluku, bezpečnosti a spalinám.
Rozmýšľal som dať medenú trubku omotanú okolo výfuku za vodným výmenníkom spalín.
Výfuk za výmenníkom spalín by môhol mať ešte stále okolo 50 - 70 Celzia ?!
Z nádrže dám aspoň 16 - 20 mm trubku , aby potiahlo aj stuhnutý olej
9 -10 mesiacov stačí fotovoltika pre chod domácnosti, 5 -6 mesiacov ešte aj na EV 100 - 150 km. Vodu v lete predhrievam trubkami umiestnenými pod panelmi , lebo elektricky toho moc nenahrejem cez greenbono, všetko použijem.
KG potrebujem zhruba 4 - 6 mesiacov ? Sme na severe Slovenska.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 326
- Registrován: stř kvě 05, 2021 2:57 pm
- Lokalita: Beroun, Příbram
Re: Kogeneračná jednotka na použitý fritovací olej
Se spalováním doma vyráběný bionafty a vyfritu v dieselových motorech mám zkušenosti v řádech vyšších desítek tisíc km . Do toho primitivního dieselu bych se nebál lít vyfrit bez sedimentace (tzn.bez odstranění tuhých složek jako lůj a sádlo), jen přefiltrovaný přes palivový filtr (používám z 1.9TDI PD OII) a smíchaný s benzinem v poměru cca 10:1-2 (vyfrit:benzin). Aditiva (jako třeba VIF) používej jen v případě, že budeš přimíchávat i naftu. Jinak je to zbytečný. Do nádrže dej el.podávací čerpadlo (např.z prvních 2.0HDI nebo 1.9 / 2.0TDI PD OII), místo původního palivovýho filtru (je-li vůbec u toho motoru nějakej) dej palivový filtr taktéž z OII TDI PD s výměnnou vložkou a okolo obalu filtru udělej spirálu z trubky, kterou bude proudit chladící kapalina z motoru. Pro styk s vyfritem doporučuju nepoužívat měď. Vyfrit na ní rychle polymeruje a "gumovatí".
4512kg VRLA GEL / 20kWp+
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Kogeneračná jednotka na použitý fritovací olej
Dá se sehnat i filtr vybaveny předehříváním vodou z okruhu. Zpátečku z čerpadla, tedy její vývod zpět do nádrže, bych umístil v nádrži co nejblíže sání. Palivo se vrací zahřáté, takže v řádu minut už budeš nasávat z nádrže olej předehřátý. Postupně se pak prohřeje celý obsah nádrže na slušnou teplotu.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 456
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kogeneračná jednotka na použitý fritovací olej
Prefiltrovaný olej som už tiež testoval v práci na 3 Octáviach 1 1.9 TDI ( 2 x 81 kW, 1 x 74 kW čipnutá ) v pomere 1 : 1 s naftou a chlapy sa smiali, že vraj autá majú väčší výkon. Jasne, že to je hlúposť, ale pokles výkonu bol nepatrný. Ešte aj emisie na STK vyšli .
Keď som dal však do dvojkovej Octávie 1.6 TDI tak už pokles bolo poznať. Tam to radšej ani nepoužívam.
Je tam už iné vstrekovacie čerpadlo a celkovo 1.6 TDI je motor nepodarený pritom je čipnutý a ešte má aj väčšiu spotrebu
Staré dodávkové mercedes 312 a 412 fungujú tiež bez problémou. Ešte aj teraz keď sa ochladilo pekne štartujú
( zatiaľ )
Tu sedimentáciu radšej robím, videl som ako to vyzerá a mám to kde použiť potom je ten olej krásny a priezračný ( rovno do fritézy ?! )
Do nádrže dať elektrické čerpadlo je dobrý nápad, hlavne v zime a chcem to umiestniť cca 10 m od KG.
Alebo je to zbytočné tak ďaleko ? Zase sa nebude zohrievať naftou čo sa vracia späť do nádrže.
Filter som chcel použiť z Liaza, tuším ho ešte mám. Meď som chcel použiť, ale budem musieť niečo iné vymyslieť.
Ten predhrievaný filter - poprosil by som bližšie informácie ak máš.
Páni vďaka za rady.
Keď som dal však do dvojkovej Octávie 1.6 TDI tak už pokles bolo poznať. Tam to radšej ani nepoužívam.
Je tam už iné vstrekovacie čerpadlo a celkovo 1.6 TDI je motor nepodarený pritom je čipnutý a ešte má aj väčšiu spotrebu
Staré dodávkové mercedes 312 a 412 fungujú tiež bez problémou. Ešte aj teraz keď sa ochladilo pekne štartujú
( zatiaľ )
Tu sedimentáciu radšej robím, videl som ako to vyzerá a mám to kde použiť potom je ten olej krásny a priezračný ( rovno do fritézy ?! )
Do nádrže dať elektrické čerpadlo je dobrý nápad, hlavne v zime a chcem to umiestniť cca 10 m od KG.
Alebo je to zbytočné tak ďaleko ? Zase sa nebude zohrievať naftou čo sa vracia späť do nádrže.
Filter som chcel použiť z Liaza, tuším ho ešte mám. Meď som chcel použiť, ale budem musieť niečo iné vymyslieť.
Ten predhrievaný filter - poprosil by som bližšie informácie ak máš.
Páni vďaka za rady.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 117
- Registrován: sob zář 10, 2022 5:20 pm
Re: Kogeneračná jednotka na použitý fritovací olej
Podla mna, na ohrev oleja je naj trubka (uz co vedie k motoru, mozno este za tym zaradit palivovy filter) s samovyhrevnym kablom. Tym samoregulacnym. Netreba ziaden termostat, spotreba kabla sa sama reguluje, stabilna teplota. Idu kupit na rozne teploty a neni to drahe.
Aky generator planujes k tomu motoru?
Aky generator planujes k tomu motoru?
-
- Příspěvky: 456
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kogeneračná jednotka na použitý fritovací olej
Nechcel som to ohrievať elektricky aj keď by to nebolo veľa Wh, ale už s princípu to ohrievať odpadovým teplom. Ale zvážim aj túto možnosť ak by prvá bola moc komplikovaná.
Generátor chcem cca 6 -8 kW elektrických, aby keď nebude dostatok slnka a prídem s práce tak naštartujem KJ dobíjať mi bude auto 3.6 kW a zároveň niečo dobijem aj do baterií.
Odpadovým teplom dohrejem bojler, keď bude doma chladno podlahovka si zopne a tiež využije odpadové teplo.
Generátor chcem cca 6 -8 kW elektrických, aby keď nebude dostatok slnka a prídem s práce tak naštartujem KJ dobíjať mi bude auto 3.6 kW a zároveň niečo dobijem aj do baterií.
Odpadovým teplom dohrejem bojler, keď bude doma chladno podlahovka si zopne a tiež využije odpadové teplo.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 326
- Registrován: stř kvě 05, 2021 2:57 pm
- Lokalita: Beroun, Příbram
Re: Kogeneračná jednotka na použitý fritovací olej
Na aute jsem mel predehrev paliva vyreseny nerezovym deskovym vymenikem z obycejnyho plynovyho kotle. Vymenik byl zapojeny pred palivovy filtr. Je maly ale velmi vykony. Pouziva se i v profi SVO / WVO prestavbovych sadach.
4512kg VRLA GEL / 20kWp+
-
- Příspěvky: 456
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kogeneračná jednotka na použitý fritovací olej
Aj to je riešenie, len asi by to chcelo dať pred ten výmennik hrubý čistič paliva, kôli monitoringu.
https://www.autosuciastky.sk/detail.php?product=2331
Aj ten ešte niekde mám.
https://www.autosuciastky.sk/detail.php?product=2331
Aj ten ešte niekde mám.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 456
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kogeneračná jednotka na použitý fritovací olej
Prichádza do úvahy viac alternatív :
1. alternatíva - 1 fázový generátor - výkon cca 3 - 6 kWe. Motor 1 válec 3000 ot/min, ale lepšie by bolo viac pólový generátor 1500 ot/min, kvôli životnosti a hluku.
Výroba za 24 h cca 50 - 100 kWh. Stačilo by to na domácnosti + dobíjanie EV cca 100 - 200 km.
Výhody : Nízka obstarávacia cena, mohol by isť Non stop počas doby temna - nebolo by potrebné
prepínanie medzi palivami ( z nafty pri štartovaní na vyfrít počas prevádzky ) a vlastne ani
žiadna automatizácia štartovania, prebytočná elektrická energia by šla do vody.
Mal by nízku spotrebu cca 1 -2 l za hodinu a keby išiel Non stop tak by vykuroval bojler,
radiatory a podlahovku. cca 5 - 10 kWt. Potrubie vedené k KJ by ani nevychladlo.
Nevýhody : Nízky výkon na priami pohon domácnosti pri nárazovom zaťažení ( súbeh spotrebičov ), muselo
by sa vyriešiť, ako by pomohli batérie pri preťažení.
Dalo by sa to zapojiť tak, že by 1 King by mal nahodený istič AC IN z KJ a 2 King by nemal
nahodený istič AC IN a tým pádom by ťahal výkon z batérie - zaplo dynamicke riadenie záťaže.
Nemám s tým ešte skúsenosti tak poraďte či by to fungovalo. Alebo kinga použivať iba ako
nabíjačku batérii, ale zase zbytočné konverzie AC - DC - AC a s tým aj straty.
Musel by som ho dobre odhlučniť, aby som ho mohol prevádzkovať aj v noci. Umiestnim ho asi
25 m od domov, ale pre predsa susedia a noc ...
2. alternatíva - 1 fázový generátor - výkon cca 6 - 8 kWe.Motor 1 až 2 válec 1500 ot/min
Výroba za 24 h cca 100 - 160 kWh. Stačilo by to na domácnosti + dobíjanie EV cca 200 - 400 km.
Výhody : Ešte stále dobrá cena. Keby išiel Non stop - nebolo by potrebné prepínanie medzi palivami
Mal by nízku spotrebu cca 2 -4 l za hodinu a keby išiel Non stop tak by vykuroval bojler,
radiatory a podlahovku. cca 10 - 20 kWt. Potrubie vedené k KJ by ani nevychladlo.
Len to by už bolo asi veľa tepla a aby sa s ním zase neplytvalo.
Mal by dostatočný výkon na pohon domácností ( zbytočne by necykloval batérie )a pri voľnej kapacite
by mohol dobíjať priamo EV - 3.7 kW, alebo dobíjať batérie.
Nevýhody : Keby nešiel Non stop už by bolo potrebné prepínať medzi palivami.
3. alternatíva - 3 fázový generátor - výkon cca 8 - 12 kWe. Motor 2 až 4 válec 1500 ot/min
Výroba za 12 h cca 100 - 120 kWh. Stačilo by to na domácnosti + dobíjanie EV cca 200 - 400 km.
Výhody : Stále dostatočná cena, ale asi by už bolo lepšie kúpiť používaný dieselgenerátor. Domácnosť by
mohla fungovať 3 f a pri nevyžívanom výkone nabíjanie EV a to aj 3 f, alebo dobíjať batérie.
Nevýhody : Bolo by potrebné prepínanie medzi palivami a to manuálne ( nepraktické ) automatické (
nehovorím, že zložité, ale treba sa s tým pohrať. Nabíjačka by bola lepšia 3f a to najlepšie
hlúpa s vysokozdvižného vozíka. Ale to by možno nebola až taká nevýhoda, nemusel by som
kombinovať nabíjanie z Kinga a bolo by to rovnomerne zaťažené. Alebo dať 3 ks 1 f a
automaticky zapínať podľa záťaže jednotlivých fáz.
4. alternatíva - 3 fázový generátor - výkon cca 12 - 24 kWe. Motor 3 až 4 válec 1500 ot/min
Výroba za 6 h cca 100 - 120 kWh. Stačilo by to na domácnosti + dobíjanie EV cca 200 - 400 km.
Výhody : Nemusel by sa prevádzkovať Non stop, stačilo by naštartovať po príchode z práce od 16.00 - 22.00
Dobíjanie 2 EV súčasne až do 2 x 11 kW - 3 f
Nevýhody : Obstáravacia cena -jednoznačne kúpiť používaný.Zbytočne veľa výkonu naraz - kWe a kWt. .
Vhodne by to bolo skôr pre menšie prevádzky, kde je veľká spotreba TUV a kúrenia.
Zbytočné cyklovanie batérií. Zaberie veľa priestoru, väčšie dimenzovanie vodičov, potrubý .
5 . alternatíva - jednosmerný DC generátor - výkon cca 4 - 8 kWe. Motor 1 až 2 válec 500 - 1000 ot/min
Výroba za 24 h cca 60 - 120 kWh. Stačilo by to na domácnosti + dobíjanie EV cca 150 - 250 km.
Výhody : Nízka obstáravacia cena - všetko použité ( motor zo šrotu ). Jednoduchá obsluha, nízke obrátky
motora - dal by sa použiť motor 1.9 - 2 l aj hladký diesel bez regulácie otáčok, len s reguláciou
nabíjania - blbovzdorná elektronika, Non stop prevádzka
Nevýhody : Zbytočná konverzia DC na AC a cyklovanie batérií. Neviem ako sú dostupné jednosmerné
generátory, možno s nejakej triodíny. S AC generátorom a usmerneným na DC by bolo trošku komplikácií.
S tohto mi najschodnejšie a najlepšie vychádza č.2. Aké su vaše názory ?
1. alternatíva - 1 fázový generátor - výkon cca 3 - 6 kWe. Motor 1 válec 3000 ot/min, ale lepšie by bolo viac pólový generátor 1500 ot/min, kvôli životnosti a hluku.
Výroba za 24 h cca 50 - 100 kWh. Stačilo by to na domácnosti + dobíjanie EV cca 100 - 200 km.
Výhody : Nízka obstarávacia cena, mohol by isť Non stop počas doby temna - nebolo by potrebné
prepínanie medzi palivami ( z nafty pri štartovaní na vyfrít počas prevádzky ) a vlastne ani
žiadna automatizácia štartovania, prebytočná elektrická energia by šla do vody.
Mal by nízku spotrebu cca 1 -2 l za hodinu a keby išiel Non stop tak by vykuroval bojler,
radiatory a podlahovku. cca 5 - 10 kWt. Potrubie vedené k KJ by ani nevychladlo.
Nevýhody : Nízky výkon na priami pohon domácnosti pri nárazovom zaťažení ( súbeh spotrebičov ), muselo
by sa vyriešiť, ako by pomohli batérie pri preťažení.
Dalo by sa to zapojiť tak, že by 1 King by mal nahodený istič AC IN z KJ a 2 King by nemal
nahodený istič AC IN a tým pádom by ťahal výkon z batérie - zaplo dynamicke riadenie záťaže.
Nemám s tým ešte skúsenosti tak poraďte či by to fungovalo. Alebo kinga použivať iba ako
nabíjačku batérii, ale zase zbytočné konverzie AC - DC - AC a s tým aj straty.
Musel by som ho dobre odhlučniť, aby som ho mohol prevádzkovať aj v noci. Umiestnim ho asi
25 m od domov, ale pre predsa susedia a noc ...
2. alternatíva - 1 fázový generátor - výkon cca 6 - 8 kWe.Motor 1 až 2 válec 1500 ot/min
Výroba za 24 h cca 100 - 160 kWh. Stačilo by to na domácnosti + dobíjanie EV cca 200 - 400 km.
Výhody : Ešte stále dobrá cena. Keby išiel Non stop - nebolo by potrebné prepínanie medzi palivami
Mal by nízku spotrebu cca 2 -4 l za hodinu a keby išiel Non stop tak by vykuroval bojler,
radiatory a podlahovku. cca 10 - 20 kWt. Potrubie vedené k KJ by ani nevychladlo.
Len to by už bolo asi veľa tepla a aby sa s ním zase neplytvalo.
Mal by dostatočný výkon na pohon domácností ( zbytočne by necykloval batérie )a pri voľnej kapacite
by mohol dobíjať priamo EV - 3.7 kW, alebo dobíjať batérie.
Nevýhody : Keby nešiel Non stop už by bolo potrebné prepínať medzi palivami.
3. alternatíva - 3 fázový generátor - výkon cca 8 - 12 kWe. Motor 2 až 4 válec 1500 ot/min
Výroba za 12 h cca 100 - 120 kWh. Stačilo by to na domácnosti + dobíjanie EV cca 200 - 400 km.
Výhody : Stále dostatočná cena, ale asi by už bolo lepšie kúpiť používaný dieselgenerátor. Domácnosť by
mohla fungovať 3 f a pri nevyžívanom výkone nabíjanie EV a to aj 3 f, alebo dobíjať batérie.
Nevýhody : Bolo by potrebné prepínanie medzi palivami a to manuálne ( nepraktické ) automatické (
nehovorím, že zložité, ale treba sa s tým pohrať. Nabíjačka by bola lepšia 3f a to najlepšie
hlúpa s vysokozdvižného vozíka. Ale to by možno nebola až taká nevýhoda, nemusel by som
kombinovať nabíjanie z Kinga a bolo by to rovnomerne zaťažené. Alebo dať 3 ks 1 f a
automaticky zapínať podľa záťaže jednotlivých fáz.
4. alternatíva - 3 fázový generátor - výkon cca 12 - 24 kWe. Motor 3 až 4 válec 1500 ot/min
Výroba za 6 h cca 100 - 120 kWh. Stačilo by to na domácnosti + dobíjanie EV cca 200 - 400 km.
Výhody : Nemusel by sa prevádzkovať Non stop, stačilo by naštartovať po príchode z práce od 16.00 - 22.00
Dobíjanie 2 EV súčasne až do 2 x 11 kW - 3 f
Nevýhody : Obstáravacia cena -jednoznačne kúpiť používaný.Zbytočne veľa výkonu naraz - kWe a kWt. .
Vhodne by to bolo skôr pre menšie prevádzky, kde je veľká spotreba TUV a kúrenia.
Zbytočné cyklovanie batérií. Zaberie veľa priestoru, väčšie dimenzovanie vodičov, potrubý .
5 . alternatíva - jednosmerný DC generátor - výkon cca 4 - 8 kWe. Motor 1 až 2 válec 500 - 1000 ot/min
Výroba za 24 h cca 60 - 120 kWh. Stačilo by to na domácnosti + dobíjanie EV cca 150 - 250 km.
Výhody : Nízka obstáravacia cena - všetko použité ( motor zo šrotu ). Jednoduchá obsluha, nízke obrátky
motora - dal by sa použiť motor 1.9 - 2 l aj hladký diesel bez regulácie otáčok, len s reguláciou
nabíjania - blbovzdorná elektronika, Non stop prevádzka
Nevýhody : Zbytočná konverzia DC na AC a cyklovanie batérií. Neviem ako sú dostupné jednosmerné
generátory, možno s nejakej triodíny. S AC generátorom a usmerneným na DC by bolo trošku komplikácií.
S tohto mi najschodnejšie a najlepšie vychádza č.2. Aké su vaše názory ?
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 226
- Registrován: pát srp 09, 2013 10:38 pm
- Bydliště: Březinky-Nectava a pak Olomouc
Re: Kogeneračná jednotka na použitý fritovací olej
Určitě je lepší silnější generátor na domácnost stačí 10 KWh na souběh to ustojí a když není tak se nenadře a tedy i málo spotřebuje paliva . Budeš muset používat při dobíjení baterií nastavení stropu pro Ampéry dle baterek .
Jinak dobrý počin jak si vystačit sám .
Jinak dobrý počin jak si vystačit sám .
FVE ostrov systém 24V a 48V
FVE JihoZápad 2 500Wp Polykrystal
FVE JihoVýchod 2 500Wp Polykrystal
FVE Jich rovná střecha 10° 6 000Wp Polykrystal
FVE JihoZápad 1 300Wp Amorfní panely
WTA 24V/400W
MVE 24V/ 250W
Gravitační Ebaterie 24V/250W
Baterie Ni-Cd 24V / 12 KW + Hybridní měnič EASun 24V/ 3 KW , Baterie LiFEPO 4 48V/ 15,5 KW + Hybridní měnič DAXTROMN POWER BOL-5 48V/ 5 KW
FVE JihoZápad 2 500Wp Polykrystal
FVE JihoVýchod 2 500Wp Polykrystal
FVE Jich rovná střecha 10° 6 000Wp Polykrystal
FVE JihoZápad 1 300Wp Amorfní panely
WTA 24V/400W
MVE 24V/ 250W
Gravitační Ebaterie 24V/250W
Baterie Ni-Cd 24V / 12 KW + Hybridní měnič EASun 24V/ 3 KW , Baterie LiFEPO 4 48V/ 15,5 KW + Hybridní měnič DAXTROMN POWER BOL-5 48V/ 5 KW
-
- Příspěvky: 456
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kogeneračná jednotka na použitý fritovací olej
Chcem aspoň tých 8 kW, aby ťahalo domácnosť priamo, lenže 1 fázový je tento výkon trošku problém.
Keď bude veľká spotreba domácnosti , tak bude prednostne relé odpájať najskôr dobíjanie batérií a potom EV.
Chcem to tak urobiť, že
1. priorita bude domácnosť. Keď bude odber domácnosti pod 1 kW, tak
2. začne nabíjanie EV 3.7 kW. Keď bude nabitý EV, tak
3. začne nabíjanie batérií v elektrárni 3 kW. Keď budú batérie nabité, tak
4. neviem - možno cez menič do vody, ale odpadového tepla by malo byť dosť.
5. takže asi nejaká automatizácia vypínania.
Ale ideálne by bolo to nadimenzovať tak, že by si to klepotalo non stop ( počas doby temna ) a na 50 % výkonu optimálne. Plný výkon iba príležitostne ( keď baby divejú v kuchyni a práčovni.)
Ale aj to mi už 2 krát preťažili aj keď boli zapnuté dva meniče, bez nabíjania EV.
Následne dostali prísnu dúdku s výstrahou a boli adekvátne poučené, že nezapínať 95 % spotrebičov naraz, ale postupne.
O batérie sa nebojím, mám použité s tesly 10 modulov = cca 40 kWh a keby som ich nabíjal aj plným výkonom tak im to nevadí 0.2 C ( C 2 ).
Začiatkom leta, keď to bilo do nich 7 kW z panelov tak sa zohriali max 35 Celzia a to je pracovná teplota.
Keď bude veľká spotreba domácnosti , tak bude prednostne relé odpájať najskôr dobíjanie batérií a potom EV.
Chcem to tak urobiť, že
1. priorita bude domácnosť. Keď bude odber domácnosti pod 1 kW, tak
2. začne nabíjanie EV 3.7 kW. Keď bude nabitý EV, tak
3. začne nabíjanie batérií v elektrárni 3 kW. Keď budú batérie nabité, tak
4. neviem - možno cez menič do vody, ale odpadového tepla by malo byť dosť.
5. takže asi nejaká automatizácia vypínania.
Ale ideálne by bolo to nadimenzovať tak, že by si to klepotalo non stop ( počas doby temna ) a na 50 % výkonu optimálne. Plný výkon iba príležitostne ( keď baby divejú v kuchyni a práčovni.)
Ale aj to mi už 2 krát preťažili aj keď boli zapnuté dva meniče, bez nabíjania EV.
Následne dostali prísnu dúdku s výstrahou a boli adekvátne poučené, že nezapínať 95 % spotrebičov naraz, ale postupne.
O batérie sa nebojím, mám použité s tesly 10 modulov = cca 40 kWh a keby som ich nabíjal aj plným výkonom tak im to nevadí 0.2 C ( C 2 ).
Začiatkom leta, keď to bilo do nich 7 kW z panelov tak sa zohriali max 35 Celzia a to je pracovná teplota.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 7 Odpovědi
- 1042 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ACDC
-
- 3 Odpovědi
- 527 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Dolfinho
-
- 14 Odpovědi
- 384 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Miky01
-
- 4 Odpovědi
- 1320 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Matess
-
- 3 Odpovědi
- 1396 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jova