Baterie LTO
Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Baterie LTO
Skusil uz dakto postavit batériu z článkov LTO ?
Napríklad toto
https://www.aliexpress.com/item/5pcs-Li ... eLevelAB=4
prípadne toto
https://www.aliexpress.com/item/5pcs-Li ... eLevelAB=4
alebo tieto ktoré pojde dobre spojit do bloku
https://www.aliexpress.com/item/5pcs-2- ... eLevelAB=4
Zaujímalo by ma akú kavlitu dosahuje pinpongač v LTO....
Uvazujem nad tými 10Ah..ze by som testol ako sa to správa ..cena je kusok nad lifepo4..zivotnost by mala byt lepšia.
Napríklad toto
https://www.aliexpress.com/item/5pcs-Li ... eLevelAB=4
prípadne toto
https://www.aliexpress.com/item/5pcs-Li ... eLevelAB=4
alebo tieto ktoré pojde dobre spojit do bloku
https://www.aliexpress.com/item/5pcs-2- ... eLevelAB=4
Zaujímalo by ma akú kavlitu dosahuje pinpongač v LTO....
Uvazujem nad tými 10Ah..ze by som testol ako sa to správa ..cena je kusok nad lifepo4..zivotnost by mala byt lepšia.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 1314
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Baterie LTO
Zdravím,
na LTO jsem sháněl více informací už červnu t.r. Zatím mám tyto informace.
Na počet cyklů je to víc jako LIFE. Ale životnost na počet roků je mnohem menší jak u nás někteří prodejci
prezentují.
Tak tedy reálná životnost na počet roků je max. 10 roků. Pokud stihnete v této době udělat 20 000cyklů, tak
je reálná životnost 7 roků. Maximální životnost 10 roků je daná vnitřní chemií, než dojde k degradaci článku v čase
vlivem vnitřních chemický procesů. Zjednodušeně napsáno..
Udaje jsem získal, od elektrochemika, dále od výrobce motorových vozidel. Z těchto údajů je zřejmé, že tyto články
mají hlavní využití v elektromobilitě. A to tam, kde využijete v daném čase co nejvíce cyklů během 24 hodin. Typicky
nepřetržitá doprava osob ve veřejné přepravě , doručovací služby, rozvozy zboží atd. Využijete li počet cyklů maximálně během životnosti článků 7 max 10 roků , můžete najet i nějaký milion km. Tyto udaje se ale týkají značkových LTO článků.
Nevím jak kvalitní a zaručené parametry mají tyto čínské články.
Aby se využilo několik cyklů během 24 hodin u LTO, nabijí se proudem minimálně 1C. Tedy článek 80Ah proudem 80A. To má za následek ohřívání článků při nabijení i vybijení velkým proudem. Je tedy nutné články bezpodmínečně dobře stále chladit. Velké aku v dopravních vozidlech z článků mají kromě BMS i hlídání teploty a sleduje se každý jednotlivý článek
Data tam chodí po sběrnici.
Jak kvalitní jsou LTO z číny nejde zatím ověřit. Nejsou s tím praktické zkušenosti. Ale určitě neplatí nějaké reklamní slogany o životnosti 30 nebo 50 roků jak nějaký prodejce u nás uvádí. Ve fotovoltaice jak sami víte je počet cyklů během jednoho roků malý a velké množství cyklů , které potencionálně LTO nabízí se nevyužije. Čínské články LTO by mohli
být vhodné na vyzkoušení pro průkopníky v elektromobilech pro některé zdejší členy fora , kteří využívají LIFE. Mám ale za to, že při zaslání vzhledem k váze několika kg balíku by došlo k zachycení celnicí a doměření cla a DPH.
Jako balancery k LTO zahraniční profesionální výrobci používají balancer s vnitřními smyčkami, které chrání jak LTO článek, tak i vlastní balancer.Nabijecí proudy jsou vysoké aby vozidlo bylo rychle nabité za několik desítek min a vozidlo mohlo být stále v pohybu.Experimentátoři používají jednoduchý pasivní balancer určený ke superkondenzátorům. To je vše co se mně k LTO podařilo zatím zjistit. Informace jsem o LTO zjištoval, protože se mně nezdály údaje o životnosti 30 nebo 50 roků o životnosti LTO jak se někde můžete dočíst.
na LTO jsem sháněl více informací už červnu t.r. Zatím mám tyto informace.
Na počet cyklů je to víc jako LIFE. Ale životnost na počet roků je mnohem menší jak u nás někteří prodejci
prezentují.
Tak tedy reálná životnost na počet roků je max. 10 roků. Pokud stihnete v této době udělat 20 000cyklů, tak
je reálná životnost 7 roků. Maximální životnost 10 roků je daná vnitřní chemií, než dojde k degradaci článku v čase
vlivem vnitřních chemický procesů. Zjednodušeně napsáno..
Udaje jsem získal, od elektrochemika, dále od výrobce motorových vozidel. Z těchto údajů je zřejmé, že tyto články
mají hlavní využití v elektromobilitě. A to tam, kde využijete v daném čase co nejvíce cyklů během 24 hodin. Typicky
nepřetržitá doprava osob ve veřejné přepravě , doručovací služby, rozvozy zboží atd. Využijete li počet cyklů maximálně během životnosti článků 7 max 10 roků , můžete najet i nějaký milion km. Tyto udaje se ale týkají značkových LTO článků.
Nevím jak kvalitní a zaručené parametry mají tyto čínské články.
Aby se využilo několik cyklů během 24 hodin u LTO, nabijí se proudem minimálně 1C. Tedy článek 80Ah proudem 80A. To má za následek ohřívání článků při nabijení i vybijení velkým proudem. Je tedy nutné články bezpodmínečně dobře stále chladit. Velké aku v dopravních vozidlech z článků mají kromě BMS i hlídání teploty a sleduje se každý jednotlivý článek
Data tam chodí po sběrnici.
Jak kvalitní jsou LTO z číny nejde zatím ověřit. Nejsou s tím praktické zkušenosti. Ale určitě neplatí nějaké reklamní slogany o životnosti 30 nebo 50 roků jak nějaký prodejce u nás uvádí. Ve fotovoltaice jak sami víte je počet cyklů během jednoho roků malý a velké množství cyklů , které potencionálně LTO nabízí se nevyužije. Čínské články LTO by mohli
být vhodné na vyzkoušení pro průkopníky v elektromobilech pro některé zdejší členy fora , kteří využívají LIFE. Mám ale za to, že při zaslání vzhledem k váze několika kg balíku by došlo k zachycení celnicí a doměření cla a DPH.
Jako balancery k LTO zahraniční profesionální výrobci používají balancer s vnitřními smyčkami, které chrání jak LTO článek, tak i vlastní balancer.Nabijecí proudy jsou vysoké aby vozidlo bylo rychle nabité za několik desítek min a vozidlo mohlo být stále v pohybu.Experimentátoři používají jednoduchý pasivní balancer určený ke superkondenzátorům. To je vše co se mně k LTO podařilo zatím zjistit. Informace jsem o LTO zjištoval, protože se mně nezdály údaje o životnosti 30 nebo 50 roků o životnosti LTO jak se někde můžete dočíst.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Baterie LTO
Tak s vymeranim dph na colnici pocitam.. Aj tak uvazujem o kupe 10 ks na skusku..moj system ma vrchol 28V ..tak by som znizil na 27.5 a skusil testnut ako sa to bude spravat..je to cca 130 eur..plus 30 colnici ..160 eur za cca 10*10Ah..to by šlo
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: pon zář 03, 2012 7:12 pm
Re: Baterie LTO
Mate porovnani s zivotnosti lifepo na pocet roku? Protoze cena lto v odkazu vyse se jiz blizi cene lifepo u nas...kyocera píše:Zdravím,
na LTO jsem sháněl více informací už červnu t.r. Zatím mám tyto informace.
Na počet cyklů je to víc jako LIFE. Ale životnost na počet roků je mnohem menší jak u nás někteří prodejci
prezentují.
Tak tedy reálná životnost na počet roků je max. 10 roku.
-
- Příspěvky: 1314
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Baterie LTO
Zdravím,
od elektrochemika žádný kvalifikovaný odhad na životnost LIFE jsem nezjištoval.
Co se týče životnosti LIFE nebo životnosti dalších aku, tak vycházím ze zpracování Oty zde
http://www.elektrarna.estranky.cz/clank ... atoru.html
A co se týče LTO v odkazu, tak věřím, že časem zde někdo napíše svoje zkušenosti po
zakoupení čínských LTO v odkazu.
od elektrochemika žádný kvalifikovaný odhad na životnost LIFE jsem nezjištoval.
Co se týče životnosti LIFE nebo životnosti dalších aku, tak vycházím ze zpracování Oty zde
http://www.elektrarna.estranky.cz/clank ... atoru.html
A co se týče LTO v odkazu, tak věřím, že časem zde někdo napíše svoje zkušenosti po
zakoupení čínských LTO v odkazu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Baterie LTO
Lenže bez veľmi presného monitoringu SOC, teploty, napatia a prúdov počas niekoľkých rokov,
je akákoľvek empíria nereprodukovateľná.
Ono to totiž veľmi záleží na tom, či baterky vybíjame a nabíjame:
1. od 0 % do 25 %,
2. od 75 % do 100 %,
3. od 100 % do 25 %,
4. od 100 % do 40 %,
5. od 100 % do 50 %,
6. od 75 % do 25 %,
7. od 75 % do 45% ,
8. od 75 % do 65 %.
Teraz treba podobnú tabuľku urobiť pre prúdy a ďalšiu pre teploty.
Takže dostaneme 8x8x8 tabuliek
Takže ak si vyberiete tú najlepšiu možnosť, tak keby LiTiO mala Mária Terézia,
tak by ešte na hrade fungovali dodnes.
je akákoľvek empíria nereprodukovateľná.
Ono to totiž veľmi záleží na tom, či baterky vybíjame a nabíjame:
1. od 0 % do 25 %,
2. od 75 % do 100 %,
3. od 100 % do 25 %,
4. od 100 % do 40 %,
5. od 100 % do 50 %,
6. od 75 % do 25 %,
7. od 75 % do 45% ,
8. od 75 % do 65 %.
Teraz treba podobnú tabuľku urobiť pre prúdy a ďalšiu pre teploty.
Takže dostaneme 8x8x8 tabuliek
Takže ak si vyberiete tú najlepšiu možnosť, tak keby LiTiO mala Mária Terézia,
tak by ešte na hrade fungovali dodnes.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: pon zář 03, 2012 7:12 pm
Re: Baterie LTO
Skoda, zajimal by me ten odhad od elektrochemika. Ve vyse zmineme odkazu je zmineny pocet cyklu 6tis,kyocera píše:Zdravím,
od elektrochemika žádný kvalifikovaný odhad na životnost LIFE jsem nezjištoval.
Co se týče životnosti LIFE nebo životnosti dalších aku, tak vycházím ze zpracování Oty zde
http://www.elektrarna.estranky.cz/clank ... atoru.html
A co se týče LTO v odkazu, tak věřím, že časem zde někdo napíše svoje zkušenosti po
zakoupení čínských LTO v odkazu.
coz je odhad zivotnosti min 20let.
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Baterie LTO
No já nevím, mohou být naprosto super, ale nemůžu si pomoct životnost v cyklech nelze vztahovat k životnosti v čase Každý je bude používat trochu jinak a tyto drobné rozdíly mohou či nemusí mít vliv na ŽIVOTNOST I LPF je relativně "zánovní" technologie aby si kdokoliv zde troufl dělat jednoznačné závěry na základě zkušeností a hlavně jejich srovnání se zkušenostmi ostatních Ne tak LTO. Je to prostě novinka a myslím, že ne zrovna levná a každá novinka má holt svoji cenu
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Baterie LTO
To je tak ťažko si vyhľadať 20 videí, od ľudí, ktorí baterky vymysleli/vymýšľajú ?
https://www.youtube.com/watch?v=tE3H63ZuQHY
https://www.youtube.com/watch?v=Z3TNRfS-8q8
https://www.youtube.com/watch?v=HPgAbG70qPc
https://www.youtube.com/watch?v=MpHW35gtn54
https://www.youtube.com/watch?v=0Z7cEWrX9U4
https://www.youtube.com/watch?v=JB1Z9p9kyWE
https://www.youtube.com/watch?v=sSRXhn4MXlo
https://www.youtube.com/watch?v=4bq08SriE9c
https://www.youtube.com/watch?v=6tuSO-qRvZI
https://www.youtube.com/watch?v=gnJhNvqtAYk
https://www.youtube.com/watch?v=pxP0Cu00sZs
https://www.youtube.com/watch?v=DnE-44Ub0Ag
https://www.youtube.com/watch?v=br4zQKxVrFs
https://www.youtube.com/watch?v=7ylhy-utbXY
Tie videá je dobre naučiť sa naspamať, lebo človek može pohotovo reagovať
na rozne nezmysly, že napr. urobíme 13000 cyklov za 2 mesiace a tým sme dokázali,
že baterka vydrží 13000 cyklov 10 r.
A kto nie je lenivý a chce sa mu čítať, tu sa dočíta, prečo Li4Ti5O12 majú
99.99998 % C.eff. a prečo vydržia 8x rýchlejšie nab. ako LFP.
https://www.diva-portal.org/smash/get/d ... TEXT01.pdf
http://neicorporation.com/white-papers/ ... er_LTO.pdf
A niečo je aj tu:
http://www.scib.jp/en/
http://www.scib.jp/en/download/ToshibaR ... ery-en.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=tE3H63ZuQHY
https://www.youtube.com/watch?v=Z3TNRfS-8q8
https://www.youtube.com/watch?v=HPgAbG70qPc
https://www.youtube.com/watch?v=MpHW35gtn54
https://www.youtube.com/watch?v=0Z7cEWrX9U4
https://www.youtube.com/watch?v=JB1Z9p9kyWE
https://www.youtube.com/watch?v=sSRXhn4MXlo
https://www.youtube.com/watch?v=4bq08SriE9c
https://www.youtube.com/watch?v=6tuSO-qRvZI
https://www.youtube.com/watch?v=gnJhNvqtAYk
https://www.youtube.com/watch?v=pxP0Cu00sZs
https://www.youtube.com/watch?v=DnE-44Ub0Ag
https://www.youtube.com/watch?v=br4zQKxVrFs
https://www.youtube.com/watch?v=7ylhy-utbXY
Tie videá je dobre naučiť sa naspamať, lebo človek može pohotovo reagovať
na rozne nezmysly, že napr. urobíme 13000 cyklov za 2 mesiace a tým sme dokázali,
že baterka vydrží 13000 cyklov 10 r.
A kto nie je lenivý a chce sa mu čítať, tu sa dočíta, prečo Li4Ti5O12 majú
99.99998 % C.eff. a prečo vydržia 8x rýchlejšie nab. ako LFP.
https://www.diva-portal.org/smash/get/d ... TEXT01.pdf
http://neicorporation.com/white-papers/ ... er_LTO.pdf
A niečo je aj tu:
http://www.scib.jp/en/
http://www.scib.jp/en/download/ToshibaR ... ery-en.pdf
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Baterie LTO
Neni som lenivý, ale při 12 - 14 hod pracovní době jsem ještě anglinu nezvládl Nebylo by něco seriózního i česky, po slovensky tiež može byť. Vďaka.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Baterie LTO
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 1314
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Baterie LTO
Zdravím,
Našel jsem dnes zajímavé mat. o LTO , ale i jiné aku.
Přehled a popis i počet cyklů aku na bázi lithia z mat. universita baterií česky zde
https://translate.google.cz/translate?h ... rev=search
Některé další informace mohou být zajímavé i pro nováčky univerzita baterií česky zde
https://translate.googleusercontent.com ... ZI2QR0uzfQ
LTO ve světě – Toshiba dodává velké LTO česky zde
https://translate.google.cz/translate?h ... rev=search
Našel jsem dnes zajímavé mat. o LTO , ale i jiné aku.
Přehled a popis i počet cyklů aku na bázi lithia z mat. universita baterií česky zde
https://translate.google.cz/translate?h ... rev=search
Některé další informace mohou být zajímavé i pro nováčky univerzita baterií česky zde
https://translate.googleusercontent.com ... ZI2QR0uzfQ
LTO ve světě – Toshiba dodává velké LTO česky zde
https://translate.google.cz/translate?h ... rev=search
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Baterie LTO
Dík za pošprtnutí, jistě kouknu, ale dopředu říkám, že pro mne mají daleko větší váhu praktické zkušenosti od lidí zde jak od teoretiků
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Baterie LTO
zdravím kyocero, zkoušel jsem se kouknout na jeden z Tebou uvedených odkazů. Zděsil jsem se nad úrovní "česky". Odkazy rozhodně nejsou pro nováčky, protože se čtenáři česky tlučou klíny do hlavy. Cituji jednu z perel: " ..... Baterie mají nízkou výhřevnost ve srovnání s fosilními palivy....". Je to možná návod pro znalého na to jak postupovat při vysvětlování nováčkovi aby na něco nezapomněl, ale pokud si to nováček (a nejhůř elektrotechnikou čí fyzikou nepolíbený) přečte a uvěří psanému, tak to zde nebudeme stíhat dementovat. Znalý ty bludy pravděpodobně odmítne číst. Otřesné, za mne nedoporučuji.kyocera píše:Některé další informace mohou být zajímavé i pro nováčky univerzita baterií česky zde
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 1184
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Re: Baterie LTO
Automatické překladače do češtiny moc dobré nejsou, kdyžtak si to nechte automatem přeložit do němčiny, to je výrazně kvalitnější překlad. S ostatními jazyky nemám žádné zkušenosti, thajština a čínština jsou použitelné podle mě lépe než čeština.
Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
-
- Příspěvky: 1314
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Baterie LTO
Zdravím,
pro Brumlaj : některé věty příkladnou češtinou nevynikají. Přesto si myslím, že se jedná o zdroj
hodnotných ucelených technických informací ohledně aku. Jsou zde úplné základy , jak zapojovat aku,
vysvětlené základní pojmy ohledně aku. Řada srovnávacích tabulek. Hodně praktických rad.Přehled o aku v
současných elektromobilech.
Ještě jsem nepřečetl úplně všechny informace obsažené na universitě baterií, ale je to psáno jednoduše
bez složitých chemických vzorců popisným čtivým způsobem. Jako červená nitˇtextem prolíná stálý odkaz na
zakladatele firmy , který se zabývá analyzátory aku. To mu ale nemůžeme vyčítat, že si tam dal opakovaně vlastní reklamu.
V mat.universita baterií mně např.překvapilo také, za jakou cenu a jakými náklady
je dosahováno úspory v hybridních autech. Jak říká zdroj z automobilky Volkswagen, byly k tomuto vývoji nuceni politickým rozhodnutím. Překvapily mně parametry tzv. 1-litrového auta této firmy. Je až neuvěřitelné s jak
malým výkonem naftového motoru je prototyp poháněný a celé auto váží méně jako jen samotný akumulátor
elektroauta auta TESLA./ 1-litrové auto má spotřebu menší jako 1 litr nafty na 100km, dodávám pro ty, kdo to ještě nečetl./
Zajímavé jsou metody testování aku. To mně inspirovalo, něco v tomto směru si pořídit a něco k tomu testování si sám dodělat.
Těch informací je tam hodně a myslím si, že množství těchto informací převažuje nad Vaší malou výtkou, jaký je
překlad, který neovlivním. Pokud za jedinou závadu považujete někde překlad za závažnou chybu, zkuste raději místo výčitky udělat třeba přesný překlad určitých kapitol, které považujete pro nováčky za důležité a takto Vámi přesně přeložené kapitoly zařadit do např. do jednotlivých sekcí k různým typům aku v elektroporadně. To si myslím, že by bylo víc užitečné, než jen výtka abych se zamyslel nad špatným překladem.Já jsem dal spíše odkaz s překladem proto aby
většina těch, co technickou angličtinu neovládá, měla nějaké informace o LTO i jiných typech aku, zde si myslím, že
tento odkaz jako zdroj technických informací splňuje. A nikdo z fora tady zatím masivně o LTO psát praktické zkušenosti
nebude, protože LTO je novinka, kterou mají snad jen max.2 účastníci fora.
pro Brumlaj : některé věty příkladnou češtinou nevynikají. Přesto si myslím, že se jedná o zdroj
hodnotných ucelených technických informací ohledně aku. Jsou zde úplné základy , jak zapojovat aku,
vysvětlené základní pojmy ohledně aku. Řada srovnávacích tabulek. Hodně praktických rad.Přehled o aku v
současných elektromobilech.
Ještě jsem nepřečetl úplně všechny informace obsažené na universitě baterií, ale je to psáno jednoduše
bez složitých chemických vzorců popisným čtivým způsobem. Jako červená nitˇtextem prolíná stálý odkaz na
zakladatele firmy , který se zabývá analyzátory aku. To mu ale nemůžeme vyčítat, že si tam dal opakovaně vlastní reklamu.
V mat.universita baterií mně např.překvapilo také, za jakou cenu a jakými náklady
je dosahováno úspory v hybridních autech. Jak říká zdroj z automobilky Volkswagen, byly k tomuto vývoji nuceni politickým rozhodnutím. Překvapily mně parametry tzv. 1-litrového auta této firmy. Je až neuvěřitelné s jak
malým výkonem naftového motoru je prototyp poháněný a celé auto váží méně jako jen samotný akumulátor
elektroauta auta TESLA./ 1-litrové auto má spotřebu menší jako 1 litr nafty na 100km, dodávám pro ty, kdo to ještě nečetl./
Zajímavé jsou metody testování aku. To mně inspirovalo, něco v tomto směru si pořídit a něco k tomu testování si sám dodělat.
Těch informací je tam hodně a myslím si, že množství těchto informací převažuje nad Vaší malou výtkou, jaký je
překlad, který neovlivním. Pokud za jedinou závadu považujete někde překlad za závažnou chybu, zkuste raději místo výčitky udělat třeba přesný překlad určitých kapitol, které považujete pro nováčky za důležité a takto Vámi přesně přeložené kapitoly zařadit do např. do jednotlivých sekcí k různým typům aku v elektroporadně. To si myslím, že by bylo víc užitečné, než jen výtka abych se zamyslel nad špatným překladem.Já jsem dal spíše odkaz s překladem proto aby
většina těch, co technickou angličtinu neovládá, měla nějaké informace o LTO i jiných typech aku, zde si myslím, že
tento odkaz jako zdroj technických informací splňuje. A nikdo z fora tady zatím masivně o LTO psát praktické zkušenosti
nebude, protože LTO je novinka, kterou mají snad jen max.2 účastníci fora.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Baterie LTO
Proč je vždy nutné někoho kdo upozorní na nevhodnost něčeho k určitému účelu, zargumentuje proč, úkolovat co má dělat? O radu jsem nežádal, mám na to svůj názor a opravdu je mi putna Váš názor kyocero na to co bych měl ve svém volném čase dělat.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 1314
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Baterie LTO
Zdravím,
tohle vlákno má být být diskuze o LTO. Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
tohle vlákno má být být diskuze o LTO. Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Baterie LTO
Dovolím si rýpnout do vosího hnízda Má někdo v nějakém rozumném časovém horizontu PRAKTICKÉ zkušenosti s LTO? Ani jsem je krom obrázků neviděl a rád bych se něco dozvěděl
Než jsem se rozhodl pro LiFePo čerpal jsem jen ze zkušeností, mnohdy těžce a draho nabytých lidmi kteří se zde byli ochotní podělit o onu zkušenost.... Jen se podívejte v čase zpět na kolik kdo balancoval, nabíjel apod. a jak se tyto hodnoty vyvíjely časem LTO je tak nová technologie, že se dá bavit jen v teoretické rovině Životnost třeba sto let? Jo to je možné, ale pochybuji, že si tou dobou s někým zde pokecám. A technologie fičí dál kosmickou rychlostí a hlavně SLIBEM NEZARMOUTÍŠ. Čas ukáže, jenže doby kdy bude tolik zkušeností s LiFe jako s NiCd asi nedožiju :|A co tou dobou pofrčí i představit si to může být těžké Tak čus za sto let
Než jsem se rozhodl pro LiFePo čerpal jsem jen ze zkušeností, mnohdy těžce a draho nabytých lidmi kteří se zde byli ochotní podělit o onu zkušenost.... Jen se podívejte v čase zpět na kolik kdo balancoval, nabíjel apod. a jak se tyto hodnoty vyvíjely časem LTO je tak nová technologie, že se dá bavit jen v teoretické rovině Životnost třeba sto let? Jo to je možné, ale pochybuji, že si tou dobou s někým zde pokecám. A technologie fičí dál kosmickou rychlostí a hlavně SLIBEM NEZARMOUTÍŠ. Čas ukáže, jenže doby kdy bude tolik zkušeností s LiFe jako s NiCd asi nedožiju :|A co tou dobou pofrčí i představit si to může být těžké Tak čus za sto let
-
- Příspěvky: 1314
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Baterie LTO
Zdravím,
vosí hnizdo zde není. Jen diskuze o LTO. Tady na foru člen honsal nebo honzal jednou o LTO psal, že
je používá. Ten příspěvek ihned nevidím. Jen myslím psal, že používá 0,2C a že články na začátku stáhnul
všechny dohromady aby se nerozpínala nádoba článku tlakem.
Pak se jednou někdo jen zeptal na nabiječku pro LTO. Takže možná LTO má.
V prvním příspěvku nahoře jsem napsal praktickou - zprostředkovanou zkušenost někoho kdo LTO
používá a uvádí 20tis.cyklů při délce životnosti 7 roků.Tento prakticky ověřený udaj se netýká čínských článků.
Druhý údaj, který jsem uvedl je kvalifikovaný odhad elektrochemika na max. životnost LTO bez ohledu
na počet cyklů. A to bylo těch 10 roků. Poslal jsem minulý týden dotaz na univerzitu v USA kolik
roků je max. životnost v rocích LTO bez ohledu na počet cyklů.
Odpověd zatím nemám. Ale snad odpoví, když o LTO publikují.
Vaše otázka možná směřuje k tomu, zda jsou čínské články dobré a dá se na ně spolehnout.
Myslím si tohle. Záleží na čistotě chemikálií , okolním prostředí vlhkost, prašnost to vše se
asi promítne do kvality článku v průběhu zapouzdření. Pak už je na Vás zvolit nějaký režim, kdy
články uchladíte tedy vhodný nabijecí a vybijecí proud , a mít využitelnou aplikaci, aby jste využil
maximální počet cyklů LTO . Tedy
co nejvíce cyklů nabijení, vybijení během 24 hodin. Pak jsou zde další obecné údaje , které se dají
vyhledat na netu. A jeden takový odkaz jsem také uvedl, což Vy osobně jste uvítal.
vosí hnizdo zde není. Jen diskuze o LTO. Tady na foru člen honsal nebo honzal jednou o LTO psal, že
je používá. Ten příspěvek ihned nevidím. Jen myslím psal, že používá 0,2C a že články na začátku stáhnul
všechny dohromady aby se nerozpínala nádoba článku tlakem.
Pak se jednou někdo jen zeptal na nabiječku pro LTO. Takže možná LTO má.
V prvním příspěvku nahoře jsem napsal praktickou - zprostředkovanou zkušenost někoho kdo LTO
používá a uvádí 20tis.cyklů při délce životnosti 7 roků.Tento prakticky ověřený udaj se netýká čínských článků.
Druhý údaj, který jsem uvedl je kvalifikovaný odhad elektrochemika na max. životnost LTO bez ohledu
na počet cyklů. A to bylo těch 10 roků. Poslal jsem minulý týden dotaz na univerzitu v USA kolik
roků je max. životnost v rocích LTO bez ohledu na počet cyklů.
Odpověd zatím nemám. Ale snad odpoví, když o LTO publikují.
Vaše otázka možná směřuje k tomu, zda jsou čínské články dobré a dá se na ně spolehnout.
Myslím si tohle. Záleží na čistotě chemikálií , okolním prostředí vlhkost, prašnost to vše se
asi promítne do kvality článku v průběhu zapouzdření. Pak už je na Vás zvolit nějaký režim, kdy
články uchladíte tedy vhodný nabijecí a vybijecí proud , a mít využitelnou aplikaci, aby jste využil
maximální počet cyklů LTO . Tedy
co nejvíce cyklů nabijení, vybijení během 24 hodin. Pak jsou zde další obecné údaje , které se dají
vyhledat na netu. A jeden takový odkaz jsem také uvedl, což Vy osobně jste uvítal.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 0 Odpovědi
- 704 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od bob143
-
-
PWM jako nabíječ 12v baterie z 24v baterie?
od diablo007 » » v Regulátory
PWM jako nabíječ 12v baterie z 24v baterie?
- 22 Odpovědi
- 3330 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od JonasPP
-
-
- 0 Odpovědi
- 788 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od zdenekj
-
- 14 Odpovědi
- 2966 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od josse
-
- 36 Odpovědi
- 3072 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Nezmar