EV nabíječka se vstupem 48-55V přímo z FVE baterie

AC i DC dobíječe baterií ze záložních zdrojů (například z elektrocentrály, z rozvodné sítě), návody, nápady, praktické zkušenosti
proasnet
Příspěvky: 397
Registrován: čtv kvě 27, 2021 12:06 pm
Reputace: 43
Lokalita: Rajecké Teplice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5000
Kapacita baterie [kWh]: 14,5

EV nabíječka se vstupem 48-55V přímo z FVE baterie

Nový příspěvek od proasnet »

Zdravím,
máte někdo přehled o nabíječkách na EV, ale ne se vstupem 230 a 400V AC, ale s DC vstupem na 48V systém?
Je to jen z úvahy, a vlastně či je to lepší takto kdo má FVE s 48V systémem, auto nabíjet přímo z DC zběrnice, anebo s konverzí přes měnič, kde jsou samozřejmě úbytky výkonu kvůli několika konverzím.
2x5kW paralel SML-5K jako ostrov se zálohou z DS, 5kWp, Lifepo4
Ronn
Příspěvky: 406
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Reputace: 59
Bydliště: Ondřejov

Re: EV nabíječka se vstupem 48-55V přímo z FVE baterie

Nový příspěvek od Ronn »

A kde je ten benefit z tohoto řešení,pls..? Jestli někde lze něco ušetřit na ztrátách z konverze je nabíjení přímo DC 400V...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
kyocera
Příspěvky: 1326
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputace: 321

Re: EV nabíječka se vstupem 48-55V přímo z FVE baterie

Nový příspěvek od kyocera »

Přímé nabijení pomocí DC pro EV bez palubní nabiječky a přímé napojení měniče DC 400V /AC 230V sinus umožňovala v minulosti jen některým EV zásuvka Chademo.
Zasuvka Chademo se ale neujala a byla převálcovaná zásuvkou CCS.
Některé dnešní EV se už dnes chlubí funkcí VL2 To je přímo zásuvka 230V sinus v EV. Časem bude funkce VL2 standartem.
Otázka položená proasnet je špatně položená otázka , protože rozdíl v napětové hladině mezi DC 48V v domácí FV a aku HV v EV se vždy musí vyrovnávat
nějakým DC-DC konvertorem a ten má vždy nějaké ztráty.
Naposledy upravil(a) kyocera dne čtv led 23, 2025 11:21 am, celkem upraveno 1 x.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 2093
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 287
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: EV nabíječka se vstupem 48-55V přímo z FVE baterie

Nový příspěvek od TomHC »

Tu máš nejaké povinné čítanie o DC nabíjaní - https://openinverter.org/wiki/BMW_I3_Fa ... LIM_Module
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 01/2025 = 8.8 MWh AC
Ronn
Příspěvky: 406
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Reputace: 59
Bydliště: Ondřejov

Re: EV nabíječka se vstupem 48-55V přímo z FVE baterie

Nový příspěvek od Ronn »

Díky a ty znáš nějaký "regulátor" řiditelný: 1.42V for 0V HV, linear to 4.8V for 500V HV?? Protože to je to hlavní.... :)
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
luky
Příspěvky: 922
Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Reputace: 83

Re: EV nabíječka se vstupem 48-55V přímo z FVE baterie

Nový příspěvek od luky »

Kolik bys tak chtěl ušetřit?
48VDC > 400VDC proti 48VDC>230VAC>400VDC
Já tam vidím ušetření jediné konverze. My ročně projezdíme cca 3.5MWh, když budu optimista a dokázal bych ze solárů vyrobit 2MWh a účinnost měniče je 95%, tak se jedná o ušetření 100kWh ročně. To jsou nějaké stokoruny ročně, že?
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů