Kvalita olovenych autobaterii
Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
-
- Příspěvky: 3440
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 246
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Kvalita olovenych autobaterii
Tak mam zpet firemni auto ze znackoveho
servisu
. Je mozne aby u 2,5roku stareho auta odesla baterka?
v mrazech neotocila motorem? to auto ma 135000km jezdi denne baterka se tedy skoro porad dobiji doplna. Ja to nechapu a jsem z toho znechucen.
aji na tom aute se sype jedna vec za druhou .... nevite nekdo kam se v dnesni dobe podela kvalita a odolnost?



aji na tom aute se sype jedna vec za druhou .... nevite nekdo kam se v dnesni dobe podela kvalita a odolnost?
- mypower.cz
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
- Reputace: 521
Re: Kvalita olovenych autobaterii
kvalita a odolnost je neprimo umerna ziskuchtivosti a hamiznosti. Ohledne toho olova je otazka jak daleko se jezdilo, jestli to byly kratsi trasy v posledni dobe, tak se ta baterka nemusela stihnout dobit. Ja ted po posledni zkusenosti baterku vydelavam z auta a pokud nejedu, tak je pekne v teplicku v obyvaku.
-
- Příspěvky: 3440
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 246
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kvalita olovenych autobaterii
jezdilo se min 10-15km v kuse kazda pojizdka a nekolikrat tydne 50-100km v kuse proste furt neco (servis u zakazniku + cesty na firmu z brna do ova) takze si myslim ze dobry. v soukromym mam baterku rok vyroby 2004 je to teda 2,4 benzin ale i tak a v mrazech kvedla malo ale kvedla.mypower.cz píše:kvalita a odolnost je neprimo umerna ziskuchtivosti a hamiznosti. Ohledne toho olova je otazka jak daleko se jezdilo, jestli to byly kratsi trasy v posledni dobe, tak se ta baterka nemusela stihnout dobit. Ja ted po posledni zkusenosti baterku vydelavam z auta a pokud nejedu, tak je pekne v teplicku v obyvaku.
baterku vydelavat odmitam to jsem delal naposled u120tky kdyz nebylo na jinou a pak sem sehnal jednu z kamionu a bylo

jo pozor na naftu. nafta z omv me zamrzla (ze se nestydi za ty ceny) od ted se pokazdy du dopredu zeptat do kolika stupnu maji naftu.
-
- Příspěvky: 3440
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 246
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kvalita olovenych autobaterii
nemam rad naftaky jedine benzin + lpg




- vata
- Příspěvky: 1403
- Registrován: pon zář 12, 2011 11:32 am
- Reputace: 93
Re: Kvalita olovenych autobaterii
Jojo, taky se mi podařilo zresetovat auto, když při pokusu nastartovat šla baterka totálně do kolen a budíky jdou od nuly
5 let staré autíčko, 100000. Možná to je ta příležitost, jak zužitkovat tu jednu slabší baterii z FVE. Jsem kdesi vyčetla, že nabíjet zmrzlý vybitý aku je jeho smrt. Tzn. spoustu mrtvého olova v ČR...

Inteligentní ostrov - www.vati.cz
-
- Příspěvky: 3440
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 246
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kvalita olovenych autobaterii
to sice smrt je ale kdyz mi klekla baterka ja proste potrebovsal nutne jet tak 68ah dostala skoro 100a leceni po dobu asi 3 minut a jak najednou startovalavata píše:Jojo, taky se mi podařilo zresetovat auto, když při pokusu nastartovat šla baterka totálně do kolen a budíky jdou od nuly5 let staré autíčko, 100000. Možná to je ta příležitost, jak zužitkovat tu jednu slabší baterii z FVE. Jsem kdesi vyčetla, že nabíjet zmrzlý vybitý aku je jeho smrt. Tzn. spoustu mrtvého olova v ČR...

-
- Příspěvky: 365
- Registrován: stř zář 07, 2011 10:09 pm
- Reputace: 11
Re: Kvalita olovenych autobaterii
Tiež sa oplatí hľadať servis, kde môžeš byť pri aute, alebo ho aspon vidieť! Ono je dosť možné, že namiesto oleja ti nejaký chytrák vymenil batérku
. Potom mal na bokovku aj olej aj zánovnú batériu
.


-
- Příspěvky: 3440
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 246
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kvalita olovenych autobaterii
bylo to firemni auto nemel sem ani cas tam travit celej den. baterka spatna byla ale spis me sklamalo ze tak brzo ... origos baterka ....bert píše:Tiež sa oplatí hľadať servis, kde môžeš byť pri aute, alebo ho aspon vidieť! Ono je dosť možné, že namiesto oleja ti nejaký chytrák vymenil batérku. Potom mal na bokovku aj olej aj zánovnú batériu
.
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: stř zář 07, 2011 10:09 pm
- Reputace: 11
Re: Kvalita olovenych autobaterii
Origo z mojho skoro 8 ročného forda beží na otcovom traktore. Ja som po inštalácii Webasta(nezávislého kúrenia) radšej kúpil väčšiu kapacitu, aby to teplé auto aj naštartovalo.
-
- Příspěvky: 3440
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 246
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kvalita olovenych autobaterii
toto je taky ford ... tranzit ... baterka 80ah ...skoda ji
- dedo
- Příspěvky: 234
- Registrován: čtv zář 22, 2011 10:33 pm
- Reputace: 10
- Bydliště: SK
Re: Kvalita olovenych autobaterii
Vyskúšali sme: po prvom (neúspešnom) pokuse o štart pauza, bliknúť diaľkovými svetlami - mal by sa zohriať elektrolyt - a až potom ďaší pokus o štart. Mne to zafungovalo 

-
- Příspěvky: 3440
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 246
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kvalita olovenych autobaterii
tak toto zni zajimave az budu v takove situaci urcite zkusim
- tomas
- Příspěvky: 2579
- Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
- Reputace: 242
- Bydliště: Třinec
Re: Kvalita olovenych autobaterii
Máme v práci také ford tranzit. A raději třikrát za sebou nažhavím a potom většinou v pohodě nastartuji než blikat světly. Naopak mne tak to automatické rozsvěcování světel při otočení klíčku dost vytáčí a raději zapnu obrysové, aby se nerozsvítili potkávací. Mohli tam dát rozsvěcení světel až po nastartování a ne při startování.
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
-
- Příspěvky: 1033
- Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
- Reputace: 67
- Bydliště: 345m n.m. v Chřibech
Re: Kvalita olovenych autobaterii
Kvalita baterek je různá, jako u všeho- Kolegovi ve Fóbyji odešla baterka po třech letech. Jezdil denně 15km tam, 15km zpět. Ono také záleží na tom, jak se které auto k baterce chová. Zmiňovaná fabie třeba už při otevření dveří zapíná palivové čerpadlo, aby bylo natlakováno. Nejohleduplnější jsou k baterce stará auta. Tam vypneš klíček a baterka má havaj, nic z ní neteče. Na vlastní oči jsem viděl u kamaráda, jak po zimě přišel do garáže, auto tam stálo od podzimu tak, jak přijelo a po 5 (pěti!!!) měsících suverénně natočil.
S těmi cestami v těchto mrazech je to na kočku. Baterka je sice vesměs u motoru, ale pochybuju, že se při -15 nějak extra zahřeje. A do olova při teplotě pod nulou sice proud teče, ale nedobíjí. Proud musí tu baterku prve rozmrazit nad nulu, pak teprve dojde na dobíjení. Mám vypozorováno při dlouhodobých mrazech-baterka nová,dobíjení OK, kapacita o 80% vyšší, než origo baterka. Po týdnu ježdění mi to sotva točilo. Proč? Baterka je v kufru, kde vzhledem k teplotám nemá šanci rozmrznout. A dobíjecí soustava onoho stroje není tak obrovsky předimenzovaná, jako u současných aut, takže proud tu baterku neměl šanci rozmrazit. Jinak baterka mi vydržela osm let, ve služebním Sprinteru vydržela origoška 6 let, následující Banner 3,5 roku, současná Varta Silver je tam rok a po 14ti denním stání přes vánoce jsem stejně nenatočil...
S těmi cestami v těchto mrazech je to na kočku. Baterka je sice vesměs u motoru, ale pochybuju, že se při -15 nějak extra zahřeje. A do olova při teplotě pod nulou sice proud teče, ale nedobíjí. Proud musí tu baterku prve rozmrazit nad nulu, pak teprve dojde na dobíjení. Mám vypozorováno při dlouhodobých mrazech-baterka nová,dobíjení OK, kapacita o 80% vyšší, než origo baterka. Po týdnu ježdění mi to sotva točilo. Proč? Baterka je v kufru, kde vzhledem k teplotám nemá šanci rozmrznout. A dobíjecí soustava onoho stroje není tak obrovsky předimenzovaná, jako u současných aut, takže proud tu baterku neměl šanci rozmrazit. Jinak baterka mi vydržela osm let, ve služebním Sprinteru vydržela origoška 6 let, následující Banner 3,5 roku, současná Varta Silver je tam rok a po 14ti denním stání přes vánoce jsem stejně nenatočil...
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
-
- Příspěvky: 3440
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 246
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kvalita olovenych autobaterii
jj asi na tom neco bude halt to olovo je na prd. jen pro zajimavost u tranzita je baterka pod sedadlem ridice takze v kabine. a jeste k tomu ja mam skoro porad topeni naplno na nohy 

-
- Příspěvky: 485
- Registrován: ned kvě 08, 2011 10:16 am
- Reputace: 3
Re: Kvalita olovenych autobaterii
zmena teplot u baterii taky neni dobra audi baterie u motoru na prd furt se ohriva a zamrza bmw to ma vkufru baterie vydrzi klidne 10 let. Uplne nejdulezitejsi je dobijeni . Nesmite zapomenou ze to co spotrebujete pri startovani nedobijete za 15 km ani nahodou. Tim padem v -15 ted je uz skoro 14 dni minus nikoho nezajima ze ty baterky jsou dlouhodobe vybite..... nastane sulftace a je ponich... Spravne by se mela baterie plne dobít.
Je to jednoduche staci spocitat odber z baterie pri stani odber pri startovani starteru odber svetel a zarizeni v aute a pak odecist hodnotu od nabíjení. Dale snizeni kapacity co se tyce teploty a pak jejasne ze vám vyde ze tu baterku vubec nenabíjíte.... Tim padem odejde klidne za dva roky......
baterka ma bejt porad plne nabitá tak to proste u olova je
Je to jednoduche staci spocitat odber z baterie pri stani odber pri startovani starteru odber svetel a zarizeni v aute a pak odecist hodnotu od nabíjení. Dale snizeni kapacity co se tyce teploty a pak jejasne ze vám vyde ze tu baterku vubec nenabíjíte.... Tim padem odejde klidne za dva roky......
baterka ma bejt porad plne nabitá tak to proste u olova je
-
- Příspěvky: 826
- Registrován: čtv zář 01, 2011 6:30 pm
- Reputace: 45
Re: Kvalita olovenych autobaterii
Regulátor nabíjení v autě nabíjí v podstatě jenom ve "float" režimu, tj. 13,5 - 13,8 V. Ale na plné nabití floatem, vybitá baterka potřebuje cca 15-20 hodin. Pokud z ní při startu vememe např. 10% kapacity tak jsou to cca 2 hodiny. Takže tolik by měla trvat ranní jízda aby se baterka dobila.
Stejně velkým problémem dle mého názoru je, že v mrazech klesá účinnost olova vlivem teplotní závislosti napětí. Viz solární regulátory s teplotní kompenzací. Auta pokud vím tak tuto teplotní kompenzaci nemají. Pokud při 20° se má baterka nabíjet napětím 13,8V tak při -10°C to je 14,5V (13,8 V + 0,004 x 6 x 30°C). A to si myslím že se neděje.
No a v neposlední řadě, sulfatace. Viz článek na wiki. Stačí nechat jednu noc svítit parkovačky a určitá míra sulfatace se vytvoří a ježděním se jí člověk těžko zbaví. Zmenšenou kapacitu si pak všimne až v zimě, kdy baterka dostává nejvíce zabrat.
Stejně velkým problémem dle mého názoru je, že v mrazech klesá účinnost olova vlivem teplotní závislosti napětí. Viz solární regulátory s teplotní kompenzací. Auta pokud vím tak tuto teplotní kompenzaci nemají. Pokud při 20° se má baterka nabíjet napětím 13,8V tak při -10°C to je 14,5V (13,8 V + 0,004 x 6 x 30°C). A to si myslím že se neděje.
No a v neposlední řadě, sulfatace. Viz článek na wiki. Stačí nechat jednu noc svítit parkovačky a určitá míra sulfatace se vytvoří a ježděním se jí člověk těžko zbaví. Zmenšenou kapacitu si pak všimne až v zimě, kdy baterka dostává nejvíce zabrat.
Pravda a Láska zvítězí!.
-
- Příspěvky: 3440
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 246
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kvalita olovenych autobaterii
tak to je asi fakt ok ze umrela ale na firme se na me divali jako bych si ji vymenil za spatnou a dobrou vzal.
jeste ze jsem naraziil na toto forum a nesel do olova se solarem to bych asi za rok plakal

-
- Příspěvky: 1033
- Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
- Reputace: 67
- Bydliště: 345m n.m. v Chřibech
Re: Kvalita olovenych autobaterii
Dovolím si s matejem poněkud nesouhlasit. Poslední mě známý stroj s regulátorem na 13,8V je Favorit. Felda už jede na 14,4V, Fabie až 14,8V-proto u ní pořád hoří žárovky H7. MB Sprinter 14,00V za všech okolností, MB Atego 28,2V. Specialita u Tranzitů- umí si zvednout napětí až na 16V !!! Ale jak to potom ohlídá napětí na spotřebičích, to netuším. Ale stejně je to v zimě houby platné, zmrzlá baterka prostě nenabírá energii...
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
-
- Příspěvky: 826
- Registrován: čtv zář 01, 2011 6:30 pm
- Reputace: 45
Re: Kvalita olovenych autobaterii
Opravdu? No to je pro mne opravdu novinka .. tu Fabii zítra změřím.JiříK píše:Dovolím si s matejem poněkud nesouhlasit. Poslední mě známý stroj s regulátorem na 13,8V je Favorit. Felda už jede na 14,4V, Fabie až 14,8V-proto u ní pořád hoří žárovky H7. MB Sprinter 14,00V za všech okolností, MB Atego 28,2V. Specialita u Tranzitů- umí si zvednout napětí až na 16V !!! Ale jak to potom ohlídá napětí na spotřebičích, to netuším. Ale stejně je to v zimě houby platné, zmrzlá baterka prostě nenabírá energii...
Pravda a Láska zvítězí!.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 10 Odpovědi
- 1065 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od příštipkář
-
- 66 Odpovědi
- 4039 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rva
-
- 4 Odpovědi
- 1072 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rasto1
-
- 0 Odpovědi
- 160 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Soban
-
- 5 Odpovědi
- 1402 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Diablo1st
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů