Žvanírna 2

Nezařaditelné
glottis
Příspěvky: 2418
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

JozefSK píše: stř čer 26, 2024 10:17 am Podľa najnovšej štúdie niekde až polovica vodičov ľutuje, že si kúpili elektromobil
Hm a ja prave uvazujem, ze si zozeniem Daciu na baterky ... :eek2:
tak urcite ... znam spoustu lidi s EV a nikdo nelituje, spalovak by si uz nekoupili. Clanek s jeidnym zdrojem a jeste za paywallem :)

Kdo ten clanek psal a kdo delal studii? :) zadavatel dalny vychod? rusko? nejaka zhrzena automobilka?
emedium
Příspěvky: 204
Registrován: ned led 15, 2023 5:29 pm
Lokalita: Frenštát pod Radhoštěm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od emedium »

Když jsem se naposledy díval na operáky, tak mi přišlo, že za to chtějí bez nabíjení stejně, jako podobný spalovák i s palivem.

Něco slušnějšího jako e-tron od 1300 éček na měsíc, jinak utopené 2 mega v autě, které je po třech letech v bazaru za polovinu a ještě tam celkem dlouho leží. Slabší kusy jako IDčka nebo egolfy se skoro nedají prodat.
Franta2776
Příspěvky: 2892
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

500Wh/kg to bude dojezd daleko za 1000km

https://electrek.co/2024/06/25/catl-suc ... dG7kaKH2kw
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
emedium
Příspěvky: 204
Registrován: ned led 15, 2023 5:29 pm
Lokalita: Frenštát pod Radhoštěm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od emedium »

Díky váze baterek s ním můžou letět 3 až lidi :-D
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3398
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od marko250 »

Tak se přiznejte co bylo za tím výbuchem domu,zápalka je jasná,ale co bouchlo? To vypadá na BMS dle vrabčího ožehnutého místa. https://www.hzscr.cz/clanek/vysetrovani ... etuji.aspx
Přílohy
lfp.jpg
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Mogul
Příspěvky: 203
Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
Lokalita: Litoměřice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11kWp
Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Mogul »

marko250 píše: stř čer 26, 2024 12:58 pm Tak se přiznejte co bylo za tím výbuchem domu,zápalka je jasná,ale co bouchlo? To vypadá na BMS dle vrabčího ožehnutého místa. https://www.hzscr.cz/clanek/vysetrovani ... etuji.aspx
No jsou maličko přifouklý, jinak se mě zdají v pohodě... :eek2: :wood: :lol:
Franta2776
Příspěvky: 2892
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
unicast
Příspěvky: 1422
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od unicast »

No jen aby tam nezačali měřit emise hořících baterek :)
Franta2776
Příspěvky: 2892
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Màm zapůjč̣enou X1 na baterky najeto 12000km a spotřeba 16,2kWh ná předváděčku s kterou lidi jezdí jak hovádka to je dobrý.Ta elektrika je příjemná v každém autě:)))


IMG-20240703-WA0002.jpeg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
cipis
Příspěvky: 4971
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od cipis »

Tvl., ty už jsi to báwo nabořil?
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Franta2776
Příspěvky: 2892
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

cipis píše: stř črc 03, 2024 9:43 am Tvl., ty už jsi to báwo nabořil?
Nene šutr na dálnici a výměna čelního skla.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Dagus
Příspěvky: 1980
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Dagus »

unicast píše: úte črc 02, 2024 8:12 pm No jen aby tam nezačali měřit emise hořících baterek :)
No a svíček na hrobech :D
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Franta2776
Příspěvky: 2892
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

unicast píše: úte črc 02, 2024 8:12 pm No jen aby tam nezačali měřit emise hořících baterek :)
Spíš bych měl strach z čoudicích dieselů. Co je v Německu dnes u nás bude za 2roky.
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne stř črc 03, 2024 5:56 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Mex
Příspěvky: 719
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Mex »

Franta2776 píše: stř črc 03, 2024 9:47 am Nene šutr na dálnici a výměna čelního skla.
Ti petrolheadi mají pravdu, že elektromobily jsou na nic.
Stačí kamínek a jsou na hromadě.
Uživatelský avatar
sindyk
Příspěvky: 572
Registrován: pát kvě 21, 2021 12:53 pm
Bydliště: Semily

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od sindyk »

To je tak, když si někdo na ježdění kolem komína koupí 2,5 t auto s 6V dieselem a automatem, na kterém pak pro jistotu nastaví úsporný režim, aby to nežralo, a honí každou deci na spotřebě. Moje Euro 6 dehtová kára s tímhle problém nemá, páč nemám psotník z toho, když otáčkoměr vyleze na 3000 a kompjútr občas ukáže i 8.
3800 Wp (10s Elerix 380 Wp) | Deye SUN-8K-SG04LP3-EU | olovo mix 492Ah/48V
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
betmen
Příspěvky: 321
Registrován: stř led 11, 2023 2:54 pm
Lokalita: nedaleko od Trencina
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 2080 + 2400
Kapacita baterie [kWh]: 9,6
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od betmen »

ja nechapem, co stale riesite nafta /benzin/elektrika... kazdemu vyhovuje niečo ine v jeho zivote, dochadzani, jazdeni a je fajn, ze v tejto chvili je z coho vyberat.
zena momentalne jazdi 2.0 benzin armosfera 10km do prace, pre ten motor v pohode, možno by vyuzila elektro, ale stale nie som ochotny dat take prachy za to a funkcne auto zrusit, zosrotovat atd. aj ked to je asi jedine pripustne vyuzitie baterkoveho auta u nas doma.
ja na zakazku v okoli jazdim 1,9tdi transporterom, tam to necham a potom dochadzam na pol decovom prskolete.
je to lacnejsie a hlavne rychlejsie v ramci mesta.
navyse CO stopa z 2L spaleneho benzinu na 100km je isto mensia ako z baterkoveho auta, kde je pol tony baterii.
na tahanie karavanu a dovolenku beriem 2.0hdi, lebo krutak a dojazd.
na 80L nafty spravim s karavanom 900km, bez neho cca 1200km...
Enyaq sa moze hanbit, kedze s karavanom potiahne cca 120km a treba dobijat...
takze kazdy ma ine priority v jazdeni a vybavene, niekomu EV vyhovuje a niekomu vobec, kym sa nezlepsia dojazdy...
dokonca uz aj automobilky zacali kricat, ze spalovaky nezrusia, lebo ludia EV dako moc nechcu, ked vsade skoncili dotacie....
stacionárny dom :
2080Wp JV, Siton210, 2x 100L Drazice
2400Wp JV, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
1 x 100Wp + 12V, 100Ah
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 75Ah olovo
emedium
Příspěvky: 204
Registrován: ned led 15, 2023 5:29 pm
Lokalita: Frenštát pod Radhoštěm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od emedium »

A máme tady další vyhajpovaný článek o super autobaterce

https://www.garaz.cz/clanek/novinky-nov ... i-21012820

kupodivu je vyrábí Svolt a dají se už celkem dlouho koupit i u nás :-D

https://www.mivvyenergy.cz/cs/lithiove- ... ez_nabiti

akorát teda nevím, co jsou to ty lopatky
Matess
Příspěvky: 1678
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Matess »

přijdeš na to když to přeložíš do angličtiny...

je to prostě "blade battery" ve smyslu tenká jako čepel... tzn dlouhá a tenká. Stejný výraz blade se používá i u lopatek třeba ventilátorů. Takže je to jen dementní překlad někoho bez mozku.

Prostě pokud je blade baterka dlouhá má větší vnitřní odpor a když ji zkrátí tak je i menší odpor a nabíjení lze k poměru ke kapacitě provádět rychleji.
emedium
Příspěvky: 204
Registrován: ned led 15, 2023 5:29 pm
Lokalita: Frenštát pod Radhoštěm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od emedium »

tak lopatku by mě teda nenapadlo spojovat s blade, to snad generovala nějaká umělá debilita
JozefSK
Příspěvky: 114
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od JozefSK »

Objavil sa ďalší problém s elektromobilmi. Priamo ovplyvňuje našu bezpečnosť
Z clanku - tym, ze su EV podstatne tazsie, hrozia horse dosledky pri zrazke EV s klasickym autom pre to druhe auto a jej posadku ...

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek