Pomoc s výberom regulatora
Diskuze na téma solárních, větrných a ostatních regulátorů, datové komunikace mezi regulátory a PC, instalace software, zapojení regulátorů, chování a zkušenosti s různými typy regulátorů.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Pomoc s výberom regulatora
Opakujem, nemám s lítiom skúsenosti, ale takéto nastavenie asi dobré nebude. Jednak nie som presvedčený, že nastavenie 120 min pre boost aj ekvalizáciu je potrebné, ale hlavne nastavenie všetkých fáz nabíjania na 29,4 V nedáva zmysel. Použil by som default nastavenia pre LiFePo4 ( dvojnásobok pre 24 V ) podľa ľavého stĺpca a tie by som jemne zdvihol, ak je na to dôvod.
Nech sa vyjadrí znalec lítia.
Vôbec neviem, čo je to "series number" .
Nech sa vyjadrí znalec lítia.
Vôbec neviem, čo je to "series number" .
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Pomoc s výberom regulatora
Zdravím ,
Over volt disconnect 28,80V
Over volt reconnect 28,00V
Equalisation charging volt 27,60V (nejlépe vyřadit zadáním 0minut v Equalisation duration , ale i tak zadat 27,60V)
Boost charging volt 27,60V
Float charging volt 27,20V
Boost recon. charging volt 26,60V
Boost duration mi nedává smysl zkusil bych nechat těch 120minut , pokud bude nabíjet jen oněch 120minut a pak bez ohledu na napětí přejde do Floatu , pak přenastavit třeba na 600minut .
Elektronům zdar
Předpokládám že máte 8 článků v sérii . 29,4V je moc . Doporučuji upravu nastavení :trud píše:Tak to pomaly začínam skladať, potreboval by som pomoc s nastavením toho regulátora.
Nepotrebujem žiadne riadenie záťaže ani odpájanie pri nízkom napätí, menič bude pripojený priamo na batériu a ten má nastavené kedy sa má odpojiť. Ide mi len o nastavenie nabíjania na 29,4V a opätovné pripojenie nabíjania pri poklese napätia na 28,4V .
Takže prikladám foto obrazovky či to mám správne, ďakujem.
Over volt disconnect 28,80V
Over volt reconnect 28,00V
Equalisation charging volt 27,60V (nejlépe vyřadit zadáním 0minut v Equalisation duration , ale i tak zadat 27,60V)
Boost charging volt 27,60V
Float charging volt 27,20V
Boost recon. charging volt 26,60V
Boost duration mi nedává smysl zkusil bych nechat těch 120minut , pokud bude nabíjet jen oněch 120minut a pak bez ohledu na napětí přejde do Floatu , pak přenastavit třeba na 600minut .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Pomoc s výberom regulatora
Napätie je ok, to je li-ion. Over volt reconnect je kedy začne znova nabíjať pri poklese na baterii?
Chcem len nabíjať na 29.4V a pri poklese na 28.4V znova začať nabíjať.
Treba tie boost a float vôbec keď je to li-ion?
Chcem len nabíjať na 29.4V a pri poklese na 28.4V znova začať nabíjať.
Treba tie boost a float vôbec keď je to li-ion?
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 2771
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Pomoc s výberom regulatora
A není 3,4 V na článek ve floatu příliš mnoho? Při takovém napětí se bude článek trvale udržovat kolem 100% SOC, což z hlediska dlouhodobé životnosti a maximálního počtu cyklů není zrovna optimální. Pokud obětujeme 10% kapacity, počet cyklů se výrazně zvýší. Je také potřeba brát ohled na skutečnost, že články nikdy nejsou napěťově absolutně vyrovnané a je potřeba udržovat určitou rezervu na vyrovnání článků, tak aby ani ten s nejvyšším napětím nebyl přes 100% SOC. Osvědčilo se mi nastavení prahového napětí balancérů na hodnotu napětí těsně nad úroveň hladiny float. Při čemž úroveň float mám nastavenou na 3,333 V na článek (viz Střídač). Je potřeba si uvědomit, že kapacita baterie je nanejvýš tak velká jako kapacita nejslabšího článku. Z důvodu životnosti bych články LiFePO nepouštěl ani pod hladinu 3V na článek (bez zátěže). Pokud by toho byl regulátor schopen a obvodové řešení FVE by bylo vhodně uzpůsobené tak, aby bylo možno samostatně měřit proud baterie, bylo by podle mého názoru vhodné udržovat vnitřní napětí článku (při nulovém proudu) v oblasti 3,000 V až 3,333 V. Takový regulátor, který by uměl kompenzovat úbytek napětí na vnitřním odporu článku na základě měření jsem však ještě neviděl. Proto se v praxi meze napětí poněkud rozšiřují na obě strany. Přičítá, případně odečítá se úbytek napětí na předpokládaném vnitřním odporu článku při předpokládaném proudu. Mezní stavy napětí jsou tedy tak přesné, jak přesně odhadneme velikost proudu a velikost vnitřního odporu článku. Vzhledem ke skutečnosti, že mezní stavy (horní a spodní limit) napětí se vyskytují jen krátkodobě, je tím důležitější, jak nastavíme hodnotu napětí float, která se v létě bude na článku vyskytovat dlouhodobě.abrams píše: Předpokládám že máte 8 článků v sérii . 29,4V je moc . Doporučuji upravu nastavení :
Over volt disconnect 28,80V
Over volt reconnect 28,00V
Equalisation charging volt 27,60V (nejlépe vyřadit zadáním 0minut v Equalisation duration , ale i tak zadat 27,60V)
Boost charging volt 27,60V
Float charging volt 27,20V
Boost recon. charging volt 26,60V
Boost duration mi nedává smysl zkusil bych nechat těch 120minut , pokud bude nabíjet jen oněch 120minut a pak bez ohledu na napětí přejde do Floatu , pak přenastavit třeba na 600minut .
Elektronům zdar
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Pomoc s výberom regulatora
Abrams - vsetko je OK, ale v tomto pripade boost duration znamena dlzku absorpcie. Takze 120 minut by mohol byt celkom teror.
Pojmy su trochu zmatene, ale inac regulator vzorne drzi nastavene napatia.
Pojmy su trochu zmatene, ale inac regulator vzorne drzi nastavene napatia.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Pomoc s výberom regulatora
Takže treba ponastavovat aj tie časy? Ved keď keď je bost a float nastavene také napetie že sa tam baterka ani nedostane.. Treba to riešiť?
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Pomoc s výberom regulatora
Na 7s LiIon mám nastaveno 28,7V t.j. 4,1V na článek. Více bych z hlediska životnosti a pro pocit bezpečí nenastavoval.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Pomoc s výberom regulatora
Ako pisal abrams - pre equalisation 0 minut a pre boost ( absorption ) x minut. Kolko to ma byt, netusim, ale aspon zpociatku by som dal len par minut, urcite nie 120. Primerene, tak akorat, cirka, asi, cca, trosinatelenko. Fakt neviem...
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Pomoc s výberom regulatora
4.1V je napätie pre lilon co ma nominálne napätie 4.2V, ja mam lilon s napätím 4.35V čiže 4.2 V je už 0.15V pod nominalnym napätím.volente píše:Na 7s LiIon mám nastaveno 28,7V t.j. 4,1V na článek. Více bych z hlediska životnosti a pro pocit bezpečí nenastavoval.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Pomoc s výberom regulatora
Zdravím ,
... Trude , máš LiFePO , nebo Li-Ion ? Na snímku nastavení reglu je zvoleno LiFePO a teď síšeš o Li-Ion 4,35V .
Aha , Boost duration je doba absorbce ta fakt stačí jen pár minut .
Kybosi , 3,40V je pro LiFePO v pohodě - jedu tak už několik let . Za druhak , při přechodu na 3,40V float bývává nabita na cca 90% a furt je i při tomto napětí hladová klidně pojme dalších pár % . Navíc , toto napětí i při dloudobém udržování není pro LiFePO nikterak poškozující .
Elektronům zdar
... Trude , máš LiFePO , nebo Li-Ion ? Na snímku nastavení reglu je zvoleno LiFePO a teď síšeš o Li-Ion 4,35V .
Aha , Boost duration je doba absorbce ta fakt stačí jen pár minut .
Kybosi , 3,40V je pro LiFePO v pohodě - jedu tak už několik let . Za druhak , při přechodu na 3,40V float bývává nabita na cca 90% a furt je i při tomto napětí hladová klidně pojme dalších pár % . Navíc , toto napětí i při dloudobém udržování není pro LiFePO nikterak poškozující .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Pomoc s výberom regulatora
Lilon.. Názov na foto je jedno nastavenie je User.. Nastavil som si napätie sám. Otázka znie ci to je správne ci to bude nabíjať do 29.4V a znova obnoví nabíjanie pri poklese na 28.4V
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Pomoc s výberom regulatora
Dal by som absorpciu ( boost ) 29,4 V na 10 minut, float 28,4 V a boost reconect na 27,4 V, tym asi nic nepokazim. Ak by boli rozdiely napati moc male, stale by to vracalo pri vacsom odbere do absorpcie - litium by sa nemalo drzat dlho na vysokom napati !!!!!!! Postupne ziskat skusenost, ako sa to chova.
Druha moznost je odpozorovat nejaku profi nabijacku a pokusit sa najst podobnost.
Odporucam nove nastavenie exportovat pod vlastnym oznacenim suboru, potom importovat a updatovat.
Druha moznost je odpozorovat nejaku profi nabijacku a pokusit sa najst podobnost.
Odporucam nove nastavenie exportovat pod vlastnym oznacenim suboru, potom importovat a updatovat.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 1201
- Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
- Lokalita: Praha 6
- Bydliště: Praha 6
Re: Pomoc s výberom regulatora
Jak jsem psal jinde, nšco už jsem se naučil, ale ohledně nabíjení li-on článků se domnívám, že stačí nastavit na regulátoru konečné nabíjecí napětí dle libosti, já tam mám tuším 28,4V a tím to končí. když mají baterky méně teče do nich proud, když 28,4, neteče do nich nic. Neřeším žádné při jakém úbytku by se mělo obnovit nabíjení atd. A to hlavně proto, že nějak netuším co by na tomto provozování mohlo být špatně. Ovšem pokud mi to někdo vysvětlí budu rád.
Nemám rád tenhle stát.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Pomoc s výberom regulatora
Predovšetkým sa ospravedlňujem, že sa vtieram do témy, kde ja žiadne skúsenosti nemám, ale je to práve kvôli regulátoru, ktorý je tu použitý. Moju LiIon banku ešte len pripravujem...
Leto je dlhé a pre fotovoltiku je celkom razantné aspoň po dobu 6 mesiacov. Potom je to bieda. Vezmeme v úvahu dva fakty.
1/ V lete je dostatok energie aj v poobedňajších hodinách.
2/ Je známa súvislosť medzi životnosťou / počtom cyklov a napätím LiIon batérií. Ináč to znamená aj to, že batérie NB by vydržali oveľa viac, keby sa po pripojení na sieť nenabíjali čo to dá a zostali na úrovni 30% nabitia, lebo nikto nevie, v akom režime a bez podpory siete budú pracovať neskôr.
Logicky sa ponúka možnosť využívať LiIon v systéme predovšetkým ako zálohu a cez deň to nijako nedramatizovať s nabíjaním. Ak sú systémové batérie o 9:00 nabité a LiIonky s nimi, je naozaj zbytočné držať ich do 19:00 na strope napätia, nech už zvolíme akýkoľvek. Ak by sa nestihli nabiť na 100 %, nijako im to predsa neuškodí.
Je tu veľká podobnosť s režimom, ktorý uplatňujem v mojom systéme s olovom ( nazval som ho BFA - bulk/float/absorpcia ). Profitom je maximum vyťaženej energie a najšetrnejší režim cyklovania batérií. Z týchto dôvodov som navrhoval iné nastavenie, ako navrhoval vla.
Leto je dlhé a pre fotovoltiku je celkom razantné aspoň po dobu 6 mesiacov. Potom je to bieda. Vezmeme v úvahu dva fakty.
1/ V lete je dostatok energie aj v poobedňajších hodinách.
2/ Je známa súvislosť medzi životnosťou / počtom cyklov a napätím LiIon batérií. Ináč to znamená aj to, že batérie NB by vydržali oveľa viac, keby sa po pripojení na sieť nenabíjali čo to dá a zostali na úrovni 30% nabitia, lebo nikto nevie, v akom režime a bez podpory siete budú pracovať neskôr.
Logicky sa ponúka možnosť využívať LiIon v systéme predovšetkým ako zálohu a cez deň to nijako nedramatizovať s nabíjaním. Ak sú systémové batérie o 9:00 nabité a LiIonky s nimi, je naozaj zbytočné držať ich do 19:00 na strope napätia, nech už zvolíme akýkoľvek. Ak by sa nestihli nabiť na 100 %, nijako im to predsa neuškodí.
Je tu veľká podobnosť s režimom, ktorý uplatňujem v mojom systéme s olovom ( nazval som ho BFA - bulk/float/absorpcia ). Profitom je maximum vyťaženej energie a najšetrnejší režim cyklovania batérií. Z týchto dôvodov som navrhoval iné nastavenie, ako navrhoval vla.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 3937
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Pomoc s výberom regulatora
K tomu jen poznámka - když vím, že je počasí, že baterky klidně nabiju i večer, je zbytečné snažit se je nejprve nabít a pak zapínat různé vytěžovače. Lepší je vytěžovače zapínat s předstihem a baterka se bude nabíjet pomaleji a šetrněji.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 1201
- Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
- Lokalita: Praha 6
- Bydliště: Praha 6
Re: Pomoc s výberom regulatora
Pozor, můj předchozí příspěvek bych nebral jako návod na nastavení, je to spíš zkušenost, nebo blbost z praxe jak to dělám já v současnosti. Nic víc bych za tím nehledal. Li-on neberu jako svátost, neb zatím mám celkem levný zdroj v kontejneru s odpadem. V první fázi jsem je připojil k regulátoru na olovo a tu a tam trošku srovnal, přesto po ročním provozu se žádnému článku 18650 nestalo viditelně nic a to pracovali v rozsahu 2 až 5,5 voltu podle toho jak se články rozbíhali. Prismatické články těsně kolem 5V dělali "PUF", a to sice nikoli pojistným ventilem, ale povylezl výstup elektrody s těsněním, i toto články mám dodnes v provozu, protože jsou prostě funkční. Zkoušel jsem stejně jako OTA dobíjet články hodně podměrečné, (kolem 1,5V) a není s nimi problém. To jen píšu, že články, speciálně 18650, vydrží daleko více, než se zde běžně píše. V současnosti jedu s definivnímy packy 7s 84až100p, v počtu dvou kusů.(podle toho jak se mi náhodně poskládaly články dle stavu použití a kapacity) a chovám se k nim trošku slušně, takže snažím se nevybíjet pod 3,2V a nelezt nad 4,1 V na článek. + různé malé packy těch pokusných, které i přesto co u mě zažily se chovají velmi korektně a v provedeních 7s 2, nebo 3p si dlouhodobě uchovávjí napětí jednotlivých článků stejné. Nejlépe se mi osvědčují jakési samsungy zelené barvy, z profi aku nářadí v provedení 8s 2p, ty vydrží snad úplně cokoli.
Nemám rád tenhle stát.
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Pomoc s výberom regulatora
Aby som vysvetlil môj pohlaď na vec.
Chápem čo chce vlkazajac povedat svojím príspevkom o šetrnom zaobchádzaní, a nedržaní lilon na nabití 100% zbytočne dlho. Aby som to vysvetlil, to je u mňa dosiahnuté práve nabíjaním na 29,4V , je to na článok 4,2V, ale pozor, sú to články s nominálnym napätím 4,35V čiže ja som už v nastavení 0,15 V pod nominálnym napätím. Využívam kapacitu na cca 80-85% , čiže tá šetrnosť je už v nastavení 29,4V (u vla 28,4V ) a nemusím riešiť či a ako dlho nechať batériu na 29,4V (vla na 28,4V).
Mne ide len o to aby sa nabila na 29,4V a keďže viem že po odpojení klesne na článok cca 0,12-0,14V , aby sa za 5 minút po odpojení nezačala hneď nabíjať , preto to opätovné pripojenie až pri 28,4V ,možno prax ukáže že treba nastaviť menej.
Chcem len nabiť na 29,4V a opätovne pripojiť nabíjanie pri 28,4V. Lenže v tom nastavení meniča je 12 nastavení napätia a 2 nastavenia času a celkom nechápem ktoré čo znamená. Dosť som sa s tým natrápil lebo stále vyskakujú hlášky toto napätie nesmie byť vyššie, toto nesmie byť nižšie , toto rovné, čas 600 sa nedá nastaviť , čas 10 sa nedá nastaviť....
Chápem čo chce vlkazajac povedat svojím príspevkom o šetrnom zaobchádzaní, a nedržaní lilon na nabití 100% zbytočne dlho. Aby som to vysvetlil, to je u mňa dosiahnuté práve nabíjaním na 29,4V , je to na článok 4,2V, ale pozor, sú to články s nominálnym napätím 4,35V čiže ja som už v nastavení 0,15 V pod nominálnym napätím. Využívam kapacitu na cca 80-85% , čiže tá šetrnosť je už v nastavení 29,4V (u vla 28,4V ) a nemusím riešiť či a ako dlho nechať batériu na 29,4V (vla na 28,4V).
Mne ide len o to aby sa nabila na 29,4V a keďže viem že po odpojení klesne na článok cca 0,12-0,14V , aby sa za 5 minút po odpojení nezačala hneď nabíjať , preto to opätovné pripojenie až pri 28,4V ,možno prax ukáže že treba nastaviť menej.
Chcem len nabiť na 29,4V a opätovne pripojiť nabíjanie pri 28,4V. Lenže v tom nastavení meniča je 12 nastavení napätia a 2 nastavenia času a celkom nechápem ktoré čo znamená. Dosť som sa s tým natrápil lebo stále vyskakujú hlášky toto napätie nesmie byť vyššie, toto nesmie byť nižšie , toto rovné, čas 600 sa nedá nastaviť , čas 10 sa nedá nastaviť....
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 1184
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Re: Pomoc s výberom regulatora
Ahoj, Dovolím si nesouhlasit s těmi napětími. Nebudu mluvit do ničeho jiného než Li-Ion. Moje informace níže platí pro pytlíky i pro 18650:
4,35 V ~ 300 CYKLŮ - JEN TY MODERNĚJŠÍ KTERÉ TO MAJÍ DOVOLENÉ!! Během posledních cca 5 let se to stále zvyšuje.
4,25-4,27-4,3-4,35 záleží na výrobci.
4,2 V ~ 800-1000 CYKLŮ platí pro všechny, i pro ty modernější!
4,1 V ~ Mnohem více, nelze určit přesně bez dalších parametrů.
Při napětí nad 4,2V to chce měřit teplotu, pod 4,2 V je to jedno. Zvláštní je, že ta teplota má dost velký vliv a když v půlce nabíjení teplota poklesne a pak se vrátí tak už to nedožene, leda v dalším cyklu. Měřil jsem cca 60Ah článek 2A/2A a díky tomu že to trvalo vždy asi 3 dny vybití i nabití, tak stačilo prostřední den o 10st.C méně a už bylo naměřeno i výrazně méně kapacity.
Pro vybíjecí napětí platí samozřejmě to samé jako přes kopírák:
2,5 V ~ 300 CYKLŮ - JEN TY MODERNĚJŠÍ KTERÉ TO MAJÍ DOVOLENÉ!!
3,0 V ~ 800-1000 CYKLŮ platí pro všechny, i pro ty modernější!
>3,0 V ~ Mnohem více, nelze určit přesně bez dalších parametrů.
Nebude to platit přesně na 10mV, to je potřeba kompenzovat teplotu, proud, ... ale jako obecná pomůcka to stačí. Jako cyklus se počítá cokoliv co dosáhne těch limitů ať již dolů nebo nahoru. Naříklad vybíjet jen horních 10-20% ale každý den došťouchat do 4,35 V znamená 300 cyklů to jest jeden rok a kapacita je na pouhých 70-80% původní. Ty horší po 300 cyklech odejdou a když mají ty lepší hodně velké štěstí, tak je vyhodí s těmi zkratovanými a když mají znovu hodně velké štěstí tak je vysvobodím:-) zatím jsem vysvobodil z utrpení 588 "použitelných kusů" 18650.
A ještě další poznámka, vybíjecí a nabíjecí proud u opotřebovaných nemá být například x,xx CA z původní ale z aktuální kapacity, pak při dodržení snížených napětí vydrží ještě dlouho.
4,35 V ~ 300 CYKLŮ - JEN TY MODERNĚJŠÍ KTERÉ TO MAJÍ DOVOLENÉ!! Během posledních cca 5 let se to stále zvyšuje.
4,25-4,27-4,3-4,35 záleží na výrobci.
4,2 V ~ 800-1000 CYKLŮ platí pro všechny, i pro ty modernější!
4,1 V ~ Mnohem více, nelze určit přesně bez dalších parametrů.
Při napětí nad 4,2V to chce měřit teplotu, pod 4,2 V je to jedno. Zvláštní je, že ta teplota má dost velký vliv a když v půlce nabíjení teplota poklesne a pak se vrátí tak už to nedožene, leda v dalším cyklu. Měřil jsem cca 60Ah článek 2A/2A a díky tomu že to trvalo vždy asi 3 dny vybití i nabití, tak stačilo prostřední den o 10st.C méně a už bylo naměřeno i výrazně méně kapacity.
Pro vybíjecí napětí platí samozřejmě to samé jako přes kopírák:
2,5 V ~ 300 CYKLŮ - JEN TY MODERNĚJŠÍ KTERÉ TO MAJÍ DOVOLENÉ!!
3,0 V ~ 800-1000 CYKLŮ platí pro všechny, i pro ty modernější!
>3,0 V ~ Mnohem více, nelze určit přesně bez dalších parametrů.
Nebude to platit přesně na 10mV, to je potřeba kompenzovat teplotu, proud, ... ale jako obecná pomůcka to stačí. Jako cyklus se počítá cokoliv co dosáhne těch limitů ať již dolů nebo nahoru. Naříklad vybíjet jen horních 10-20% ale každý den došťouchat do 4,35 V znamená 300 cyklů to jest jeden rok a kapacita je na pouhých 70-80% původní. Ty horší po 300 cyklech odejdou a když mají ty lepší hodně velké štěstí, tak je vyhodí s těmi zkratovanými a když mají znovu hodně velké štěstí tak je vysvobodím:-) zatím jsem vysvobodil z utrpení 588 "použitelných kusů" 18650.
A ještě další poznámka, vybíjecí a nabíjecí proud u opotřebovaných nemá být například x,xx CA z původní ale z aktuální kapacity, pak při dodržení snížených napětí vydrží ještě dlouho.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Pomoc s výberom regulatora
Mám nastaveno
Batt type - user
Batt. Ah - 400Ah
Temp Comp.Coef - 0mV/C/2V
Rated Voltage - Auto
Over Volt.Disc. - 28,8V
Charge Limit - 28,7V
Over Volt. Rec. - 28,6V
Equal.Charge - 28,7V
Boost Charge - 28,7V
Float Charge - 28,7V
Boost Rect. - 28,4V
Equalize Time - 0min
Boost Time - 10min
Takto nastavené mi to vyhovuje.
Když si měnič potáhne nějakou desítku Ampér, napětí poklesne a regulátor dává co může a nečeká až spadne napětí na nějakou nižší hodnotu.
Mám staré LiIon stejně jako vla + je k nim pověšeno 2 x 19čl. NiCd KPM 160.
Batt type - user
Batt. Ah - 400Ah
Temp Comp.Coef - 0mV/C/2V
Rated Voltage - Auto
Over Volt.Disc. - 28,8V
Charge Limit - 28,7V
Over Volt. Rec. - 28,6V
Equal.Charge - 28,7V
Boost Charge - 28,7V
Float Charge - 28,7V
Boost Rect. - 28,4V
Equalize Time - 0min
Boost Time - 10min
Takto nastavené mi to vyhovuje.
Když si měnič potáhne nějakou desítku Ampér, napětí poklesne a regulátor dává co může a nečeká až spadne napětí na nějakou nižší hodnotu.
Mám staré LiIon stejně jako vla + je k nim pověšeno 2 x 19čl. NiCd KPM 160.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Pomoc s výberom regulatora
Trud, napatia mozno menit, ale postupnost poloziek musi byt zachovana - vid manual alebo lavy stlpec/default.
Nakoniec o napatovych urovniach rozhodne tvrdost zdroja pri startoch zataze na menici. Pri starte motora to bude hlbsie, ako -1 V. Treba odskusat.
Nakoniec o napatovych urovniach rozhodne tvrdost zdroja pri startoch zataze na menici. Pri starte motora to bude hlbsie, ako -1 V. Treba odskusat.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 2 Odpovědi
- 1347 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od para007
-
- 2 Odpovědi
- 548 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mypower.cz
-
- 8 Odpovědi
- 859 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Matess
-
- 2 Odpovědi
- 843 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Lubo99
-
- 5 Odpovědi
- 1077 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od bhava