Žvanírna, bylo Energie zdraží víc, než se čekalo
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 3207
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
kodl69 píše:konečně někdo kdo nemá na OHC vyleštěneý kryty motoru jak debil. Takhle je to původní look... Z téhle strany to nepoznám, je to "šnek" nebo ta pozdější verze?
Podle bubnů by jsi mohl poznat 02.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Umíš to opravit sám? Pokud ne,jsi uživatel, nikoliv majitel. Loutka těch, kdo ti to prodali. Umíš to jen strčit do zásuvky. Zcela závislý na někom jiném.Ronn píše:@Fugas, pohodlbě se usaď a poslechni si tematické pásmo "Tesla a servis, servis Tesla"
Co je špatné na Tesle. Naprostá katastrofa je senzor stěrače, takže ten stěrač musím pustit ručně. https://youtu.be/STN-rBOPaVo?t=1081
Jaký je pravidelný servis: https://youtu.be/nXDr_CTOdMc?t=943
Tesla vymyslela aplikaci: https://youtu.be/Co2X8mG5wz4?t=220
Jaké byly servisní prohlídky: https://youtu.be/ord-c4G4cN8?t=108
A když se ti to pokazí a do servisu nechceš, né, nikdy: Příprava na návštěvu Mobilního Servisu https://www.tesla.com/cs_cz/support/mobile-service
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3207
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Tak nám tady Fugasi popiš,kolik jsi tě 500 ohc v 15 měl:))))A pošli nějaký foto.Jsem jedno velký ucho.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Těch bylo vždy málo. Neodváděj pozornost od tématu a řekni nám, jak jsi na tom s tou denní BMW soběstačností. Na tom pětikilu budeš jezdit, až budou mít v servisu zavřeno? Tohle je koníček. Výše jsi psal, že vyhazujes spoustu peněz za údržbu spalováku. Neumíš to opravit, nebo si tu službu dopřáváš? Budeš umět doma opravit Teslu? To nijak nesouvisí s tím, kolik já mám půllitrů. Jen se snažíš penězi přebít fakt, že s autem neumíš bez podpory víc, než snad vyměnit kola. A takových je váš tu víc a víc. Úpadek.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 346
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
A hlásím, že neumím opravit ani přepálenou žárovku, spálenou ledku, nebo chybující RAMku ze serveru. Jsem jen uživatel/loutka. A teď se můžeme jít věnovat svým koníčkům, třeba solaritýdě.fugas píše:Umíš to opravit sám? Pokud ne,jsi uživatel, nikoliv majitel. Loutka těch, kdo ti to prodali. Umíš to jen strčit do zásuvky. Zcela závislý na někom jiném.
Naposledy upravil(a) Ronn dne čtv led 19, 2023 9:45 pm, celkem upraveno 1 x.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: ned led 08, 2023 11:07 am
- Lokalita: Příbram
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Za posledních 12tis km mám průměrku u TM3 přesně 14kWh/100km. Cca 50% dálnice. Ještě jsem neměl zimu ale vypadá to na roční průměr do 16kWh/100km. Při 7kč mi to vychází na 1,12Kč. Jinak Ioniqem 28kWh jezdíme za roční průměr za 12,3kWh/100km a Konou za 14,5kWh/100km.jansol píše:Kolik mě bude stát u Tesly 1km při dnešní zastropované ceně 7Kč?Dopředu odmítám keci o možnosti nabíjet z FVE a nákupu bez DPH.Tu možnost nemá každý. Dobíjet budu doma.V Tesle jsem jel a klidně bych si jí koupil,ale....Najezdím cca 200km za den.Cena 1,5Kč za km.Palivo LPG.Prosím o přesnou čásku včetně DPH.
-
- Příspěvky: 3207
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Fugasi ........fugas píše:Těch bylo vždy málo. Neodváděj pozornost od tématu a řekni nám, jak jsi na tom s tou denní BMW soběstačností. Na tom pětikilu budeš jezdit, až budou mít v servisu zavřeno? Tohle je koníček. Výše jsi psal, že vyhazujes spoustu peněz za údržbu spalováku. Neumíš to opravit, nebo si tu službu dopřáváš? Budeš umět doma opravit Teslu? To nijak nesouvisí s tím, kolik já mám půllitrů. Jen se snažíš penězi přebít fakt, že s autem neumíš bez podpory víc, než snad vyměnit kola. A takových je váš tu víc a víc. Úpadek.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3207
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Díky za info.Konečně pořádný elektromobilista 3xTomTomPB píše:Za posledních 12tis km mám průměrku u TM3 přesně 14kWh/100km. Cca 50% dálnice. Ještě jsem neměl zimu ale vypadá to na roční průměr do 16kWh/100km. Při 7kč mi to vychází na 1,12Kč. Jinak Ioniqem 28kWh jezdíme za roční průměr za 12,3kWh/100km a Konou za 14,5kWh/100km.jansol píše:Kolik mě bude stát u Tesly 1km při dnešní zastropované ceně 7Kč?Dopředu odmítám keci o možnosti nabíjet z FVE a nákupu bez DPH.Tu možnost nemá každý. Dobíjet budu doma.V Tesle jsem jel a klidně bych si jí koupil,ale....Najezdím cca 200km za den.Cena 1,5Kč za km.Palivo LPG.Prosím o přesnou čásku včetně DPH.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Kolik pokryjes z FVE??? Pokud.TomTomPB píše:Za posledních 12tis km mám průměrku u TM3 přesně 14kWh/100km. Cca 50% dálnice. Ještě jsem neměl zimu ale vypadá to na roční průměr do 16kWh/100km. Při 7kč mi to vychází na 1,12Kč. Jinak Ioniqem 28kWh jezdíme za roční průměr za 12,3kWh/100km a Konou za 14,5kWh/100km.jansol píše:Kolik mě bude stát u Tesly 1km při dnešní zastropované ceně 7Kč?Dopředu odmítám keci o možnosti nabíjet z FVE a nákupu bez DPH.Tu možnost nemá každý. Dobíjet budu doma.V Tesle jsem jel a klidně bych si jí koupil,ale....Najezdím cca 200km za den.Cena 1,5Kč za km.Palivo LPG.Prosím o přesnou čásku včetně DPH.
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: ned led 08, 2023 11:07 am
- Lokalita: Příbram
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
FVE mám 7,2kWp a duben-říjen pokryju Teslu + Ioniq tak z 80% všeho domácího nabíjení. Kona je 95% firemní nabíjení . Když je hnusně nabíjím Ioniqa protože má 1F nabíjení a minimum co pustí auto je 1x6A. Tesla umí minimum 5A, takže můžu nabíjet 1x5A (ale to jsou velké ztráty) a nebo 3x5A až 3x16A. Jo v Tesle mám LFP 55kWh baterku. A i přesto jsem měl loni přetok něco přes 1,5 MWh.
-
- Příspěvky: 346
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Takže s EV máme 60% roční spotřeby přímo ze slunce a vlastní zahrádky. Skvělá práce TomTomPB.NOPARasito píše:Kolik pokryjes z FVE??? Pokud.
Pro kolegy se spalovákem počítejte 1,6kWh energie na 1l paliva (rafinace ropy). Do této spotřeby není zahrnuta EE na pohon ropovodu, výdeje paliva, těžby, atd...
https://autobible.euro.cz/clanky/i-auta ... o-ji-neni/
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Pekny, taky bych chtel letos do EV neco nasypat.TomTomPB píše:No krása, a kolik byla pokuta za ten přetok?
FVE mám 7,2kWp a duben-říjen pokryju Teslu + Ioniq tak z 80% všeho domácího nabíjení. Kona je 95% firemní nabíjení . Když je hnusně nabíjím Ioniqa protože má 1F nabíjení a minimum co pustí auto je 1x6A. Tesla umí minimum 5A, takže můžu nabíjet 1x5A (ale to jsou velké ztráty) a nebo 3x5A až 3x16A. Jo v Tesle mám LFP 55kWh baterku. A i přesto jsem měl loni přetok něco přes 1,5 MWh.
Uvidime. Ale jak pises. Vse pod 1*16A je jen hrozna ztrata energie. Par testiku ucinnosti nabijeni mam za sebou. Ja prebytky pro DS nemam. Me zatim "vetry" vanouci ze (_!_) neovlivnili.
Ale blahopreji k pojatemu pristupu "mobility".
Komu EV tolik nevadi v obcasnem omezeni komfortu, tak mohu doporucit.
Jojo jen ta porizovaci cena je masakr.
Mohu otazku k LFP 55kWh od Tesly. Mas prehled jak casto Tesla balancuje clanky a kolik energie to stoji "management"?? Jaky nejvetsi nabijeci vykon jsi dosahl na verejkach???
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: ned led 08, 2023 11:07 am
- Lokalita: Příbram
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Tak Tesla u LFP baterií přímo nabádá alespoň jednou týdně nabít na 100% SOC - oproti klasickým Teslám nemá v menu nastavení na "Daily" což vlastně zastavovalo nabíjení na 80% SOC. To nabíjení na 100% je právě kvůli určení kapacity protože to napětí má velmi plochou křivku a auto pak vlastně neví kolik má %. Ale tohle fakt moc neřeším, normálně to nabíjím na 100% jednou za čas. Kolik to stojí energie nevím. Ale podle mě více žere zahřátí LFP při domácím nabíjení 3x16A. Pokud takhle v zimě zapnu nabíjení, tak odhadem 15min (sem to neměřil) se mi ukazují u ikonky nabíjení oranžové vlnovky = část nabíjecího výkonu se používá na zahřátí baterie. Někdo to počítal a tvrdil, že to je asi 7kW - tedy 7kW po dobu 15min. LFP v zimě - zvláště v mínusech ráno má tu vlastnost, že je velmi omezená rekuperace - Tesla pak "plachtí" při sundání nohy z plynu. Na což jsem zvyklej z Ioniqu . Po zahřátí se pomalu rekuperace vrací. Jako řidič vidím tečky - tedy daná oblast rekuperace není k dispozici. Pak nově ukáže auto ikonku brzd = autopilot bude při zpomalení používat i mechanické brzdy (normálně to dělá rekuperací). Rychlost nabíjení - no když se blížíte na SCH (Tesla Supercharger) tak auto samo předehřívá baterku pokud je to nutný, takže tak to nabíjí někde kolem 130kW-180kW co si tak pamatuju. Já to moc nesleduju, protože nikdy jsem nestál na SCH déle než 20min. Na PRE 75kW jedu po celou dobu naplno, někde kolem 85% SOC to jede kolem 40kW a pak to padá. Ono taky běžně dobíjím někde kolem 35-40kWh, protože málokdy dorazím pod 20%.
-
- Příspěvky: 5190
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
TomTomPB:
Jaká byla pokuta za ten šílený přetok?
Ta spotřeba 14 kWh/100km se počítá to, co jde do motoru/ů nebo je to už přepočítané před nabíječkou? Když to má nízkou účinnost u toho "slabého" dobíjení, na kolik to pak vyjde? 18-22 kWh/km?
Jaká byla pokuta za ten šílený přetok?
Ta spotřeba 14 kWh/100km se počítá to, co jde do motoru/ů nebo je to už přepočítané před nabíječkou? Když to má nízkou účinnost u toho "slabého" dobíjení, na kolik to pak vyjde? 18-22 kWh/km?
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: ned led 08, 2023 11:07 am
- Lokalita: Příbram
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Ne pokutu ne, mám normálně tarif pro soláry a povolený přetoky...cipis píše:TomTomPB:
Jaká byla pokuta za ten šílený přetok?
Ta spotřeba 14 kWh/100km se počítá to, co jde do motoru/ů nebo je to už přepočítané před nabíječkou? Když to má nízkou účinnost u toho "slabého" dobíjení, na kolik to pak vyjde? 18-22 kWh/km?
14kWh/100km je co hlásí auto. Když se nabíjí 1x8A (Ioniq) tak jsou ztráty cca 20%, u Tesly při 3x16A to je to pod 10% - jako na tohle je spousta videí a testů - doporučuji Bjorna, který to má opravdu zmáklé. Těch 18-22 je u mě nereálných. Když budu hodně zlý tak k těm hodnotám co hlásí auta přidejte 20% a bude to cajk. BTW, já nikdy neměl spotřebu na delší trase přes 18kWh/100km. Třeba v létě jsem jel 1100km do Itálie a jel jsem přesně podle limitů. V DE kde to bylo bez limitu jsem jel 140km/h, AT když fosilové měli omezení 110, já jel 130, a i přesto jsem měl pak v cíli pod 15kWh. Manželka mi kolikrát dojede se spotřebou Ioniqu pod 9kWh/100km - nevím jak ostatní, ale já měl i u fosilů vždy pěkné průměry a na silnicích se neloudám. Spíše předpokládám, nejezdím brzda-plyn. Ale teď už kupuju jen 1x ročně 6l benálu do sekačky. Čerpačku pro auta mám na střeše
-
- Příspěvky: 3289
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
spalovák. Ano na spalováku jsem si toho dělal dost vím jak to myslíš. Ale tvůj argument je lichý.fugas píše: Umíš to opravit sám? Pokud ne,jsi uživatel, nikoliv majitel. Loutka těch, kdo ti to prodali. Umíš to jen strčit do zásuvky. Zcela závislý na někom jiném.
Jeden z mnoha příkladů kdy si neporadíš a jsi za loutku - uvedu ten nejvtipnější.
Spalovák navara dízlový stroj. Problém. Nejde vypnout motor! Nijak. Prostě to furt hrčí a nenaděláš vůbec nic. Odpojit baterku, odpojit alternátor za chodu. Až pak to vyplo.
Sám neopravíš. Ani v servisu nevědeli co s tím. Tak vyměnili nějaké dvě ŘJ. Snad už to bude v pohodě protože to je horší stav než když ti auto nejede vůbec.
EV mají víc elektroniky ale mechanika tam požád nějaká musí být. S tím kdo chce může opravovat když se rozbije.
-
- Příspěvky: 456
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Mám to vyskúšané od apríľa do októbra 90 % energie do EV idem z FVE.TomTomPB píše:FVE mám 7,2kWp a duben-říjen pokryju Teslu + Ioniq tak z 80% všeho domácího nabíjení. Kona je 95% firemní nabíjení . Když je hnusně nabíjím Ioniqa protože má 1F nabíjení a minimum co pustí auto je 1x6A. Tesla umí minimum 5A, takže můžu nabíjet 1x5A (ale to jsou velké ztráty) a nebo 3x5A až 3x16A. Jo v Tesle mám LFP 55kWh baterku. A i přesto jsem měl loni přetok něco přes 1,5 MWh.
Akurát to musím ťahať aj z baterií, lebo keď pridem o 16-17 hod z práce, tak už moc slnko nesvieti.
Denne nabijem 100 - 150 km, podľa slnka, čo mne bohate stačí.
Nabíjam 1x16 A, kvôli stratám a z DS 3x16 A.
Pretoky nemám ( idem v ostrove s prepínaním na DS ), niečo spálim v bojlery, na streche nezostane ani Watt. (dúfam)
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 5190
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
To je škoda, že se neví ty kWh na vstupu do nabíječky, v porovnání s tím, co je na motoru.
Jestli se ztratí 10-20% na nabíječce, tak jaká je potom účinnost z baterky na motor? Tam se ztratí kolik, 5-10%?
Tj. to mám x0,9 až x0,8 na nabíječce, dalších x0,95 až x0,9 z baterky do motoru, no a tam je těch 14? Tedy na vstupu před nabíječkou je 16,37 kWh v lepším případě (14/0,95/0,9) a v horším případě 19,44 kWh (14/0,9/0,8). Tzn. těch +20% je spíše optimističtější odhad.
Jsi schopen to při některé z cest zkusit, tj. před cestou dobít do plna, elměr před nabíječkou, a po cestě pak to samé?
Jestli se ztratí 10-20% na nabíječce, tak jaká je potom účinnost z baterky na motor? Tam se ztratí kolik, 5-10%?
Tj. to mám x0,9 až x0,8 na nabíječce, dalších x0,95 až x0,9 z baterky do motoru, no a tam je těch 14? Tedy na vstupu před nabíječkou je 16,37 kWh v lepším případě (14/0,95/0,9) a v horším případě 19,44 kWh (14/0,9/0,8). Tzn. těch +20% je spíše optimističtější odhad.
Jsi schopen to při některé z cest zkusit, tj. před cestou dobít do plna, elměr před nabíječkou, a po cestě pak to samé?
TomTomPB píše: Ne pokutu ne, mám normálně tarif pro soláry a povolený přetoky...
14kWh/100km je co hlásí auto. Když se nabíjí 1x8A (Ioniq) tak jsou ztráty cca 20%, u Tesly při 3x16A to je to pod 10% - jako na tohle je spousta videí a testů - doporučuji Bjorna, který to má opravdu zmáklé. Těch 18-22 je u mě nereálných. Když budu hodně zlý tak k těm hodnotám co hlásí auta přidejte 20% a bude to cajk. BTW, já nikdy neměl spotřebu na delší trase přes 18kWh/100km. Třeba v létě jsem jel 1100km do Itálie a jel jsem přesně podle limitů. V DE kde to bylo bez limitu jsem jel 140km/h, AT když fosilové měli omezení 110, já jel 130, a i přesto jsem měl pak v cíli pod 15kWh. Manželka mi kolikrát dojede se spotřebou Ioniqu pod 9kWh/100km - nevím jak ostatní, ale já měl i u fosilů vždy pěkné průměry a na silnicích se neloudám. Spíše předpokládám, nejezdím brzda-plyn. Ale teď už kupuju jen 1x ročně 6l benálu do sekačky. Čerpačku pro auta mám na střeše
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: ned led 08, 2023 11:07 am
- Lokalita: Příbram
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Takhle - já se o nějaké ztráty dobíjení moc nezajímám. Ale když teď koukám na data z wallboxu, tak posledně jsem poslal do auta 36,8kWh a Tesla píše dodáno 35kWh. Nabíjení 3x16A. Ty výpočty ztrát AC/DC/motor jsou určitě někde na webu.
-
- Příspěvky: 5190
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
To spotřeba aut x desítek let zpátky také, a skutečnost jiná. To až ta poslední fábka jezdí i za míň, než má v techničáku ...
Mě zajímá reálná spotřeba, ne reklamní žvásty.
Jestli máš data z wallboxu, tak je to jen otázka to přečíst, tedy spíše si na to vzpomenout
To, co píšeš, je účinnost 95%. Tak až si vzpomeneš
Mě zajímá reálná spotřeba, ne reklamní žvásty.
Jestli máš data z wallboxu, tak je to jen otázka to přečíst, tedy spíše si na to vzpomenout
To, co píšeš, je účinnost 95%. Tak až si vzpomeneš
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Energie zdraží víc, než se čekalo
od bokser01 » » v Ekonomika solárních systémů
Energie zdraží víc, než se čekalo
- 90 Odpovědi
- 6089 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PavelR
-
-
- 2072 Odpovědi
- 76404 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od eman
-
- 46 Odpovědi
- 5163 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
- 4 Odpovědi
- 882 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dipos
-
- 46 Odpovědi
- 3141 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od youda