Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e

Diskuze na téma zařízení určených pro převod a stabilizaci napětí, zejména DC/AC měniče a DC/DC měniče, zkušenosti, teorie, praxe ...
Migel
Příspěvky: 1250
Registrován: ned zář 25, 2022 10:47 am
Lokalita: Pod Karpatmi

Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e

Nový příspěvek od Migel »

Tych videii je nespocetne mnozstvo, preto treba zacat s diagnostikou a nie rozoberanim nabijacky..
Pricina problemu moze byt kludne inde..

Gupa: tusim sa nudis😅😉
10 x Jasolar 380W 2s5p 3,8kWp JZ
1x Epever 8415 AN
2x MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania (rozširovania)
gupa
Příspěvky: 2724
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e

Nový příspěvek od gupa »

Migel, co když je to to blbé dotažení kontaktů olověné baterie nebo její náhlá smrt. Stačí voltmetr klíč a zjistit. Případně očistit a namazat vazelinou. O to jde ne?
To, že se nudím zato může krize o které nikdo nemluví. Produkt který mne dosud živil je za pakatel natolik, že jsem odmítl živit mou činnost z mých úspor a tak přemýšlím co dál. Plný internet je toho že se prodávají dílny, stroje, končí se s výrobou, protože vrchnost stále zdražuje a bere a nic pro budoucnost nedělá. A asi to bude mít lavinový efekt to neustálé zdražování. Známý mi sdělil že se jeho známý kvůli nějaké krizi i před týdnem odbafnul. Tak se bavím, což není naškodu že?
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Migel
Příspěvky: 1250
Registrován: ned zář 25, 2022 10:47 am
Lokalita: Pod Karpatmi

Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e

Nový příspěvek od Migel »

Mas pravdu!..praveze som to nemyslel v zlom!..
Len som chcel tiez "pavelkrcal" nasmerovat spravnym smerom...
10 x Jasolar 380W 2s5p 3,8kWp JZ
1x Epever 8415 AN
2x MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania (rozširovania)
gupa
Příspěvky: 2724
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e

Nový příspěvek od gupa »

Ten arab to ukazuje pěkně. Schopná čtečka závad a jít logicky. Ukazuje podpětí systému která je chybou pro několik dalších errorů. Takže stačí se jen podívat kde se bere podpětí. Naprosto příkladné použití čtečky závad. U elektroauta to je dobrá věc a moc to nestojí, tedy nejsou to tisíce eur a zvyšuje to soběstačnost a porozumění jak co funguje. V každé diskuzi okolo tohoto auta se o čtečce závad zmiňují, je to podmínkou k diskuzi jak a co dál na elektroautě zkontrolovat.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
pavelkrcal
Příspěvky: 37
Registrován: sob bře 05, 2016 1:49 pm

Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e

Nový příspěvek od pavelkrcal »

moc děkuji za videa, tomu poslednímu pánovi jsem moc nerozuměl :D překousané kabely od čidla na chlazení by to být neměly, 12V baterie byla nedávno měněná(kontakty v pořádku). Na úplnou banalitu bych to netipoval, protože se to stalo během nabíjení. Náhodou jsem u auta byl, stálo na nabíječce víc jak hodinu, dobil jsem přes 9kWh a z ničeho nic skočila na palubce skočila závada servis charging system. Myslel jsem že bude problém pouze na veřejném stojanu od ČEZ, ale ten nabíjení vůbec nepřerušil, jen přestaly naskakovat kWh, takže nějaká komunikace mezi autem a nabíječkou tam je, protože i při dalším pokusu o nabíjení stojan hlásil, že spojení s autem je OK. Na nějakém foru jsem našel takový abrakadabra pokus. Nechat vše odpojené víc jak 30h poté 10x "nastartovat" a tím se skutečně teprve vymažou všechny závady a auto je jak znovu zrozené. Potom zkusím připojit znovu k nabíječce. A ještě zkusím odpojit jakési čidlo vlhkosti, taky jsem našel, že může dělat neplechu. Zítra se vracím konečně domů, tak mohu znovu vizuálně projít palubní nabíječku, kterou jsem před odjezdem otevřel a třeba se pokusit o nějaké měření a poslat reálné fotky. Rozhodně udělám maximum, abych to vyřešil, protože auto jsme si oblíbil a dlouho jsem na něj šetřil :fuuu:
pavelkrcal
Příspěvky: 37
Registrován: sob bře 05, 2016 1:49 pm

Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e

Nový příspěvek od pavelkrcal »

Myslíš gupo, že se dá pořídit nějaká univerzální diagnostika za rozumné peníze? Mám ještě jedno auto a jezdím docela dálky a rád se spoléhám sám na sebe, takže už mě párkrát napadlo si něco koupit, jen nemám vůbec přehled, co by mi opravdu v dané chvíli dokázalo pomoct a co bude jen čínský krám za který vyhodím peníze
gupa
Příspěvky: 2724
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e

Nový příspěvek od gupa »

Zkusil bych se podívat lépe nato co má ten arab v ruce a šel podle toho. Protože hloubka diagnostiky je podle peněz a možnosti upgade, tz. vnitřní paměti atd.

Edit: produkt ukončen a jinak je i dost drahý. Jde většinou o nějaký tablet který má nějakou paměť a je odladěný pro nějakou dobu používání a má svou životnost v podpoře. U nás jsou na prodej na internetu k dohledání diagnostiky typu lepších diagnostik firmy a požadavek bych asi dal jim, tz. jaké auta roky typy rozhraní. Hloubka a možnosti mazání a ukládání jsou asi bych řekl nejdůležitější protože se může něco podělat a záloha je jistota před změnou.

Jinak třeba výměna žárovek u nových škodovek nejde bez diagnostiky, pokud se použije neoriginál žárovka. Dokonce i pojistky pro provozní spotřebu se vkládají jako elektronické nastavovací prvky do počítačů aut. Takže když odejde nějaké světlo a stím relé, je nutné vše vymazat aby to fungovalo. Odejde žárovka osětlení SPZ, nutná je diagnostika aby se znovu aktivovaly. Kdyžbych to neviděl na vlastní oči, tak bych nevěřil co je možný proto, aby se hůře a hůře vše opravovalo.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
gupa
Příspěvky: 2724
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e

Nový příspěvek od gupa »

pavelkrcal píše: sob led 11, 2025 8:06 pm
Rozhodně udělám maximum, abych to vyřešil, protože auto jsme si oblíbil a dlouho jsem na něj šetřil :fuuu:
Jak jsem psal, hodně dělají groundy u elektronických měničů. Tz. tranzistory mají u driverů ochranu před plovoucím pólem. Je jedno jestli to je měnič který živí baterii nebo se z toho cokoli elektronického na palubě napájí. Takže bych si vzal sadu klíčů a vše důležité co vypadá jako škatule a co nějak něco má být spojeno s kostrou bych zkusil přetáhnout, kontoxem prostříkl, atp. Samozřejmě zkotroloval i ten okus, jestli není auto doma za vratama, je velká pravděpodobnost ohřev a hnízdění savci a okus kabelů.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
pavelkrcal
Příspěvky: 37
Registrován: sob bře 05, 2016 1:49 pm

Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e

Nový příspěvek od pavelkrcal »

Kostry udělám, na pohled nevypadají moc zdravě. Nebylo moc času před odjezdem, ani jsem si neuvědomoval, jak je všechno se vším propojené, takže jsem proměřil jen kostru k palubní nabíječce a tak byla v pořádku. Auto je v garáži, ale nějaký Mickey Mouse tam bydlet může, ale říkám si, pokud by se do toho dalo nějaké zvířátko, tak by to spíš bylo jeden den vše v pořádku a druhý už ne. Mně se to stalo v průběhu nabíjení během dne na parkovišti u obchoďáku, takže když jsem vyloučil vadnou nabíječku, tak první co mě napadlo, že tam proběhlo nějaké přepětí a nebo to odpálilo nějakou pojistku, protože to drtí maximálním možným výkonem, který snese palubní nabíječka tedy 6,6kw což jsem využil po dost dlouhé době, jinak nabíjím doma *sun*
gupa
Příspěvky: 2724
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e

Nový příspěvek od gupa »

Myslel jsem že bude problém pouze na veřejném stojanu od ČEZ, ale ten nabíjení vůbec nepřerušil, jen přestaly naskakovat kWh, takže nějaká komunikace mezi autem a nabíječkou tam je, protože i při dalším pokusu o nabíjení stojan hlásil, že spojení s autem je OK. Na nějakém foru jsem našel takový abrakadabra pokus.<
Nabíječka AC v autě a DC stojan ČEZu jsou dvě lajny vedoucí k přepínacím přívodům až u baterie. DC stojanové nabíjení nejde do AC nabíječky auta. Zcela určitě ne. Nebo ten ČEZ stojan nabíjí AC proudem? Pokud by aj do AC nabíječky DC pouštěl, očemž pochybuji, tak ten usměrňovací most pod těmi čtyřmi šroubky by to nezvládl a půlka diod by odešla. Po proražení tohoto uměrňovače by dál nastaly u AC proudu (pokus o další náhradní nabíjení AC kabelem doma) u prvního zvyšujícího měniče DC měniče průrazy polovodiče. Ne nevěřím žeby fiat pustil do AC nabíječky co má auto u stojanu DC proud...
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
pavelkrcal
Příspěvky: 37
Registrován: sob bře 05, 2016 1:49 pm

Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e

Nový příspěvek od pavelkrcal »

Nabíjení u stojanu jakéhokoliv poskytovatele je "blbuvzdorné". Na DC nabíjení je jiný konektor, takže není možné to poplést. Takže do auta šlo určitě AC jak má, a proud se řídí pomocí komunikace mezi autem a stojanem. Jinak za tu dobu, co auto mám, tak jsem na tomto typu stojanu nabíjel mockrát. Možná to nenapíši úplně přesně, ale mělo by to fungovat tak, že u jedno fázového nabíjení stačí 5 drátů. 3 jsou PE, L, N a 2 na komunikaci. Po připojení auta to hlídá odpor mezi PP kontaktem a PE. To mám dle stojanu v pořádku. Potom to začne komunikovat přes ten druhý CP kontakt, kterým se dá řídit proud pomocí PWM signálu
Přílohy
images.png
images.png (15.93 KiB) Zobrazeno 31 x
1_OZX3bVvOQFhMQ74ZSuTmVQ.png
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 155
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm

Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e

Nový příspěvek od JozefSK »

pavelkrcal píše: sob led 11, 2025 8:06 pm
... 12V baterie byla nedávno měněná(kontakty v pořádku). ...
Z predchadzajuceho zamestnania mam skusenost, ze nemusi byt od veci sa pozriet a skontrolovat poslednu opravu. To, ze su "(kontakty v pořádku)" to si len myslis, alebo to mas preverene ? A tu 12V bateriu si si premeral ?

Inac vyberam si malicke el. auto ako druhe auto do rodiny na mikro jazdy po meste (aby som si nenicil dizlak) a podla toho co tu citam, tak Fiat 500 si skrtam z mojho maleho zoznamu ... :cry:

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek