Žvanírna 2

Nezařaditelné
glottis
Příspěvky: 2577
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

Jo, taky jsme zatim schopny nacedit do aut co je potreba ale uz to neni tak bez starostne :)
Matess
Příspěvky: 1738
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Matess »

zmrdi jsou všude... mám podobné zprávy od známého co jezdil na garančky s dodávkou od Fordu. Zaúčtovali věcí a nedělali je...
Mex
Příspěvky: 837
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Mex »

eman píše: pát říj 18, 2024 12:10 pm Nechce se mi věřit, že by autorizák okrádal zrovna na výměně oleje. 5L špičkového oleje v maloobchodu stojí 1000Kč a filtr do 200Kč. V autorizáku ti prodají všechno za 5x tolik bez práce, takže i tak ztoho mají brutální vejvar.
Brutální vejvar má servis.
Vejvar z nevyměněného oleje má mechanik.
Franta2776
Příspěvky: 3184
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Mogul
Příspěvky: 231
Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
Lokalita: Litoměřice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11kWp
Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Mogul »

PetrDubi
Příspěvky: 1538
Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 10790
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od PetrDubi »

O tom Holandsku jsem už něco viděl dřív, ale tam měli problémy už před elektromobilitou a ti samé třeba na západě Německa. Vždycky je důvod stejný - zanedbaná údržba a rozvoj sítě, kdy zacal problém už před lety, když se začaly víc používat tepelná čerpadla nebo klimatizace a místo aby se do sítě investovalo a posilovala se, tak se jenom koukalo, jak se problém každý rok zhoršuje.
On tam totiž nebývá problém s nedostatkem zdrojů elektřiny, ale s poddimenzovanou rozvodnou sítí.
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68 a Victron 75/15 MPPT
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
gupa
Příspěvky: 2509
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od gupa »

PetrDubi píše: ned říj 20, 2024 10:38 am O tom Holandsku jsem už něco viděl dřív, ale tam měli problémy už před elektromobilitou a ti samé třeba na západě Německa. Vždycky je důvod stejný - zanedbaná údržba a rozvoj sítě, kdy zacal problém už před lety, když se začaly víc používat tepelná čerpadla nebo klimatizace a místo aby se do sítě investovalo a posilovala se, tak se jenom koukalo, jak se problém každý rok zhoršuje.
On tam totiž nebývá problém s nedostatkem zdrojů elektřiny, ale s poddimenzovanou rozvodnou sítí.
Což může být pro místní lokalitu výhodné a levné. Vše zanedbané neznamená, že to není záměrně zanedbané. V drsnějších podmínkách se žije jinak a přesto kvalitně. Mít hodně elektráren a slabou síť je ideální pro udržitelnost malých aktivit a globální investoři se většinou takovým záměrně udržovaným lokalitám většinou vyhýbají. Takže zhoršování situace může nést i stabilitu a udržitelnost. Zadlužovat se do nekonečna, mít pevné s atabilí infrastruktury, kvůli nějakému pěknému pohledu není dlouhodobé řešení následných problémů.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
ChlapeczDediny
Příspěvky: 269
Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
Lokalita: Juh BBSK
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3100
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od ChlapeczDediny »

Myslím si podobne, že nekvalitné cesty a "rozpadávajúce" sa mosty môžu byť zámerom, ako nebyť tranzitnou krajinou pre niektoré veľmi ťažké naklady. A vidina možných investícií "zrazu" spustila mnoho rekonštrukcií. Zrazu nebude problém voziť ťažké náklady stavebného materiálu a vybavenia želaným smerom ;)
Len to mnoho ľudí nevidí, žijú prvoplánovo a
doteraz si myslia, že štát stavia cesty preto aby sa Bežný Fero Užívateľ dostal z dedinky do práce a do nákupného centra...
3s2p Amerisolar 285 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
eman
Příspěvky: 1593
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Asi tam nemají takovou míru korupce, měli by se nad sebou zamyslet. :D My tu máme perfektní distribuci, protože ty náklady a dotace se rozpočítají mezi ty správné lidi. Nikdy nezapomenu, jak po mě Elektromontáže chtěli 60tis, za položení 5m kabelu a vyhrožovali mi, že když to nepřijmu, tak nedostanu přípojku.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
PetrDubi
Příspěvky: 1538
Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 10790
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od PetrDubi »

Tak možné je samozřejmě všechno, ale většinou to bývá tak, že buď se nedělá nic jiného než havarijní údržba (a tím je dočasně levnější provoz) nebo se peníze které mají jít na údržbu a rozvoj sítě se rozdělí na část, která je nutná na opravu havárií a částku, která se "odkloní" a nějakým způsobem se vyvede z firmy. No a když to dosáhne určitého bodu, tak nastane jedna ze dvou možností: buď ta síť kolabuje i se stávajícími uživateli a není možné připojit kohokoliv nového (což se děje ve zmiňovaných případech) nebo se skokově zvýší příspěvek uživatelů na provoz a začne se masivně inovovat, ale i tak to trvá léta, než se stav zlepší a částka na provoz vzroste užitelům během několika let klidně na dvojnásobek. A protože neustále pracuje inflace, tak samozřejmě posílit nějakou trasu dnes stojí o dost víc peněz, než třeba před 10 lety. V některých městech už to došlo tak daleko, že tam nepovolí ani žádnou novou provozovnu ve stávející zástavbě ani žádnou výstavbu nového bydlení nebo třeba infrastruktury.

Ale netýká se to jenom elektřiny, takhle to je i u jiných služeb. Například nedaleké městečko Duchcov, které má cca. 8600 obyvatel. Dlouhé roky se mluvilo o tom, že by bylo potřeba modernizovat a zvýčit kapacitu městké ČOV. Jenomže by to samozřejmě stálo dost peněz a byly by s tím starosti, takže se raději nedělalo nic. A po x letech to došlo do stavu, že stávající ČOV je na hranici svých možností a stavební úřad vydal uzávěru na připojování nových uživatelů. Tenhle stav trvá už roky a minimálně další roky bude trvat. Úprava stávající ČOV totiž není vyřešená ani projekčně, protože teď už by to stálo minimálně 2x tolik, co před 10 lety. Město má v územním plánu plno oblastí pro rezidenční bydlení a plno zasíťovaných stavebních pozemků do kterých vrazilo peníze, ale nikdo je nechce, protože stavební úřad mu tam nepovolí nic postavit. Takže město stagnuje, nestěhují se do něj nový obyvatelé, ale naopak se ti bohatší obyvatelé stěhují pryč a pokud stoupá počet obyvatel, tak je to pouze v sociálně vyloučených oblastech a tím celé město pomalu upadá. Ono je to město už i rozdělené na část pro "normální" lidi a sociálně vyloučenou lokalitu, která už postoupila k centru a končí kousek před náměstím. Vzhledem ke složení obyvatel a nemožnosti zajistit bydlení pro "normální" lidi jde celé město do pekel a nikdo rozumný se do něj už nestěhuje.
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68 a Victron 75/15 MPPT
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
jahodovák
Příspěvky: 2024
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od jahodovák »

A je to vše způsobeno nekompetentností lidí ve vedení města,ono už i dnes existuje řešení jak to řešit zcela jinak alternativně,to ale chce aby úředníci netrvali na jen jejich řešení a povolovali i alternativní řešení,jenže to by od nich vyžadovalo udělat i něco navíc a začít se o věc více zajímat,pravda on na to má i vliv zbytečná buzerace státu,který na vše chce stoh papírů a zbytečných věcí okolo.Ono by ale bylo také potřeba se zamyslet,zda to náhodou není záměr a co za tím vězí,ale to už záleží na nás,co si ještě necháme líbit...................
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
gupa
Příspěvky: 2509
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od gupa »

Dovozci aut asi musí mít žně!

https://www.rtve.es/noticias/20241031/i ... 0950.shtml

Ukrajinský autoserver upozorňuje na kontrolu před nákupem auta podle VIN spolu s povodňovým kalendářem.

https://auto.24tv.ua/vuzenki_vulytsi_va ... deo_n57962
Podle komunálních služeb bude muset pouze ve Valencii několik dní rozebrat vytvořené valy z aut a odvézt je z města na speciálně určená místa. Armáda přišla na pomoc pracovníkům veřejných služeb se svou speciální technikou - jeřáby, nakladače a nákladní auta.


Po převozu vozidel na zmíněná místa budou moci majitelé svá auta najít a rozhodnout o jejich dalším osudu. Téměř celý seznam vozidel evakuovaných z města zahrnuje pojistné případy.



Tato technika není vhodná pro další provoz. Ze zkušeností z nedávných povodní v Polsku a Německu je však možné, že podnikaví prodejci vykupují auta s doklady jako šrot, suší je, vyměňují rohože, provádějí další kosmetické práce a dávají výbavu do prodeje.



Brzy se takové zařízení může objevit na trhu Ukrajiny. Jedním z tipů je sledovat produkt podle VIN čísel a dalších dokladů historie vozů, místa jejich registrace a porovnávat data jejich uvedení v prodeji s povodňovým kalendářem ve Španělsku.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Valdano
Příspěvky: 470
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Valdano »

Žně budou mít taky autovrakoviště při prodeji různých náhradních dílů co z těch aut demontují a následně rozprodají. ;)
skybor
Příspěvky: 992
Registrován: pon dub 24, 2023 8:47 am
Lokalita: Lašská brána Beskyd
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 6kWp
Kapacita baterie [kWh]: 20kWh

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od skybor »

EV s dojezdem 1300km

Tak tomuhle říkám nápad hodný Nobelovy ceny - "prodlužovač dojezdu EV"

https://www.garaz.cz/clanek/novinky-ze- ... m-21013573
SkyFVE 6 kWp (ve výstavbě) na výzkumné "chytré" chatě. 1x MPPT EASun 8048 80A, 2x MPPT EASun 6048 60A, Li-Ion 3x 12s 156Ah (20,6 kWh/44V), Victron Atlas 48/1600, SkyPowerBox LF 4810 1kVA, APC SmartUPS 5kVA + Siemens Logo! + Dell Optiplex 3040 Micro (Proxmox: HA, Node-RED, InfluxDB, Grafana, MQTT)
Miyuki
Příspěvky: 201
Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7640
Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Miyuki »

Kdyby byla tady ta cena taková, tak je to luxusní auto.
Slušně vypadající sedan co pokryje i tu občasnou dalekou cestu a na kratší cesty, je ten akumulátor na tak akorát. 100km je slušnej kompromis.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
Valdano
Příspěvky: 470
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Valdano »

Nic nového Opel Ampera tento typ pohonu označovaný jako sériový hybrid obsahoval už v roce 2011 akorát tehdy to bylo s menším dojezdem, protože to mělo menší palivovou nádrž. Mazda do EZ-6 dala výkonnější motorizaci a větší palivovou nádrž pro spalovák, proto ten větší dojezd, ale jinak to není nic nového. Nejedná se tedy o EV, ale o EREV (Extended Range Electric Vehicle) neboli „elektromobil s rozšířeným dojezdem“. Používat zde slovo elektromobil je však značně nevhodné. Princip automobilu EREV spočívá v tom, že obsahuje spalovací motor i elektromotor, podobně jako jiná hybridní auta. Rozdíl je v tom, že benzinový agregát se využívá pouze jako elektrický generátor, který může dobíjet baterie a přímo dodávat energii elektrickému pohonnému systému. Benzinový motor však v tomto případě nemůže přímo pohánět kola automobilu. Není to tedy EV, ale EREV aneb tzv. sériový hybrid.
Valdano
Příspěvky: 470
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Valdano »

Miyuki píše: sob lis 02, 2024 12:59 pm Kdyby byla tady ta cena taková, tak je to luxusní auto.
S čínskými cenami aut na EU trhu rozhodně nepočítejte. Ceny za které se prodávají auta v Číně, a to nejen ta čínská, jsou zhruba 2 až 3 nižší než ceny, za které se stejná auta prodávají v EU. Cena Mazdy EZ-6 2024 pro EU je 48 950 EUR tj. cca 1 240 000 Kč. Oproti ceně v Číně v přepočtu cca 526 000 Kč je to 2,36 krát více což odpovídá tomu poměru v rozmezí 2 až 3 krát vyšších cen v EU.
skybor
Příspěvky: 992
Registrován: pon dub 24, 2023 8:47 am
Lokalita: Lašská brána Beskyd
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 6kWp
Kapacita baterie [kWh]: 20kWh

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od skybor »

Valdano píše: sob lis 02, 2024 6:10 pm Nic nového Opel Ampera tento typ pohonu označovaný jako sériový hybrid obsahoval už v roce 2011 akorát tehdy to bylo s menším dojezdem, protože to mělo menší palivovou nádrž. [/url]
Samozřejmě jsem to myslel jako paradox. Vylepšit EV tím, že tam strčím klasický spalovací motor na dobíjení baterie mi úplně nepřipadá jako tá správna cesta ... Ale možná, že EK buce mít splněný úkol a můžeme jet dál v záchraně planety ...
SkyFVE 6 kWp (ve výstavbě) na výzkumné "chytré" chatě. 1x MPPT EASun 8048 80A, 2x MPPT EASun 6048 60A, Li-Ion 3x 12s 156Ah (20,6 kWh/44V), Victron Atlas 48/1600, SkyPowerBox LF 4810 1kVA, APC SmartUPS 5kVA + Siemens Logo! + Dell Optiplex 3040 Micro (Proxmox: HA, Node-RED, InfluxDB, Grafana, MQTT)
cipis
Příspěvky: 5187
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od cipis »

Diesloelektricke lokomotivy takto funguji desitky let.
Ve finale je to rozumne reseni, spalovaci motor jako generator ma mnohem lepsi podminky pro provoz, lepsi emise atd., s tim, ze zustava dynamicnost elektrickeho pohonu, tim jak jsou elektromotory v podvozcich.
Akorat nacpat to do velikosti klasickeho auta ...
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Matess
Příspěvky: 1738
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Matess »

nakonec zjistite ze to neni uplne idealni, protoze v momente kdy jedete rychlosti kde uz ten agregat musi bezet stale, tak najednou vyroba elektriny a z elektriny pohyb je vlastne zbytecna ztrata.

Nicmene to o cem tady asi vicemene presne mluvite jsou hybridy toyota. Ty umi fungovat jak ciste na elektrinu jet, tak umi pouzit motor jen jako generator a navic jeste tam ma pevny prevod mezi motorem a kolama a zmenou otacek 2 elektromotru jsou schopni simulovat prevodovku. Tyhle motory potom chodi v atkinsonove cyklu a jsou velice ucinne... spotreba pod 4l na sto neni neobvykla. Problem je ze ta auta jsou takova nudna a nezabavna z druhe ruky (auris / prius /corolla 1.8l hybrid), zabavny byl az 2.0l hybrid, ale zase ma vyssi spotrebu. Nicmene nove toyoty (auris uz neni) corolla uz maji vylepseny (vetsi) elektromotor a najednou zacala byt velice zajimava uz ta 1.8l varianta... protoze to konecne jede a soucasne moc nezere.

Podle me toyota ukazuje ze takto ma vypada spalovaci auto... hybridni ustroji neni extremni hmotnost navic a muzeme mit auta co jsou velice spolehliva a jezdi za par.

v rav4 se to dela i s vetsi baterkou a moznosti dobijeni ze site...

no a potom zjistite ze vsechno je to vlastne zbytecny, protoze v momente kdy muzete mit elektromobil co ujede na jeden zatah 300km+ a je schopen nabijet se rychlosti 600km za hodinu a vice, tak vlastne ten spalovak v tom aute nepoterbujete a je to mrtva vaha navic.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek