Žvanírna 2

Nezařaditelné
dzuro
Příspěvky: 29
Registrován: pát srp 25, 2023 7:10 pm
Lokalita: Prievidza
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 20kWp
Kapacita baterie [kWh]: 25
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od dzuro »

Naproti tomu je 2.0 HDi hadam v ktorejkovek vykonovej a emisnej verzii vzor spolahlivosti... Riesit emisie ma vyznam, nemyslim blbe CO2, ale ostatne, preukazatelne poskodzujuce zdravie ako NOx, CO, CH, pevne castice,...
Franta2776
Příspěvky: 3134
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Já mám Mercedes Sprinter L1H1 r.v.2012 pro soukromé použití koupené z Čezu s ověřeným nájezdem 144000Km. A stojí v servisu po náhlé závadě 2vstřiků.Originální vstřiky 4x13000Kč=52000Kč objednal jsme repasované a ty se očividně nepovedly.Kromě toho tam můžou být další špatné věci to se zjistí po vyřešení vstřiků.
Ani ten Mercedes není spolehlivý a když se něco pokazí stojí to ranec.Používá vstřky Delphi s životností okolo 150000Km viz google.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Miyuki
Příspěvky: 201
Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7640
Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Miyuki »

Vstřiky u common railu jsou spotřební materiál a většinou mají i předepsané intervaly kdy se mají vytáhnout a zkontrolovat
To že to nikdo nedělá a často pak s následkem zničení motoru je věc druhá.
To je bohužel daň za to v jak extrémním prostředí pracují
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

eman píše: čtv bře 28, 2024 11:02 pm
mobilik píše: čtv bře 28, 2024 9:29 pm Všetko je to o Tom že ak si niekto kúpi TDI tak musí vedieť na tom aj jazdiť....
Mam už piate TDI všetko VW. Sharan mal 460000km, ani na jednom sa neopravovalo turbo. Passat B6 360000km, všetko pôvodne aj spojka aj dvojhmota atď....
Takže opakujem, stôl jazdy, to sro potrebuje aj prehnať, vedieť ho dochladit a je bez problemov.
Tie motory nie sú do kostola a naspäť.

Za mňa TDI na vždy!
Akorát že 90% populace jezdí každý den pár km do toho "kostela". Buď do Chrámu konzumu na latté z rostliného mléka nebo korporátu. A 2/3 jezdí právě naftou a nejlépe SUV. To je druhá strana mince a snad větší pakárna, než vyšší cena za EV. A pak ještě existuje nejhorší sorta naplavených líných vší z vesnice, které jedou 1km autem k autobusové zastávce. A když na tu zastávku pošlete pěšky dítě, tak na vás pošlou sociálku, že to dítě týráte chůzí.
Vyměním dvě náplavy z města, za jednu z vesnice :D Ale vážně, každý ortodoxní fanatismus je špatně. Mám zkušenost s obojím a obojí si dokážu obhájit. Mé 10 let staré TDI s nájezdem 300k má výfuky naprosto čisté. A když nainstalujete bufika, můžete s ním klidně jezdit kolem komína, protože se za deci nafty před jízdou v pohodě ohřeje na provozní teplotu. Když srovnám vstupní náklady, mám jasno. To mi nevyrovná ani tankování z přebytků. Když to pominu, bude mít po deseti letech baterka EV ještě slušnou kapacitu a pět let před sebou? Koupil jsem EV v r. 2015. Pro radost a na hraní kolem komína fajn. Jinak tu mám dvě palety NiCd a nějaké LiFePo, kterých se musím zbavit.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Franta2776 píše: pát bře 29, 2024 9:31 am Já mám Mercedes Sprinter L1H1 r.v.2012 pro soukromé použití koupené z Čezu s ověřeným nájezdem 144000Km. A stojí v servisu po náhlé závadě 2vstřiků.Originální vstřiky 4x13000Kč=52000Kč objednal jsme repasované a ty se očividně nepovedly.Kromě toho tam můžou být další špatné věci to se zjistí po vyřešení vstřiků.
Ani ten Mercedes není spolehlivý a když se něco pokazí stojí to ranec.Používá vstřky Delphi s životností okolo 150000Km viz google.
Ono to není o tom, že ani Mercedes není spolehlivý, ale spíš o tom, že Mercedes už dávno není spolehlivý. Vito/Viano absolutní hrob pro majitele. Jeden čas byl hit s těmito auty, že se zánovní objevovaly v servisu zaraflé na klice. Ukázalo se, že auto úmyslně v prvních minutách po nastartování nemaže, protože ekologie. Pak to vyřadili, protože dělat GO na nových autech zase tak eko není... Tak jedině elektro dodávku. Ale co s ní, s dojezdem 100km.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Franta2776
Příspěvky: 3134
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Miyuki píše: pát bře 29, 2024 9:46 am Vstřiky u common railu jsou spotřební materiál a většinou mají i předepsané intervaly kdy se mají vytáhnout a zkontrolovat
To že to nikdo nedělá a často pak s následkem zničení motoru je věc druhá.
To je bohužel daň za to v jak extrémním prostředí pracují
jj kapajicí vstřiky a propálené písty.Výsledek je oprava v ceně výměny baterie v Tesle. O tom,ale málo kdo o tom mluví.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
cipis
Příspěvky: 5174
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od cipis »

Nejsem si jisty, jestli tou Teslou odvezu to, co dodavkou ...
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Franta2776
Příspěvky: 3134
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

cipis píše: pát bře 29, 2024 10:19 am Nejsem si jisty, jestli tou Teslou odvezu to, co dodavkou ...
Věc málo známá je,že ten Mercedes montoje stejný 4 Válec jak do Sprintera,tak třídy E,C,V apod stačí zadat OM 651.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2571
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

cipis píše: pát bře 29, 2024 10:19 am Nejsem si jisty, jestli tou Teslou odvezu to, co dodavkou ...
Do fabie to taky nedáš. Můžeš ale zapřáhnout vozík :)


Tohle je zajímavé. Rozvody, 13 hodin práce a 30k celkem. Vzpomněl jsem si na to, jak Lakatoš opravuje traktor :D

Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Franta2776 píše: pát bře 29, 2024 10:08 am
Miyuki píše: pát bře 29, 2024 9:46 am Vstřiky u common railu jsou spotřební materiál a většinou mají i předepsané intervaly kdy se mají vytáhnout a zkontrolovat
To že to nikdo nedělá a často pak s následkem zničení motoru je věc druhá.
To je bohužel daň za to v jak extrémním prostředí pracují
jj kapajicí vstřiky a propálené písty.Výsledek je oprava v ceně výměny baterie v Tesle. O tom,ale málo kdo o tom mluví.
Kolik stojí ta nová baterka do Tesly? Když budu štědrý, písty 30k, plus výstřiky 30k. Srovnat hlavu 5k. Hodina mojí práce 1k, tak plus 20k za práci. To máme 85k silně nadsazených za celou sadu. Ony totiž samozřejmě nepotečou všechny najednou. Jestli se za tyhle peníze pořídí baterka do Tesly, tak ji budu klidně každé dva roky měnit preventivně.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

IMG_20240329_105721_808~2.jpg
Tohle je průměr za posledních 13kkm třílitrového dieselu s průměrnou rychlostí 57km/h. Výfuky naprosto čisté. Proč bych si proboha kupoval uplakaný tříválec s pěti turby, na kterém bych s tímhle nájezdem měl na krku druhou generálku. Snad jen kvůli falešné hře na ekologii.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Franta2776
Příspěvky: 3134
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Ono k tomu máš spoustu jiných dílů těsnění,šrouby,gufera,broušení kliky APOD.To se dělá jinak koupí se výměným způsobem repasovaný motor za 60000Kč bez Dph.
http://euromixteam.cz/motory.htm
No a k tomu ty vstřiky,práce,turbo,spojka atd.
Problém je, že tyto opravy včetně repasovaného motoru se povede každá druhá a motor se do roku znovu vysere, protože se v tom hrabe každý Pepa.
Mám s tím dost zaplacených vlastních zkušeností. Oprav i nakoupených různých motorů po vrakovištích a za 20000kč ti práci dnes nikdo neudělá.
Poslední výměna motoru na Masteru a go věcí okolo co měl 390000km stála v servisu 250000kč s DPH.Třeba u toho Masteru musí motor na výměnu pístů ven z auta.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2771
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od kybos »

betmen píše: pát bře 29, 2024 9:03 am stare 1.9tdi pd to boli drziaky, aj ked mali traktorovy prejav, ale EU uspesne zasiahla so zamienkou emisii...
To mohu potvrdit. Po 444 000 km jsem u 1,9 TDI PD vyměnil jen spojku a váhu vzduchu a kromě toho třikrát rozvodový řemen. Ostatní komponenty včetně turba jsou originální. Při výměně oleje na měrce nepoznám úbytek oleje a dynamický test výkonu potvrdil, že výkon je o fous lepší jak u nového (bez čipování). Prostě jen dobře zajetý motor.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Franta2776 píše: pát bře 29, 2024 11:11 am Ono k tomu máš spoustu jiných dílů těsnění,šrouby,gufera,broušení kliky APOD.To se dělá jinak koupí se výměným způsobem repasovaný motor za 60000Kč bez Dph.
http://euromixteam.cz/motory.htm
No a k tomu ty vstřiky,práce,turbo,spojka atd.
Problém je, že tyto opravy včetně repasovaného motoru se povede každá druhá a motor se do roku znovu vysere, protože se v tom hrabe každý Pepa.
Mám s tím dost zaplacených vlastních zkušeností. Oprav i nakoupených různých motorů po vrakovištích a za 20000kč ti práci dnes nikdo neudělá.
Poslední výměna motoru na Masteru a go věcí okolo co měl 390000km stála v servisu 250000kč s DPH.Třeba u toho Masteru musí motor na výměnu pístů ven z auta.
Jenže to není o ceně oprav, ale o ceně služeb. To už je na tobě, pokud jsi ochoten tohle platit.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
glottis
Příspěvky: 2571
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

A když není tak si ma koupit koně? :) nebo si má postavit dílnu se zvedákem, vybavit ji a pak tam trávit čas? Já třeba jezdím do autorizaku protože to vyjde levněji než k borcum v okolí. Párkrát jsem to zkusil, díky dražší a taky se stalo že ... S tímhle mi sem vůbec nejezdi:)
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Koně ne, i toho je dost péče a navíc podle EU, znečišťuje :-) Pak je otázka, jak drahý je ten tvůj čas. Nacenil jsem to 1000kč na hodinu. To je slušné. A vím co jsem si tam provedl. Ta výbava není zdaleka tak náročná a ani o autorizaku si dávno nedělám iluze. Pak ale postrádá smysl diskuze o finanční náročnosti. Jak jsem psal výše. Kuchyňská baterie stojí 1200. Když nemáš nářadí a dovednosti, je to prostě 3500. Pak je to tedy už otázka soběstačnosti. Pokud jsem uživatel, je mi jedno, jestli dám 300k za baterku do EV, nebo 300k za výměnu filtru ve spalovaku, protože si to tak někdo naúčtuje a mě jako uživateli nic jiného nezbývá. To ale popírá základy fóra.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
glottis
Příspěvky: 2571
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

Jenže na baterii v kuchyni mi možná stačí trubkový klíč a skoro nula vědomosti. Si pust to video co jsem poslal. Litrový tříválec, rozvody na 13 hodin práce technika co co co dělá a pak tam mají vyskládané přípravky. I když bych měl dílnu hodiny bych po netu hledal náhradní díly nebo lepidlo čím to udělat :)
Franta2776
Příspěvky: 3134
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

glottis píše: pát bře 29, 2024 12:13 pm Jenže na baterii v kuchyni mi možná stačí trubkový klíč a skoro nula vědomosti. Si pust to video co jsem poslal. Litrový tříválec, rozvody na 13 hodin práce technika co co co dělá a pak tam mají vyskládané přípravky. I když bych měl dílnu hodiny bych po netu hledal náhradní díly nebo lepidlo čím to udělat :)
A potom jsou záludnosti, které bez manuálu a školení od výrobce jako motorář neviš,Např:Renault na Masteru uvádí,že se nesmí použít použité šrouby na ojnicích a musí se namontovat originál nové.To zjistíš, až je ojnice ven z bloku motoru ty jsi o 150000kč lehčí a pochopitelmě na tom Lojzovi, co to montoval si nic nevezmeš.To jsou ty draze zaplacené zkušenosti s moderními diesely.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
PavelR
Příspěvky: 3278
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od PavelR »

Jako dízl proč ne. Když to někomu připadne dobrý řešení tak ať. Ale případně mi že se nám tu rozmáhá nový nešvar který jsem dlouho nepozoroval. Lidé chtějí provozovat dízlův motor ale serou na servis. Dnes ve státní svátek jsem jen po cestě z Brna domů potkal 2 dýmovnice. Ale kdyby to bylo jen když přeřadí a šlápne na to ikdyž i to by dnes již nemělo být. To mnohdy hulí černě a kontinuálně.

Doufám že je všechny vyhážou na emisích. Ideálně aby mohl policajt nařídit odtah takovýho auta na emise když to je do očí bijící.
cipis
Příspěvky: 5174
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od cipis »

To policie uz muze davno. Technickou i emise.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek