Regulace buzení autoalternátoru 24V
Automatizace, řízení, měření, logování a programování s využitím platformy Arduino.
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát srp 12, 2011 1:56 pm
Re: Regulace buzení autoalternátoru 24V
Tady je poslední verze kódu pro ovládání vyvíječe dřevoplynu včetně MOSFETového regulátoru. Funguje to, takže sere pes.
Kód: Vybrat vše
int trigPin01 = 12; //nasypka
int echoPin01 = 10; //nasypka
int motorove_tlacitko = 4; //kontakt kompaktoru
int Rele01 = 8; //rele kompaktoru
int Rele02 = 7; //rele podavace
int bypass_tlacitko = 6; //tlacitko pro rucni plneni nasypky
int plneni_tlacitko = 5; //mikrospinac konpaktoru (plneni)
int analog, pwm;
int Rele01State = LOW; //vychozi stav rele kompaktoru
int Rele02State = LOW; //vychozi stav rele podavace
#include <SPI.h>
int duration,distance,percentage,heightTank,deviation;
unsigned long previousMillis = 0;
long interval01 = 20000; //cas za jak dlouho probehne sepnuti rele kompaktoru
long interval02 = 1600; //cas jak dlouho bude sepnute rele podavace
long interval03 = 1500; //cas vypisu bypass stavu
void setup(){
Serial.begin (9600);
pinMode(trigPin01,OUTPUT);
pinMode(echoPin01,INPUT);
pinMode(motorove_tlacitko,INPUT);
pinMode(Rele01,OUTPUT);
pinMode(Rele02,OUTPUT);
pinMode(bypass_tlacitko,INPUT);
pinMode(plneni_tlacitko,INPUT);
// pinMode(control,OUTPUT);
// pinMode(volt,INPUT);
heightTank=45; //hloubka nasypky
deviation=0; //vzdalenost cidla od horni hladiny paliva v nasypce
}
void loop(){ //1A
unsigned long currentMillis = millis();
if (currentMillis - previousMillis > interval01){ //2A - pokud je rozdil mezi aktualnim casem a casem predeslym vetsi nez hodnota intervalu, proved nasledujici:
previousMillis = currentMillis; //aktualizuj cas
// Rele01State = HIGH; //sepni rele kompaktoru
// digitalWrite(Rele01, Rele01State); //zapis stav rele do prommene
digitalWrite(trigPin01,LOW); //zacatek procesu mereni nasypky
delayMicroseconds(2);
digitalWrite(trigPin01,HIGH);
delayMicroseconds(10);
digitalWrite(trigPin01,LOW);
duration=pulseIn(echoPin01,HIGH); //konec procesu mereni nasypky
distance=(duration/2)/29.1; //vypocitej vzdalenost mezi cidlem a hladinou paliva v cm
percentage=100-(((distance-deviation)*100)/heightTank); //vypocitej vzdalenost mezi cidlem a hladinou paliva v procentech, po odectu vzdalenosti cidla od max. hladiny paliva
Serial.println("_________________________"); //zacatek vypisu na seriovou linku stavu predesleho mereni a vypoctu
Serial.println();
Serial.println("Stav nasypky:");
Serial.print(percentage);
Serial.println("% naplneni");
Serial.print(distance);
Serial.println("cm od okraje");
Serial.println(); //konec vypisu na seriovou linku
if (percentage >= 5){ //3A
Rele01State = HIGH; //sepni rele kompaktoru
digitalWrite(Rele01, Rele01State); //zapis stav rele do prommene
} //3B
if ((digitalRead(plneni_tlacitko) == HIGH)&&(percentage >= 5)){ //4A - pokud je sepnute tlacitko plneni a v nasypce je 5% a vice paliva proved nasledujici
Rele02State = HIGH; //sepni rele podavace
digitalWrite(Rele02, Rele02State); //zapis stav rele do promenne
Serial.println("Zapinam podavac paliva... "); //vypis cinnosti na seriovou linku
Serial.print("Rele podavace ve stavu: ");
Serial.println(digitalRead(Rele02));
Serial.println("-------------------------");
Serial.println(); //konec vypisu
} //4B
else if (Serial.println("Cekam na dalsi mereni... ")){ //5A - pokud se predesly blok neprovedl, vypis stav rele na seriovou linku
Serial.print("Rele podavace ve stavu: ");
Serial.println(digitalRead(Rele02));
Serial.println("-------------------------");
Serial.println();
} //5B
} //2B
if ((digitalRead(Rele01) == HIGH)&&(digitalRead(motorove_tlacitko) == LOW)){ //6A preruseni otaceni kompaktoru
// if (digitalRead(motorove_tlacitko) == LOW){//3A
Rele01State = LOW; //vypni rele kompaktoru
digitalWrite(Rele01, Rele01State); //zapis stav rele do promenne
} //6B
if ((digitalRead(Rele02) == HIGH)&&(currentMillis - previousMillis >= interval02)&&(digitalRead(bypass_tlacitko) == LOW)){ //7A - pokud je rele sepnute a cas od posledniho zapisu je vetsi nebo stejny nez hodnota intervalu02 a tlacitko bypassu neni sepnute, proved nasledujici:
previousMillis = currentMillis; //aktualizuj cas
Rele02State = LOW; //vypni rele podavace
digitalWrite(Rele02, Rele02State); //zapis stav rele do promenne
Serial.println("Vypinam podavac paliva... "); //vypis cinnosti na seriovou linku
Serial.print("Rele podavace ve stavu: ");
Serial.println(digitalRead(Rele02));
Serial.println("-------------------------");
Serial.println(); //konec vypisu na seriovou linku
} //7B
if (digitalRead(bypass_tlacitko)){ //8A - pokud napeti na pinu tlacitka
Rele02State = HIGH; //sepni rele podavace
digitalWrite(Rele02, Rele02State); //zapis stav rele do prommene
} //8B
if ((digitalRead(bypass_tlacitko))&&(currentMillis - previousMillis >= interval03)){ //9A - pokud napeti na pinu tlacitka a cas od posledniho zapisu je vetsi nez interval03
previousMillis = currentMillis; //aktualizuj cas
Serial.println("Provadim rucni plneni... "); //vypis cinnosti na seriovou linku
Serial.print("Rele podavace ve stavu: ");
Serial.println(digitalRead(Rele02));
Serial.println("-------------------------");
Serial.println(); //konec vypisu na seriovou linku
} //9B
{ //10A
analog = analogRead(A0); //kde cist hodnotu napeti
pwm = map(analog,0,1023,190,10); //mapovani rozsahu cteni/zapis
// Serial.print("Analog: "); //kontrolni vypis hodnoty mereni napeti
// Serial.print(analog); //kontrolni vypis hodnoty mereni napeti
// Serial.print(" PWM: "); //kontrolni vypis hodnoty PWM
// Serial.println(pwm); //kontrolni vypis hodnoty PWM
analogWrite(3,pwm); //zapis na pin 3 hodnotu pwm podle mapovani
} //10B
} //1B
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Regulace buzení autoalternátoru 24V
něco mi uniklo v souvislosti z regulací alternátoru??
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát srp 12, 2011 1:56 pm
Re: Regulace buzení autoalternátoru 24V
Ani ne, dnes jsem si hrál na bastlíře a sestrojil to co jsem popisoval v úvodu vlákna. Zapojil, odzkoušel, poladil. Funguje to. Arduino mám totiž metr od centrály a centrála jede na dřevoplyn, který vyrábím poloautomatem řízeným právě tím arduinem.goodbie píše:něco mi uniklo v souvislosti z regulací alternátoru??
Edit: inspirace na Youtube kanálu Drizzler
-
- Příspěvky: 1779
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Regulace buzení autoalternátoru 24V
a neni? ohmuv zakon nejak neresi prubeh napeti... ztrata je porad R*I*I. AC ma vyhodu ve snadne transformaci na vyssi napeti a tim nizsi proud pro stejny vykon = mnohem nizsi ztraty, ale pokud mame napeti stejne, tak ubytek bude taky snad stejny.
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát srp 12, 2011 1:56 pm
Re: Regulace buzení autoalternátoru 24V
Podle teto online kalkulacky, pri 25m, 70A, 24V bych musel tahat lana o 140mm2, abych se vlezl do 2% tolerance ubytku napeti.
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Regulace buzení autoalternátoru 24V
No to je teda fest Ale co si pomůžete pokud to potáhnete z fází? Vodiče budou slabší, ale za to 3 A nebo to míníte u alternátoru transformovat na vyšší napětí a u aku zpět? Jedině by jste měl patřičná trafa za pusu, jinak se to asi neoplatí. A nejsem si jist kde se hýbe frekvence, to by běžná trafa taky mohlo hatit.
-
- Příspěvky: 3344
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Regulace buzení autoalternátoru 24V
pravda na AC by mel byt prurez vetsi ne? ikdyz skinefekt tady hraje mizivou roli.Rams píše:Od kdy je pro AC a DC stejný průřez vodiče? To by se pan Tesla obracel v hrobě
Takovy prurezy budou levnejsi v hliniku.
http://www.emat.cz/kabely-vodice/pevne- ... ove-kabely
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát srp 12, 2011 1:56 pm
Re: Regulace buzení autoalternátoru 24V
Fajn by byl alternator na 110V~ soustavu, usmernit, vyhladit a prasknout to primo do epsolaru, ktery vezme az 150VDC...
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Regulace buzení autoalternátoru 24V
S tím bych byl opatrnější Popisoval jsem jinde jak mně EP MPPT 10A krmený "tvrdým" toroidem. Nezal si akorát ani omylem, na 33V DC zatížil zdroj ca. 30A Tady ale krom vyššího napětí jiné řešení nevidím. Alternátor má fáze do hvězdy nebo trojůhelníka?
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát srp 12, 2011 1:56 pm
Re: Regulace buzení autoalternátoru 24V
Nejsem si vedom, ze bych tam videl nekde nulak, tak asi trojuhelnik
Edit: goodbie ma ten samy, snad bude vedet
Edit: goodbie ma ten samy, snad bude vedet
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Regulace buzení autoalternátoru 24V
Ano i můj nedávný pokus nahradit panely tvrdým zdrojem dopadl podobně úspěšně.pezizka píše:S tím bych byl opatrnější Popisoval jsem jinde jak mně EP MPPT 10A krmený "tvrdým" toroidem. Nezal si akorát ani omylem, na 33V DC zatížil zdroj ca. 30A Tady ale krom vyššího napětí jiné řešení nevidím. Alternátor má fáze do hvězdy nebo trojůhelníka?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát srp 12, 2011 1:56 pm
Re: Regulace buzení autoalternátoru 24V
Predloni jsem nouzove krmil baterky: Centrala > IGBT svarecka > epsolar. Ale tam je vystupni proudova regulace.
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Regulace buzení autoalternátoru 24V
Pokud je to z Karosy, většinou to byly trojůhelníky. Až poslední typy do hvězdy a nebo naopak, nejsem si jist Ale vím jistě, že se dělaly oba typy. Jen mne napadlo z "trojůhelníkového" udělat hvězdu, a napětí musí jít nahoru. Je fakt, že trujůhelník je účinější. Snad je úvaha správná, u motoru je to 240/400V, tak by mohl tlačit 48V. Navíc je shopný dát bez regulace víc, tak ca. 34V a s tím přepojením tak okolo 55V. A to už začíná být zajímavější Jestli teda něco nepomíjímRams píše:Nejsem si vedom, ze bych tam videl nekde nulak, tak asi trojuhelnik
Edit: goodbie ma ten samy, snad bude vedet
Tehdy jsem to pořešil tlumivkou v primáru trafa a toroid rapidně "změknul" Fachčí to dodnes, sofistikovanost a účinnost jsem tehdy neřešilfugas píše:Ano i můj nedávný pokus nahradit panely tvrdým zdrojem dopadl podobně úspěšně.
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát srp 12, 2011 1:56 pm
Re: Regulace buzení autoalternátoru 24V
Jeste uvaha, jak funguji klasicke jednofazove alternatory z centraly s AVR. Ten muj vykuchanej alternator zacal davat skoro 300V, tim me vyskakaly kondenzatory na dvou zdrojich. Jestli jde o nejak buzeny vinuti, slo by treba tomu buzeni dat mene "nazrat" a ziskat tak napeti pouzitelne pro epsolar. Pokud tedy funguje model uvedeny pezizkou.
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Regulace buzení autoalternátoru 24V
Tyto nevím jak fugují. Jestli je tam buzení, tak ovládat jít musí. Jen bacha jestli by i zbytkový magnetismus nebyl schopen vybudit alternátor na vysoké napětí v případě bez odběru. A taky výkon by šel dolů pokud by byl regulován na nižším napětí. Limitující by byl proud vinutím.
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Regulace buzení autoalternátoru 24V
konkrétně tyhle alternátory pal 75A jsou zapojené do hvězdy u centrál je regulace velice podobná stále je buzený rotor u těch dněšních určitě a mají něco jak avr regulaci ty starší například vojenské 1KVA mají prozměnu buzený stator a regulaci řešenou přes odbočky transformátoru nebo tlumivky záleží na konstrukci
Re: Regulace buzení autoalternátoru 24V
Tak to se jich obrátí v hrobe asi víc. Pro stejný výkon a napetí potrebuje AC vetší prurez, než DC. Tesla s tímhle nemá nic společné.Rams píše:Od kdy je pro AC a DC stejný průřez vodiče? To by se pan Tesla obracel v hrobě
Na rovinu - rešíte Arduino, ale pritom máte problém rozchodit bežný regulátor. Delal jsem i své (i rychlo)regulátory, ale zatím mi bylo výhodné pro bežné siruace použít komerční. Jediný asi problém navíc, pokud nesouvisí se špatným zapojením je v nekterých prípadech možná absence filtrace napetí za pomocným usmerňovačem, kde pomuže blokace nekolika stovkami nF, nebo jednotkami uF klasický kond. To se mi stalo, že jednou regulátor reagoval na nejaké "zbytky" harmonických z altu a neumel správne regulovat napetí. Za bežných okolností se to nestává, protože to blokuje buď baterie, nebo neco jiné.
K takovýmhle vecem pomuže jen presné a čitelné schéma. Je to jen o tom, jak zapojit 1 cívku, 1 diodu, 1 spínač/tranzistor, a 1 refereční drát, co zjišťuje napetí. Arduino vám nevyreší další vlastnosti regulátoru, pokud ho detailne neznáte, není to čiste jen pwm. Navíc chodit s procesorem na neco, kte opravdu stačí 3 trandy na 100 let je docela prepych.
Pezizka: Vinutí D není účinnejší, než Y. V prípade D jsou navíc možné další potíže a vyšší ztráty naprázdno, pokud prubeh magnetického toku není dostatečne harmonický. Proto také jsou amatérské konstrukce výrazne bezpečnejší jako Y.
Re: Regulace buzení autoalternátoru 24V
Normální buzené alty mají remanenci, co dá nekolik jednotek, prípadne desítek V (podle druhu a napetí), ne stovky.Rams píše:Jeste uvaha, jak funguji klasicke jednofazove alternatory z centraly s AVR. Ten muj vykuchanej alternator zacal davat skoro 300V, tim me vyskakaly kondenzatory na dvou zdrojich. Jestli jde o nejak buzeny vinuti, slo by treba tomu buzeni dat mene "nazrat" a ziskat tak napeti pouzitelne pro epsolar. Pokud tedy funguje model uvedeny pezizkou.
Buzením je lze dobre regulovat. Nekdy jsou ale potíže, pokud musí být rychlá odezva, to normálne budící vinutí nedovolí, a musí být zapojený jiný druh regulátoru. Stejne tak napeti muže vyskočit, pokud má budící vinutí mezizávitový zkrat, muže tam pak dojít k parametrickému, nebo asynchronnímu buzení, podle druhu záteže. Nekteré elektrocentrály tuhle vlastnost vykazovaly po tom, co vypovedela regulace otážek motoru škrtící klapkou, motor vybehl do vysokých otáček, a vinutí rotoru se odstredivou sílou prodrelo o úchyty a podobne.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 2 Odpovědi
- 941 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Antrac1t
-
- 3 Odpovědi
- 1093 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od FRSO
-
- 0 Odpovědi
- 436 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Kostěj
-
- 117 Odpovědi
- 26681 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Valdano
-
- 0 Odpovědi
- 838 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od milhaus