ebicykel - 26 V LiFe

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

ebicykel - 26 V LiFe

Příspěvek od rottenkiwi »

Pojde mi tento motor na 8 x 3.2 V LiFe ?
Treba k tomu ešte komplet nové ráfiky na 26" na cestný bicykel Merida ?
Aký dojazd možem očakávať / 30 km.h-1, rovina, bezvetrie /, ak celková hmotnosť s jazdcom bude cca. 120 kg ?
Články sú 108 až 112 Ah.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: ebicykel - 26 V LiFe

Příspěvek od LIX »

Musím povedať že velmi zlé riešenie. Typujem že máte tých 8 článkov a viac už nebolo...
Ovládacia jednotka v motore je des. Mám tiež magicpie, ale ovládaciu jednotku mám podla svojho gusta. Ak to chcete naozaj hnať takto do extrémov s 8 článkami tak by som odporúčal pohladať nejaký motor ktorý dá aspon 750W na 24V. 500 nesprevodovaných W sa mi zdá byť velmi málo na to aby som do toho vrážal 400€.
Mám 60V batériu 15Ah na 1Ah spravím 2-5km a celková váha môže byť približne 110kg..
Ďalšia vec, pri systémovom napätí 24V pôjdete velmi pomaly.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: ebicykel - 26 V LiFe

Příspěvek od rottenkiwi »

A kde kúpim za 400 € lepší motor, jednotku, batériu + bicykel na prestavbu + ráfiky ?
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
kyocera
Příspěvky: 1314
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: ebicykel - 26 V LiFe

Příspěvek od kyocera »

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Matess
Příspěvky: 1739
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: ebicykel - 26 V LiFe

Příspěvek od Matess »

24V je malo... lepsi vyssi napeti a mensi proud. Mam ten motor a ani na 36V to neni zadny trhac. Zajimave to zacina byt na 48V a vic.

Pokud ti nejde v prvni rade o vykon, ale o nizkou cenu, tak bych se nekoukal na jeden z nejsilnejsich motoru, ale na neco bezneho. Precejen je trosku overkill koupit skoro nejvykonejsi mozny motor a k tomu ho pouzit na nejnizsi mozne napeti.

Jestli chces neco levneho, tak mam motor s volnobezkou i ridici jednotkou s displayem k dispozici na 36V a nebudu za to chtit moc :) vlastne mam i nabijecku na 36V
vla
Příspěvky: 1201
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: ebicykel - 26 V LiFe

Příspěvek od vla »

Těžko kvalifikovaně poradit, tazatel vůbec nenapsal, k čemu to potřebuje. mě osobně by stačilo i povolených 250W čistě na pomoc, když už nemohu. Tak to bude počítám i pro většinu běžných cykloturistů. Pokud by chtěl jezdit v těžším terénu a ještě se v něm tzv. vyblbnout určitě by potřeboval silnější stroj. Takže bylo by dobré napsat k čemu bude bicykl používán. :)
Nemám rád tenhle stát.
kodl69
Příspěvky: 7645
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: ebicykel - 26 V LiFe

Příspěvek od kodl69 »

se 100Ah možná dojedeš až do německa, spíš na tom kole tak dlouho nevydržíš sedět...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: ebicykel - 26 V LiFe

Příspěvek od LIX »

Ovládaciu jednotku Vám kludne nájdem na aliexpress a bude vás stáť 3x menej ako všade naokolo. Mám ich vyskúšané, už som kúpil 3 kusy od tial. Báteriu budete mať obrovskú.. Skúste napísať na čo chcete používať bycykel, podla toho budeme môcť odvodiť výkon motora.
Motor sa oplatí kúpiť na e-pohon..
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: ebicykel - 26 V LiFe

Příspěvek od rottenkiwi »

Potrebujem ísť 30 km po rovine, okrem 1 km tažkého stúpania s prázdnym vozíkom
a potom naspať dole kopcom 1 km + 30 km po rovine, so 120 kg + 100 kg nákupu.
Keďže mám Meridu cesťák + 8 ks LiFe, tak som uvažoval, že dokúpim motor a mám to.

Ak by som mal kúpiť aj baterky + jednotka + nabíjačka + motor + ráfiky, tak to do toho
nejdem, lebo nemám na to peniaze.

Mám v nohách 220 000 km na sedadle bicykla, už som na sedenie zvyknutý. :)
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
kodl69
Příspěvky: 7645
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: ebicykel - 26 V LiFe

Příspěvek od kodl69 »

to chce brzdy i na vozík, máme tady jednoho, co na dvoukolák dal 200kg brambor a pak ho saniťáci tahali z lesa...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: ebicykel - 26 V LiFe

Příspěvek od rottenkiwi »

No ja som za bicyklom vozil 600 kg dreva a to každý rok, asi 15 r., či nebrzdená vlečka
a malotraktor + 1200 kg dreva dole svahom, kde sme sa v zime sánkovali. :) Sice to je ťažke,
ale da sa, človek vie ako a nedovoli sa tomu rozbehnuť, potom už len vyskočiť.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Matess
Příspěvky: 1739
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: ebicykel - 26 V LiFe

Příspěvek od Matess »

je to jeste komplikovanejsi nez se zda. Pokud potrebujete vozit tezke veci a vyjizdet kopce, tak to chce male kolo (maly obvod kola) a vysoke otacky. Ja jsem za timto ucelem postavil mame trikolku s 20" koly a jede to na 36V (aktualne olovo - je tam externi jednotka magic, takze 24-48V (60V peak)) a diky malemu kolu to vyjede skoro vsechno. Je to omezeno na 25km/h, ale vykon jsem nechal na 350W, protoze 250W bylo proste malo na vetsi hmotnost trikolky. Ma to ale ma lepsi schopnost vyjizdet kopce, nez moje kolo s 28" rafkem a 3x takovym vykonem.

Bohuzel moje mama ma uz spatne ruce a na trikolce uz nejezdi (je v duchodu), takze pokud by nejakemu nadsenci udelala radost, tak ji prodam i pod naklady. Je to ale fakt kvalitni prace - zelezna konstrukce, svarovane tigem, nosne trubky 3mm stena, praskova vypalovana barva. Chybi tomu blatniky vzadu a napinak retezu. Stala me v materialu 18000kc + 200 hodin prace. Baterky jsou uz ale na polovine kapacity - da to ted 50km bez slapnuti... kdyz to bylo nove dalo to pres 100km. Mozna by stacilo baterky pripojit k desulfatoru... Je tam 36V / 45Ah, predni LED svetlo, zadni svetlo odeslo, nabijecka 2A primo v kole. Kdyztak dodam foto - umi to i couvat :)

Pod 12000 bych ale sel velmi nerad... jezdim na tom obcas sam a bavi me to. Mozna bych tam do budoucna dal lifepo4 baterky na 48V a potom uz to bude asi opravdu nezastavitelne.


Co se tyka ostatnich komponent co mam doma navic...

motor 36V/250W s volnobezkou do predniho kola - 1400kc
motor 36V/250W s volnobezkou do zadniho kola vypleteny v 28" rafku remerx - 1900kc
ridici jednotka s displayem s nastavitelnou silou asistence, displayem, ukazatelem stavu baterie (ukazatel je mekky delany na olovo) 36W / 12A (provozovano s tim motorem), vcetne PAS modulu za 1000kc
nabijecka 5A na li-ion / li-pol 36V (koncove 42V) - je ji pouzival na lifepo4 36V, ktere ma koncove 43,2V - alespon jsem je nedrtil nadoraz - 600kc
kyocera
Příspěvky: 1314
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: ebicykel - 26 V LiFe

Příspěvek od kyocera »

Můžete se také podívat na ceny přímo u výrobce zde.

http://www.goldenmotor.com/
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Matess
Příspěvky: 1739
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: ebicykel - 26 V LiFe

Příspěvek od Matess »

a nezapomenout na clo

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek