Žvanírna 2

Nezařaditelné
pibi
Příspěvky: 974
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 14kWp
Kapacita baterie [kWh]: 28kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od pibi »

Budu betonovat chodník k brance a uvažuji, že ho udělám širší, pokud dožiju a jako důchodce budu jezdit na nákupy na kriplkáře.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah LiFePO4 + 2xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
unicast
Příspěvky: 1483
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od unicast »

Jo, když se kriplkáře boří kolečka do hlíny, to je pak blbý. A 4x4 je ti šmejdi nedělaj.
eman
Příspěvky: 1589
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

To vyřeší gumy z Hummra ne? Baterka, motor z Tesly a policajti tě budou nahánět vrtulníkem. :)
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

skybor píše: pát dub 19, 2024 4:18 pm Chlapi, vidím, že se tomuhle tématu věnujete opravdu intenzívně. Až dospějete k nějakému závěru, dejte vědět. Abych řekl pravdu nikdy by mne pořízení nějaké elektrovozítka ani nenapadlo, dokud jsem loni nezačal experimentovat s FVE. Představa, že si budu muset pouštět zvuk pořádného motoru z nějakého přehrávače je sice hrozná, ale zase provoz (minimálně v létě) z přebytků FVE zase není tak úplně proti mému gustu. Doufám, že relevantní cena EV auta přijde dřív než budu potřebovat EV invalidní vozík ;)
No, problem bude, ze ti hluk motoru chybet nebude.
eman
Příspěvky: 1589
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Až mi nějaká automobilka nahraje do EV custom zvuk motoru z Jáchyme hoď ho do stroje, tak ho beru. :D
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
glottis
Příspěvky: 2571
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

Jsem se tesil celou zimu, az prehodim kola na letni. To ticho, hlavne na nekterych druzich povrchu je nakazlive. A rev motoru nechybi :)

A ke kolektivnimu vysledku se samozrejme nedobereme :) Kazdy se dobira ke svemu a ja se k nemu uz dobral objednanim druheho EV.

Znovu nabizim peugeota 307SW HDI :) Treba na dily. Po rozvodech, nova palivova pumpa, spojka 3 roky.
Franta2776
Příspěvky: 3140
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

glottis píše: pát dub 19, 2024 9:00 pm Jsem se tesil celou zimu, az prehodim kola na letni. To ticho, hlavne na nekterych druzich povrchu je nakazlive. A rev motoru nechybi :)

A ke kolektivnimu vysledku se samozrejme nedobereme :) Kazdy se dobira ke svemu a ja se k nemu uz dobral objednanim druheho EV.

Znovu nabizim peugeota 307SW HDI :) Treba na dily. Po rozvodech, nova palivova pumpa, spojka 3 roky.
To je jako bys nabízel: Tlačítkovou Nokii :lol: :lol: :lol:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2571
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

Franta2776 píše: pát dub 19, 2024 9:09 pm To je jako bys nabízel: Tlačítkovou Nokii :lol: :lol: :lol:
no ale by ses divil ... lidi co chtej nokii porad jsou :) Nebo jeste par let pockam a bude veteran
Matess
Příspěvky: 1734
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Matess »

unicast píše: pát dub 19, 2024 9:18 am Ty překážky nejsou zásadní, přímý vstřik je řešitelný, prostě se vstřikuje něco málo benzínu a zbytek LPG, dokud se vyrábělo Vialle pro vstřik kapalné fáze, tak to bylo vyřešené zcela, co neměli vyřešené a bylo poruchové, to bylo to jejich čerpadlo, které u vstřikování plynné fáze není. Vážně zvažuji, že nechám dát LPG do Coroly, motor 2ZR-FXE to podle všeho snáší velmi dobře.
jo já koukal na aurise s tímto motorem... problém je za mě v tom že tenhle motor dělá z 0 na 100 za 11s a to je horší jak ta dacie. Abych jen neplival a nenadával, tak jsem si toto auto jel do bazaru projet. Mám z toho následující poznatky... atmosféra ikdyž v atkinsonově cyklu v kombinaci s elektromotorem má velice ochotnou reakci na plyn. Na to nejsem u svého turbo kafemlejnku zvyklej. Pokud s tím člověk jede normálně plynule, opatrně a slušně auto vám dává signál, že je vše v pohodě, výkonu je dostatek. Problém ale přijde kdy chcete něco víc.... chtěl jsem předjet. V tu chvilku se motor roztočil co to umělo, klid a jistotu vystřídal nepříjemný hluk a to nejhorší ale bylo že krom toho že to dělalo rachot to nejelo nějak lépe. Takže ano rozumím každému kdo nespěchá... je to super motor, krásně se to řídí, ale výkon nečekejte.

Ještě mě u toho aurise celkem překvapil tuhej podvozek a sice v tom není rachot jako v dacii, ale octavia je podle mě odhlučněná lépe. Počítám že tohle bude asi lepší v corolle - tu jsem ještě netestoval.

U corolly je na výběr i 2.0l hybrid a tento motor už má výkonu akorát... jen je to přímej vstřik.
glottis píše: pát dub 19, 2024 7:57 am ono se to srovna, nebojte. Pul mega u kony je podle me umele navyseni, jako u vetsiny aut. Zaplatit vyvoj, vytriskat prachy.

Matess: nebo ojetou trojku. Daj se za 700 sehant i na ten uver. Treba 3 lete kusy. Na baterii je 8 let zaruka tak to nemusi vadit.
to pro mě vůbec nemá smysl....
3ka má pro mě nepoužitelnej kufr...

a navíc já si na to odečtu DPH a můžu vzít dotaci...

Pokud teda nová trojka stoji 1 050 000, tak
182000 je DPH
868000 bez DPH
200000 dotace
668000 cena bez DPH po dotaci...

nema pro me smysl brat bazarovou pokud nepujde alespon 100-150k pod cenu nove.

Ale jak rikam i 500k uz je na uplne horni hranici co zvladnu...

kdybych vedel ze by tu byl nekdo kdo by si ode me za 2 roky koupil ojety model y s najezdem 60tkm za 800tkč, tak do toho jdu.
skybor
Příspěvky: 992
Registrován: pon dub 24, 2023 8:47 am
Lokalita: Lašská brána Beskyd
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 6kWp
Kapacita baterie [kWh]: 20kWh

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od skybor »

no ale by ses divil ... lidi co chtej nokii porad jsou
Stejně jako jako klasiku P 307SW HDI ;) Má to tažné? Jaká je představa o ceně? Mám doma ještě R Lagunu I kombi r.v. 1997 sice již skoro nepoužívanou, ale byl to miláček na kterého budu vždy vzpomínat s nostalgii a láskou a na šroťák ji asi nikdy nedám (kára komplet pozink asi neshnije nikdy).
SkyFVE 6 kWp (ve výstavbě) na výzkumné "chytré" chatě. 1x MPPT EASun 8048 80A, 2x MPPT EASun 6048 60A, Li-Ion 3x 12s 156Ah (20,6 kWh/44V), Victron Atlas 48/1600, SkyPowerBox LF 4810 1kVA, APC SmartUPS 5kVA + Siemens Logo! + Dell Optiplex 3040 Micro (Proxmox: HA, Node-RED, InfluxDB, Grafana, MQTT)
glottis
Příspěvky: 2571
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

skybor píše: sob dub 20, 2024 2:20 am
no ale by ses divil ... lidi co chtej nokii porad jsou
Stejně jako jako klasiku P 307SW HDI ;) Má to tažné? Jaká je představa o ceně? Mám doma ještě R Lagunu I kombi r.v. 1997 sice již skoro nepoužívanou, ale byl to miláček na kterého budu vždy vzpomínat s nostalgii a láskou a na šroťák ji asi nikdy nedám (kára komplet pozink asi neshnije nikdy).
Má tažné, a před zimou koupené celoroční pneu. Představu o ceně nemám. Ještě jsem se nedostal k tomu to zkoumat. Nechám si poradit :)
glottis
Příspěvky: 2571
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

Docela zajimave video o vyuziti tepla. Hlavne kamionu, aut a tak



Prvni asi pulhodina nevi clovek jestli mu zacne prodavat hrnce nebo to bude mirit, ale nektere myslenky zajimave. A i prezentuje pokus, takze ne jen akademicke pindy :)
unicast
Příspěvky: 1483
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od unicast »

Matess píše: sob dub 20, 2024 1:09 am jo já koukal na aurise s tímto motorem... problém je za mě v tom že tenhle motor dělá z 0 na 100 za 11s a to je horší jak ta dacie. Abych jen neplival a nenadával, tak jsem si toto auto jel do bazaru projet. Mám z toho následující poznatky... atmosféra ikdyž v atkinsonově cyklu v kombinaci s elektromotorem má velice ochotnou reakci na plyn. Na to nejsem u svého turbo kafemlejnku zvyklej. Pokud s tím člověk jede normálně plynule, opatrně a slušně auto vám dává signál, že je vše v pohodě, výkonu je dostatek. Problém ale přijde kdy chcete něco víc.... chtěl jsem předjet.
Do 80 km/h je to celkem živé. Jinak souhlas, tedy až na to, že umí takovou fintu, která se jmenuje "Power mode", kdy to zrychluje o trochu lépe. Na poskakování po městě je to tak akorát.
Franta2776
Příspěvky: 3140
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

To Mattes:Investice do nového auta se zhodnotí pouze dlouhodobým užíváním. Prodávát auto po krátké době, přináší vždy ty největší ztráty na ceně. Já si kupuji auta drahá a nechácám si je dlouho a potom jimi někoho podaruji.Všechny auta co jsem si koupil jezdili v mém okolí až do jejich smrti.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3140
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

glottis píše: sob dub 20, 2024 8:38 am Docela zajimave video o vyuziti tepla. Hlavne kamionu, aut a tak



Prvni asi pulhodina nevi clovek jestli mu zacne prodavat hrnce nebo to bude mirit, ale nektere myslenky zajimave. A i prezentuje pokus, takze ne jen akademicke pindy :)

Celý koncept nebere v potaz:
Topit potřebuju v moderním domku 4 měsíce v roce. Zbývajících 8 měsíců se bude dál vypouštět z auta ven.Takže sniží emise celoročně ,tak o 15%. To je lepší pálit fosil v zimě v kogeneraci ne v plynovém kotli a nabíjet baterky v EV a 8 měsíců v roce nabíjet z FV.
Cesta je napálit plyn v domácích kotlích, ale spalovat v paroplynu, el roztáčet TČ a nabíjet EV a odpadní teplo použít na vytápění.Němci to mají spočítane dobře.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Matess
Příspěvky: 1734
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Matess »

Franta2776 píše: sob dub 20, 2024 10:24 am To Mattes:Investice do nového auta se zhodnotí pouze dlouhodobým užíváním. Prodávát auto po krátké době, přináší vždy ty největší ztráty na ceně. Já si kupuji auta drahá a nechácám si je dlouho a potom jimi někoho podaruji.Všechny auta co jsem si koupil jezdili v mém okolí až do jejich smrti.
normálně máš pravdu, ale u elektromobilu se díky té dotaci s tím dá trochu vyjebat.

Něco to bude stát mě v částce kterou přeplatím na úrocích a člověk co by si to po mě koupil dostane zánovní auto jakoby ho kupoval s dotací na který ale normální člověk nedosáhne, protože nějaký pitomec rozhodl že to bude pouze pro firmy.
Franta2776
Příspěvky: 3140
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Matess píše: sob dub 20, 2024 11:57 am
Franta2776 píše: sob dub 20, 2024 10:24 am To Mattes:Investice do nového auta se zhodnotí pouze dlouhodobým užíváním. Prodávát auto po krátké době, přináší vždy ty největší ztráty na ceně. Já si kupuji auta drahá a nechácám si je dlouho a potom jimi někoho podaruji.Všechny auta co jsem si koupil jezdili v mém okolí až do jejich smrti.
normálně máš pravdu, ale u elektromobilu se díky té dotaci s tím dá trochu vyjebat.

Něco to bude stát mě v částce kterou přeplatím na úrocích a člověk co by si to po mě koupil dostane zánovní auto jakoby ho kupoval s dotací na který ale normální člověk nedosáhne, protože nějaký pitomec rozhodl že to bude pouze pro firmy.
Podívej se na rúzné automobilky jaké nabízí financování.Mě nabízí BMW při akonatci 50% úrok O% a slevu na auto jsem dostal v řádu statisiců Kč.Takže celá dotace jde na snížení ceny auta a ještě dostanu bez úroku 900000kč. Podívej se třeba na EV X1 je to podobné jako Enyaq a to nemusí být špatná volba. U klasických automobilek se dá dojednat sleva, což u Tesly nejde.Nebo nový Scenic ten má velkou baterku 87KWh.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1589
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Franta2776 píše: sob dub 20, 2024 10:24 am To Mattes:Investice do nového auta se zhodnotí pouze dlouhodobým užíváním. Prodávát auto po krátké době, přináší vždy ty největší ztráty na ceně. Já si kupuji auta drahá a nechácám si je dlouho a potom jimi někoho podaruji.Všechny auta co jsem si koupil jezdili v mém okolí až do jejich smrti.
Matess mě předběhl, ale ta dotace vykompenzuje znehodnocení auta, takže po vypršení ochrané lhůty by jsi ho prodal "se ziskem".
Na tomhle je postavené celé zemedělství. Tam jsou dotace až 60% na nový stroj a většina lidí je prodá druhý den po vypršení lhůty. Bývalý kolega má 800ha a říkal, že by se uživil jenom přeprodejem dotovaných strojů.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

glottis píše: sob dub 20, 2024 8:38 am Docela zajimave video o vyuziti tepla. Hlavne kamionu, aut a tak



Prvni asi pulhodina nevi clovek jestli mu zacne prodavat hrnce nebo to bude mirit, ale nektere myslenky zajimave. A i prezentuje pokus, takze ne jen akademicke pindy :)
Co bylo řečeno v tomto videu? Vše co je jasné a logické. A bude z toho "bussines"?
A jsme doma.
Nebo snad vidíte spolupráci celé lidské populace na planetě?
Zase prd. Takže pokud uvidíte "náznak spolupráce" třeba EU, USA, ČÍNA tak tomu lze uvěřit ve změnu.
A klidně si potom změním můj NICK.
Pak už mi nebude dávat smysl.
Franta2776
Příspěvky: 3140
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: sob dub 20, 2024 12:40 pm
Franta2776 píše: sob dub 20, 2024 10:24 am To Mattes:Investice do nového auta se zhodnotí pouze dlouhodobým užíváním. Prodávát auto po krátké době, přináší vždy ty největší ztráty na ceně. Já si kupuji auta drahá a nechácám si je dlouho a potom jimi někoho podaruji.Všechny auta co jsem si koupil jezdili v mém okolí až do jejich smrti.
Matess mě předběhl, ale ta dotace vykompenzuje znehodnocení auta, takže po vypršení ochrané lhůty by jsi ho prodal "se ziskem".
Na tomhle je postavené celé zemedělství. Tam jsou dotace až 60% na nový stroj a většina lidí je prodá druhý den po vypršení lhůty. Bývalý kolega má 800ha a říkal, že by se uživil jenom přeprodejem dotovaných strojů.
Jj tomu rozumím.Já tak neuvažuji, ale předpokládám, že ceny EV budou klesat na úroveň spalováků. např:Největší výrobce baterii Catl avizuje snížení cen na letošní rok na 50% a to je dnešní rzdíl cen mezi spalovákem a EV.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek