Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 7627
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
na 120V DC bude fungovat každá nabíječka se spínaným zdrojem, pokud má regulaci výstupního proudu, tak je to všechno, co potřebuješ. A moc masívní být nemusí, dyť je na to "přečerpání" energie čas, takže 5-10A na 24V by podle mýho odhadu mělo stačit, je to skoro 6kWh za den při 10A...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Hmm vidiš, to mi nedošlo, že ty spínaný DC-DC vlastně fungujou už od docela nízkýho napětí... To by v zimě mohlo docela bodnout, že bych v případě potřeby nabil na čip v Praze a nějakou tu kWh si dovezl domu na dobití baterek FVE Díky za tip ...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: stř říj 07, 2015 2:49 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Otazka prave bola, ci by tych 120VDC nepobral FV regulator, ak sa odpoja panely, kedze bezne z nich berie DC do 150V. Aby sa nemusel riesit samostatny stepdown do bateriek. Ci sa nahodou nepojde zblaznit pri vypocte MPP
-
- Příspěvky: 7627
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
"Normální" regulátory jako tristar nebo midnite mají nastavení max proudu z panelů, max proudu do baterie, takže by to najelo po pár vteřinách na tuhle nastavenou max hodnotu a na ní by to mělo vydržet do vysosání baterek elektromobilu. Spíš by to chtělo nějaký hlídání, aby se to mohlo aspoň někam odplížit vlastní silou...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Zdravím vás tady všechny. Právě se mi ve Francii podařilo za výbornou cenu koupit elektrické Saxo ve výborném stavu. Až se mi ho podaří odvézt do čech, bude mě čekat přihlášení. Měli jste s ním nějaké problémy a na kolik vás to vyšlo?
-
- Příspěvky: 322
- Registrován: pon čer 20, 2016 1:56 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
prihlasit to uz pujde bo jich uz zde nekolik je ,driv s tim mely problem treba s nevyplnenou kolonkou hluk stojiciho vozidla , muze bejt problem na nekterym stk pokud nezadaj emise nekde to de nekde ne
FVE 4,9KWp kostal piko 5,5 , MVE 17KW , elektroauto ELTRA
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
ahoj, hodně štěstí s novým fárem. Saxo mám taky kdyby byl problém můžu dodat chybějící údaje z techničáku.
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Díky moc. Já jen že mám kamaráda na STK a psal mi že je potřeba nějaký COC list s technickými údaji o vozidle nebo alespoň originální návod k autu a já nemám ani jedno. Jinak auto super, je to po důchodci který tomu hodně rozuměl a vysvětloval vše ohledně údržby i dolévání baterií. Dává k tomu i dokonce notebook s Lexií a kabelem a má k tomu i připravené náhradní uhlíky k motoru. Vedl si i knížku kde má napsanou kdy dělal údržbu a vede si i deník jíz kde si psal dojezd po každém nabití.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Tak to bude luxusní autíčko, máš 3 nebo 5tidvířko? Jinak já tenhle problem taky řešil při přihlašování, pokud máš ale známého, měl by návod opravdu stačit. Hoď mi do SZ mail a já ti ho pošlu.. Jinak to určitě bude i někde ke stažení... Kolik to ujede? Kolik má nalítáno a jsou ještě původní baterky? Ať slouží
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
ja s tim prihlasenim bojoval mel sem to ze svycarska a v puvodnim technicaku toho moc nebylo. dneska sem dodelal predni box 1 baterka hrala jedna zkrat tak uvidime dojezd.
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Je to 3dvířko a dojezd byl průměrně kolem 80km, co jsem koukal do té knihy. Baterie byly prý měněny před 9 roky, jinak celkově má auto najeto 100000 km. Vše je funkční včetně bufíku.
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Ale no tak, ze Švýcarska by mohl být problém , ale s UNIE? Jednou to v Unii jezdilo a pak to nemůže být problém. Na tom bych to celé řešil a nebude problém.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 372
- Registrován: ned srp 12, 2012 10:12 am
- Lokalita: SK - pri TT
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7900
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Chlapi, zaujimalo by ma, co si myslite o tejto cinskej hracke: http://zd-sr.sk/modely. Pripadne link v CR http://zd-cr.cz/modely. Mne by to na kazdodenny presun z domu ku vlaku a naspat a obcas na nakupy do mesta celkom stacilo.
O malých domácich veterných elektrárňach: http://www.vawt.om2cm.sk/
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Ještě bych se chtěl zeptat - dost jsem si o těhle autech nastudoval, ale nepochopil jsem jakým způsobem je nabíjena vnitřní 12V baterie pro příslušenství? A existuje u nás nějaká možnost rychlonabíjení? Kdysi jsme měli na nějakém francouzském ostrově půjčeného Peugeota 106 a po celém ostrově byli rozmístěny rychlonabíjecí stanice, kde se dalo auto nabít za cca 20 minut na 80% kapacity.
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
za ty peníze ojetýho leafa.. Jo jestli přihláčený v unii tak by to mělo být ok. Ten dojezd je pěknej, jestli takovej je je to ok. Strašně záleží jak s tím jedeš, já to mám cca 35-70km, ale mám baterky naprd.
12V baterie je tam DC-DC, tzn. když klesne napětí pod 12 nebo kolik V dobije se z trakce.
Rychlonabíjení v ČR těžko. Občas tam někdo má přidaný zdroje a tím se to trochu zrychlí. Asi bych nad tím neuvažoval..
12V baterie je tam DC-DC, tzn. když klesne napětí pod 12 nebo kolik V dobije se z trakce.
Rychlonabíjení v ČR těžko. Občas tam někdo má přidaný zdroje a tím se to trochu zrychlí. Asi bych nad tím neuvažoval..
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Tak zítra si pro auto jedu k bývalému majiteli a jsem natěšený jako malý kluk. Auto budu muset nechat tady ve Francii a vrátit se pro něj asi v září s vozejkem za autem ( koupě byla zcela neplánovaná). Někde jsem se dočetl že při delším odstavení je lepší baterie nechat částečně vybité, nemělo by se nechávat stát s nabitými bateriemi. Je to tak?
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
urcite auto tam vyjezdi a nech ho.
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Vyjezdit, jako nechat úplně vybité?
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Jasný, jezdit dokud se nerozsvítí kontrolka, poté odstavit.
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Ok, díky za radu. Jinak auto už jsem přivezl, cesta byla 35 km poměrně kopcovitým terénem, zbylo ještě skoro 60% energie.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
od fugas » » v Soběstačnost
Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
- 49 Odpovědi
- 5609 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od fve
-
-
- 43 Odpovědi
- 4819 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 33 Odpovědi
- 3800 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od abrams
-
- 2 Odpovědi
- 795 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mirekcafa
-
- 132 Odpovědi
- 9684 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mypower.cz