Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 3140
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Problém bude v tom, že já budu technicky zdatnější než ty. Teď si čuchtám jeden 6-ti válec.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Možné to je, neznám tě Pak se ale nabízí otázka, proč opravu za 10k, v případě že si k tomu zaplatíš společníci, platíš 65k?Franta2776 píše: ↑čtv dub 18, 2024 8:21 pmProblém bude v tom, že já budu technicky zdatnější než ty. Teď si čuchtám jeden 6-ti válec.
20240317_165605.jpg
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3140
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Protože se povede bez ujmy cca každé 3 auto a ani autorizovaný servis na to nemá zatím postup.fugas píše: ↑čtv dub 18, 2024 8:28 pmMožné to je, neznám tě Pak se ale nabízí otázka, proč opravu za 10k, v případě že si k tomu zaplatíš společníci, platíš 65k?Franta2776 píše: ↑čtv dub 18, 2024 8:21 pmProblém bude v tom, že já budu technicky zdatnější než ty. Teď si čuchtám jeden 6-ti válec.
20240317_165605.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Podle svých slov jsi technicky zdatnější. Navrhuji u říznout co kouká ven. Pak vrták cca o 2mm menší průměr, než je vnitřní průměr vnějšího závitu. Vrtat pouze do hloubky, kam sahá závit. Pak upraveným pilovym plátkem zevnitř nařezat po devadesáti stupních. Pak dovnitř zaslepit epoxidem vhodný kus svářecího drátu. Nejlépe epoxidem. Tam je pak minimálně dvě hodiny technologický čas. Ten lze využít pro tu slečnu, když už jsi vyhodil těch 10k Vhodným sekáčem zasekat vzniklé čtyři díly směrem k axiální ose. Opatrně, abys neurazil ten drát. Pak to stříknout mazivem dle vlastního výběru. Pak to za ten drát vytočit a nic ti nespadne dovnitř. Vzhledem k tomu, že jsi technologicky zdatnější, můžeš postup klidně vymazlit. Ale mě to takhle jdeFranta2776 píše: ↑čtv dub 18, 2024 8:31 pmProtože se povede bez ujmy cca každé 3 auto a ani autorizovaný servis na to nemá zatím postup.fugas píše: ↑čtv dub 18, 2024 8:28 pmMožné to je, neznám tě Pak se ale nabízí otázka, proč opravu za 10k, v případě že si k tomu zaplatíš společníci, platíš 65k?Franta2776 píše: ↑čtv dub 18, 2024 8:21 pmProblém bude v tom, že já budu technicky zdatnější než ty. Teď si čuchtám jeden 6-ti válec.
20240317_165605.jpg
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
V tom je právě problém těch tvých ekonomických výpočtů. Věříš že v autorizovaných servisech pracují odborníci a za jejich neschopnost jsi ochoten platit nemalé částky. Protože si s tak banálním problémem nedokážeš poradit sám. Já zase musím platit například zubaři, protože to sám nezvládnu.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Začátek konce elektromobility?
Spousta chyb už ve výběru aut třeba,budu konkrétní :Matess píše: ↑stř dub 17, 2024 9:58 pm na watte je elektřina za poslední rok za 2,507 (to bude sakum prdum cca 4Kč za kWh)
roční fix bude aktuálně se dát sehnat kolem 4,5Kč za kWh
litr benzínu je víceméně za 40
litr lpg je za 19
budu elektroautu škodit a řeknu že jezdí za 20kWh / 100km - tzn domácí nabíjení je 0,8-0,9Kč na km.
nabíjení z FVE nepočítám, protože to spadá do návratnosti FVE nikoliv auta.
Dacia na LPG (mám logana mcv2 0.9Tce) a jezdí ročním průměru za 7,5LPG + 1l benzínu - 1,8Kč na km.
Moderní auto co jezdí v průměru za 6l benzínu / nafty (které ale stojí už jako tesla), 2,4Kč na km.
U všech aut počítám s životností 200 000km - pokud nemáte něco s litinovým motorem z 90tých let je tohle podle mě horní hranice toho co auto za 10 let najede a vydrží bez nějakého masakr servisu.
Elektro auto pojede za 175tkč
lpg auto pojede za 360tkč
úsporné klasické auto pojede za 480tkč
neřešil bych to víc do podrobna, servis na elektroautě by měl být menší, ale zase se rychleji sjíždí pneu.
Elektro auto pokud bude jezdit jen na rychlonabíječky a nebude jeho značka začínat na T a končit na esla a nebude mít supercharging zdarma, tak může stát i 12kč za kWh a dostat se tak na stejnou cenu jako spalovák.
Elektroauto má stále vyšší cenu a proto musím počítat i s tím že pokud na to auto nemám a budu si na něj muset půjčit tak přeplatím i víc na úrocích. U spalovacího auta mě bude více stát pravidelný servis, ale jeho cena je více rozložena do delšího období, takže tam ty úroky hrají menší roli.
LPG je tedy stále řešení... jen to má chybu. Pokud chcete auto, které je trochu na úrovni při jízdě po dálnici v něm není rachot že neslyšíte mluvit spolujezdce a auto které je taky trochu pohodlné, tak co si chcete koupit? Moderní motory mají odpínání válců a to si s lpg vůbec nerozumí, moderní motory mají přímé vstřikování a to si s lpg taky nerozumí. Jako vážně se ptám... to není řečnická otázka. Když už Dacii mám a už ji fakt nechci - co si mám koupit?
EV Tesla Y long range- 378kW/493Nm/1933kg/ 4750mm/854l kufr zadní+ 120l přední+mega dalších schránek a míst+zadní sedadla v rovině 2000mm lehací místo/4x4 fungující-spotřeba reálná 15.6kWh/100km (50/50 dálnice a zbytek)
LPG o stejných parametrech.............to co je spalovák dole,ale s přestavbou na LPG,tím se ještě více degraduje prostor a výkon,přibude servis........................?
Spalovák o stejných parametrech........Mercedes-Benz Třída G AMG (463)
5.5, 400 kW, Benzinový, 4x4, krouťák lepší v určitých otáčkách 760Nm, zbytek propast,4x dražší než EV,18l/100km/ Jeep Grand Trackhawk,silnější,zbytek propast 4x4 nic moc 3x dražší než EV,17l/100km / Dodge Charger Hellcat podobné Jeepu ,bez 4x4,není SUV
Zhrnu to takto,Tesla Y/zbytek: bez povinných servisních prohlídek,bez velmi náročného pohonného ústrojí včetně přenosu na kola ,s delším dojezdem,s ekonomičtějším a spolehlivějším provozem a nepřekonatelným prostorem vůči rozměrům z venčí.Pneu vydrží déle ,díky plynulému přenosu výkonu na jakékoli kolo v jakémkoli výkonu a podmínkách.Delší záruka 8let baterka/pohon/karosérie.Pak takové detaily jako bez zápachu,smart,ticho,ovládání jedním pedálem,žádný klíč,super ozvučení,konektivita,hlídání 7 kamer,autopilot,profily,plánování,klimatizuje a hřeje kdykoli,kontrola nad psem/dítětem/babičkou uvnitř je teplotní,hlasová tak kamerová,vše je nastavitelné a padnoucí hned do ruky,intuitivní,neustále se vylepšující(stěrače ,matrix světla a spousta fičur naposledy),online servis dokáže řešit na dálku spoustu nepředstavitelných situací,třeba nedojedete na nabíječku a máte auto total vybité,tak zavoláte a oni to odemknou ještě více na baterce,ztratíte(ukradou) mobil,tak odemknou a aktivují auto na dálku,definují závadu a zavolají odtah když už bude zle ,směr Tesla servis.Podvozek má solidní těhlice,náhony ,čepy,ochranu celého spodku včetně ramen,kasle pevná z hliníku čtyři svařené kusy(neopravitelné po narušení). Je to jiný levl,když si to porovnám třeba s Jeep Grand Cherokee 5.7Hemi 250kW/500Nm co bral 21l LPG /18l N95 a ujel 400km ,co vše se měnilo kolem pohonného ústrojí a to stálo velmi málo v náhradních dílech,na tom jsou ameriky super.(pravý blatník kopie 750Kč,kloub náhonu 1500Kč,litr mopar oleje 250Kč,ale naleli jste ho tam 10l co 10tkm,v převodovkách,rozvodovkách,diferácích,no rychle jsem zapoměl na vše s EV .Supercharger má dnes cenu 9.5>10.50Kč dle hodiny,kolikrát jede člověk dalekou za rok? Z domu máte 450km a pak kolik, jednou 30-40min na nabíječce,nebo snad jedete ještě dál,kdo vydrží v autě víc jak 1000km ? A amortizace, to je taky dobré srovnat a hlavně možnosti obnovy toho G-čka,nebo Tesly Y,kde se jen přešroubuje baterka a jede se dál za dnešních 250tKč.To G-čko má jen servisní prohlídku za pade ,natož výměna repasovaný motor a ústrojí.A pád bazarové ceny je taky dobrý.Než tisíc slov tak pár obrázků:
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 1734
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Začátek konce elektromobility?
já se nepřu... na tesle model y se mi nelíbí lehce design předku, trojka je krásná... y je nicmoc. Dále se mi na té tesle nelíbí cena...
jsem schopen dát max 200k + dalších 300 si mohu půjčit (s DPH)...
pokud koukám na teslu tak je to 224k hned a 60x17324 = 1 263 520Kč
Pokud aplikuji to stejné na auto za 500k, ten rozdíl je obrovský...
225k hned pujcka 275k
60 mesicu splatka 5513 (dle unicreditu s rpsn 7,74) (celkem 555.780Kč)
18 mesicu splatka 16477 (dle unicreditu s rpsn 10,08) (celkem 521.586Kč)
ten rozdil v cene se mi v uspore za palivo nikdy nevrati...
bral bych teslu vsema 10... ridil jsem to a je to super, dojezd je tak velky ze by mi v pohode stacil a jen parkrat do roka bych potreboval nabijet nekde rychle na ceste... ale proste na to nemam.
Ikdybych to vzal tak ze zaplatim hned 400000kč (200 dotace), tak je to stále 14k měsíčně splátka po dobu 5ti let... prostě je hrozně moc.
Teoreticky bych dosáhl na MG5... dle jejich optimistického výpočtu (úrok 2,99) je to 9025Kč za měsíc a jestli tomu rozumím správně bez akontace (nebo teda technicky musím zaplatit 200k + dph, ale dph mi stat vrati a 200k dostanu dotaci, ale u tohodle auta nevím jestli to co získám za to stojí... slabý dojezd, slabý výkon, pomalé rychlonabíjení a kombík je vlastně dost prcek. MG5 je vlastně dost zastaralá platforma... kdyby bylo MG4 v kombíku asi bych o tom uvažoval... výkon i dojezd je jinde.
jsem schopen dát max 200k + dalších 300 si mohu půjčit (s DPH)...
pokud koukám na teslu tak je to 224k hned a 60x17324 = 1 263 520Kč
Pokud aplikuji to stejné na auto za 500k, ten rozdíl je obrovský...
225k hned pujcka 275k
60 mesicu splatka 5513 (dle unicreditu s rpsn 7,74) (celkem 555.780Kč)
18 mesicu splatka 16477 (dle unicreditu s rpsn 10,08) (celkem 521.586Kč)
ten rozdil v cene se mi v uspore za palivo nikdy nevrati...
bral bych teslu vsema 10... ridil jsem to a je to super, dojezd je tak velky ze by mi v pohode stacil a jen parkrat do roka bych potreboval nabijet nekde rychle na ceste... ale proste na to nemam.
Ikdybych to vzal tak ze zaplatim hned 400000kč (200 dotace), tak je to stále 14k měsíčně splátka po dobu 5ti let... prostě je hrozně moc.
Teoreticky bych dosáhl na MG5... dle jejich optimistického výpočtu (úrok 2,99) je to 9025Kč za měsíc a jestli tomu rozumím správně bez akontace (nebo teda technicky musím zaplatit 200k + dph, ale dph mi stat vrati a 200k dostanu dotaci, ale u tohodle auta nevím jestli to co získám za to stojí... slabý dojezd, slabý výkon, pomalé rychlonabíjení a kombík je vlastně dost prcek. MG5 je vlastně dost zastaralá platforma... kdyby bylo MG4 v kombíku asi bych o tom uvažoval... výkon i dojezd je jinde.
-
- Příspěvky: 1589
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Když se ptám na ekonomiku EV, tak porovnávám stejné auto. Taková Kona se dělá jak v benzínu tak v elektrice se stejnou výbavou a skoro půl mega rozdíl. Ovšem vždy jsem si vyslechl argumenty, že jsem fosil, debil a že to nehraje roli.
Jinak s LPG se nedá porovnávat nic, to je z mého pohledu zcela překonaný pohon. Když pominu problémy s údržbou, tak auto s LPG je ve městě defakto nepoužitelný, kvůli zákazu vjezdu do jakýkoliv garáží.
Jinak s LPG se nedá porovnávat nic, to je z mého pohledu zcela překonaný pohon. Když pominu problémy s údržbou, tak auto s LPG je ve městě defakto nepoužitelný, kvůli zákazu vjezdu do jakýkoliv garáží.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2571
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
ono se to srovna, nebojte. Pul mega u kony je podle me umele navyseni, jako u vetsiny aut. Zaplatit vyvoj, vytriskat prachy.
Matess: nebo ojetou trojku. Daj se za 700 sehant i na ten uver. Treba 3 lete kusy. Na baterii je 8 let zaruka tak to nemusi vadit.
Matess: nebo ojetou trojku. Daj se za 700 sehant i na ten uver. Treba 3 lete kusy. Na baterii je 8 let zaruka tak to nemusi vadit.
-
- Příspěvky: 3140
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
U toho BMW 5 je cenová parita.
1)530 benzín 6 válec hybrid 299koni začíná na 1647000Kč
2)i5 40 plná elektrika 350 koní začíná na 1749000kč a navíc má v základu pneumatický podvozek i s pěknou výbavou se vleze do 1,5mil bez DPH, aby byl nárok na dotaci:)))
1)530 benzín 6 válec hybrid 299koni začíná na 1647000Kč
2)i5 40 plná elektrika 350 koní začíná na 1749000kč a navíc má v základu pneumatický podvozek i s pěknou výbavou se vleze do 1,5mil bez DPH, aby byl nárok na dotaci:)))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1589
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Já bych řekl, že si moc vyskakovat nemůžou, aby něco prodali. Ono, ne že by hliník na spalováky byl zadarmo, ale ty kila mědi v EV jsou jiný cenový level. O drahých kovech na baterku nemluvě.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Valkyrie a nebo Gold Wing?Franta2776 píše: ↑čtv dub 18, 2024 8:21 pmProblém bude v tom, že já budu technicky zdatnější než ty. Teď si čuchtám jeden 6-ti válec boxer a subaru to není.
20240317_165605.jpg
Ale měnit katalyzátor kvůli zatržený lambdě je fakt hovadina, každej garážník umí odříznout závit a navařit novej. Ale chápu autorizák, že tohle v manuálu fakt nemají. A oni postupují jako cvičená opice.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 3140
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
To je Valkyrie,Goldwing má 2karburátory
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2571
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
tak nejde jen o cenu materialu za kilo ale i o technologie vyroby. Treba presne obrabeni, vlozek valcu, pisty, klikove hridele. Presne brusky klikovek a jinych veci treba dela treba junkers a docela jim to udelalo vitr ve vyrobnich halach.
Mozna ze si vyskakovat nemuzou ale pokud nemuzou bude to hodne rozezranosti celeho procesu vyrobi pres deset tisic ruznych dodavatelu.
nejlevnejsi kona koukam stoji 560k, nejdrazsi 730k. Kdyz bych z toho odecetl kolik si reknou za novy motor+spojku a prevodovku tak to bude kolik? - 200? takze hole auto stoji nevim, 350k?
nejlevnejsi electrik 850k a nejdrazsi 1200k. Tak je tam u nejlevnejsi pul mice na baterii, motor s reduktorem a rizeni motoru. Baterii nejlevnejsi ma 40kwh. Kdyz bych kupoval clanky, stalo by to kolik? 100k max? Tak jako ... huynday, kousnise, zlevni to, zefektivni
Tesla chce za vymenu baterie 240k a to je dvojnasobna velikost. za celou jednotku motoru 70k (2 az 3x vetsi vykon) a za vymenu prednich brzd (kotouce+desky) 3000. Pry, co mam cisla od kamarada co ma dve.
ale treba mam uplne spatna cisla, vycucal jsme si je z prstu. Jestli ma nekdo realna, pojdme to zpresnit
Mozna ze si vyskakovat nemuzou ale pokud nemuzou bude to hodne rozezranosti celeho procesu vyrobi pres deset tisic ruznych dodavatelu.
nejlevnejsi kona koukam stoji 560k, nejdrazsi 730k. Kdyz bych z toho odecetl kolik si reknou za novy motor+spojku a prevodovku tak to bude kolik? - 200? takze hole auto stoji nevim, 350k?
nejlevnejsi electrik 850k a nejdrazsi 1200k. Tak je tam u nejlevnejsi pul mice na baterii, motor s reduktorem a rizeni motoru. Baterii nejlevnejsi ma 40kwh. Kdyz bych kupoval clanky, stalo by to kolik? 100k max? Tak jako ... huynday, kousnise, zlevni to, zefektivni
Tesla chce za vymenu baterie 240k a to je dvojnasobna velikost. za celou jednotku motoru 70k (2 az 3x vetsi vykon) a za vymenu prednich brzd (kotouce+desky) 3000. Pry, co mam cisla od kamarada co ma dve.
ale treba mam uplne spatna cisla, vycucal jsme si je z prstu. Jestli ma nekdo realna, pojdme to zpresnit
-
- Příspěvky: 2571
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
ono pujde asi i o takovy sichr faktor. Kdyz to udelaj jinak, treba postupem co tu byl popsan, a nepovede se to a neco dovnitr spadne, muzou udelat vetsi skodu. Pak zakos prijde a bude neco chtit. Nehlede i na cas, co s tim asi spali. Nevyplati se jim to. A peclive lidi tam asi taky nemaj
-
- Příspěvky: 1589
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Jeden čas korporát servisoval u jistý firmy na Jarově v PHA:
1. Poškrábané dveře....umělec zaparkoval auto tak blízko palet, že je o ně odřel. Oprava....výměna dveří, lakování, cena 72tis.
2. Přední nárazník "vylepšený" o kouli. Prohnutá značka, plast na hranách vyskočil z úchytu. Oprava..výměna a lakování nárazníku, výměna hlavního chladiče, výměna chladiče klimatizace, plnění klimatizace a chladícího okruhu. Cena 68tis.
V obou případech šlo zamozdřejmě o brutální šmelinu. Korporátu to bylo jedno. Jezdilo se tam dokud jsme se nepřestěhovali.
1. Poškrábané dveře....umělec zaparkoval auto tak blízko palet, že je o ně odřel. Oprava....výměna dveří, lakování, cena 72tis.
2. Přední nárazník "vylepšený" o kouli. Prohnutá značka, plast na hranách vyskočil z úchytu. Oprava..výměna a lakování nárazníku, výměna hlavního chladiče, výměna chladiče klimatizace, plnění klimatizace a chladícího okruhu. Cena 68tis.
V obou případech šlo zamozdřejmě o brutální šmelinu. Korporátu to bylo jedno. Jezdilo se tam dokud jsme se nepřestěhovali.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 1589
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Tohle si může dovolit garážník a ne autorizák. Ti musí dodržovat postupy automobilky. Navíc, proč by se připravili o větší peníze za menší práci? U aut, stejně jako kdekoliv jinde platí "Pro dobrotu na žebrotu". Po hodině bastlení ti koncák vytáhne dvě kila, protože "co by jste pane chtěl, za tu navařenou matku".
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 1483
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Ty překážky nejsou zásadní, přímý vstřik je řešitelný, prostě se vstřikuje něco málo benzínu a zbytek LPG, dokud se vyrábělo Vialle pro vstřik kapalné fáze, tak to bylo vyřešené zcela, co neměli vyřešené a bylo poruchové, to bylo to jejich čerpadlo, které u vstřikování plynné fáze není. Vážně zvažuji, že nechám dát LPG do Coroly, motor 2ZR-FXE to podle všeho snáší velmi dobře.Matess píše: ↑stř dub 17, 2024 9:58 pm LPG je tedy stále řešení... jen to má chybu. Pokud chcete auto, které je trochu na úrovni při jízdě po dálnici v něm není rachot že neslyšíte mluvit spolujezdce a auto které je taky trochu pohodlné, tak co si chcete koupit? Moderní motory mají odpínání válců a to si s lpg vůbec nerozumí, moderní motory mají přímé vstřikování a to si s lpg taky nerozumí. Jako vážně se ptám... to není řečnická otázka. Když už Dacii mám a už ji fakt nechci - co si mám koupit?
-
- Příspěvky: 3140
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
JJ to děláš dobře.Dúležitý je vybrat a ověřit správný typ motoru k provozu na LPG.Ono i ve stejném modelu Megan ze dával nesmrtelný K4M který najede i 1mil km na LPG(na jednom máme cca 700000km na lpg) a potom začali dávat do meganu motor Nissan, který na LPG vydržel sotva 50000kmunicast píše: ↑pát dub 19, 2024 9:18 amTy překážky nejsou zásadní, přímý vstřik je řešitelný, prostě se vstřikuje něco málo benzínu a zbytek LPG, dokud se vyrábělo Vialle pro vstřik kapalné fáze, tak to bylo vyřešené zcela, co neměli vyřešené a bylo poruchové, to bylo to jejich čerpadlo, které u vstřikování plynné fáze není. Vážně zvažuji, že nechám dát LPG do Coroly, motor 2ZR-FXE to podle všeho snáší velmi dobře.Matess píše: ↑stř dub 17, 2024 9:58 pm LPG je tedy stále řešení... jen to má chybu. Pokud chcete auto, které je trochu na úrovni při jízdě po dálnici v něm není rachot že neslyšíte mluvit spolujezdce a auto které je taky trochu pohodlné, tak co si chcete koupit? Moderní motory mají odpínání válců a to si s lpg vůbec nerozumí, moderní motory mají přímé vstřikování a to si s lpg taky nerozumí. Jako vážně se ptám... to není řečnická otázka. Když už Dacii mám a už ji fakt nechci - co si mám koupit?
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 992
- Registrován: pon dub 24, 2023 8:47 am
- Lokalita: Lašská brána Beskyd
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 6kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 20kWh
Re: Začátek konce elektromobility?
Chlapi, vidím, že se tomuhle tématu věnujete opravdu intenzívně. Až dospějete k nějakému závěru, dejte vědět. Abych řekl pravdu nikdy by mne pořízení nějaké elektrovozítka ani nenapadlo, dokud jsem loni nezačal experimentovat s FVE. Představa, že si budu muset pouštět zvuk pořádného motoru z nějakého přehrávače je sice hrozná, ale zase provoz (minimálně v létě) z přebytků FVE zase není tak úplně proti mému gustu. Doufám, že relevantní cena EV auta přijde dřív než budu potřebovat EV invalidní vozík
SkyFVE 6 kWp (ve výstavbě) na výzkumné "chytré" chatě. 1x MPPT EASun 8048 80A, 2x MPPT EASun 6048 60A, Li-Ion 3x 12s 156Ah (20,6 kWh/44V), Victron Atlas 48/1600, SkyPowerBox LF 4810 1kVA, APC SmartUPS 5kVA + Siemens Logo! + Dell Optiplex 3040 Micro (Proxmox: HA, Node-RED, InfluxDB, Grafana, MQTT)