Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
Soban
Příspěvky: 3941
Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 3600
Kapacita baterie [kWh]: 16
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Nový příspěvek od Soban »

Nechápu co řešíš pokud chceš kvalitní automatickou nabíječku ber tuto: https://www.bateriecepek.cz/nabijecka-d ... tcharge-6a

Pokud nabíjíš větší baterky můžeš vzít model s větším proudem, bude to dříve nabyté.

Jinak pokud baterka drží napětí tak to znamená že mezi deskami není žádný svodový proud, ale zda třeba 1/2 desek není KO to ti nepoví, to jedině zatížení tou žárovkou.

Jinak i tester na olověné baterky má za rozumnou cenu viz: https://www.bateriecepek.cz/Tester-auto ... -d2489.htm
Zadáš typ baterky a ono ji to proměří.... někde má i video jak ji používat.
3,6kWp ::pv:: | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh *batt*
Franta2776
Příspěvky: 3428
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Nový příspěvek od Franta2776 »

Já koupil všechny olověné baterky jako šrot.Mě fungují třetí rok.Jejich největší problém byl ten, že byly nabíjeny automatickými nabíječkami a ty to neumí nabít.Obzvlášť platí u gelu.Vezmi baterku co
byla nabíta automatickou nabíječkou a dej
na ni lab.zdoj a nastav na něm 14,4V budeš překvapený, kolik baterka ještě pobere proudu.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3428
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Nový příspěvek od Franta2776 »

Franta2776 píše: ned led 21, 2024 1:59 pm
Já koupil všechny olověné baterky jako šrot.Mě fungují třetí rok.Jejich největší problém byl ten, že byly nabíjeny automatickými nabíječkami a ty to neumí nabít.Obzvlášť platí u gelu.Vezmi baterku co
byla nabíta automatickou nabíječkou a dej
na ni lab.zdroj a nastav na něm 14,4V budeš překvapený, kolik baterka ještě pobere proudu.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
skybor
Příspěvky: 1072
Registrován: pon dub 24, 2023 8:47 am
Lokalita: Lašská brána Beskyd
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 20kWh

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Nový příspěvek od skybor »

Samozřejmě, že vždy bude asi nejlepší to nabíjet nějaký tím zdrojem, ale chce už to něco o nabíjení vědět a pak si to pohlídat. A mezi těma automatickýma nabíječkama učitě bude rozdíl a určitě se najdou i kvalitní. U té mé mám podobný průběh nabíjení jako u MPPT nabíječky. Takže jakž takž použitelná je.

BTW: Taky všechny mé Pb baterky byly koupeny nebo darované jako šrot a většina jede dosud ;)
SkyFVE 8 kWp (ve výstavbě) na výzkumné "chytré" chatě. 1x MPPT Epever XTRA4415N, 1x MPPT EASun 8048 80A, 2x MPPT EASun 6048 60A, 1x AC Charger WATE 42V/10A, Li-Ion 3x 12s 156Ah (20,6 kWh/44V), SkyPowerBox LF 4810 1kVA, Victron Atlas 48/1600, APC SmartUPS 5kVA + Siemens Logo! + Dell Optiplex 3040 Micro (Proxmox: HA, Node-RED, InfluxDB, Grafana, Mqtt, Zigbee2Mqtt, Samba, Tailscale)
Soban
Příspěvky: 3941
Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 3600
Kapacita baterie [kWh]: 16
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Nový příspěvek od Soban »

Franta2776 píše: ned led 21, 2024 1:59 pm
Já koupil všechny olověné baterky jako šrot.Mě fungují třetí rok.Jejich největší problém byl ten, že byly nabíjeny automatickými nabíječkami a ty to neumí nabít.Obzvlášť platí u gelu.Vezmi baterku co
byla nabíta automatickou nabíječkou a dej
na ni lab.zdoj a nastav na něm 14,4V budeš překvapený, kolik baterka ještě pobere proudu.
A jsme zase u toho šotu z lidlu a podobně.

Co asi na té nabíječce z lídlu bude když stojí pár korun oproti té kvalitní co stojí pár tisíc? Někde se to projevit musí.....

Se vsadím že ta co jsem dával odkaz nabije baterie OK a o nabíječce z lídlu je jasné že je to šunt.
3,6kWp ::pv:: | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh *batt*
bobik600
Příspěvky: 137
Registrován: čtv pro 23, 2021 4:38 pm
Lokalita: Klatovy
Výkon panelů [Wp]: 1600Wp 1995Wp 1100Wp
Kapacita baterie [kWh]: 7,2kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Klatovsko

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Nový příspěvek od bobik600 »

Tak jsem si koupil nabíječku Bosh C3 6/12V. Docela dobře nabila mojí baterii AGM 20Ah že drží napětí na 12,9V. Předtím mě lidl nabíječka to nabila jen na 12,6V.
Autobaterii, která měla 7V a lidl nabíječka jí nabila že držela zhruba 12,4V, tak tu jsem s boškou nabil za dvě hodiny na 13,2V. A to se mi zdá špatně, že to bylo tak rychlé. Tak jsem provedl zátěžový test autožárovkou 55W.
Baterka.JPG
Baterka.JPG (55.14 KiB) Zobrazeno 749 x
Bohužel jsem to neuhlídal a dostal se na 7V, místo zamýšlených 10V. Ta boška má pulzní nabíjení až od 8 do 10,5V, takže pro oživení baterie se musí napřed vybít. Ale těch 7V je pod zátěží a baterka se po odpojení žárovky vyhoupla na 8V, takže nabíjení mohlo začít. Co jsem koukal, tak ty pulsy nejspíš nejsou žádný zázrak, klešťák mě ukazoval 0,1A do 0,3A v sekundových intervalech.
Baterka má označení RA 531 835. To 835 by mělo znamenat kapacitu 85Ah a startovací proud 800A. Vychází mě tedy, že baterie je na 1/5 své kapacity. Tak uvidím, jak to boška teď nabije, jestli se kapacita zvětší.
Soban
Příspěvky: 3941
Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 3600
Kapacita baterie [kWh]: 16
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Nový příspěvek od Soban »

Jak rychle vyletí napětí tak je tam sulfatace, pokud to má zátky tak jde zvednout napětí a nechat to vařit a dolívat elektrolit a sledovat teplotu, někdy to pomůže, třeba kontrolovat nabití hustoměrem.

Jinak ty pulzy mají asi takový vliv jako když za transformátor dáš jednu diodu, to pak taky pulzuje.

PS. Jsem říkal že ta lidl nabíječka je vhodná akorát pro hod daleký!
3,6kWp ::pv:: | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh *batt*
bobik600
Příspěvky: 137
Registrován: čtv pro 23, 2021 4:38 pm
Lokalita: Klatovy
Výkon panelů [Wp]: 1600Wp 1995Wp 1100Wp
Kapacita baterie [kWh]: 7,2kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Klatovsko

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Nový příspěvek od bobik600 »

Tak jsem si změřil baterii u druhého auta a taky žádná sláva. Ze začátku to vypadalo nadějně, oproti baterii z Kanga (co měla těch 7V). Ale vyšťavila se dřív i když s větším výkonem. V podstatě 3,5h si držela napětí. A i když jsem to měřil po půl hodině, tak jsem to zase neuhlídal, od těch 11,5V to padá velmi rychle.
Baterie_Elantra.JPG
Baterie_Elantra.JPG (55.49 KiB) Zobrazeno 617 x
Ale z těch 7V pod zátěží mě to vyskočilo na 12,05V. A to je trochu problém, takhle tu baterku budu muset vyšťavit do mrtě, abych mohl použít to pulzní nabíjení. To jsem zase koupil krám nabíjecí.
Vitek
Příspěvky: 1982
Registrován: pát bře 15, 2019 7:44 am

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Nový příspěvek od Vitek »

Vem tu baterku a zahod ji. Tohle ti stejne za rok az 2 v zime ukaze. Pokud ma 25 Ah tak je nanic.

Ver mi. Jednodussi je koupit novou
Franta2776
Příspěvky: 3428
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Nový příspěvek od Franta2776 »

Tu první baterku jsi vybíjel větším proudem jak C10,ale cca C4.Má mít 20Ah a ta by ještě chvíli mohla vydržet.Ta druhá z auta jako startovací dlouho nevydrži. A jsme opět na začátku, ty nevíš jestli je máš dobře nabité.
Třeba já mám doma gelové baterie a tam výrobce přímo píše jak nabíjet na kapacitní test, držet baterii na 2,45V na článek minimálně 6hodin.

Kapacitní zkouška je v podstatě jediným způsobem, jak zjistit kapacitu baterie, popř. schopnost jiného záložního zdroje trvale dodávat požadovaný proud či výkon. V případě baterií je touto metodou možné stanovit i fázi předpokládané životnosti konkrétní baterie, neboť všechny baterie vykazují stejnou závislost mezi skutečnou kapacitou a provozní životností. Při dodání je skutečná kapacita baterie asi 90 až 95 % jmenovité kapacity, po uplynutí 60 % doby života vzroste na přibližně 110 % jmenovité kapacity, nato poměrně strmě klesá a po uplynutí 100 % předpokládané doby života činí již jen 80 % jmenovité

https://www.bch-battery.cz/Kapacitni-te ... _662_2.htm
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek