nabíjení elektromobilu
Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
-
- Příspěvky: 1051
- Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
- Lokalita: Okolí Uherského Brodu
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
nabíjení elektromobilu
řešili jste někdo DC nabíjení z 48V systému?
jde to vůbec?
jde to vůbec?
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
-
- Příspěvky: 1184
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Re: nabíjení elektromobilu
Přiznám se, začal jsem přemýšlet jak dlouho ještě budu schánět použité 18650 (zanedbatelných 13440 článků, současným tempem asi 13 let ), abych dokázal plně nabít Teslu přes noc. Asi bych to neřešil. Když už bych měl tolik baterek a tolik panelů, že bych si mohl dovolit 2x za týden nabít přes noc Teslu, asi by mě účinnost Axpertů v paralelním režimu tolik netrápila těch 12Axpertů 48kW už by nabíjelo slušně, nebo jiný podobně výkoný měnič.
Pokud bych to chtěl zvyšovat z 48V přímo na DC nabíjení, nastudoval bych EVSE (OpenEV, https://www.openevse.com/), https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J1772 a pustil se do výroby měniče sám. Nevím že by se do toho někdo pustil, vše veřejné je zatím z AC nebo vyššího DC napětí, i Superchargery jsou dělaný jako moduly AC/DC a spojovaný paralelně.
Podle tohoto (http://www.diyelectriccar.com/forums/sh ... 67890.html) Nabíječ Tesly už funguje od 85V AC to může být 90-110V DC.
Tady prodávají zvyšující měniče z nejmenšího napětí 100V: https://emotorwerks.com/index.php/compo ... er/page/17
Hmm, tak Teslu celou nabíjet nebudeme, nevěřím že na to má někdo panely+baterky. Co nějaké menší auta? vůbec bych se nebál to nabíjet přes normální měnič. Nebo nechat vyrobit na zakázku něco jako na posledním odkazu...
Pokud bych to chtěl zvyšovat z 48V přímo na DC nabíjení, nastudoval bych EVSE (OpenEV, https://www.openevse.com/), https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J1772 a pustil se do výroby měniče sám. Nevím že by se do toho někdo pustil, vše veřejné je zatím z AC nebo vyššího DC napětí, i Superchargery jsou dělaný jako moduly AC/DC a spojovaný paralelně.
Podle tohoto (http://www.diyelectriccar.com/forums/sh ... 67890.html) Nabíječ Tesly už funguje od 85V AC to může být 90-110V DC.
Tady prodávají zvyšující měniče z nejmenšího napětí 100V: https://emotorwerks.com/index.php/compo ... er/page/17
Hmm, tak Teslu celou nabíjet nebudeme, nevěřím že na to má někdo panely+baterky. Co nějaké menší auta? vůbec bych se nebál to nabíjet přes normální měnič. Nebo nechat vyrobit na zakázku něco jako na posledním odkazu...
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: nabíjení elektromobilu
No neviem aký elektromobil myslíš.. Ale všetky sú napätovo úplne inde 350-500-650-800V..pri DC nabíjaní komunikuje DC nabíjačka s autom a " dohodnú" si dáky nabíjací prúd.. Komplikovane.. Radšej zo 48V spraviť 230V a nabíjať pomaly 2-3.5 kW
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: nabíjení elektromobilu
Můj P106 jede na 120V Jinak souhlas, lepší 48V natransformovat dostatečně výkonným měničem a pak šup přes nabíječku, účinnost ani nemusí být horší, než jiné řešení (DC-DC apod.)...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 2 Odpovědi
- 1826 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Mira9_cz
-
- 0 Odpovědi
- 402 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od proasnet
-
-
Nová metoda má umožnit nabíjení elektromobilů za jízdy
od karelkilian » » v Magazín MyPower.CZ
Nová metoda má umožnit nabíjení elektromobilů za jízdy
- 29 Odpovědi
- 2859 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Soban
-
-
- 132 Odpovědi
- 9684 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mypower.cz
-
- 33 Odpovědi
- 3800 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od abrams