Gridfree systém
Porada před realizací, doporučení, rady, nápady týkající se plánovaných ostrovních nebo poloostrovních systémů, projektování, zkušenosti, schémata, vhodné komponenty
-
- Příspěvky: 60
- Registrován: úte čer 07, 2016 11:00 am
Gridfree systém
Zdravím. Chtěl bych se zeptat mám doma solární panely 2x150w.zapojené do série a k tomu 2 kusy trakční baterií celkem 250ah.zatím používám elektrárnu pouze na svícení v bytě ale mám hodně přebytku koupil jsem proto gridfree inventor ale teď nevím jak ho zapojit jestli rovnou na panely nebo na baterii a koupit hlidaci rele a když by byla baterie třeba na půl vybita tak by to vyplo inventor ale kdybych to dal rovnou na baterie ak musím přejít z 12v na 24v což moc nechci.jak je to potom s tím když je to rovnováhu panelech a komu ještě regulátor já bych chtěl aby to zároveň nabíjeloi baterie.děkuji za rady a vysvětlení
-
- Příspěvky: 3940
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Gridfree systém
Gridfree invertor má nějaké parametry. Stejně tak FV panely. Podle těchto parametrů se dá určit, jak se dají zapojit a co se bude dít. Normálně gridfree invertor bere maximální výkon toho, co je přivedeno na jeho vstup (panely, nebo i baterie) a přemění to na 230V, které posílá do sítě. A pokud bude na dané fázi u vás doma menší spotřeba, než výroba, začnete dodávat elektřinu ven, což je zakázané a možná to pozná a zaznamená si domovní elektroměr.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Gridfree systém
Ked pripojiš napr. 300W gridfree menič k batérii vystúpa jeho výkon na 300W a tam bude držat. Na dlhodobú prácu na max výkone nie sú tieto meniče stavané..predsa len sa tam dostanú v reálnej prevádzke na par hodín ročne. Ja uvažujem nad dačím podobným..paliť prebytok cez gridfree menič ..pustím ten vykon do dakej fázy kde mam pustenú napríklad umyvačku,pračku..obmedzím to však časovo na napr. hodinu a potom prestávka. Musím ešte získať rady pre dáky riadiaci system ktorý povedzme pri 28,5V (baterku mam 29,4V/1,2kWh) pripojí na hodinu gridfree menič a zasa pri napätí povedzme 23,5V pripojí externú nabíjačku a nechá ju pripojenú do povedzme 27V.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 1204
- Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
- Bydliště: Okolie Popradu SR
Re: Gridfree systém
No tak Ja mam doma 300W GTI a 500W GTI.Bežne som ich použival napojene priamo na solarka a zo solarok tiež priamo napojeny PWM regulator na 12v.Krasne to fungovalo,bateriu natlačilo na plno a potom tahalo GTI,lebo jeho začiatok prace sa začinal papierovo od 14v,v skutočnosti už pri 13 trocha tlačil.Problem nastal,ten,že oba GTI su made šmeid čina,tak dlhodobo použivane sa prehrievaju oba a začnu blbnuť.300W dokazal dlhodobo v lete 65W pri viac sa už prehrial a pravidelne odpajal a 500W dokazal v lete dlhodobo 120W,lenže raz sa tak prehrial,že zaseklo riadiaci procesor na prifazovanie a ostal stať.Po oprave u jedneho machra zo Zlatych Moraviec sa jeho parametre zmenili pre iny softver,ale stale sa prehrieva a sem tam nenaskoči,až po tvrdom reštarte.
To bolo ešte jak som bol v byte de bola stara krutiaca sa hodina a nezaznamenavala spätnu dodavku.Solarka som tiež mal iba 200Wp do hromady a dosť blbo naklonene-natočene.Max. reverz som zaznamenal 0,7KWh.Teraz mam ale na dome digitalne hodiny,ktore zaznamenavaju každu blbosť,tak mi oba GTIčka ležia doma a na streche nechavam denne sem tam 10KWh.
Ale skus podať viac informacii o GTI,jeho parametre,o regulatore,jeho parametre,o solarkach,ich presne parametre,sklon a nasmerovanie.Potom len kukni aku maš hodinu(elektromer),potom podumeme o napojeni.
To bolo ešte jak som bol v byte de bola stara krutiaca sa hodina a nezaznamenavala spätnu dodavku.Solarka som tiež mal iba 200Wp do hromady a dosť blbo naklonene-natočene.Max. reverz som zaznamenal 0,7KWh.Teraz mam ale na dome digitalne hodiny,ktore zaznamenavaju každu blbosť,tak mi oba GTIčka ležia doma a na streche nechavam denne sem tam 10KWh.
Ale skus podať viac informacii o GTI,jeho parametre,o regulatore,jeho parametre,o solarkach,ich presne parametre,sklon a nasmerovanie.Potom len kukni aku maš hodinu(elektromer),potom podumeme o napojeni.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Gridfree systém
Môj je tiež made in čina 300W ale zo strechy už posiela elektrinu cez 5 rokov, aj teraz ukazuje 135W a špičku ma 213W meriam na strane 230V čiže až vyrobenú elektrinu. Na batérii sa dostane k 300W ale neviem koľko by to prežil .
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 27 Odpovědi
- 12565 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od glottis
-
- 15 Odpovědi
- 2967 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jiri59
-
- 9 Odpovědi
- 1666 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kubacernohorsky
-
- 122 Odpovědi
- 9218 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ca266054
-
- 2 Odpovědi
- 923 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ota