Žvanírna 2

Nezařaditelné
Mex
Příspěvky: 836
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Mex »

Franta2776 píše: úte črc 16, 2024 2:26 pm Zpět k bateriim a EV :
https://zpravy.kurzy.cz/775775-elektrom ... t=kurzy.cz
Ty poměry cen spalováků a BEV mi tady už trochu dávají smysl. Protože mi vždy vrtalo hlavou, jak můžou být BEV o tolik dražší, když kromě baterek jsou jednodušší než ICV. A baterky už dneska zas tolik nestojí.

Ale nejde mi do hlavy poměr cen u hybridů a plug-in hybridů. Jak v tom grafu, tak i u nás v reálu.
Mně přijde HEV (a ještě víc PHEV) ta nejsložitější technika vůbec. A že by tedy měl být i nejdražší, když má veškerou výzbroj spalováku i elektroauta najednou. Ale v reálu tomu ceny neodpovídají.

A v tom grafu je třeba HEV nejdražší (což mi přijde logické), ale PHEV je naopak velice levný a o hodně levnější než jednodušší HEV.
Vysvětluju si to snad jen tak, že ty HEV se dělají spíš jako nějaké prémiové vozy, kdežto PHEV jsou malá lidová vozítka.
Ale pak to celou tu statistiku strašně zkresluje, když se porovnávají auta bez ohledu na třídy.
Franta2776
Příspěvky: 3134
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Ty ceny Life opravdu výraznĕ padají.Tady nabízí 280Ah článek za 190RMB cca 600kč.
Výkup olova stoupá a life klesá.Jak odvezu ty moje 2tuny olova do sběru,dostanu za ně 3 sady Life 280Ah.

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
mihlit
Příspěvky: 647
Registrován: ned říj 17, 2021 7:43 pm
Lokalita: okr. Vyškov
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5800
Kapacita baterie [kWh]: 24
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od mihlit »

dle fotek to ale ani náhodou nejsou brand new baterky
Franta2776
Příspěvky: 3134
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

mihlit píše: úte črc 16, 2024 4:23 pm dle fotek to ale ani náhodou nejsou brand new baterky
Tak nemají jeṣ̌tĕ navařený svorníky.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
mihlit
Příspěvky: 647
Registrován: ned říj 17, 2021 7:43 pm
Lokalita: okr. Vyškov
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5800
Kapacita baterie [kWh]: 24
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od mihlit »

Tak naivní být nemůžeš :D Vždyť to má přetištěné QR kódy. Každý je zarovnaný náhodně, protože to není z linky. Není to ještě na všech, na jednom jsem si dal práci a zadal do QR dekodéru a rok výroby by tě asi moc nepotěšil. Starší jak víno, co jsem pil minulý týden :D
eman
Příspěvky: 1586
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Mě to načetlo jeden QR a všechny údaje neznámé, jenom datum je tam 2010. Odpad za půl ceny nového. Takhle se dělá byznys a kolik zájemců už má.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
mopadzi
Příspěvky: 1052
Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
Lokalita: Okolí Uherského Brodu
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od mopadzi »

na terminálech je vidět housenka od svaru. Pánové toto se tu houfně kupovalo jako B Grade. Někdy se hecnu a dám sem fotky z těch linek...Toto je amatér
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
Franta2776
Příspěvky: 3134
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Valdano
Příspěvky: 469
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Valdano »

To asi těžko. To, že Jeremy Clarksona zaujal nějaký elektromobil naprosto vůbec nic nemění na tom, že se elektromobily stále prodávají zoufale málo oproti spalovákům obecně.
Franta2776
Příspěvky: 3134
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Valdano píše: stř črc 17, 2024 12:04 am To asi těžko. To, že Jeremy Clarksona zaujal nějaký elektromobil naprosto vůbec nic nemění na tom, že se elektromobily stále prodávají zoufale málo oproti spalovákům obecně.
Teď už zbývá jenom Turek :lol: a jeho strana fizl a diesel :lol:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1586
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Já se nedivím. Pořád vybírám auto pro manželku a nakonec skončím u benzínu nebo přinejlepším u Toyoty. I s dobíjením z FVE ty stovky tisíc navíc proti benálu prostě ekonomicky nedám. Asi zkusím vydržet do podzimu, co předvede Škodovka, ale jestli zase nabídnou pod mega baterku na 200km, tak házím do EV vidle.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3134
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: stř črc 17, 2024 6:31 am Já se nedivím. Pořád vybírám auto pro manželku a nakonec skončím u benzínu nebo přinejlepším u Toyoty. I s dobíjením z FVE ty stovky tisíc navíc proti benálu prostě ekonomicky nedám. Asi zkusím vydržet do podzimu, co předvede Škodovka, ale jestli zase nabídnou pod mega baterku na 200km, tak házím do EV vidle.
Od 2027 má být benzín i nafta o cca 10-15kč na litru dražší. To Ti manželka poděkuje:))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Nortonko
Příspěvky: 58
Registrován: pon čer 24, 2024 10:02 am
Lokalita: Horná Nitra
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5330
Kapacita baterie [kWh]: 6
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Nortonko »

eman píše: stř črc 17, 2024 6:31 am Já se nedivím. Pořád vybírám auto pro manželku a nakonec skončím u benzínu nebo přinejlepším u Toyoty. I s dobíjením z FVE ty stovky tisíc navíc proti benálu prostě ekonomicky nedám. Asi zkusím vydržet do podzimu, co předvede Škodovka, ale jestli zase nabídnou pod mega baterku na 200km, tak házím do EV vidle.
A čo tak - Hyundai INSTER - malý šikovný, pre manželku akurát ;) cena okolo 22 000€ dojazd 355km.

Risen RSM40-8-410M - 5ks V, 8ks JZ - 5.3kWp
2xMPPT Victron 250/70 VE.Can
MP II 5000 GX
zatiaľ 120Ah v LiFePo 16S
mihlit
Příspěvky: 647
Registrován: ned říj 17, 2021 7:43 pm
Lokalita: okr. Vyškov
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5800
Kapacita baterie [kWh]: 24
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od mihlit »

Franta2776 píše: stř črc 17, 2024 7:03 am Od 2027 má být benzín i nafta o cca 10-15kč na litru dražší. To Ti manželka poděkuje:))
To se píše kde?
Matess
Příspěvky: 1734
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Matess »

zkus na toho instera poslat asi print stranky. Ja ho nevidim.
Franta2776
Příspěvky: 3134
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

mihlit píše: stř črc 17, 2024 8:46 am
Franta2776 píše: stř črc 17, 2024 7:03 am Od 2027 má být benzín i nafta o cca 10-15kč na litru dražší. To Ti manželka poděkuje:))
To se píše kde?
Odhady po zavedení emisních povolenek na fosilní paliva od roku 2027.
Dojednal to v EU Babiš a Fiala to zavádí do praxe. :cry:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Nortonko
Příspěvky: 58
Registrován: pon čer 24, 2024 10:02 am
Lokalita: Horná Nitra
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5330
Kapacita baterie [kWh]: 6
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Nortonko »

Matess píše: stř črc 17, 2024 8:48 am zkus na toho instera poslat asi print stranky. Ja ho nevidim.
mne ten link ide :? , že by nejaká geoblokácia
skúsim na CZ stránky:
https://www.hyundai.com/cz/modely/inster.html
alebo
https://www.auto.cz/novy-hyundai-inster ... -km-153042

Risen RSM40-8-410M - 5ks V, 8ks JZ - 5.3kWp
2xMPPT Victron 250/70 VE.Can
MP II 5000 GX
zatiaľ 120Ah v LiFePo 16S
eman
Příspěvky: 1586
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Franta2776 píše: stř črc 17, 2024 7:03 am
eman píše: stř črc 17, 2024 6:31 am Já se nedivím. Pořád vybírám auto pro manželku a nakonec skončím u benzínu nebo přinejlepším u Toyoty. I s dobíjením z FVE ty stovky tisíc navíc proti benálu prostě ekonomicky nedám. Asi zkusím vydržet do podzimu, co předvede Škodovka, ale jestli zase nabídnou pod mega baterku na 200km, tak házím do EV vidle.
Od 2027 má být benzín i nafta o cca 10-15kč na litru dražší. To Ti manželka poděkuje:))
To jsou zase novinářský kydy, jako s elektřinou obecně. Potřebují strašit, aby ty jejich kydy generovali shlédnutí. A ikdyby, tak by přeplatek za EV projela za několik let.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
eman
Příspěvky: 1586
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Nortonko píše: stř črc 17, 2024 8:31 am
eman píše: stř črc 17, 2024 6:31 am Já se nedivím. Pořád vybírám auto pro manželku a nakonec skončím u benzínu nebo přinejlepším u Toyoty. I s dobíjením z FVE ty stovky tisíc navíc proti benálu prostě ekonomicky nedám. Asi zkusím vydržet do podzimu, co předvede Škodovka, ale jestli zase nabídnou pod mega baterku na 200km, tak házím do EV vidle.
A čo tak - Hyundai INSTER - malý šikovný, pre manželku akurát ;) cena okolo 22 000€ dojazd 355km.
Nákupní taška. Já chci plnohodnotný auto. S těmi parametry je už lepší koupit EV od Stelantisu.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3134
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: stř črc 17, 2024 12:32 pm
Franta2776 píše: stř črc 17, 2024 7:03 am
eman píše: stř črc 17, 2024 6:31 am Já se nedivím. Pořád vybírám auto pro manželku a nakonec skončím u benzínu nebo přinejlepším u Toyoty. I s dobíjením z FVE ty stovky tisíc navíc proti benálu prostě ekonomicky nedám. Asi zkusím vydržet do podzimu, co předvede Škodovka, ale jestli zase nabídnou pod mega baterku na 200km, tak házím do EV vidle.
Od 2027 má být benzín i nafta o cca 10-15kč na litru dražší. To Ti manželka poděkuje:))
To jsou zase novinářský kydy, jako s elektřinou obecně. Potřebují strašit, aby ty jejich kydy generovali shlédnutí. A ikdyby, tak by přeplatek za EV projela za několik let.
Několi let...Já vždycky počítám náklady na auta za celou dobu života auta.Třeba 300000km.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek