Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 550
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Fakt je potřeba tam spouštět nějaký diagnostický přebíjení? Nestačí běžný nabíjení ukončený automatickým přebíjením? No koukám, že to bude docela prdel.. Nicméně diagnostiku bych asi stejně u toho měl mít, už jen proto, abych resetnul servisní interval a neblikala tam pak na mě kontrolka...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
calvera.jarda
Příspěvky: 75
Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od calvera.jarda »

Tak v nouzi jo, ale lepší je mít to nabitý co nejvíc. Když už tu diag budeš mít není to problém. Taky sem se toho bál ale je to v pohodě. Nejhorší bylo vyrobit něco na to dolejvání aby šel regulovat ten průtok.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 550
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Jasný, stačí nějaká ta Lexia? Mám zkušenosti jen s VW diagnostikama, s tímhle jsem nedělal, uplně si neumim představit, že tam počítali i s "xindlem" jako je P106 electric :D Nemáš teda nějaký typy na to dolejvátko, ať neprokopávám již prošlapanou cestu :) Já bych tam asi jen nacpal nějaký trychtýřek a pomalu dolíval, ale to bude asi dost nadlouho při tom objemu vody...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od fugas »

Ahoj.
Lexia umí všechny Citroeny.Peugeot Planet všechny Peugeoty ,včetně toho elektrického.Nainstalovat musíš obojí ,ale já používám jen Lexii.Je přehlednější a o tom jestli jsi jí naservíroval Peugeota nebo Citroena ,nemá ani tušení.Všechny typy automobilky PSA jsou uvnitř identická dvojčata s rozdíly pouze ve vzhledu.Můžeš změnit nabíjecí proud ,vymazat požadavek na vodu ,zvolit typ nabíjení ,otestovat kontrolky a ukazatele na palubce a vyčíst/vymazat závady uložené v jednotce.
Taky se dají sledovat parametry za jízdy.Jako napětí a proud a dělat funkční testy pohyblivých členů ,jako relátek a pump.

EDIT: Tu plničku ti dám.Jaksi už ji nepotřebuju 8-)Hadičky se nepokoušej stáhnout ,pravděpodobně to zničíš.Když jsem to likvidoval z auta ,musel jsem to uřezat zlamovákem.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
casper
Příspěvky: 56
Registrován: ned bře 20, 2016 9:40 am

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od casper »

Diagnostika není potřeba pro plné nabití.
Když jsem měl ještě NiCd tak jsem je nikdy moc do plna nerval, to většinou odešly nějaké články.
S Life mám odzkoušeno, že většinou se nabíječka jednou za týden přepne do režimu z 15A na 5A což je ten proud pro srovnání baterek. Jen to chce auto sledovat a chytnout správný okamžik pro plné nabití.
Ale osobně bych to moc nepřeháněl s nabíjením.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 550
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Já auto nechávám často i přes noc na nabíjení, jinak to ani v mém případě nejde, obchoďák ve 23hod zavírá... Baterkám to ani po půl roce nijak nevadí, jen jednou za čas pozoruju, že elektronika přebila baterky poněkud více, protože se ručka kapacity začne hýbat až třeba za 8-9km místo obvyklých 6ti...Je pak i znát o pár kilometrů delší celkový dojezd. Jak už tu bylo psáno - asi po jednotkou ukončeném nabití nebude dolitý nějaký problém, je ale asi lepší je nechat povařit přes tu diagnostiku, tak to tak nejspíš udělám.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od fugas »

Ještě jednou ,není zač ;) Už jsi plnil?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 550
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Neplnil, potřebuju si půjčit tu diagnostiku, ať to udělám pořádně, pak se do toho hnedka (asi během příštího týdne) pustim..
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 550
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Diagnostiku už mám půjčenou, nicméně je tam nějaký zabloklý ten Peugeot Planet, tak jsem to zatím zkoušel přes Lexii, zvolil Saxo, pak Diagnostiku a vybral "Udržovací nabíjení" který je určený právě na dolívání vody ale po zvolení funkce mi to píše jen "Klíček je vypnutý, zásuvka odpojená", nezáleží přitom v jaké poloze klíček mám ... Tak nevím, jak to mám chápat, měl bys ještě nějaké rady, jak to donutit k součinnosti? :D Díky moc!
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od fugas »

Ahoj.
Omlouvám se za pozdní odpověď.Měl jsi mě profouknout founem ;) To co píšeš jsou pokyny ,v jakém stavu se má auto nacházet.Takže vyndat kabel ,vypnout klíček a potvrdit.Je to holt super překlad :D
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 550
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Aha, nic se neděje, to jen já to už nějak nevydržel....nějak mi vubec nedošlo, jak to jako myslí s tou přípojkou. Že když jí odpojim, tak jak pak ale mužu začít nabíjet? A když vypnu klíček, jak to tý jednotce řeknu, aby začla přebíjet? Přišlo mi to hrozně nelogický, na netu jsem nic nenašel a pak mi i ta Lexia nějak klekla, že jsem to už trošku nedal a dolil to prostě po klasickym nočnim přebíjení :/ Pokaždý mi trošku přeteklo... Tak snad to ten elektrolyt moc neodskákal, každopádně teď o víkendu se mi povedl docela husarskej kousek s dojezdem. Z Prahy, že pojedu s přítelkyní na Starou Živohošť, že nás bratr sveze lodí a pak pojedu do Jílového za našima a dobiju, cesta měla být asi 73km, ale dost kopcovitá. První věc, že jsem moc nepřebil, takže ruka padala skoro ihned po vyjetí. Další, že od tý řeky zpět jsem vyrážel už jen s 45%, což je tak max asi 20km dojezdu, tady to navíc začínalo šílenym kopcem, kterej mi ubral snad 15% hned zpočátku... Když jsem měl v Neveklově asi 25%, už jsem to přestal dávat a zastavil na místní benzínce, jestli tam nemaj zásuvku - neměli, obsluha neochotná s typickou výmluvou, že neni majitelka (to je asi jasný, že neni, mě šlo o zásuvku)...nonic, tak jedu dál tam přes ty kopce, ruka pomalu padá přes oranžový pole až se dostávám někde v Kameňáku dole u Sázavy pod 10%...řikám si, že je to vpr, ale že to zkusim, protože do Jílu je to poslední ale další táhlý stoupání... a ono ejhle jsem to dal a domu dojel bez světla s asi 4ma % .....fakt jsem nechápal .. najeto 80km ten den přes samý kopce (skoro 2000m stoupání tušim) a bez počátečního přebití...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
calvera.jarda
Příspěvky: 75
Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od calvera.jarda »

Máš ty dojezdy luxusní. Tu cestu znám na to Jílový to musela bejt sranda :) Trochu ti přeteče vždycky, pokud by to bylo špatně dolitý stejně bys to poznal až u druhýho dolejvání :)
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 550
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

To teda byla s těma pár procentama dojezdu :D Hlavně přítelkyně se "bavila" ... Jinak se tam nacpalo asi 12,5 litru, takže podle očekávání, jen ještě vyresetnu intervaly. Jo a ten člověk od koho jsem ho kupoval má ještě jednoho s podobnym dojezdem, ale je to jen třídvéřo a kosmeticky asi nicmoc... Cena obdobná, cca 120tis, takže kdyby měl někdo zájem...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od fugas »

Člověka polije hrůza co? :mrgreen:
Ta diag je psaná takhle strojově.Je to o zvyku.Když děláš tyhle změny ,přepisuje to v epromce a chce mít jistotu že neprobíhá žádný jiný proces.Že jsi takhle dojel znamená jediné a tedy to ,že máš všechny články v pohodě.Nedostal jsi se pod 105V v zátěži i když už to bylo takhle na doraz vybité.Přesně vidím tu lehkou nohu :D
Já už mám hotovou půlku balancování ,ale sunala mě chřipka ,takhle v červnu :hell: Svět se v (_!_) obrací.
Tak ať vám to páni jezdí.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 550
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

No trochu ...trochu víc :D Já už jsem to pochopil, jak jsem zvyklej na VW diagnostiky, tam je potřeba mít klíček stále puštěný a tady se vše děje při vypnutym, to jsem pořád nějak nemohl pobrat... Další pak, že jsem tu přípojku chápal jako tu diagnostiku a ne dobíjení :D Každopádně už jsem to nějak pobral, chyby smazaný, počítadlo Ah resetnutý. Jen ten PP2000 mi přijde uplně pitomej, přes ten jsem se k ničemu nedostal, vše jsem dělal nakonec přes Lexii...
No lehkou nohu :D ona tak nějak pořád schizofrenně kmitala, do kopce to prostě bez proudu nejde :D Tak držim palce, brzy se z toho shitu dostaň, taky jsem předloni měl letní verzi ale angíny tušim...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 550
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Tak mám pocit, že doplněním destilky mi trošku klesla kapacita... najednou se mi rozsvítilo světlo ve stoupání při cca 22%, potom to ale bylo až při asi 15%... Tak nevím, jestli se elyt ještě pořádně nepromíchal, nebo jsem ho fakt idiot naředil, uvidíme, snad si to časem sedne a zas to bude podávat původní výkony...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Bean
Příspěvky: 15
Registrován: stř říj 07, 2015 2:49 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Bean »

Chlapi elektromobilisti, ako tak citam jednym okom tuto temu, napada ma otazka, ci vyuzivate clanky vo svojich autickach ako kapacitnu zalohu FV systemu, teda ci sa to vobec da. Co na to regulator, ak sa nanho pripoji 120VDC z auta? Alebo to nie je take jednoduche a bolo by treba transformovat alebo ake su tam uskalia?
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 550
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Tak muj Midnite Classic 150 by to dal bez problému, nicméně FVE mám v Jílovom u Phy a jezdím hlavně v Praze.. Jinak bych se tou otázkou asi zabýval - tj. akumulátor bych připích vždy k chatě aby se dal využít též jako druhý zásobárna elektriky a zároveň šel i dobíjet přes DC. Takto budu auto jednou za čas doma nabíjet normálně přes AC, nemá pro mě smysl se tím zabývat..

EDIT: Tak nedal, neuvědomil jsem si, že těch 150V je pro napětí panelů... no tak jedině to AC dobíjení, popř přes nějaký DC DC měnič/nabíječ přímo z baterek FVE...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Bean
Příspěvky: 15
Registrován: stř říj 07, 2015 2:49 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Bean »

Ale smerom k FV ako zaloha by to malo fachcit nie?
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 550
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Určitě, jedinej problem je, jak v mym případě překlenout propast mezi DC 120V Euta a DC24V Baterkama... bude to chtít nějakej masivní step-down ideálně regulovatelnej.....
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek