Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Uvažuji o nákupu elektromobilu. Moje situace je taková, že máme jedno velké auto VW Touran, nemá najeto málo a jsem už unaven z oprav všeho možného. Bydlíme v domě, máme TČ tedy levnou elektřinu. Zásuvku na 230/16a a 400v/16a.
Hledám nějaké co nejjednodušší auto na primárně každodenní dojíždění na vlak - 10km tam a zpět. Příp. nějaké nakupy atd, co dojezd dovolí. Primárně, ale na tyto krátké cesty. Je nám jedno jak bude staré, hlavně žádné zbytečnosti co mají nová auta. Cena je také důležitá. Tím pádem jsem vymyslel něco z PSA na NiCd baterie. Příp. jiný typ nemáte? Našel jsem, že auta bez baterií jdou koupit od cca 50tis. Liší se něčím jednotlivé auta od PSA? Nebo jsou všude stejné baterie, motor a vše má cca stejný dojezd?
Měl bych pár dotazů.
K bateriím
a) počítám, že nové baterie sehnat nejdou, tedy víceméně méně jeté nebo více, lze zjistit u baterií v jaké jsou kondici při koupi? našel jsem třeba inzerát baterií za 25tis je to možné? Je to o tom, že levné budou mít třeba 80% kapacitu baterie třeba 2x dražší 100% kapacitu (dojezd)?
b) pokud koupím auto bez baterií potřebuji dokoupit co? samozřejmě baterie, dále nějakou nabíječku? Nebo pouze připojím kabel do 3f zásuvky? Lze zapojit nějaký mezičlánek aby hlídal optimální nabíjení? Např. něco, že ob dva dny zapojím auto do nabíječky a ta bud bude nabíjet nebo ne podle toho zda to je potřeba? Abych nenabíjel zbytečně baterie nabité např. ze 70%, ale zase aby nedošlo k tomu, že přijdu k autu a bude vybité. Asi by mě navadilo, vždy po jízdě dát auto nabíjet, ale to bych bateriím asi moc neprospěl..
c) za jak dlouho můžou být baterie nabité? 230/16a/400/16a
d) jaké jsou vlastně hlavní nevýhody oproti LiFePo4 bateriím? Co jsem našel - váha, problematičtější nabíjení, je to ještě něco, nutnost dolévat vodu?
e) asi blbost, ale nelze do auta osadit více baterií, než se standartně vyrábělo a zvýšit dojezd? U něčeho většího by prostor byl
k autu:
a) co vše se u auta může z elektrických věcí porouchat a jak můžou být drahé opravy? V případě vadných baterií jsem někde našel že jdou kupovat po jednom článku? U 106/Saxo je 20 kusů po 6v tzn. v případě poruchy lze vyměnit pouze jeden kus?
b) z PSA jsou vše stejnosměrné motory, má to nějakou nevýhodu/výhodu kromě nutné výměny uhlíků?
Snad je to vše co mě leží v hlavě. Elektrice moc nerozumím, ale líbí se mě nezávislost na naftě a jednoduchost auta. Také jsem přemýšlel o větrné elektrárně, ale bohužel málo fouká...
Uvítám rady, kdo něco podobného již má případně měl.
Hledám nějaké co nejjednodušší auto na primárně každodenní dojíždění na vlak - 10km tam a zpět. Příp. nějaké nakupy atd, co dojezd dovolí. Primárně, ale na tyto krátké cesty. Je nám jedno jak bude staré, hlavně žádné zbytečnosti co mají nová auta. Cena je také důležitá. Tím pádem jsem vymyslel něco z PSA na NiCd baterie. Příp. jiný typ nemáte? Našel jsem, že auta bez baterií jdou koupit od cca 50tis. Liší se něčím jednotlivé auta od PSA? Nebo jsou všude stejné baterie, motor a vše má cca stejný dojezd?
Měl bych pár dotazů.
K bateriím
a) počítám, že nové baterie sehnat nejdou, tedy víceméně méně jeté nebo více, lze zjistit u baterií v jaké jsou kondici při koupi? našel jsem třeba inzerát baterií za 25tis je to možné? Je to o tom, že levné budou mít třeba 80% kapacitu baterie třeba 2x dražší 100% kapacitu (dojezd)?
b) pokud koupím auto bez baterií potřebuji dokoupit co? samozřejmě baterie, dále nějakou nabíječku? Nebo pouze připojím kabel do 3f zásuvky? Lze zapojit nějaký mezičlánek aby hlídal optimální nabíjení? Např. něco, že ob dva dny zapojím auto do nabíječky a ta bud bude nabíjet nebo ne podle toho zda to je potřeba? Abych nenabíjel zbytečně baterie nabité např. ze 70%, ale zase aby nedošlo k tomu, že přijdu k autu a bude vybité. Asi by mě navadilo, vždy po jízdě dát auto nabíjet, ale to bych bateriím asi moc neprospěl..
c) za jak dlouho můžou být baterie nabité? 230/16a/400/16a
d) jaké jsou vlastně hlavní nevýhody oproti LiFePo4 bateriím? Co jsem našel - váha, problematičtější nabíjení, je to ještě něco, nutnost dolévat vodu?
e) asi blbost, ale nelze do auta osadit více baterií, než se standartně vyrábělo a zvýšit dojezd? U něčeho většího by prostor byl
k autu:
a) co vše se u auta může z elektrických věcí porouchat a jak můžou být drahé opravy? V případě vadných baterií jsem někde našel že jdou kupovat po jednom článku? U 106/Saxo je 20 kusů po 6v tzn. v případě poruchy lze vyměnit pouze jeden kus?
b) z PSA jsou vše stejnosměrné motory, má to nějakou nevýhodu/výhodu kromě nutné výměny uhlíků?
Snad je to vše co mě leží v hlavě. Elektrice moc nerozumím, ale líbí se mě nezávislost na naftě a jednoduchost auta. Také jsem přemýšlel o větrné elektrárně, ale bohužel málo fouká...
Uvítám rady, kdo něco podobného již má případně měl.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Dobrý den.
Taktéž se na ten nákup chystám.Pokud jde o deset km tam a zase zpět,je to určitě bez problémů.Náhradních dílů pro tyto vozidla je prý dost,jak jsem se dozvěděl po konzultaci s předním průkopníkem v ČR.Dodávky jako Citroen Berlingo jezdí na 160V,ta malá osobní Saxa a P106 jezdí na 120V.Takže po výměně Sagemboxu z Berlinga do Saxa je možné někam do kufru přidat baterky.Ale na takové dojíždění bych se s tím nezabýval,stejně jako s myšlenkou na Lithium.Navíc přidané aku budou zase něco vážit a zaberou zavazadlový prostor,takže to vyžaduje zbavit se zadních sedaček.
Realita s dojezdem v zimě s původními akumulátory se prý pohybuje kolem 50km na jedno nabití.Nabíjení zcela vybitých baterií bude cca 4 hodiny.
Ty baterky za 25 tkč jsou jen polovinou kompletní sady.Nebudu hodnotit,jestli je to hodně nebo málo peněz za baterky od někud z někdy.Povíme si to až inzerent za nějaký ten měsíc sleví.Nové baterie sehnat jdou prý v ceně cca 14tkč za 6V,tedy jeden kus.Ale vzhledem k tomu že články jsou sériově,tak nahrazovat je po jednom kusu je vylévání rybníka cedníkem.To už bych pak raději přemýšlel o tom Lithiu.Stav baterek zjistit jde.Prostě zkusit kolik to ujede.Pokud někdo prodává elektromobil z roku 1997 za 100tkč a více,snad Vám takový test umožní.
Stejnosměrný motor určitě není výhodou.Je to přežitá technologie,ale dostupná a pokud motor vydrží 200tkm,neřešil bych to.
Vždy po jízdě klidně baterie znovu nabijte i když ujedete jen 10km.Nabíječka je v těchto vozech integrována.Tedy pokud koupíte to Saxo bez baterií,stačí osadit baterie.K zamezení plýtvání energií by asi stačily spínací hodiny na vhodný interval,pokud nejezdíte denně.Hlavní nevýhodou původních baterií je jejich hmotnost.Nutnost dolévat vodu bych snad ani nevypichoval.Až se rozsvítí kontrolka,připojíte hadici,jako byste doléval ostřikovače.Nevýhodou Lithia je zase nutnost balancování jednotlivých článků.Hlídání a celková péče jako o malé dítě.Tedy je to spíš pro nadšence,kterému je taková péče koníčkem.Pokud nebudou dodrženy přísné podmínky provozu,tak Lithium zakrátko zničíte.
Taktéž se na ten nákup chystám.Pokud jde o deset km tam a zase zpět,je to určitě bez problémů.Náhradních dílů pro tyto vozidla je prý dost,jak jsem se dozvěděl po konzultaci s předním průkopníkem v ČR.Dodávky jako Citroen Berlingo jezdí na 160V,ta malá osobní Saxa a P106 jezdí na 120V.Takže po výměně Sagemboxu z Berlinga do Saxa je možné někam do kufru přidat baterky.Ale na takové dojíždění bych se s tím nezabýval,stejně jako s myšlenkou na Lithium.Navíc přidané aku budou zase něco vážit a zaberou zavazadlový prostor,takže to vyžaduje zbavit se zadních sedaček.
Realita s dojezdem v zimě s původními akumulátory se prý pohybuje kolem 50km na jedno nabití.Nabíjení zcela vybitých baterií bude cca 4 hodiny.
Ty baterky za 25 tkč jsou jen polovinou kompletní sady.Nebudu hodnotit,jestli je to hodně nebo málo peněz za baterky od někud z někdy.Povíme si to až inzerent za nějaký ten měsíc sleví.Nové baterie sehnat jdou prý v ceně cca 14tkč za 6V,tedy jeden kus.Ale vzhledem k tomu že články jsou sériově,tak nahrazovat je po jednom kusu je vylévání rybníka cedníkem.To už bych pak raději přemýšlel o tom Lithiu.Stav baterek zjistit jde.Prostě zkusit kolik to ujede.Pokud někdo prodává elektromobil z roku 1997 za 100tkč a více,snad Vám takový test umožní.
Stejnosměrný motor určitě není výhodou.Je to přežitá technologie,ale dostupná a pokud motor vydrží 200tkm,neřešil bych to.
Vždy po jízdě klidně baterie znovu nabijte i když ujedete jen 10km.Nabíječka je v těchto vozech integrována.Tedy pokud koupíte to Saxo bez baterií,stačí osadit baterie.K zamezení plýtvání energií by asi stačily spínací hodiny na vhodný interval,pokud nejezdíte denně.Hlavní nevýhodou původních baterií je jejich hmotnost.Nutnost dolévat vodu bych snad ani nevypichoval.Až se rozsvítí kontrolka,připojíte hadici,jako byste doléval ostřikovače.Nevýhodou Lithia je zase nutnost balancování jednotlivých článků.Hlídání a celková péče jako o malé dítě.Tedy je to spíš pro nadšence,kterému je taková péče koníčkem.Pokud nebudou dodrženy přísné podmínky provozu,tak Lithium zakrátko zničíte.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Dobrý den,
díky za odpověď. Takže z toho mě vychází, že nejlepší varianta je koupit již přímo s bateriemi. Nové postrádají smysl. Případně čekat na nějakou rozumnou nabídku. Co jsem pochopil baterie jsou u Saxa ve třech boxech (celkem 20) a u Berlinga ve čtyřech (27) větší mají silnější motor. Vzhledem k hmotnosti asi bude u obou jízdní pocit/dojezd stejný že?
Pokud baterie odcházejí, počítám, že odcházejí po jedné, když odejde jedna baterie auto přestane jet? Příp. když jedna baterie půjde dobít na 70% a ostatní 90% bude dojezd 70%?
To nabíjení zcela vybitých myslíte na 230 nebo 400V počítám, že zásuvka v autě je na 230V?
Jinak všechny auta z PSA jsou vybavené Webastem?
díky za odpověď. Takže z toho mě vychází, že nejlepší varianta je koupit již přímo s bateriemi. Nové postrádají smysl. Případně čekat na nějakou rozumnou nabídku. Co jsem pochopil baterie jsou u Saxa ve třech boxech (celkem 20) a u Berlinga ve čtyřech (27) větší mají silnější motor. Vzhledem k hmotnosti asi bude u obou jízdní pocit/dojezd stejný že?
Pokud baterie odcházejí, počítám, že odcházejí po jedné, když odejde jedna baterie auto přestane jet? Příp. když jedna baterie půjde dobít na 70% a ostatní 90% bude dojezd 70%?
To nabíjení zcela vybitých myslíte na 230 nebo 400V počítám, že zásuvka v autě je na 230V?
Jinak všechny auta z PSA jsou vybavené Webastem?
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Berlingo jsem neřídil,ale myslím že pocit bude stejný.Dojezd možná často menší,protože to auto má samo o sobě větší odpor vzduchu.I z toho důvodu je tam možná více baterek.Ale to je jen moje doměnka.Určitě bych se přikláněl k variantě koupit komplet vozidlo.Pokud jde o kapacitu baterií,tak je to přesně jak píšete.Pokud jedna odejde,nebude mít bateriový box požadované napětí a bude považován za vybitý.Dojezd se vztahuje k nejslabší baterii.
Pokud vím,tak standardně není možnost tyto vozy nabíjet z třífázové zásuvky,takže nabíječka na 220V.A ano,myslím že všechny vozy mají Webasto.Ale mám to zatím všechno také jen načtené a co jsem vytáhl dotazy ze zkušených.
Pokud vím,tak standardně není možnost tyto vozy nabíjet z třífázové zásuvky,takže nabíječka na 220V.A ano,myslím že všechny vozy mají Webasto.Ale mám to zatím všechno také jen načtené a co jsem vytáhl dotazy ze zkušených.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Právě si říkám, že ty větší mají silnější motor a více baterií aby to jelo cca stejně. Takže pokud jedna baterie odejde, případně nějak hodně klesne její kapacita, výměna lze provést. Druhá věc je, jestli baterie nepůjdou do věčných lovišť cca stejně všechny. Pak to smysl nemá.
S tím počtem nabíjení to může být těch cca 3000 cyklů? V případě, že nabíjím, např. z 45% na 80% tak se ty cykly nezkracují? Potom by ještě měli baterky z výroby vydržet nějakou dobu. Já počítám, že najedu tak 10000km ročně, tak snad nějaký ten rok ano.
Uvažujete také o NiCd? Počítám, že jiná alternativa k těm autům z koncernu z PSA na NiCd není, že? Ještě Golf, ale ty jsou drahé jsem našel. Nechci něco uplně prťavého.
S tím počtem nabíjení to může být těch cca 3000 cyklů? V případě, že nabíjím, např. z 45% na 80% tak se ty cykly nezkracují? Potom by ještě měli baterky z výroby vydržet nějakou dobu. Já počítám, že najedu tak 10000km ročně, tak snad nějaký ten rok ano.
Uvažujete také o NiCd? Počítám, že jiná alternativa k těm autům z koncernu z PSA na NiCd není, že? Ještě Golf, ale ty jsou drahé jsem našel. Nechci něco uplně prťavého.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Počet cyklů si nedovolím odhadnout.Něco snad vydrží.V Golfu jsou originál olověné baterky a oproti tomu je NiCd jako pohon elektromobilu zlato.Za čtvrt milionu už se dá sehnat C-Zero které je o mnoho mladší než ta Saxa.Ale já chci něco pokud možno jednoduchého.A samozřejmě za relativně rozumný peníz.Saxo je nákupní taška,ale na běžnou denní přepravu a nákup to úplně postačí.Čím větší elektromobil,tím větší nároky na energii.U spalováku prostě natankujete dřív než obvykle a ani Vám to nepřijde.Ale elektromobilem buť dojedete kam jste chtěl,nebo ne.Maximální hospodaření s energií se tam předpokládá.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Tak to jsme na tom úplně stejně, vycházím z toho, že čím jednodušší tím méně problémů. Pokud by bylo za +/- stejnou cenu já bych to viděl na to Berlingo, přece jenom tam je ten užitný prostor větší. U mě to budou jen ty krátké trasy, tak hlavně co vydrží baterky. Moc se mě nechce starat jak dlouho je nabíjet a tak. Prostě přijet domů zapíchnout zástrčku a ráno odpojit a vyrazit. Abych tím ty baterky nějak nemordoval.
Jinak jak je to s dojezdem a hmotností nákladu jste nějak zkoumal? Např. přidám 200kg a ujedu výrazně málo nebo to bude jak u normálního auta nárůst?
Jinak jak je to s dojezdem a hmotností nákladu jste nějak zkoumal? Např. přidám 200kg a ujedu výrazně málo nebo to bude jak u normálního auta nárůst?
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
O baterky by se měla postarat nabíječka.Pro Vás to znamená přesně to připojit a ráno odpojit.Dojezd je celkově ošemetná věc.Z kopce do kopce,pořád po hlavní,nebo hodně rozjezdů...Samozřejmě se s nákladem dojezd zkracuje.Vezměte na záda pytel brambor a také se vám sníží dojezd O kolik to je třeba vyzkoušet v reálných podmínkách.
Berlingo bylo na Bazoši k mání za 99 000Kč.Ale už je pryč.Pokud máte možnost,tak je nejlepší něco najít v Německu a zajet si pro to.Například ta modrá P106 na Bazoši je ze Slovinska a byla tam tuším těsně kolem 100 000Kč.Ty fotky u inzerátu jsou totiž původní.
Berlingo bylo na Bazoši k mání za 99 000Kč.Ale už je pryč.Pokud máte možnost,tak je nejlepší něco najít v Německu a zajet si pro to.Například ta modrá P106 na Bazoši je ze Slovinska a byla tam tuším těsně kolem 100 000Kč.Ty fotky u inzerátu jsou totiž původní.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Tady jedno je.Jsou v něm LiIon 24kWh,což je dvojnásobek kapacity původních NiCd,což už nějaký ten dojezd zajistí.Cena tomu ovšem odpovídá.
http://www.sauto.cz/osobni/detail/citro ... oFrom=list
http://www.sauto.cz/osobni/detail/citro ... oFrom=list
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Ok, díky, budu hledat info dále, a snad příští rok na jaře něco ulovíme... pokud někdo přidá ještě nějaké info samozřejmě budu rád. Moc jsem toho od majitelů nenašel..
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Přihlášení tady potom v pohodě, když se to tu neprodávalo? Člověka co by mě tam zajel mám. LiIon jsou mimo moje možnosti.. A asi je i nepotřebuji.
-
- Příspěvky: 897
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
ad Saxo electric a spol: také jsem něco zjišťoval a výsledek jsem shrnul zde: https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... 742#p42742
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 4010Wp (6x415+4x380), CATL 48V/120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + MakeSkyBlue
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 4010Wp (6x415+4x380), CATL 48V/120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + MakeSkyBlue
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Jj, to jsem četl, u mě je to trošku jinak..
Že to nejede do kopce mě tolik nekroutí, budem to mít fakt jen jako přibližovadlo na vlak.
Ano, když to porovnám, že bych si koupil za 20-30tis, nějaký auto na dojíždění a porovnám to se 106 na elektriku třeba za 150 nikdy se mě to nevyplatí oproti benzinu
Jenomže já nejsem schopnej si na autě udělat nic, takže když se cokoliv po.. jde to do servisu a spíš mě připadá, že na to kolik toho najedu víc dám za servis. Tady by to snad mohlo bejt lepší.
Nehledě na to když bych si kupoval druhý auto na benzin/lpg tak si nekoupim za 20-30 ale budu už řešit aby mělo klimu, aby se tam vešel kočárek, aby nic nevrzalo a tak... a najednou bude auto dražší. U 106 na elektriku to řešit nebudu protože na to nemám
Navíc mě je elektřina sympatická, na FV na střeše nejsem kutil a na firmu nemám a navíc když mám TČ je návratnost FV mizivá. To mě fakt připadá zajímavější to auto.
Že to nejede do kopce mě tolik nekroutí, budem to mít fakt jen jako přibližovadlo na vlak.
Ano, když to porovnám, že bych si koupil za 20-30tis, nějaký auto na dojíždění a porovnám to se 106 na elektriku třeba za 150 nikdy se mě to nevyplatí oproti benzinu
Jenomže já nejsem schopnej si na autě udělat nic, takže když se cokoliv po.. jde to do servisu a spíš mě připadá, že na to kolik toho najedu víc dám za servis. Tady by to snad mohlo bejt lepší.
Nehledě na to když bych si kupoval druhý auto na benzin/lpg tak si nekoupim za 20-30 ale budu už řešit aby mělo klimu, aby se tam vešel kočárek, aby nic nevrzalo a tak... a najednou bude auto dražší. U 106 na elektriku to řešit nebudu protože na to nemám
Navíc mě je elektřina sympatická, na FV na střeše nejsem kutil a na firmu nemám a navíc když mám TČ je návratnost FV mizivá. To mě fakt připadá zajímavější to auto.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Pro Vás jako blesk z čistého nebe Podle toho co od toho požadujete pro to rovnou jeďte
http://auto.bazos.cz/inzerat/61241917/Elektro.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/61241917/Elektro.php
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 61
- Registrován: pát bře 15, 2013 2:22 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Zdravím!
Jsem také postižený, bohužel finance a rodinná situace mě donutila zbavit se před cca rokem VW Golf-u Citystromer. Před dvěma lety jsem krátce jezdil s Peugeotem 106 Electric s NiCd aku.
Už jsem se tu párkrát vyjadřoval k elektromobilitě, starším elektromobilům a po různých reakcích už nebudu... Pokud má někdo zájem o informace z reálného provozu, písněte mi PM a domluvíme se po telefonu.
Roman
Jsem také postižený, bohužel finance a rodinná situace mě donutila zbavit se před cca rokem VW Golf-u Citystromer. Před dvěma lety jsem krátce jezdil s Peugeotem 106 Electric s NiCd aku.
Už jsem se tu párkrát vyjadřoval k elektromobilitě, starším elektromobilům a po různých reakcích už nebudu... Pokud má někdo zájem o informace z reálného provozu, písněte mi PM a domluvíme se po telefonu.
Roman
-
- Příspěvky: 586
- Registrován: pon dub 23, 2012 2:51 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Další možnost je Kangoo: http://electroauto.cz/kangoo_electrique.html
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Ten favorit, už mě připadá opravdu punk Spíš něco civilnějšího. No budu hledat a studovat.
-
- Příspěvky: 2679
- Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
- Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
To favo by som bral hned, mam velmi rad stare vozidla. Sam som ich niekolko mal a este aj mam auto do roku 90. taky golf mk1 v elektrike, by som som happy.
Odoslané z Lenovo Vibe Z2 Pro.
Odoslané z Lenovo Vibe Z2 Pro.
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
-
- Příspěvky: 7627
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
ke mně jeden favorit jezdil nabíjet, ale už víc než rok se neukázal - auto shnilý na padrť, popisoval cosi o výměně regulátoru, když se mu za jízdy místo rekuperace sepl reverz, a naposled nabíjel s tím, že dal 200kKč za LiFePo4 200Ah nevím kolik článků a neměl na tom balancery. Možná spáchal sebevraždu...
Jinak klasika starej elektromobil - od křižovatky mega zrychlení jak šalina, do normálního kopce, kde všichni jedou 120, tak tohle max. 50km/h...
Jinak klasika starej elektromobil - od křižovatky mega zrychlení jak šalina, do normálního kopce, kde všichni jedou 120, tak tohle max. 50km/h...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
No jo,to už je úděl.Jak je to shnilý,má to cenu tech baterek.Všechno se dá spravit,ale hniloba je nekonečný boj na cestě ke konci.Na závodění to není,ale z bodu A do bodu B to dojede.Na dálnici je samozřejmě nejlepší hned zapomenout.
Ale já už jsem si stejně z hecu letos nekoupil známku a nemám to už ani v úmyslu.
Ale já už jsem si stejně z hecu letos nekoupil známku a nemám to už ani v úmyslu.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
od fugas » » v Soběstačnost
Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
- 49 Odpovědi
- 5609 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od fve
-
-
- 43 Odpovědi
- 4819 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 33 Odpovědi
- 3800 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od abrams
-
- 2 Odpovědi
- 795 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mirekcafa
-
- 132 Odpovědi
- 9684 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mypower.cz