Dobíjení autobaterie solárním panelem
Polykrystalické, monokrystalické, amorfní, nebo jejich kombinace? Zapojení panelů, provozní napětí a proud, montáž panelů, vliv počasí na panely (zima, kroupy, bouřka), jištění panelů před bouřkou, atd.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Dobíjení autobaterie solárním panelem
Hej Michal, ono jednoduché veci fungujú pri ideálnych podmienkach. A keby podmienky boli vždy
ideálne, tak všetci mám Pb + PWM + lacné panely a všetko bez nejakého monitoringu, však načo,
keď to všetko tak jednoducho funguje ?
A až keď si človek kúpi/spraví aspoň približný monitoring, +- 15 mV, +-0.25 A, +-5 Ah zrazu vidí,
že veci vobec nefungujú, ako píšu učené knihy z matematiky a fyziky.
ideálne, tak všetci mám Pb + PWM + lacné panely a všetko bez nejakého monitoringu, však načo,
keď to všetko tak jednoducho funguje ?
A až keď si človek kúpi/spraví aspoň približný monitoring, +- 15 mV, +-0.25 A, +-5 Ah zrazu vidí,
že veci vobec nefungujú, ako píšu učené knihy z matematiky a fyziky.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Dobíjení autobaterie solárním panelem
Len si prosim nevysvetlujte mobilikov prispevok tak, ze je jednoduche a spravne pripojit 250 Wp panel cez pwm regulator na 12 V bateriu. Mal by to byt zlocin proti ludskosti a kto sa ho dopusti, mal by pri baterke vypliet celu zahradu!
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 92
- Registrován: úte zář 13, 2011 3:18 pm
- Bydliště: Bratislava
Re: Dobíjení autobaterie solárním panelem
Pravda je ako vzdy niekde uprostred, nie je dobry ani druhy extrem grafomanskej onanovosti ja som bol napr. vyse roka v klude nevediac ze moje OPzS su uz davno po smrti Vsetko zavisi od toho co clovek od toho pozaduje a do akej miery si z toho robi konicka a kedy sa k tomu stavia cisto pragmaticky a monitoring robi len cisto z bezpecnostneho hladiska.rottenkiwi píše:A až keď si človek kúpi/spraví aspoň približný monitoring, +- 15 mV, +-0.25 A, +-5 Ah zrazu vidí,
že veci vobec nefungujú, ako píšu učené knihy z matematiky a fyziky.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Dobíjení autobaterie solárním panelem
Vy mi dáváte.Jdu pro hustoměr.Nikdy jsem to neměřil,tak jsem zvědav.Jestli jsou moje OpZs po smrti,tak mi to zkazí celé odpoledne.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Dobíjení autobaterie solárním panelem
Ano, mať blbých poddaných, blbých užívateľov Jabĺk, Androidu, Linuxu, Win, bateriek ...., je vždy pre niekoho
výhodné / cirkevná, sekulárna moc /, a keď sa nájde málo "vrtákov" "hnidopichov", že "ako to funguje",
tak sa ich rýchlo podarí umlčať, G. Bruno, inkvizícia, F. rev., Dalton, Lavoisier, gilotíny, čínsky vodca
+ predpoveď zatmenia Slnka = demonštrácia moci zničiť a ovládnuť Slnko na pár min, atď.
Ale keď prevažná vačšina spoločnosti má PhD z troch-štyroch odborov, tam už je horšie ovládať túto
masu vzdelaných, lebo oni vedia ako funguje vesmír, baterka, mozog, artificial inteligence ....
A ďalší level society je, že nerobím pre seba, rodinu, peniaze, soc. status, bla-bla, ale robím pre ostatných.
Ale to by som už chcel naozaj veĺa, čo ?
Veď celé vlákno je o tom, že za 160 r. fungovania Pb bateriek, ich nevieme správne používať.
výhodné / cirkevná, sekulárna moc /, a keď sa nájde málo "vrtákov" "hnidopichov", že "ako to funguje",
tak sa ich rýchlo podarí umlčať, G. Bruno, inkvizícia, F. rev., Dalton, Lavoisier, gilotíny, čínsky vodca
+ predpoveď zatmenia Slnka = demonštrácia moci zničiť a ovládnuť Slnko na pár min, atď.
Ale keď prevažná vačšina spoločnosti má PhD z troch-štyroch odborov, tam už je horšie ovládať túto
masu vzdelaných, lebo oni vedia ako funguje vesmír, baterka, mozog, artificial inteligence ....
A ďalší level society je, že nerobím pre seba, rodinu, peniaze, soc. status, bla-bla, ale robím pre ostatných.
Ale to by som už chcel naozaj veĺa, čo ?
Veď celé vlákno je o tom, že za 160 r. fungovania Pb bateriek, ich nevieme správne používať.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Dobíjení autobaterie solárním panelem
Mají 1,31.Snad je používám správně.Jaká hodnota hustoty nabitých akumulátorů je alarmující?Snad to není OT.Myslím že to sem ve vztahu k budoucí údržbě tazatelky a uživatelky snad patří
Děkuji.
Děkuji.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Dobíjení autobaterie solárním panelem
Čoho 1,31 ? Pri akej teplote el., akým presným hustomerom merané ? Bol elektrolyt pred meraním
prevarený v celej baterke, či baterka 5 dní stála na floate a hore má iný ako dole ?
Chceli by sme všetky články a vytipovať si dva najhoršie a tie raz za čas premerať.
Aké sú napatia jednotlivých článkov ? Majú rozdiely napatí dU abs. hodnotu vačšiu ako 0,39 V / 12 V?
Alebo presnejšie 0,04 V na článok ? / 40 mV /.
prevarený v celej baterke, či baterka 5 dní stála na floate a hore má iný ako dole ?
Chceli by sme všetky články a vytipovať si dva najhoršie a tie raz za čas premerať.
Aké sú napatia jednotlivých článkov ? Majú rozdiely napatí dU abs. hodnotu vačšiu ako 0,39 V / 12 V?
Alebo presnejšie 0,04 V na článok ? / 40 mV /.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Dobíjení autobaterie solárním panelem
Všechny články jsou převařené.Měřeno zapůjčeným profesionálním hustoměrem.Svůj nemám.Články mají všechny 2,1V plus/mínus 0,01V.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 211
- Registrován: pon led 09, 2012 7:24 pm
Re: Dobíjení autobaterie solárním panelem
Ale vždyť i takový výrobce jako Victron říká, že do malého systému může být vhodné PWM:vlkazajac píše:Len si prosim nevysvetlujte mobilikov prispevok tak, ze je jednoduche a spravne pripojit 250 Wp panel cez pwm regulator na 12 V bateriu. Mal by to byt zlocin proti ludskosti a kto sa ho dopusti, mal by pri baterke vypliet celu zahradu!
https://www.victronenergy.com/blog/2014 ... m-or-mppt/
-
- Příspěvky: 1201
- Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
- Lokalita: Praha 6
- Bydliště: Praha 6
Re: Dobíjení autobaterie solárním panelem
Vlkzajac: Ano je třeba číst zadání i odpovědi. Paní má baterku, zařízení provozuje občas a za rok ji asi 3x nabíjela. Proto jsem doporučil zjistit denní spotřebu a z toho vyvodit, jestli řešení nemůže být malá a lehká přenosná, či na chatě dobíjená baterka. Dále paní uvádí, že nemá žádné zkušenosti s oblastí elektro, takže pro pezizku: asi se nedá čekat, že si paní bude stavět aku z článků, ty balancovat atd. Neboli je třeba jednoduché zařízení, které nebude náročné na provoz a údržbu, to je právě 12V baterie. Jediná moje spekulace byla, že důvodem je těžká baterie. Rovněž nemá smysl zde řešit jestli hustotu elytu měřit nahoře či dole a po jakém pracovním stavu. Je potřeba poradit jednoduché a levné zařízení, které se do uvažované ceny vejde. Pokud tedy takto, tak zjistit skutečnou denní spotřebu, bez toho se nedá stanovit nic ( ta lednička skutečně může být problém) a podle této spotřeby doplnit velikost panelu a k tomu levný regulátor a destilku na dolévání. Jediná údržba by pak byla kontrolovat a dolévat destilku. Ovšem a to také neznáme, pokud bude baterka v interiéru toto řešení problematické.
Nemám rád tenhle stát.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Dobíjení autobaterie solárním panelem
Tak si tu pekne vypíšme ponúkané riešenia:
1.) LIX: 80 až 100 W / 18 V panel, PWM ( aké ) s čidlom teploty, bez ? A ? možnosť nastaviť IUoU
parametre, napr. I pre bulk, U pre Uo, U pre float, abs. v hodinách je fixná či variabilná ?
2.) vlkazajac: 200 - 250 W 60 čl., zvislo na JV, J, JZ, regl. Victron 75/15 MPPT,
otázka: má externé čidlo teploty, má pinové/jumperové nastavenie LVD, LVR, má nastavenie
IUoU napatí a časov aj bez externého kábla a PC resp. externého displeja ?
3.) petrs: 100 W - nepostačí, netieniť panely, dobre vetrať baterky, regl. 20 - 30 A, aký ?
vodiče s nízkymi stratami ? aké straty ? 0.5,1 resp. 2 % ?
4.) mobilik: 250 W panel, napatie ? 20 A regl. PWM z bazosa, voltmeter a naučiť p./slečnu merať, čo ? U, I ?
5.) jirík: regulátor 30 A PWM z hadexu, má parametre v bode 1. ? panel ? aký ?
6.) vla: radšej lahšiu baterku - napr. LiFE ako nosiť Pb, k tomu pípatko na LVD a doma vhodná nabíjačka
Takže máme 6 parciálnych riešení, ale p./s. Zuzka stále vláči Pb o ktorom ani nevie, v akom je stave.
Bolo by vhodné ku každému riešeniu napísať +- a koľko dané riešenie stojí.
Stále nemáme vyjadrenie, aké spotrebiče s akým príkonom a akú dobu budu používané.
Nemáme informácie, či panely budú tienené nejakú dobu, či tam chodia dlhoprstí,
či bude ten panel/y aj chladené vetrom resp. bude zozadu uzavretý.
Nemáme informácie o možnosti umietnenia baterky a možnosti vetrať, ani o predpokladanej
teplote baterky v závislosti od počasia a ročnej doby.
1.) LIX: 80 až 100 W / 18 V panel, PWM ( aké ) s čidlom teploty, bez ? A ? možnosť nastaviť IUoU
parametre, napr. I pre bulk, U pre Uo, U pre float, abs. v hodinách je fixná či variabilná ?
2.) vlkazajac: 200 - 250 W 60 čl., zvislo na JV, J, JZ, regl. Victron 75/15 MPPT,
otázka: má externé čidlo teploty, má pinové/jumperové nastavenie LVD, LVR, má nastavenie
IUoU napatí a časov aj bez externého kábla a PC resp. externého displeja ?
3.) petrs: 100 W - nepostačí, netieniť panely, dobre vetrať baterky, regl. 20 - 30 A, aký ?
vodiče s nízkymi stratami ? aké straty ? 0.5,1 resp. 2 % ?
4.) mobilik: 250 W panel, napatie ? 20 A regl. PWM z bazosa, voltmeter a naučiť p./slečnu merať, čo ? U, I ?
5.) jirík: regulátor 30 A PWM z hadexu, má parametre v bode 1. ? panel ? aký ?
6.) vla: radšej lahšiu baterku - napr. LiFE ako nosiť Pb, k tomu pípatko na LVD a doma vhodná nabíjačka
Takže máme 6 parciálnych riešení, ale p./s. Zuzka stále vláči Pb o ktorom ani nevie, v akom je stave.
Bolo by vhodné ku každému riešeniu napísať +- a koľko dané riešenie stojí.
Stále nemáme vyjadrenie, aké spotrebiče s akým príkonom a akú dobu budu používané.
Nemáme informácie, či panely budú tienené nejakú dobu, či tam chodia dlhoprstí,
či bude ten panel/y aj chladené vetrom resp. bude zozadu uzavretý.
Nemáme informácie o možnosti umietnenia baterky a možnosti vetrať, ani o predpokladanej
teplote baterky v závislosti od počasia a ročnej doby.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Dobíjení autobaterie solárním panelem
Áno, ale v 12 V systéme 36 článkov + PWM. Ak použijete panel s 60 článkami + PWM, nedostanete z panela viac ako cca 8,5 A a prebytok napätia na vstupe regulátora je zbytočný, nevie ho využiť. Teda akoby 24 článkov vo veľkom paneli bolo úplne zbytočných.RRR píše:Ale vždyť i takový výrobce jako Victron říká, že do malého systému může být vhodné PWM:vlkazajac píše:Len si prosim nevysvetlujte mobilikov prispevok tak, ze je jednoduche a spravne pripojit 250 Wp panel cez pwm regulator na 12 V bateriu. Mal by to byt zlocin proti ludskosti a kto sa ho dopusti, mal by pri baterke vypliet celu zahradu!
https://www.victronenergy.com/blog/2014 ... m-or-mppt/
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Dobíjení autobaterie solárním panelem
Takže odpoveď za mňa:rottenkiwi píše:Tak si tu pekne vypíšme ponúkané riešenia:
2.) vlkazajac: 200 - 250 W 60 čl., zvislo na JV, J, JZ, regl. Victron 75/15 MPPT,
otázka: má externé čidlo teploty, má pinové/jumperové nastavenie LVD, LVR, má nastavenie
IUoU napatí a časov aj bez externého kábla a PC resp. externého displeja ?
Bolo by vhodné ku každému riešeniu napísať +- a koľko dané riešenie stojí.
Stále nemáme vyjadrenie, aké spotrebiče s akým príkonom a akú dobu budu používané.
Nemáme informácie o možnosti umiestnenia baterky a možnosti vetrať, ani o predpokladanej
teplote baterky v závislosti od počasia a ročnej doby.
-Nech žiadne z riešení nemá teplotné čidlo a batéria je v teplote do 25 stupňov C,
-nastavenie na multi-stage adaptive, jumperové nastavenie je k dispozícii priamo - vyskúšal by som ! ( tiež je to určitá ochrana batérie, ak sa zabudne spotrebič vypnúť pred odchodom )
-nastavenie cez VE.Direct na "GEL" a pomocou PC
-Regulátor 90 EUR, panel 250 Wp - 165 EUR nech celá bižutéria bez batérie 45 EUR pre všetky návrhy ( nič z bazaru )
-Majoritný spotrebič je autochladnička, nech 45 W, potom nech je celá denná potreba s TV, NB a svietením skromných 1200Wh.
Batéria je bezúdržbová, tak ak ju neprebíjame a držíme v interiéri do 25 stupňov, vetrať netreba.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: úte bře 29, 2016 10:26 am
Re: Dobíjení autobaterie solárním panelem
Autochladnička je takový žrout? Nebyla by zapnutá stále, jen když bude co chladit a to stejně bude zkonzumováno .
Teprve se bude pořizovat, takže příkon opravdu neznám. Baterie je momentálně uvnitř chatky . . . dle diskuze soudím, že je to taky špatně :-DDD. Poputuje tedy ven na zastřešenou pergolu do uzamykatelné skříňky s otvory .
Mám elektro vzdělání, ale od školy jsem v jiném oboru, takže zkušenosti nic moc.
Světelné rozvody v chatce i mimo ní jsem tvořila sama
Teprve se bude pořizovat, takže příkon opravdu neznám. Baterie je momentálně uvnitř chatky . . . dle diskuze soudím, že je to taky špatně :-DDD. Poputuje tedy ven na zastřešenou pergolu do uzamykatelné skříňky s otvory .
Mám elektro vzdělání, ale od školy jsem v jiném oboru, takže zkušenosti nic moc.
Světelné rozvody v chatce i mimo ní jsem tvořila sama
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Dobíjení autobaterie solárním panelem
Autochladničky sú veľmi lacné, používajú Peltierov članok a bežia nonstop. Kompresorové autochladničky sú úspornejšie, ale veľmi drahé. S batériou by som si nerobil starosti, môže byť vnútri. Je dobré, keď je všetko blízko seba, pokiaľ možno, kvôli stratám v kábloch.
Vyzerá to, že zrealizujete aj to ostatné, držím palce !
Vyzerá to, že zrealizujete aj to ostatné, držím palce !
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Dobíjení autobaterie solárním panelem
Ja mám jednu autochladničku, má 60 W Peltier a ochladí niečo vnútri o pár stupňov za niekoľko hodín.
Oni by sa mali skor volať "hučiace autoohrievačky vzduchu okolo".
Určite na 24 hod. skor pomože krabica s 15 cm polystyrénom a v nej 2.5 l PET s ľadom na -25 *C.
A dať to niekde do zeme.
Oni by sa mali skor volať "hučiace autoohrievačky vzduchu okolo".
Určite na 24 hod. skor pomože krabica s 15 cm polystyrénom a v nej 2.5 l PET s ľadom na -25 *C.
A dať to niekde do zeme.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 2391
- Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
- Lokalita: poblíž Hodonína
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7200
- Kapacita baterie [kWh]: 9
Re: Dobíjení autobaterie solárním panelem
Zdravím, no konečně to někdo napsal, že je autolednička(ne kompresorová) velký žrout, cena je cca kolem 1300,-Kč a na FVE absolutně nevhodná !!-NEKUPOVAT, jinak dobrá úsporná lednička je třeba PTL1302 za cca 5500,-Kč, která má oproti té auto lednici daleko menší spotřebu cca 25Ah za den na chatě-vyzkoušeno a změřeno BMV-600. Ale pokud by paní chtěla takovou lednici, tak bude potřeba panel na slunci aspoň 240Wp, aby to běželo i za shoršeného počasí, regulátor potom už MPPT-stačí i ten Victron 75/15A a akumulátor aspoň 180Ah, lépe 230Ah Banner Energy Bull a nebude problém. Ale to už je investice větší.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
k 28.9.2024 11500kWh
-
- Příspěvky: 429
- Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
Re: Dobíjení autobaterie solárním panelem
Pokud je to mozne,zchladte si alespon nektere potraviny a napoje doma pred odjezdem na chatu,naroky na chlazeni na chate nebudou tak velke,vyse zminovana lahev s ledem take pomuze.Zuzik82 píše:Autochladnička je takový žrout? Nebyla by zapnutá stále, jen když bude co chladit a to stejně bude zkonzumováno .
..Baterie je momentálně uvnitř chatky . . . Poputuje tedy ven na zastřešenou pergolu do uzamykatelné skříňky s otvory ....
Misto pro baterii zvolte tak,aby na nej prilis nesvitilo slunce-olovene akumulatory za vyssich teplot rychleji degraduji.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: pát úno 21, 2014 12:25 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Dobíjení autobaterie solárním panelem
Autochladnicka bežná, je slepá ulička. To už radšej nejaký box dobre zaizolovany a v tom uskladnovat potraviny (ako bolo spomenuté vyššie). Dobrým pomocníkom je studňa alebo potôčik, tam sa dá chladit. Na 2 až 3 dní v prípade, že máte horeuvedene vodné zdroje tak o chladničke neuvazujte. Ak ano, tak cena za "systém" bude niekde inde. (+350 eur). Na svietenie a dobijanie autobaterie je vhodné mobilikove riešenie. Ja takto fungujeme 2 roky . Samozrejme som sa posunul trošku ďalej, ale aj teraz , nakoľko mám zvyšné autobaterie tak na Altánok robím malý systém na led svetlá. Panel (40Wp, ak by som zohnal tak radšej 80wp), pwm a autobateria. Na svetlo to bude v pohode stačiť. Druhá možnosť, do ktorej by som išiel a chcel by som prihodiť trosinku viac , je Vlkazajac a Frso. Panel 250, a Victron 75/15, to už je systém vhodnejší aj na prevádzku a aj na rozšírenie.
1x 230Wp, NI-CD 210 Ah, 12V, Victron MPPT 100/15A
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Dobíjení autobaterie solárním panelem
Souhlasím.Autochladnička plně opovídá svému názvu.Nacpat do ní předchlazené potraviny,strčit do autozapalovače a přejet republiku.Jinak neustálých 60W a něco vychladit holý nesmysl.Když jsem začínal s FV,také jsem si ji koupil.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 4 Odpovědi
- 1172 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od pete
-
- 8 Odpovědi
- 1334 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
DC-DC menic za panelem, pouziva nekdo?
od Mojm10 » » v Fotovoltaické panely
DC-DC menic za panelem, pouziva nekdo?
- 11 Odpovědi
- 1380 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ota
-
-
- 9 Odpovědi
- 1113 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od leoshavla
-
- 9 Odpovědi
- 1593 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od timpomat