Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 470
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Pokud EK nezruší nebo alespoň výrazně časově neodloží ten plánovaný zákaz prodeje nových osobních spalováků od roku 2035 tak v EU zřejmě skončí i prodej nových hybridů, protože ani ty z toho zákazu vyňaty nejsou. Provoz na syntetická paliva, o kterých se uvažuje je spíš iluze. Předpoklady o tom, že cena litru syntetického paliva klesne do roku 2035 někde okolo 30 Kč za litr jsou dle mého názoru jen "vlhké sny", které se nesplní a ceny budou spíš někde mezi 100 až 200 Kč za litr. Pak půjdou s časovým odstupem postupně do háje i spalovací náklaďáky a lokomotivy taky. Hovoří se i o letecké dopravě na baterky. Třeba společnost EasyJet plánuje nasadit menší elektrické letouny na pětisetkilometrové linky do roku 2027. Nicméně platí, že větší letouny jako Boeing 737 nebo Airbus A320 si na svého skutečného elektrického nástupce ještě počkají. Vývoj motorů pro velkokapacitní elektrická letadla byl zahájen již v roce 2020. Společnost Wright Electric plánuje uvést do provozu do roku 2027 plně elektrickou variantu 100-místného letounu BAe 146 na krátké cca hodinové lety. Letecké elektromotory s výkonem 2,5MW při 1200V DC. Wright Electric pracuje i na vývoji nových baterií pro elektrické kontejnerové lodě a trajekty a také pro elektrická letadla. Tom Cruis se ale budoucí verze Top Gunu na čistě elektrických stíhačkách určitě nedožije.
-
- Příspěvky: 1594
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Nejsme schopný vyrobit ekvivaletní náhradu spalovacího auta a chceme stavět letadla a lodě. V EK si nějaký blbec přečetl Sci-Fi román a rozhodl se, že ho mocensky uvede do praxe.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2578
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Žvanírna 2
V te mazde pisou ze je 70kw motor. Kolik by to auto melo jet abys spotreboval 70kw? To nedas ani kdyz potahnes karavan. To byva u EV do 35kwh/100km. Spis min kdyz to nezenes.Matess píše: ↑ned lis 03, 2024 1:52 am nakonec zjistite ze to neni uplne idealni, protoze v momente kdy jedete rychlosti kde uz ten agregat musi bezet stale, tak najednou vyroba elektriny a z elektriny pohyb je vlastne zbytecna ztrata.
Nicmene to o cem tady asi vicemene presne mluvite jsou hybridy toyota. Ty umi fungovat jak ciste na elektrinu jet, tak umi pouzit motor jen jako generator a navic jeste tam ma pevny prevod mezi motorem a kolama a zmenou otacek 2 elektromotru jsou schopni simulovat prevodovku. Tyhle motory potom chodi v atkinsonove cyklu a jsou velice ucinne... spotreba pod 4l na sto neni neobvykla. Problem je ze ta auta jsou takova nudna a nezabavna z druhe ruky (auris / prius /corolla 1.8l hybrid), zabavny byl az 2.0l hybrid, ale zase ma vyssi spotrebu. Nicmene nove toyoty (auris uz neni) corolla uz maji vylepseny (vetsi) elektromotor a najednou zacala byt velice zajimava uz ta 1.8l varianta... protoze to konecne jede a soucasne moc nezere.
Podle me toyota ukazuje ze takto ma vypada spalovaci auto... hybridni ustroji neni extremni hmotnost navic a muzeme mit auta co jsou velice spolehliva a jezdi za par.
v rav4 se to dela i s vetsi baterkou a moznosti dobijeni ze site...
no a potom zjistite ze vsechno je to vlastne zbytecny, protoze v momente kdy muzete mit elektromobil co ujede na jeden zatah 300km+ a je schopen nabijet se rychlosti 600km za hodinu a vice, tak vlastne ten spalovak v tom aute nepoterbujete a je to mrtva vaha navic.
Me teda naopak prijde, ze pokud do auta tahat spalovani cehokoliv tak at to jede v idealnich podminkach a tedy i ucinosti. Bez spousty omacky kolem. Bez turb, bez spojek, prevodovek, sloziteho rizeni a kdovi ceho. Staci se podivat na moderni motory, kde se i prepinaji typy cyklu.
Naopak kombinovat nahon kol s elektrikou a spalovakem mi prijde extra blbost, protoze tam pridej spousta problemu. Slozitost spalovaku se vsim vsudy, synchronizace s elektrikou, velke omezeni jak to v aute umistit. Treba uz i BMW i3 mela u zadni napravy misto na range extender. Ale nikdy to snad neuvedly do reality.
-
- Příspěvky: 1763
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Žvanírna 2
Myslíš spaľovací motor? Kolega ho v i3 má, taký 650 ccm motor...
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 10/2024 = 8.3 MWh AC
-
- Příspěvky: 2578
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Žvanírna 2
fakt? jsme cetll ze na to nedoslo ale tak asi jsme to spatne pochopil. Jaky to ma vykon a kolik mu to prida?
-
- Příspěvky: 1763
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Žvanírna 2
Je to čisto len na dobíjanie akumulátorov, neviem koľko to pridá. Neviem či ho už aj nepredal...
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 10/2024 = 8.3 MWh AC
-
- Příspěvky: 2578
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Žvanírna 2
tak jsem to zkusil dohledat Prekladat to nebudu
- 647 cc inline two-cylinder engine used in the BMW C650 GT maxi-scooter.
- 34 PS (25 kW) and 41 lb⋅ft; 5.6 kg⋅m (55 N⋅m) at 4,300 RPM, achieving compliance with Euro-6 emissions standards
Evropske verze meli 9 litrovou nadrz a pridalo to asi 120km.
- 647 cc inline two-cylinder engine used in the BMW C650 GT maxi-scooter.
- 34 PS (25 kW) and 41 lb⋅ft; 5.6 kg⋅m (55 N⋅m) at 4,300 RPM, achieving compliance with Euro-6 emissions standards
Evropske verze meli 9 litrovou nadrz a pridalo to asi 120km.
-
- Příspěvky: 1738
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Žvanírna 2
jj koukal jsem nedávno na rich rebuilds na youtube jak koupil i3 s rex na opačné straně států a potřeboval se s tím dostat domů... spotřeba kolem 8-9l na 100km... přídavná nádrž vepředu v kufru aby s tím vůbec někam dojel.
-
- Příspěvky: 1738
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Žvanírna 2
cože?
-
- Příspěvky: 1594
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Tože. Nebo tobě připadá, že současné EV s 8h na domácí nabíječce, polovičním dojezdem a ani ne poloviční životností "palivového systému" je ekvivalent ke spalováku? A zkoušel jsis to představit u letadla s jejich výkony a prakticky nepřetržitým provozem?
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Re: Žvanírna 2
Kedze toto vlakno uz je preznacene ako "Žvanírna", tak mi nedalo, aby som sa s vami nepodelit o obsah jedneho inzeratu na elektroveterana ...
-
- Příspěvky: 1763
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Žvanírna 2
To nemá 800V batériu, nebrať...
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 10/2024 = 8.3 MWh AC
-
- Příspěvky: 342
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Žvanírna 2
Tak už vím, že i němci mají "Období temna" akorát mají i hodně větrníků, takže tam mají asi i nezvyklý klid, prý „Dunkelflaute“...
Máme k tomu i pěkný článek: https://forbes.cz/ceny-elektriny-prudce ... .sznhp.box
Na všechno je jednoduché řešení: Mezi 01:00 až 05:00 prostě nabít baterky a celý den jedééém
Na scr jsou ceny na burze a scr z VRM, kde je vidět odběr jen v levných hodinách. To pak stojí 1kWh 4,75Kč + roundtrip konverze 15% =>5.60 Kč a to je stále méně než ještě v létě firmy nabízely za fixní dodávku v D45d
Máme k tomu i pěkný článek: https://forbes.cz/ceny-elektriny-prudce ... .sznhp.box
Na všechno je jednoduché řešení: Mezi 01:00 až 05:00 prostě nabít baterky a celý den jedééém
Na scr jsou ceny na burze a scr z VRM, kde je vidět odběr jen v levných hodinách. To pak stojí 1kWh 4,75Kč + roundtrip konverze 15% =>5.60 Kč a to je stále méně než ještě v létě firmy nabízely za fixní dodávku v D45d
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 359
- Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
Re: Žvanírna 2
Tyhle dny mám rád, včera večer jsem dodával do sítě za 20 Kč/kWh Naštěstí i svítilo. A když nesvítí, stačí za těch 5.60 Kč v noci dobít, večer to poslat do sítě. I tak se to vyplatí.Ronn píše: ↑čtv lis 07, 2024 9:32 pm Tak už vím, že i němci mají "Období temna" akorát mají i hodně větrníků, takže tam mají asi i nezvyklý klid, prý „Dunkelflaute“...
Máme k tomu i pěkný článek: https://forbes.cz/ceny-elektriny-prudce ... .sznhp.box
Na všechno je jednoduché řešení: Mezi 01:00 až 05:00 prostě nabít baterky a celý den jedééém
Na scr jsou ceny na burze a scr z VRM, kde je vidět odběr jen v levných hodinách.
zivot na spotu.png
To pak stojí 1kWh 4,75Kč + roundtrip konverze 15% =>5.60 Kč a to je stále méně než ještě v létě firmy nabízely za fixní dodávku v D45d
Jen by to chtělo ještě větší baterku.
-
- Příspěvky: 1594
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Já mám tedy ČEZ na dobu neurčitou D45d a nízký tarif je za 5,40Kč, tak mi nějak uniká, proč nabíjet baterky a nejet rovnou z DS.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3288
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
jojo ten spot je teď hukot. Už mi domů letí smlouva na spot.
Dynamic ESS vypadá u victronu použitelně. V nejlevnější hodině nabiju a pak vydrřím už 24h včetně topení...
Buď to bude dobrý nebo ne ale něco jsem už udělat musel. Eon prostě drží ceny na 3,9 silovku bez a za celej rok snad nic neshodil. A na jakejkoliv fix jim seru. Nevidím jedinej důvod proč.
vk1
něco podobnýho mám v plánu ale počítal jsem ceny sazby/distribuce ... i pokud by prošel cenový návrh který u d57d shodí distribuci na půlku tak mi to s DPH nákup a pak prodej nevychází. A nebo blbě počítám.
Mám v plánu přes sezonu akorát vylít baterku ve večerní a ranní špičce nějakých 20-30kwh ale jen to co nabiju ze soláru.
I podle nejhoršího scénáře by mě to mělo hodit dost na to abych se dostal na nulu celoročně se vším.
Dynamic ESS vypadá u victronu použitelně. V nejlevnější hodině nabiju a pak vydrřím už 24h včetně topení...
Buď to bude dobrý nebo ne ale něco jsem už udělat musel. Eon prostě drží ceny na 3,9 silovku bez a za celej rok snad nic neshodil. A na jakejkoliv fix jim seru. Nevidím jedinej důvod proč.
vk1
něco podobnýho mám v plánu ale počítal jsem ceny sazby/distribuce ... i pokud by prošel cenový návrh který u d57d shodí distribuci na půlku tak mi to s DPH nákup a pak prodej nevychází. A nebo blbě počítám.
Mám v plánu přes sezonu akorát vylít baterku ve večerní a ranní špičce nějakých 20-30kwh ale jen to co nabiju ze soláru.
I podle nejhoršího scénáře by mě to mělo hodit dost na to abych se dostal na nulu celoročně se vším.
-
- Příspěvky: 359
- Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
Re: Žvanírna 2
Protože jakmile v Německu zafouká, tak to nebude 5.60 Kč/kWh, ale 1 Kč/kWh. Ta aktuální cena v noci 5.60 je nejhorší cena v roce, která nastává jen při úplném bezvětří (a dalších komplikacích, například výpadek kabelu do Norska). Drtivou většinu dní je cena v noci mnohem níž.
-
- Příspěvky: 359
- Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
Re: Žvanírna 2
Jasně, nabít ze sítě, a pak to posílat zpátky do sítě, to cenově vychází jen málo často. Právě kvůli těm distribučním poplatkům při nabíjení.PavelR píše: ↑čtv lis 07, 2024 9:54 pm něco podobnýho mám v plánu ale počítal jsem ceny sazby/distribuce ... i pokud by prošel cenový návrh který u d57d shodí distribuci na půlku tak mi to s DPH nákup a pak prodej nevychází. A nebo blbě počítám.
Mám v plánu přes sezonu akorát vylít baterku ve večerní a ranní špičce nějakých 20-30kwh ale jen to co nabiju ze soláru.
I podle nejhoršího scénáře by mě to mělo hodit dost na to abych se dostal na nulu celoročně se vším.
Třeba tento týden to jde, dokonce hodně výhodně, ale je to spíše výjimka:
Nabil jsem za 110 EUR/MWh, s distribucí cca 5,10 Kč/kWh. Mínus účinnost střídače a baterek, jsme dejme tomu 6,30 Kč/kWh. Mínus amortizace baterek/střídače, takže celkově jsme na 7,50 Kč/kWh v nákladech. No a večer jsem to prodal za 20 Kč/kWh.
Nejvýhodnější je nabíjet ze slunce, a v ranní a hlavně večerní špičce to prodat. Kdo si umí sám poskládat velikou baterku za dobrý peníze, tak v tomhle má obrovskou výhodu.
Tahle situace na trhu bude trvat, dokud se nenainstaluje v Evropě dostatek baterií. Pak se ty večerní špičky sníží.
-
- Příspěvky: 3288
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
když pominu jistič a stálý platy který bych platil i za nulový odběr vlastně to je za členství v klubu DS
mám D02d a náklady na dopravu 1kwh ke mě jsou 3,53 s DPH. + silovka kterou budu mít ze spotu.
Při sazbě D57d kterou bych s TČ mohl mít mi doprava 1kwh podle návrhu cenového rozhodnutí vychází na 1,16 s DPH + silovka.
Když to spočtu celý i se stálými platy tak při jakékoliv ceně silovky mi parita vychází při odběru 1,6Mwh za rok.
Jenže toto je přesně číslo které s topením odeberu ze sítě za rok. Takže sazbou si nepomůžu. Zbývá už jedině ten spot a zkusit to podojit dodávkou z baterek ve špičkách.
mám D02d a náklady na dopravu 1kwh ke mě jsou 3,53 s DPH. + silovka kterou budu mít ze spotu.
Při sazbě D57d kterou bych s TČ mohl mít mi doprava 1kwh podle návrhu cenového rozhodnutí vychází na 1,16 s DPH + silovka.
Když to spočtu celý i se stálými platy tak při jakékoliv ceně silovky mi parita vychází při odběru 1,6Mwh za rok.
Jenže toto je přesně číslo které s topením odeberu ze sítě za rok. Takže sazbou si nepomůžu. Zbývá už jedině ten spot a zkusit to podojit dodávkou z baterek ve špičkách.
-
- Příspěvky: 3288
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
přesně toto je v plánu. Podle zevrubnýho propočtu bych mohl vyšpičkovat ročně nějaký 3-4Mwh a něco přes 10MWh prodat za jakoukoliv kladnou cenu což mě stačí.vk_1 píše: ↑čtv lis 07, 2024 10:18 pmJasně, nabít ze sítě, a pak to posílat zpátky do sítě, to cenově vychází jen málo často. Právě kvůli těm distribučním poplatkům při nabíjení.PavelR píše: ↑čtv lis 07, 2024 9:54 pm něco podobnýho mám v plánu ale počítal jsem ceny sazby/distribuce ... i pokud by prošel cenový návrh který u d57d shodí distribuci na půlku tak mi to s DPH nákup a pak prodej nevychází. A nebo blbě počítám.
Mám v plánu přes sezonu akorát vylít baterku ve večerní a ranní špičce nějakých 20-30kwh ale jen to co nabiju ze soláru.
I podle nejhoršího scénáře by mě to mělo hodit dost na to abych se dostal na nulu celoročně se vším.
Třeba tento týden to jde, dokonce hodně výhodně, ale je to spíše výjimka:
Nabil jsem za 110 EUR/MWh, s distribucí cca 5,10 Kč/kWh. Mínus účinnost střídače a baterek, jsme dejme tomu 6,30 Kč/kWh. Mínus amortizace baterek/střídače, takže celkově jsme na 7,50 Kč/kWh v nákladech. No a večer jsem to prodal za 20 Kč/kWh.
Nejvýhodnější je nabíjet ze slunce, a v ranní a hlavně večerní špičce to prodat. Kdo si umí sám poskládat velikou baterku za dobrý peníze, tak v tomhle má obrovskou výhodu.
Tahle situace na trhu bude trvat, dokud se nenainstaluje v Evropě dostatek baterií. Pak se ty večerní špičky sníží.
A vůbec teď střídače přes den šlapou co to dá ale večer se flákají tak jen ať makají i večer