Start Box

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: Start Box

Příspěvek od ota »

Ono samotné nastartování neni energeticky náročné.
5 vteřin startováni proudem 400A je 0,5Ah
Baterka nenastartuje kvuli auto vysokému vnitřnímu odporu, který způsobí že poklesne svorkové napětí.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
mart.fish
Příspěvky: 165
Registrován: pát srp 15, 2014 9:11 pm
Bydliště: okolí Kladna

Re: Start Box

Příspěvek od mart.fish »

Ještě by mě zajímalo, co je v tý krabičce se startovacima dratama. Dvě ledky? Měří to nějak napětí? Nebo to jen ten olovenej akumulátor lehce přiživí a tím pádem i lehounce ohřeje a pak je díky nižšímu vnitřnímu odporu možný start? Nějak se mi nezdá, že by power box z lidlu používal metodu přímého připojení boxu k akumulátoru. To by nebylo potřeba nějakého udelatka mezi box a startdráty.
4800Wp ,2xregulátor Schneider Conext MPPT 60/150, Xantrex XW8048+, LiFePo4/180Ah
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: Start Box

Příspěvek od ota »

Pb aku v tom boosteru není. I v popisu píšou LiFePO4. Podle rozměrů obsahuje 4ks 26650.
8Ah ani náhodou, spíše 2Ah. Ony tyhle vysokoproudový akumulátory aby daly 200A musí mít tlustý elektrody a pak se jich do toho válečku o průměru 26mm vejde jen omezené množství. Takže buď velká kapacita nebo velké proudy.
Naposledy upravil(a) ota dne úte lis 14, 2017 11:44 am, celkem upraveno 1 x.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 1204
Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
Bydliště: Okolie Popradu SR

Re: Start Box

Příspěvek od JonasPP »

mart.fish píše:Ještě by mě zajímalo, co je v tý krabičce se startovacima dratama. Dvě ledky? Měří to nějak napětí? Nebo to jen ten olovenej akumulátor lehce přiživí a tím pádem i lehounce ohřeje a pak je díky nižšímu vnitřnímu odporu možný start? Nějak se mi nezdá, že by power box z lidlu používal metodu přímého připojení boxu k akumulátoru. To by nebylo potřeba nějakého udelatka mezi box a startdráty.
Aj Ja sa o to zaujimam,že na čo su tie ledky.No každu chvilu Mi maju prisť jedne svorky,len bez lediek,lebo sa Mi zda,že na jednom vodiči je polovodičove odpajanie od baterie pri skrate,možno pozvolne otvaranie,jak olovena baterka nabera napätie.Videl som iba hrbu trandakov,tak odhadujem,že ledky beru asi plne otvorenie trandakov,alebo jednoduche dovršenie požadovaneho napätia na olove.Napojenie na LiPolku je priame bez istenia,tak toto bude asi istenie a jednoducha elektronika proti zoškvareniu zariadenia pri skrate.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
mart.fish
Příspěvky: 165
Registrován: pát srp 15, 2014 9:11 pm
Bydliště: okolí Kladna

Re: Start Box

Příspěvek od mart.fish »

ota píše:Pb aku v tom boosteru není. I v popisu píšou LiFePO4. Podle rozměrů obsahuje 4ks 26650.
8Ah ani náhodou, spíše 2Ah. Ony tyhle vysokoproudový akumulátory aby daly 200A musí mít tlustý elektrody a pak se jich do toho válečku o průměru 26mm vejde jen omezené množství. Takže buď velká kapacita nebo velké proudy.

Tak o tom žádná, že v tý krabičce není Pb. To dá rozum i podle balení na kterém je napsáno Li-Ion Technology :) Jen, že Pb akumulátoru v autě opravdu stačí trochu přinabít a hned se o něco snaží. Taky dost pomáhá při velké zimě na moment rozsvítit světla a akumulátor je daleko svolnější :D ku práci s velkým startovací proudem. Ale ono i krátkodobé nabíjení větším proudem udělá totéž. A proto jsem se ptal, jestli náhodou není v tý krabičce s drátama nějakej brouk typu Maxim(třeba), kterej by byl zodpovědnej za např. pulzní nabíjení.
4800Wp ,2xregulátor Schneider Conext MPPT 60/150, Xantrex XW8048+, LiFePo4/180Ah
mart.fish
Příspěvky: 165
Registrován: pát srp 15, 2014 9:11 pm
Bydliště: okolí Kladna

Re: Start Box

Příspěvek od mart.fish »

Jo ve škatulce je něco, co zamezí toku proudu z vozidla do power boxu. Že by dioda :D
A rovnou 3 kousky. Njn 200A
Přílohy
Screenshot_20171114-123802.png
4800Wp ,2xregulátor Schneider Conext MPPT 60/150, Xantrex XW8048+, LiFePo4/180Ah
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Start Box

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

... problém s volovem sem vyřešil před pěti roky - volovo šlol do ::phocos-cx:: a vozím rovnou 40Ah LiFePO4 ::rolleyes:: .
Je ale dobrý mít po ruce cosi pohotovýho pro strejdu příhodu ;) . Li-Ionky to nejspíš párkrát daj , jenže LiFe , konkrétně 26650 by si vysloužili válečný kříž i v autobazaru :yes: .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: Start Box

Příspěvek od ota »

A123 do startovacího boosteru jsou v nabídce zde: http://www.hezkyden.cz/shop/nanofosfato ... anr26650/k
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
mart.fish
Příspěvky: 165
Registrován: pát srp 15, 2014 9:11 pm
Bydliště: okolí Kladna

Re: Start Box

Příspěvek od mart.fish »

JiříK píše:Tohoto prcka mám a spokojenost. Jen pozor, těch 8 Ah je při 4 V! Při 12 V jen 2 Ah!!! Je tam ochrana proti přetížení a účinnost jako powerbanka je tristní. Jinak to funguje dobře. Natočil jsem s tím i 1,9 TDI.
Měls tu krabičku rozebranou? Mě by zajímal ten akumulátor. Nechápu 8Ah při 4V. Tenhle údaj je pochopitelnej u powerbanky, kde bývá použit Step Up měnič, ale pak nerozumím vysokoproudovému odběru. Ten se přeci dá zařídit pouze velmi nízkým vnitřním odporem článků. Jo leda, že by to bylo celý podvod, byl tam dostatečně výkonný měnič a přes tu krabičku na start drátech ten akumulátor v autě opravdu jen "povzbudil". O nabíjení nelze vůbec hovořit. Dalo by se to zjistit asi jen pomocí proudové sondy. Nechtěl by to někdo oměřit? Docela by mě to zajímalo, jak to funguje.
4800Wp ,2xregulátor Schneider Conext MPPT 60/150, Xantrex XW8048+, LiFePo4/180Ah
JiříK
Příspěvky: 1027
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Start Box

Příspěvek od JiříK »

mart.fish píše:
JiříK píše:Tohoto prcka mám a spokojenost. Jen pozor, těch 8 Ah je při 4 V! Při 12 V jen 2 Ah!!! Je tam ochrana proti přetížení a účinnost jako powerbanka je tristní. Jinak to funguje dobře. Natočil jsem s tím i 1,9 TDI.
Měls tu krabičku rozebranou? Mě by zajímal ten akumulátor. Nechápu 8Ah při 4V. Tenhle údaj je pochopitelnej u powerbanky, kde bývá použit Step Up měnič, ale pak nerozumím vysokoproudovému odběru. Ten se přeci dá zařídit pouze velmi nízkým vnitřním odporem článků. Jo leda, že by to bylo celý podvod, byl tam dostatečně výkonný měnič a přes tu krabičku na start drátech ten akumulátor v autě opravdu jen "povzbudil". O nabíjení nelze vůbec hovořit. Dalo by se to zjistit asi jen pomocí proudové sondy. Nechtěl by to někdo oměřit? Docela by mě to zajímalo, jak to funguje.
Kuchlé jsem to neměl, funguje to. Možné po záruce. Každopádně na výstupním konektoru, kam se zapojují ty startovací kablíky, je 12 V. V té krabičce na káblíkoch asi něco bude, protože pokud to týrám dostatečně dlouho-třeba než suchá AC pumpa natáhne benzín-začne to hlásit přehřátí, či přetížení a odpojí to krokosvorky. Za chvilku to jede zas. Zajímavá věc: Dokud ty krokosvorky nepřipojím na aku v autě, není na nich žádné napětí. A po nastartování, jakmile altík začne dobíjet, tak to řve taky. Asi abych to nezapomněl odpojit :-)
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek