Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...
Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
-
- Příspěvky: 761
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
- Lokalita: Posázaví
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Posázaví
Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...
Tesla má záruku 8let nebo 160t. Na long range 8let/192t. Ale takto to mají vesměs všichni normální výrobci.
-
- Příspěvky: 5185
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...
No tak pak je třeba amortizaci na tohle počítat ...
V tabulkách je pro rok 2024 počítáno 5,60 Kč/km. Vyjde to?
V tabulkách je pro rok 2024 počítáno 5,60 Kč/km. Vyjde to?
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 761
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
- Lokalita: Posázaví
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Posázaví
Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...
Stejný výpočet si můžeš udělat u spalováku se zárukou 2 roky. Vyjde to?
-
- Příspěvky: 314
- Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
- Lokalita: Berounsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...
Pozor na to. Ona je to OMEZENÁ záruka. Navíc u auta za 1M2Kč+ (1M5Kč+)
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
-
- Příspěvky: 761
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
- Lokalita: Posázaví
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Posázaví
Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...
Teslu nemám. Mám i3 a záruka je stejná - 8 let/160t. Aktuálně po kontrole servisem potvrzená záruka do 2028. To omezení je u Tesly 70% na kapacitu. A pak samozřejmě vady způsobené chybou majitele-ignorování výstrahy, mechanické poškození, zatopení atd., na což se záruka nevztahuje. Ale to platí pro každou záruku, každého výrobku.
-
- Příspěvky: 314
- Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
- Lokalita: Berounsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...
Spíš by mě zajímali náhlé stavy, jako je totální vybití a nebo nabíjení za mrazu. To se prostě rozuměn ochránit nedá. Dojedeš někam se skoro prázdnou baterií. A budeš ji chtít ráno nabíjet. Na Tesle je pod baterií odporová dečka, ale když bude třeba -20°C nedokážu si představit co tam musíš narvat za energii aby jsi ji dostal třeba na 5°C.soami píše: ↑ned říj 13, 2024 8:51 am Teslu nemám. Mám i3 a záruka je stejná - 8 let/160t. Aktuálně po kontrole servisem potvrzená záruka do 2028. To omezení je u Tesly 70% na kapacitu. A pak samozřejmě vady způsobené chybou majitele-ignorování výstrahy, mechanické poškození, zatopení atd., na což se záruka nevztahuje. Ale to platí pro každou záruku, každého výrobku.
No a nebo já tady osobák na zimu nechávám a zmizím na 3 měsíce pryč Co to s tím autem udělá?
Ty šílené nabíjecí proudy té baterii taky neudělají dobře. Bavíme se o hraničních situacích, ale nenastanou po celou dobu? Dost pochybuji. Jak znám automobilky a jejich záruky tak krom jiného to bude podmíněno nějakými nesmyslnými servisy v ceně té baterie.
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
-
- Příspěvky: 2577
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...
tesle to nic neudela, za jine auta mluvit nemuzu. To ze tu auto nechas 3 mesice stat nevadi. Pokud nekam dojedes a mrzne, je dorbe hned nabit, nez to vychladne. Jinak se pred nabijenim baterie musi prohrat. Jinak to vubec nabijeni nespusti. Tesla odporovou decku nema. Zacne topit motory a tepelne cerpadlo to odpadni teplo precerpa do baterie a ohreje ji
-
- Příspěvky: 314
- Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
- Lokalita: Berounsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...
Když máš tu možnost to nabít za tepla tak to chápu, ale jinak?glottis píše: ↑pon říj 14, 2024 2:49 pm tesle to nic neudela, za jine auta mluvit nemuzu. To ze tu auto nechas 3 mesice stat nevadi. Pokud nekam dojedes a mrzne, je dorbe hned nabit, nez to vychladne. Jinak se pred nabijenim baterie musi prohrat. Jinak to vubec nabijeni nespusti. Tesla odporovou decku nema. Zacne topit motory a tepelne cerpadlo to odpadni teplo precerpa do baterie a ohreje ji
Já jsem tu baterku (část) viděl venku a tou topnou dečkou bych si byl skoro jistý, že jsem tam viděl. Ale ruku do ohně a to nedám. Ten motor ze zahřeje na prázdno, bez toho aby to jelo?
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
-
- Příspěvky: 2577
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...
umi nejak budit motor, aby se to netocilo ale pritom topilo. Asi tim vrklaj sem a tam nebo nevim ale umi to. Nejak tak i dokazou otestovat baterii a vybit ji pres to. Ale nikdy jsme to nezkoumal. Je to docela zajimavej zpusob, protoze pak muzou vyuzit to co uz tam je na termomanagment. Co jde vezmou z okolniho vzduchu a zbytek z tepla motoru.
Jestli to dokaze takhle prochladnout pres noc nevim. Ale pokud vim ze bude takovej masakr, tak si proste dojedu nabit hned a nebo vezmu vic cestou.
Tak samozrejme ze pokud nemas moznost to nabit hned je to horsi ale jake jsou to pripady ze to nejde pri prijezdu a jde pri odjezdu? Bud tam nabijecka je a nebo neni. Kdyz das do navigace SC, tak ti pak baterii predehreje z baterie samotne. Pokud ej to zmrzli na kost tak samozrejme to asi bude neco stat a trvat. Ale zase tam kde pravidelne mrzne maji vetsinou elektriku u aut bezne. Ve skandinavii maji zasuvku na parkovistich hodne dlouho, aby predehrali spalovaky pred startem.
Jestli to dokaze takhle prochladnout pres noc nevim. Ale pokud vim ze bude takovej masakr, tak si proste dojedu nabit hned a nebo vezmu vic cestou.
Tak samozrejme ze pokud nemas moznost to nabit hned je to horsi ale jake jsou to pripady ze to nejde pri prijezdu a jde pri odjezdu? Bud tam nabijecka je a nebo neni. Kdyz das do navigace SC, tak ti pak baterii predehreje z baterie samotne. Pokud ej to zmrzli na kost tak samozrejme to asi bude neco stat a trvat. Ale zase tam kde pravidelne mrzne maji vetsinou elektriku u aut bezne. Ve skandinavii maji zasuvku na parkovistich hodne dlouho, aby predehrali spalovaky pred startem.
-
- Příspěvky: 837
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...
To asi není příliš náročné, řekl bych.glottis píše: ↑pon říj 14, 2024 7:08 pm umi nejak budit motor, aby se to netocilo ale pritom topilo. Asi tim vrklaj sem a tam nebo nevim ale umi to. Nejak tak i dokazou otestovat baterii a vybit ji pres to. Ale nikdy jsme to nezkoumal. Je to docela zajimavej zpusob, protoze pak muzou vyuzit to co uz tam je na termomanagment. Co jde vezmou z okolniho vzduchu a zbytek z tepla motoru.
Má 3f motor. Tak místo aby budili fáze postupně (a tím vytvořili rotační magnetické pole, které motor roztočí), tak budou budit sníženým proudem všechny 3 fáze najednou. Motor se nepohne, ale ohmické ztráty na vinutí ho vyhřejou.
-
- Příspěvky: 2577
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...
Asi to tak nejak budou delat ale umi to i za toceni, protoze tim muzou i topit do kabiny, pokud neni venku dost teplo aby to cerpadlo sebralo ze vzduchu.Mex píše: ↑pon říj 14, 2024 7:45 pmTo asi není příliš náročné, řekl bych.glottis píše: ↑pon říj 14, 2024 7:08 pm umi nejak budit motor, aby se to netocilo ale pritom topilo. Asi tim vrklaj sem a tam nebo nevim ale umi to. Nejak tak i dokazou otestovat baterii a vybit ji pres to. Ale nikdy jsme to nezkoumal. Je to docela zajimavej zpusob, protoze pak muzou vyuzit to co uz tam je na termomanagment. Co jde vezmou z okolniho vzduchu a zbytek z tepla motoru.
Má 3f motor. Tak místo aby budili fáze postupně (a tím vytvořili rotační magnetické pole, které motor roztočí), tak budou budit sníženým proudem všechny 3 fáze najednou. Motor se nepohne, ale ohmické ztráty na vinutí ho vyhřejou.
-
- Příspěvky: 314
- Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
- Lokalita: Berounsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...
Jo to mě nenapadlo, pokud to motoru nedělá zle, menší proud je asi nasnadě. Otázkou je jaká je pak účinnost při ohřívání baterie. To je šílená masa materiálu.
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
-
- Příspěvky: 837
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...
Při otáčení to může fungovat stejně. Normálně střídají cívky, jako bez topení, takže se motor točí.
Když chtějí zatopit, tak k proudu do každé cívky přidají nějaký offset (ve vhodné polaritě, aby se vzájemně vyrušily).
Vinutí musí ten proud a následné oteplení zvládat. Za běžného chodu je oteplení motoru (a tedy jeho ztráty) také dáno především ohmickými ztrátami na vinutí.
-
- Příspěvky: 456
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...
O tom motore som to ešte nepočul. Viem, že Tesla má odporovú špirálu DC 350 - 400 V - priamo z veľkej batérie, výkon rôzny podľa typu auta cca 4 - 8 kW
a novšie modely majú tepelné čerpadlo. Je to celý vodný system, ktorý zohrieva, kúri a chladí - podľa potreby. Majú to veľmi dobre prepracované, hlavne po 2021 roku. :
a novšie modely majú tepelné čerpadlo. Je to celý vodný system, ktorý zohrieva, kúri a chladí - podľa potreby. Majú to veľmi dobre prepracované, hlavne po 2021 roku. :
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 2577
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...
jako vedel jsem ze tam je 8 cestny ventyl a ze sbiraj teplo ledaskde ... ale videt to v sechno je mazec.
Kdyz to srovnam s odporovym topenim v egolfu ...
Kdyz to srovnam s odporovym topenim v egolfu ...
-
- Příspěvky: 314
- Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
- Lokalita: Berounsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...
Jo to byla "starší" verze. Nějak mi o nejde přes jazyk. Starší je u mě třeba 30let staré autokuli píše: ↑úte říj 15, 2024 4:43 pm O tom motore som to ešte nepočul. Viem, že Tesla má odporovú špirálu DC 350 - 400 V - priamo z veľkej batérie, výkon rôzny podľa typu auta cca 4 - 8 kW
a novšie modely majú tepelné čerpadlo. Je to celý vodný system, ktorý zohrieva, kúri a chladí - podľa potreby. Majú to veľmi dobre prepracované, hlavne po 2021 roku. :
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
12V poloostrov 2x480W + 60A MPPT - jaka baterie?
od ManyP » » v Baterie, úložiště energie
12V poloostrov 2x480W + 60A MPPT - jaka baterie?
- 1 Odpovědi
- 675 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ManyP
-
-
-
Jaká je nejmenší funkční kapacita baterie u FVE?
od hanek1988 » » v Plánované elektrárny
Jaká je nejmenší funkční kapacita baterie u FVE?
- 26 Odpovědi
- 4305 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
-
-
možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku
od petr541 » » v Plánované elektrárny
možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku
- 44 Odpovědi
- 2529 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Adrianb
-
-
-
Dodělávka rekuperace - ANO/NE? jaká?
od 10055 » » v Boilery, ohřev TUV, vytápění, klimatizace
Dodělávka rekuperace - ANO/NE? jaká?
- 96 Odpovědi
- 9018 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
-
- 19 Odpovědi
- 1556 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Mogul