Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Citace:PetaJoule píše: ↑čtv kvě 30, 2024 5:58 pmTo je také legrační - protože tohle Evropská Unie zakázala zakazovat. Už je to asi 15 let zpět.
edit:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 8X0314(01)
Vjezd do garáží je tedy LPG vozům povolen, pokud to značka přímo nezakazuje, což ale předpokládá předepsaná čidla úniku plynu a nouzové odvětrávání (vyhláška č. 23/2008 Sb. o technických podmínkách požární ochrany staveb). Jejich instalace však stále závisí hlavně na developerovi a projektech nových obchodních center a dalších parkovacích budov.
reálně to nikdo nekontroluje samozřejmě, takže když jsme měli, tak jsme normálně zajížděli všude a parkovali v garáži pod domem
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 540
- Registrován: čtv črc 17, 2014 8:58 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3420
- Kapacita baterie [kWh]: 64
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Laniakea Supercluster
Re: Začátek konce elektromobility?
Tady vůbec nejde o kontrolu či nekontrolu, jde o to co se stane když se něco stane. Obchodní centra a parkovací domy chtějí být z obliga, tak tam ze setrvačnosti tu značku dávají. Předepsaná čidla jsou dnes u nových projektů povinné všude a je otázka jestli vůbec lze provozovat dnes bez.Miyuki píše: ↑čtv kvě 30, 2024 6:37 pm Citace:
Vjezd do garáží je tedy LPG vozům povolen, pokud to značka přímo nezakazuje, což ale předpokládá předepsaná čidla úniku plynu a nouzové odvětrávání (vyhláška č. 23/2008 Sb. o technických podmínkách požární ochrany staveb). Jejich instalace však stále závisí hlavně na developerovi a projektech nových obchodních center a dalších parkovacích budov.
reálně to nikdo nekontroluje samozřejmě, takže když jsme měli, tak jsme normálně zajížděli všude a parkovali v garáži pod domem
Jde o to, že si OC myslí, že kdyby se něco stalo, tak "my zakázali vjezd - odpovědnost nese řidič".
Jenže pokud řidič má vůz kde vybavení LPG splňuje UN/ECE R67.01, tak vlastně už splnil vše co má a nesmí být diskriminován vůči jiným.
Je samozřejmě otázka, jestli Honza co vám v garáži naletuje LPG taky poskytne patřičný certifikát, případně má certifikát od výrobce.
Takže pokud zajedu do garáže a vůz splňuje UN/ECE R67.01, tak za a) nemusím přepínat na benzín (taková blbost), za b) když zaparkuji vedle elektromobilu který blafne a můj vůz to schytá také a následně se přidá, tak stále nemusím mít obavu.
Jo, starosti s tím budou a pár keců v průběhu šetření jistě, ale nic co by mělo fatální následky pro vlastní finanční budoucnost či pobyt na svobodě.
"Es ist besser, wenn man mehr hat." - Rammstein
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
Re: Začátek konce elektromobility?
to je ako povedat, ze vsichni sme alkoholici, pretoze priemer spotreby cisteho alkoholu je 11,5L na obcana, alebo kolko...
u mna je to 0ml rocne..vratane lieciv..
ten priemer, to je mimochodom deci takeho 30% napr fernetu, alebo 3 deci vina, alebo.. kolko piva.. pre predstavu..
ja ten mobil so sebou netaham, doma wifi nemam, preferujem LAN, nemam rad nestabilny internet
normalne si mobil jednoducho neberiem ani na cesty, s kurierom som dohodnuty nech mi balicek prehodi cez plot..
a telefonaty vybavim ked pridem domov
je to absolutne fantasticke, pretoze nemam pojem ani o case, okrem hodin v aute..
skuste si to, je to "oslobodzujuce"
Valdano,
to, ze neexistuje studia, este neznamena, ze neexistuje ani problem.
fajcenie, DDT, antikoncepcia, azbest, atd atd, nic nebolo "vtedy" problem..
zijem podla "princip predbeznej opatrnosti"
-
- Příspěvky: 470
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Ano je to tak. Zákon ani stávající vyhláška parkování aut s pohonem na plyn v podzemních garážích už nezakazuje, ale stále platí, že tuto možnost může zakázat majitel parkovacího domu či garáže viz níže značka zákazu. Pokud zaparkujete s autem na plyn v garáži kde je to značkou zakázáno tak to sice není přestupek dle dopravních předpisů, ale to neznamená, že vás zástupce majitele/provozovatele nemůže vykázat nebo v horším případě i nechat odtáhnout, ale většinou to nikdo nekontroluje jak už zde bylo zmíněno. Když dojde k úniku plynu a následným škodám na majetku nebo zdraví či životech tak bude s vysokou pravděpodobností viníkem ten kdo tam zaparkoval. Majitel parkovacího domu splnil svoji povinnost upozornit příslušnou značkou na to, že parkovací dům pro parkování vozidel na plyn není vybaven. Řidič vozidla na plyn to nerespektoval a pokud následovala škoda či újma na zdravím tak to půjde na jeho vrub, protože pojišťovna si pak jistě najde oprávněné důvody jak se vyhnout plnění.
Takže parkování v podzemních garážích nebo uzavřených parkovacích domech autům na plyn zakazují sami majitelé příslušných garáží a parkovacích domů, protože často nechtějí investovat do pro tento účel požadovaného vybavení. Pro parkovaní vozidel na plyn totiž musí být splněny podmínky osazení předepsanými čidly úniku plynu a nouzového odvětrávání. Při takto vybaveném podzemním parkovacím domě pak mohou vozidla s pohonem na plyn parkovat. Jenže u starších parkovacích domů takové vybavení není, nepočítalo se s ním ani při jeho projektování a provozovatelé obvykle nemají zájem investovat pro tento účel do přestavby a tak je pro ně přijatelnější umístit u vjezdu značku zákazu vjezdu vozidlům na plyn. U novějších parkovacích domů místa k parkování pro vozidla s pohonem na plyn už obvykle jsou, ale většinou jen v nejvyšších patrech. Prostě nikdo nechce platit náklady na příslušné vybavení všech pater parkovacího domu pro tento účel. V podstatě totéž platí i pro různá uzavřená parkoviště obchodních center.
Takže parkování v podzemních garážích nebo uzavřených parkovacích domech autům na plyn zakazují sami majitelé příslušných garáží a parkovacích domů, protože často nechtějí investovat do pro tento účel požadovaného vybavení. Pro parkovaní vozidel na plyn totiž musí být splněny podmínky osazení předepsanými čidly úniku plynu a nouzového odvětrávání. Při takto vybaveném podzemním parkovacím domě pak mohou vozidla s pohonem na plyn parkovat. Jenže u starších parkovacích domů takové vybavení není, nepočítalo se s ním ani při jeho projektování a provozovatelé obvykle nemají zájem investovat pro tento účel do přestavby a tak je pro ně přijatelnější umístit u vjezdu značku zákazu vjezdu vozidlům na plyn. U novějších parkovacích domů místa k parkování pro vozidla s pohonem na plyn už obvykle jsou, ale většinou jen v nejvyšších patrech. Prostě nikdo nechce platit náklady na příslušné vybavení všech pater parkovacího domu pro tento účel. V podstatě totéž platí i pro různá uzavřená parkoviště obchodních center.
Naposledy upravil(a) Valdano dne čtv kvě 30, 2024 7:17 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
Re: Začátek konce elektromobility?
Mimochodom, kto myslite, ze by financoval studiu, ktora by sa zamerala na dlhodobe vystavenie sa EM poli?
Kolko takych samaritanov chodi po svete?
Co by z toho mal? Ako by sa mu dana investicia vratila?
https://www.cancer.gov/about-cancer/cau ... fact-sheet
Tu chyba hromade ludi poriadne kriticke myslenie.. Tuto temu citam nie zo srandy, tolko casu nemam, citam aby som si urobil nazor na EV, i ked uz nejaky mam (skor pozitivny), ale o com je zivot, ak by som nebol zvedavy ?
Cakal som seriozne odpovede, typu, napriklad "rusnovodici".. defacto ziju tretinu zivota pod nie malym napatim, v nie zrovna slabej elektrickej masine, a podobne..
Kolko takych samaritanov chodi po svete?
Co by z toho mal? Ako by sa mu dana investicia vratila?
https://www.cancer.gov/about-cancer/cau ... fact-sheet
Tu chyba hromade ludi poriadne kriticke myslenie.. Tuto temu citam nie zo srandy, tolko casu nemam, citam aby som si urobil nazor na EV, i ked uz nejaky mam (skor pozitivny), ale o com je zivot, ak by som nebol zvedavy ?
Cakal som seriozne odpovede, typu, napriklad "rusnovodici".. defacto ziju tretinu zivota pod nie malym napatim, v nie zrovna slabej elektrickej masine, a podobne..
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Odtažení ze soukromého pozemku/garáže si prakticky nikdo netroufne (protože by pak za to měl zodpovědnost) a policie se vymlouvá, že to není její problém, že ta řeší jenom "veřejné".Valdano píše: ↑čtv kvě 30, 2024 7:09 pm Ano je to tak. Zákon ani stávající vyhláška parkování aut s pohonem na plyn v podzemních garážích už nezakazuje, ale stále platí, že tuto možnost může zakázat majitel parkovacího domu či garáže viz níže značka zákazu. Pokud zaparkujete s autem na plyn v garáži kde je to značkou zakázáno tak to sice není přestupek dle dopravních předpisů, ale to neznamená, že vás zástupce majitele/provozovatele nemůže vykázat nebo v horším případě i nechat odtáhnout, ale většinou to nikdo nekontroluje jak už zde bylo zmíněno. Když dojde k úniku plynu a následným škodám na majetku nebo zdraví či životech tak bude s vysokou pravděpodobností viníkem ten kdo tam zaparkoval a pojišťovna si pak jistě najde oprávněné důvody jak se vyhnout plnění.
Vím, že se to řešilo z pozice majitele pozemku a je to prakticky nemožné ty parkující auta dostat pryč
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
Re: Začátek konce elektromobility?
Ale majitel ich moze dat na blacklist a rampu nabuduce neotvorit , ak nejaku na vstupe ma
-
- Příspěvky: 470
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Pokud z toho máte takové obavy, a řekl bych, že tady na fóru jste asi jediný, tak si třeba od zítřka klidně choďte kanálama, ale hlavně ne poblíž žádné veřejné silnice, protože nikdy nevíte kdy někde poblíž vás projede elektromobil a způsobí ve vašem těle vznik rakoviny. V budoucnu jistě přijdou závažné věděcké studie o tom, jak nebezpečná je elektřina obecně a tak bude zaručeně kompletně zakázána. Všichni se pak vrátí zpět na stromy a budoucnost pak už bude zalitá jen zelenou barvou. Co takhle si zatím pořídit nějaké to moderní brnění, abyste byl chráněn před EM polem podobně jako ve Faradayově kleci?
Naposledy upravil(a) Valdano dne čtv kvě 30, 2024 8:08 pm, celkem upraveno 12 x.
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Vliv EM pole je důkladně prozkoumán víc než po sto letech používání elektřiny.tomer píše: ↑čtv kvě 30, 2024 7:14 pm Mimochodom, kto myslite, ze by financoval studiu, ktora by sa zamerala na dlhodobe vystavenie sa EM poli?
Kolko takych samaritanov chodi po svete?
Co by z toho mal? Ako by sa mu dana investicia vratila?
https://www.cancer.gov/about-cancer/cau ... fact-sheet
Tu chyba hromade ludi poriadne kriticke myslenie.. Tuto temu citam nie zo srandy, tolko casu nemam, citam aby som si urobil nazor na EV, i ked uz nejaky mam (skor pozitivny), ale o com je zivot, ak by som nebol zvedavy ?
Cakal som seriozne odpovede, typu, napriklad "rusnovodici".. defacto ziju tretinu zivota pod nie malym napatim, v nie zrovna slabej elektrickej masine, a podobne..
Jsou tu přísný normy na velikosti vyzařování, takže ven se prakticky nic nedostane.
Jediný větší vyzařování co může člověk vidět, jsou právě ty VN a trakční vedení.
Od trakčního vedení jsou všichni odstíněni kovovým vagonem.
A pod VN vedením se domy nestaví, protože tam je bezpečnostní pásmo z mnoha důvodů.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 470
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Přesně tak. Spousta parkovacích domů má závory apod. a ty novější jsou často vybaveny i kamerami pro lokalizaci vozidel podle značky. Pokud se poznávací značka vašeho auta dostane na black list tak vás nepustí dovnitř a můžete si stěžovat třeba na lampárně.
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
Re: Začátek konce elektromobility?
Nic v zlom, ale uvazuj logicky, sediet stovky hodin v EV a "projede okolo" je rozdiel nie?Valdano píše: ↑čtv kvě 30, 2024 7:25 pmPokud z toho máte takové obavy, a řekl bych, že tady na fóru jste asi jediný, tak si třeba od zítřka klidně choďte kanálama, ale hlavně ne poblíž žádné veřejné silnice, protože nikdy nevíte kdy někde poblíž vás projede elektromobil a způsobí ve vašem těle vznik rakoviny. V budoucnu jistě přijdou závažné věděcké studio o tom, jak nebezpečná je elektřina obecně a bude kompletně zakázána. Všichni se pak vrátí zpět na stromy a budoucnost pak už bude zalita jen zelenou barvou. Co takhle si zatím pořídit nějaké to moderní brnění, abyste byl chráněn podobně jako ve Faradayově kleci?
-
- Příspěvky: 540
- Registrován: čtv črc 17, 2014 8:58 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3420
- Kapacita baterie [kWh]: 64
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Laniakea Supercluster
Re: Začátek konce elektromobility?
Jistě, ale abych odpověděl tedy očekávanou serioznější reakcí:
Podle všeho co vím bych si starost vzniku rakoviny tím, že sedím v BEV (nebo to platí i pro hybridy?) nedělal.
Ano, považuji "forever chemicals" (PFAS) za extrémní problém. Jsou i hypotézy, že právě tyto látky mohou stát za vyšším výskytem rakoviny u mladých lidí. Považuji mikroplastik za stejně závažný problém. Bál bych se víc mobilu, mikrovlnky a radarů. Obecně všeho co pulzuje a může zalomcovat molekuly vody...
Ano, chodím pravidelně na kolo(no)skopii - i když je to nepříjemné (ne zákrok, ale příprava). Nefajčím, chlastám málo.
Takže jistě nepatřím k těm co by taková rizika bagatelizovali. Ale že by mi hrozila rakovina z elektroauta - toho se opravdu nebojím.
Ano, pokud by tam byl nějaký čínsky plast obsahujíc formaldehyd nebo jiné srágory - to ano, ale kvůli EM poli jistě ne.
"Es ist besser, wenn man mehr hat." - Rammstein
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
-
- Příspěvky: 470
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
A co nafťáky? Bez plynové masky už ani krok, protože výzkum potvrdil, že spaliny naftových motorů vyvolávají rakovinu a nafťáků jsou dnes všude mraky a jsou mezi nimi i staré herky, které procházejí emisema třeba jen díky tomu, že má majitel známosti.
Naposledy upravil(a) Valdano dne čtv kvě 30, 2024 8:29 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 3278
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
to už je fakt hledání problémů. Ale jsou takový. Jednou se mě zákazník ptal jak je to s vyzařováním FVE střůdačů. Že jsou pod dětským pokojem. No když jsem pochopil že si fakt jako nedělá prdel tak jsem mu poslal všecky certifikáty co jsem k tomu našel. Odpověď pravděpodobně našel asi uspokojující. Už nevolal ani se nedemontovalo.
Řekl jsem mu jestli má wifi že ta vysílá na podobné frekvenci na které mikrovlnka ohřívá vodu a to na obou stranách i v telefonu v rukou dítěte. To kupodivu ani netušil. (Doufám že jsem mladejm neposral celý dětství)
Jako já nevím. To už bysme všicic skapali asi. Já jsem z těch že na vyzařování nevěřím...
Řekl jsem mu jestli má wifi že ta vysílá na podobné frekvenci na které mikrovlnka ohřívá vodu a to na obou stranách i v telefonu v rukou dítěte. To kupodivu ani netušil. (Doufám že jsem mladejm neposral celý dětství)
Jako já nevím. To už bysme všicic skapali asi. Já jsem z těch že na vyzařování nevěřím...
-
- Příspěvky: 382
- Registrován: pát říj 15, 2021 10:41 am
- Lokalita: Stredocesky kraj
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11250
- Kapacita baterie [kWh]: 9.6
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
K diskusii len dodam, ze zakaz vjazdu LPG do podzemnych garazi nie je z dovodu ze by to auto nejak inak horelo ako auta na benzin (naopak, hori vyrazne kultivovanejsie, napriklad sa nemoze stat ze rozleje svoje palivo po podlahe a zapali okolite auta ktore s nim nie su v priamom kontakte), ale z dovodu moznosti uniku plynu bez horenia. LPG je tazsie ako vzduch, ma tendenciu sa hromadit v najnizsich miestach podzemnych garazi. No a v blbej koncentracii pride iskra od elektroinstalacie alebo cigarety a je problem. Sukromne si myslim, ze to riesi jedna odvetravacia trubka v najnizsom bode garazi s ventilatorom, ktory nemoze hodit iskru - a je po probleme.
V casoch ked som mal auto na LPG si velmi dobre pamatam, ako niektore nakupne centra priposrane osadzovali zakazy aj tam, kde to vobec nedavalo zmysel. Napriklad to bol Interspar v Praha Hostivar (neviem co je to dnes), kde bolo len nadzemne parkovisko (to dolne co sa do neho ide zozadu nepocitam ako podzemne, pretoze bolo v rovnakej urovni ako okolity teren). Tam som to ked prsalo nedodrzoval a parkoval som vnutri.
Podivovaniu sa nad spolahlivostou LPG sa podivujem. V mojich casoch to bolo vsetko analogove (BRC riadene podtlakom v sani) a fungovalo to 100%. 100k km a ziadna zavada suvisiaca s LPG. Dnes s elektronikou riadenymi motormi, ktore sa dokazu prisposobit zmenam parametrov paliva, to musi byt omnoho lepsie. Fuckupy byvali dvoch razeni. Prvy bol pokial bol motor vyrobeny z hovna a nemal hydrostely - zaklepavanie ventilov. Obvykle japonci. Druhy bol priamy vstrek kvapalnej faze LPG - toto myslim nikdy uspokojivo nefungovalo. U svojich aut by som do toho siel hned v pripade, ze by nadrz na LPG nezaberala miesto v kufri (tzn. pri vyrobe s tym niekto pocital). Bohuzial jedno sa robi len s dieselom a druhe sa sice robi s benzinom, ale ten motor nevydrzi 100k a je na generalku. Takze mam dva odporne smradlave rachotiace diesely, kde u druheho zvazujem prechod na BEV, ale nie som si isty ci uz uplne dozrela doba s prihliadnutim na to co v teoretickej rovine prichadza momentalne na trh (napr. zmieneny ssangyong alebo cina). Byt v situacii dat 500k za 4 rocne niro alebo 570 za nove auto v zaruke (mg4, ssangyong -dph -dotacia) je dost na zvazenie co vybrat.
V casoch ked som mal auto na LPG si velmi dobre pamatam, ako niektore nakupne centra priposrane osadzovali zakazy aj tam, kde to vobec nedavalo zmysel. Napriklad to bol Interspar v Praha Hostivar (neviem co je to dnes), kde bolo len nadzemne parkovisko (to dolne co sa do neho ide zozadu nepocitam ako podzemne, pretoze bolo v rovnakej urovni ako okolity teren). Tam som to ked prsalo nedodrzoval a parkoval som vnutri.
Podivovaniu sa nad spolahlivostou LPG sa podivujem. V mojich casoch to bolo vsetko analogove (BRC riadene podtlakom v sani) a fungovalo to 100%. 100k km a ziadna zavada suvisiaca s LPG. Dnes s elektronikou riadenymi motormi, ktore sa dokazu prisposobit zmenam parametrov paliva, to musi byt omnoho lepsie. Fuckupy byvali dvoch razeni. Prvy bol pokial bol motor vyrobeny z hovna a nemal hydrostely - zaklepavanie ventilov. Obvykle japonci. Druhy bol priamy vstrek kvapalnej faze LPG - toto myslim nikdy uspokojivo nefungovalo. U svojich aut by som do toho siel hned v pripade, ze by nadrz na LPG nezaberala miesto v kufri (tzn. pri vyrobe s tym niekto pocital). Bohuzial jedno sa robi len s dieselom a druhe sa sice robi s benzinom, ale ten motor nevydrzi 100k a je na generalku. Takze mam dva odporne smradlave rachotiace diesely, kde u druheho zvazujem prechod na BEV, ale nie som si isty ci uz uplne dozrela doba s prihliadnutim na to co v teoretickej rovine prichadza momentalne na trh (napr. zmieneny ssangyong alebo cina). Byt v situacii dat 500k za 4 rocne niro alebo 570 za nove auto v zaruke (mg4, ssangyong -dph -dotacia) je dost na zvazenie co vybrat.
30*375 Wp JJZ, 2xXTM4000, 2xVT-80, 2xUS5000
-
- Příspěvky: 3278
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
jojo na LPG mám najeto pár set tkm. První podtlakový systém byl katastrofa. Auto ti chccíplo a půl minuty se točilo než to chytlo a další radosti. řízenej sekvenční systém to už byla jiná písnička. Sehnal jsem si SW dalo se suprově naladit a mimo mrazy jsem aji startoval na LPG což mi v servisu vehementně tvrdili že to nejde tak jsem tam přestal jezdit. Pro mě to zabily nesmyslný přímovstřiky. U plugina kterej mě jezdí za 6l to nemá smysl.
A do budoucna se vyřeší i to parkování LPG. Neřeknu jak protože bych mohl být označen za EV fanatika
Po čínských EV pomalu pokukuju. S takovým vývojem situace si možná nadělím EV dřív jak k padesátce.
A do budoucna se vyřeší i to parkování LPG. Neřeknu jak protože bych mohl být označen za EV fanatika
Po čínských EV pomalu pokukuju. S takovým vývojem situace si možná nadělím EV dřív jak k padesátce.
-
- Příspěvky: 470
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Realita je taková, že potenciálních případů kdy se může lidská buňka zvrhnout a následně se v ní pak spustí rakovinné bujení je prakticky každý člověk vystaven denně mnohokrát. Nikdy dopředu nevíte kdy se to zvrhne či ne. Záleží i na genetice tj. někdo k tomu může mít vrozené větší sklony zatímco jiný menší. Dokonce ani u prokazatelných karcinogenních látek zdaleka ne každý kdo s nimi byl dlouhodobě ve styku rakovinou onemocněl. V dnešní moderní době rizika číhají na každém kroku a pokud by se měl člověk všeho bát tak se z toho za chvíli zblázní. Nafťáky jsou dle mého názoru daleko škodlivější a navíc je jich i mnohem víc než EV a některé náklaďáky to je doslova hnus. Takže za mě tyto obavy z EV jsou jen zbytečné starosti.
-
- Příspěvky: 1734
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Začátek konce elektromobility?
jj taky si myslím že je to celé nesmysl...
-
- Příspěvky: 3278
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
jo v dnešní době kdy ty auta konečně nejsou tak smrdutý jak bývali před pár lety tak pěkně vyčnívají některý 15+ dieslový vraky ze kterých se hulí že jde vidět jak majitel řadí a šlape na plyn. Vždycky to s úsměvem komentuju jako aromatický uhlovodíky už ať to na emisích smetou ze silnic když páni majitelé mají v p...Valdano píše: ↑čtv kvě 30, 2024 8:54 pm Realita je taková, že potenciálních případů kdy se může lidská buňka zvrhnout a následně se v ní pak spustí rakovinné bujení je prakticky každý člověk vystaven denně mnohokrát. Nikdy dopředu nevíte kdy se to zvrhne či ne. Záleží i na genetice tj. někdo k tomu může mít vrozené větší sklony zatímco jiný menší. Dokonce ani u prokazatelných karcinogenních látek zdaleka ne každý kdo s nimi byl dlouhodobě ve styku rakovinou onemocněl. V dnešní moderní době rizika číhají na každém kroku a pokud by se měl člověk všeho bát tak se z toho za chvíli zblázní. Nafťáky jsou dle mého názoru daleko škodlivější a navíc je jich i mnohem víc než EV a některé náklaďáky to je doslova hnus. Takže za mě tyto obavy z EV jsou jen zbytečné starosti.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Jenze to co vidis, tak i kabinovej filtr veme. Je to podvedome hnusny, ze to huli, ale mene skodlive jako moderni vozy.PavelR píše: ↑čtv kvě 30, 2024 9:06 pmjo v dnešní době kdy ty auta konečně nejsou tak smrdutý jak bývali před pár lety tak pěkně vyčnívají některý 15+ dieslový vraky ze kterých se hulí že jde vidět jak majitel řadí a šlape na plyn. Vždycky to s úsměvem komentuju jako aromatický uhlovodíky už ať to na emisích smetou ze silnic když páni majitelé mají v p...Valdano píše: ↑čtv kvě 30, 2024 8:54 pm Realita je taková, že potenciálních případů kdy se může lidská buňka zvrhnout a následně se v ní pak spustí rakovinné bujení je prakticky každý člověk vystaven denně mnohokrát. Nikdy dopředu nevíte kdy se to zvrhne či ne. Záleží i na genetice tj. někdo k tomu může mít vrozené větší sklony zatímco jiný menší. Dokonce ani u prokazatelných karcinogenních látek zdaleka ne každý kdo s nimi byl dlouhodobě ve styku rakovinou onemocněl. V dnešní moderní době rizika číhají na každém kroku a pokud by se měl člověk všeho bát tak se z toho za chvíli zblázní. Nafťáky jsou dle mého názoru daleko škodlivější a navíc je jich i mnohem víc než EV a některé náklaďáky to je doslova hnus. Takže za mě tyto obavy z EV jsou jen zbytečné starosti.
To je to co Vam ted tlucou do hlav.
To proc EV je v kurzu, tak ucinnost a lokalni emise a moznost palivo vyrabet kdekoli, kde jen sviti, fouka, tece.
Ale momentalne je to zbytecne tlaceno neco jako zakazy koureni.
Takze to chce cas a klid na masovejsi vyrobu a pak by mela jit i cena lehce dolu.
Kazdopadne to pravdepodobne bude selektovat, ze vozidlo nebude mit kazdej "socka", coz v dnesni dobe maj i 3 vozy znacek BMW a my jim to pekne na davkach platime.
Naposledy upravil(a) NOPARasito dne čtv kvě 30, 2024 10:10 pm, celkem upraveno 1 x.