Žvanírna 2

Nezařaditelné
Franta2776
Příspěvky: 2892
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Valdano píše: úte čer 04, 2024 3:54 pm Poskytování příspěvku na dojíždění je omezeno časově na 1 rok a navíc jsou ještě definovány omezující podmínky viz výše uvedený popis. Takže na to nedosáhne každý.
Já větṣ̌Inou v hulících a asi I načipovaných dieselech potkávám mladé machýrky ve značkovém oblečení ne 40-cátniky jedoucí z práce.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Valdano
Příspěvky: 362
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Valdano »

Obecně vzato na onen příspěvek popsaný na předchozí straně této diskuse může mít nárok i mladý machýrek pokud bude splňovat ty popsané podmínky a pokud si o to požádá. I když si o něj požádá a třeba jej i dostane tak to samozřejmě ještě vůbec neznamená, že ho využije na pořízení lepší káry. Pokud má priority někde úplně jinde a rve prachy do značkového oblečení, mejdanů apod. pak mu na lepší káru stejně nebude zbývat.
Mex
Příspěvky: 719
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Mex »

Franta2776 píše: úte čer 04, 2024 3:36 pm I tak je to neopravňuje k tomu, aby nám trávili vzduch a někomu poškozovali zdraví a na cestách nemají co dělat.
S tím lze určitě souhlasit.

Nicméně i když nejsem žádný kouřový labužník, tak si raději fetnu hutný kouř ze starého nízkotlakého dieselu, který tvoří saze relativně velkého rozměru. Než prakticky neviditelné zplodiny z moderních vysokotlakých dieselů. Ty mají tak nepříjemně malé částice, které hladce pronikají stěnami sliznic.
Na rozdíl od těch velkých sazí, se kterými se tělo umí vypořádat.
Je to jako i v mnoha jiných oblastech - to opravdu nebezpečné je to, co není vidět. Něco jako pes, která neštěká, ale rovnou kouše.

Ale jako obvykle - píšu za sebe a nikomu to nenutím.
Valdano
Příspěvky: 362
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Valdano »

Diskuse i následná reakce od Franta2776 dle mého názoru vzešla z toho odkazovaného dnešního článku o tom, že policejní kontrolou na emise neprošla téměř polovina aut, přestože měla platný certifikát. Tam už nešlo o to zda viditelně kouří více nebo méně, ale o to, že nesplňovaly požadovaný limit. Dle mého názoru nemá smysl se dohadovat co je škodlivější. Ad absurdum vzato jsou svým způsobem škodlivé zplodiny ať už z nafťáků nebo i z benziňáků obecně a žádný řidič by asi dlouho neřídil pokud by mu šly výfukové plyny i do kabiny, a to ani u těch co limity splňují. ;)
Uživatelský avatar
sindyk
Příspěvky: 572
Registrován: pát kvě 21, 2021 12:53 pm
Bydliště: Semily

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od sindyk »

Tak jsem si vzpomněl: "plyn z výfuku je zaveden přímo na komoru řidiče." :D
3800 Wp (10s Elerix 380 Wp) | Deye SUN-8K-SG04LP3-EU | olovo mix 492Ah/48V
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
Valdano
Příspěvky: 362
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Valdano »

Že by to bylo z návodu pro řidiče sebevrahy jak si udělat z auta plynovou komoru. :lol:
Naposledy upravil(a) Valdano dne úte čer 04, 2024 8:37 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
sindyk
Příspěvky: 572
Registrován: pát kvě 21, 2021 12:53 pm
Bydliště: Semily

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od sindyk »

Google hint: Škoda Henlein
3800 Wp (10s Elerix 380 Wp) | Deye SUN-8K-SG04LP3-EU | olovo mix 492Ah/48V
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
Valdano
Příspěvky: 362
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Valdano »

No jó úspěšná parodie ze seriálu Česká soda. :D

Franta2776
Příspěvky: 2892
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Valdano píše: úte čer 04, 2024 8:33 pm Že by to bylo z návodu pro řidiče sebevrahy jak si udělat z auta plynovou komoru. :lol:
Před 25 lety jsem dělal chvíli rozvoz po Praze. Nevím jak je to dnes, ale popojíždění v pražských kolonách taková plynová komora byla:)))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
sindyk
Příspěvky: 572
Registrován: pát kvě 21, 2021 12:53 pm
Bydliště: Semily

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od sindyk »

Jinak k těm policejním kontrolám - Měl jsem 2007 Focus II 1.6 TDCi, pokud jsem si před emisema neudělal výlet po kraji ve svižnějším tempu, neprošel bych. A zrovna tak bych neprošel u náhodné kontroly, i když si hlídám, aby na autě bylo vše v pořádku. Teď mám tuctovej německej dehet 2.0 TDi s AdBlue a DPF, který zatím funguje a sem tam se regeneruje (na volnoběh zvýšené otáčky a dost teplo zpod auta). Má 10 let, 180 tis. a zatím emise jako u nového kusu. Jen si říkám, že už má věk a kilometry, tak aby to nezačalo zlobit a žrát peníze.
Koukám po nějaké budoucí EV náhradě, ale zatím není na trhu přesně, co bych chtěl. Momentálně mám A4 allroad quattro a naprosto vyhovuje.
3800 Wp (10s Elerix 380 Wp) | Deye SUN-8K-SG04LP3-EU | olovo mix 492Ah/48V
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
Franta2776
Příspěvky: 2892
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

sindyk píše: úte čer 04, 2024 9:35 pm Jinak k těm policejním kontrolám - Měl jsem 2007 Focus II 1.6 TDCi, pokud jsem si před emisema neudělal výlet po kraji ve svižnějším tempu, neprošel bych. A zrovna tak bych neprošel u náhodné kontroly, i když si hlídám, aby na autě bylo vše v pořádku. Teď mám tuctovej německej dehet 2.0 TDi s AdBlue a DPF, který zatím funguje a sem tam se regeneruje (na volnoběh zvýšené otáčky a dost teplo zpod auta). Má 10 let, 180 tis. a zatím emise jako u nového kusu. Jen si říkám, že už má věk a kilometry, tak aby to nezačalo zlobit a žrát peníze.
Koukám po nějaké budoucí EV náhradě, ale zatím není na trhu přesně, co bych chtěl. Momentálně mám A4 allroad quattro a naprosto vyhovuje.
Já mám 2 německý podobný dehty sprinter r.v2012 145000km.a bmw5 210000km najeto.Na obou během posledního roku měněny vstřiky za cca 70000kč
To nikdy nevíṣ̌,kdy vstřiky při těchto km umřou
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
unicast
Příspěvky: 1422
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od unicast »

To jsou ty úspory s těmi diesely :) V motoru nesmí být nic, co se může snadno rozbít; čím jednodušší, tím lepší. Je mnohem lepší auto, které o sice něco víc žere, ale jezdí, než auto, na kterém se pořád musí řešit nějaké závady...
Franta2776
Příspěvky: 2892
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Screenshot_20240605_004143_Chrome.jpg
Pro mě nic překvapivého:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1427
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Na Idnesu vyšel celkem slušně zpracovaný článek o elektromobilitě, ale výživná je ta diskuze. Já se snažím mít nějaký pragmatický pohled, ale pro některé je EV to auto stojící před elektrárnou pálící pneumatiky a nenechají si to vzít.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 2892
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: stř čer 05, 2024 5:58 am Na Idnesu vyšel celkem slušně zpracovaný článek o elektromobilitě, ale výživná je ta diskuze. Já se snažím mít nějaký pragmatický pohled, ale pro některé je EV to auto stojící před elektrárnou pálící pneumatiky a nenechají si to vzít.
Podívej se na Autoforum to ještě výživnějši.Slováci je zařadili mezi konspirační weby.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1427
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Já mám C8 a taky neprojde na emise. Neprojde z praktického důvodu....Výrobce tenkrát počítal s max. 50 částicemi a je to v technickém průkazu. Ale EU u všech aut s DPF tenhle limit stáhla na 0, bez hledu na to, co je v techničáku. Takže ikdyž auto udržuju, tak stejně nějaké částice naměří a neměl bych jezdit. Ale pořád je to ještě auto s rozumnou kontrukcí, co odveze 5 lidí a nemusím tankovat močovinu, což je ultimátní kurvítko.
Jenže to, že mám 3 děti mi taky dost zhoršuje výběr EV, protože mít velkou rodinu můžou mít v Evropě jenom sociální případy, které auto nepotřebují.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 2892
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Sice neujedu 1000km bez zastavení do Chorvatska. Za to mám zatím najeto 1100km bez zastávky na benzince. Spotřeba 18,3kWh/100km cca 50%dálnice a to je auto rozměru Tatry 613, ale s klimatizací :D :D :D

Screenshot_20240605_070211_My BMW.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2419
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

chtel jsem sem dal minuly mesic s e-golfem ... ale nejde VW portal :D ale je to asi 1700km a prumer asi 13kwh s minimem dalnice (do 300km)
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2761
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od kybos »

Franta2776 píše: stř čer 05, 2024 7:08 am Sice neujedu 1000km bez zastavení do Chorvatska. Za to mám zatím najeto 1100km bez zastávky na benzince. Spotřeba 18,3kWh/100km cca 50%dálnice a to je auto rozměru Tatry 613, ale s klimatizací :D :D :D
Taky neujedu 1000 km bez zastavení. Zatím mám najeto 2200 km bez zastávky na benzince (převážná část energie z domácí FVE). Spotřeba 1,4 kWh/100 km cca 50 % stezky pro cyklisty a zbytek po silnici a lesních cestách a to je elektrokolo o rozměru 185 cm ale bez klimatizace :lol:
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
Franta2776
Příspěvky: 2892
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

kybos píše: stř čer 05, 2024 8:01 am
Franta2776 píše: stř čer 05, 2024 7:08 am Sice neujedu 1000km bez zastavení do Chorvatska. Za to mám zatím najeto 1100km bez zastávky na benzince. Spotřeba 18,3kWh/100km cca 50%dálnice a to je auto rozměru Tatry 613, ale s klimatizací :D :D :D
Taky neujedu 1000 km bez zastavení. Zatím mám najeto 2200 km bez zastávky na benzince (převážná část energie z domácí FVE). Spotřeba 1,4 kWh/100 km cca 50 % stezky pro cyklisty a zbytek po silnici a lesních cestách a to je elektrokolo o rozměru 185 cm ale bez klimatizace :lol:
Já mám e-bike třetí sezonu a cca 5200km a je to úžasný vynález.Minulý víkend jsem byl a manželkou v údolí Dunaje Wachau.Manželka z trochou reptání ujela za den 85km :D Na normálním kole pro ní nepředstavitelné.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek