LTO z pohledu výrobce a praktického využití

Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
kyocera
Příspěvky: 1314
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

LTO z pohledu výrobce a praktického využití

Příspěvek od kyocera »

Zdravím,
O LTO akumulátorech zde na foru moc informací doposud uveřejněno nebylo.
Proto můj příspěvek se týká LTO akumulátorů. Jednak z pohledu výrobce
A pak praktického využití pro možné každodenní využití.
Nejprve tedy historie LTO. Firma ALTAIRNANO se zabývala akumulátory teprve
Posledních 10 roků. Ale podle množství patentů nejen v USA, ale i ve světě
je právě prvenství v objevu LTO připisováno právě této firmě.
Více by jste se mohli dočíst zde.
http://www.altairnano.com/products/
Jedna věc jsou prototypy v laboratorních podmínkách a druhá věc je průmyslová
Výroba těchto článků. V průmyslové výrobě LTO si bezesporu vede velmi dobře
Japonská firma TOSHIBA , která masově zavádí LTO do nejrůznějších aplikací
Od velkých úložišt až po hlavně pohony elektrovozidel.
Její LTO článek má označení SCiB tm.
Na počty cyklů, možnosti rychlého nabití a parametry sestav LTO do větších celků
Se můžete podívat zde.
http://www.scib.jp/en/download/ToshibaR ... ery-en.pdf
Jaké se používají bateriové komponenty V LTO Toshiba najdete zde
http://www.scib.jp/en/download/BatteryS ... nts-en.pdf
To je tedy něco info k LTO Toshiba. Nás ale zajímá praktické využití pro běžný život.
Nejvíce je rozšířená aplikace pro elektrokola a na níže uvedeném odkazu najdete
Praktické rady, jak spojovat LTO do větších celků, jak zapojit BMS pro LTO
Najdete ukázky výroby pouzder pro LTO a v níže uvedeném odkazu najdete
I ekonomické srovnání s li-ion. Pokud je pro Vás AN technický text málo srozumitelný
Zkuste použít automatický překlad do češtiny. Některé slova jsou v automatickém překladu divná, ale
Obsah se pochopit dá. Níže uvádím odkaz na forum LTO pro elektrokola. Zde
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?t=91976
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: LTO z pohledu výrobce a praktického využití

Příspěvek od trud »

Presne tie články od AltairNano mam aj ja...12Ah....budem ich skladať 11ks do systému 24,2V-28V (články 2,2V-2,54) uvidím ako sa budú správať. Čínan nane lepí nálepky firmy GTK.v ponuke má aj krásne valcové LTO..ale netuším čo sú zač ani kto to reálne vyrába..možno kupim na test aj tie :-)
Přílohy
PATO.jpg
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
ant555
Příspěvky: 54
Registrován: ned lis 06, 2016 10:45 pm
Bydliště: SK

Re: LTO z pohledu výrobce a praktického využití

Příspěvek od ant555 »

trud píše: Čínan nane lepí nálepky firmy GTK.v ponuke má aj krásne valcové LTO..ale netuším čo sú zač ani kto to reálne vyrába..možno kupim na test aj tie :-)
Kupoval som 3 kusy z toho na test.
https://de.aliexpress.com/item/1-st-cke ... 0.0.AeyxVu

Majú váhu 1080 gramov, urobil som 5-6 cyklov, nabíjanie na max. 2,75V s 8A a vybíjal som ich do nastaveného minima(1,9V) so zátažou 5A ....... dali 30 AH.
Nechcel som ich ani pod 1,9 ani nad 2,75 .... :idea:
4 kWp Poly, Victron Multiplus 3kW, Axpert VM3K 24Plus, Bater 5-SOPzS 24V/525Ah, všetko vo výstavbe, hotovo 28%
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: LTO z pohledu výrobce a praktického využití

Příspěvek od trud »

Tak potom by mali byť ok.. Ja mam tie 12Ah (placky) ..aj tie pri mojom teste boli ok.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: LTO z pohledu výrobce a praktického využití

Příspěvek od trud »

Treba sa aj zamyslieť v akom zložení ich používať. Pre 24V systém.. 10ks?..11ks?...v akom rozsahu.. .10ks.. . 2-2.75?..20-27.5V? To nejde pripojiť k lion co mam.. 20V je malo.. Tak 11ks.?.. Pri 48V systéme vynasob 2*..cim to balsncovat? Lion nebalancujem.. Držia sa už rok +/- max 0.03/0.04V. Treba graf z vybijania článkov.. Kde je najväčšia časť kapacity.. . Oplati sa ísť na 2.75..alebo pod 2V? Možno je 80% medzi 2.2-2.6V..a potom treba tak aj prispôsobiť počet článkov a rozsah kde bude batéria pracovať.
Môžem len pridať graf z vybijania mojej 12Ah LTO. Mam síce modelarsku nabíjačku ale ta nepodporuje LTO.. Tak som len zapisoval hodnoty a hodil to do excelu.
Přílohy
LTO.PNG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3409
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: LTO z pohledu výrobce a praktického využití

Příspěvek od marko250 »

No konečně něco z praxe.Takže vidím dle křivky,že nejplošší je 2.2-2.4V a sem se teda dostat i s baterkou a provozem.Pod 2 a nad 2.4 strmé pohyby.V tomto rozpětí jdou použít i přelévací pumpy od Mendy(2-5V),je zajímavé že na shopu u nich už píšou 1.5-5V,to by bylo dobré ověřit.Když jsem je našel a tady zveřejnil detaily tak bylo pro life rozpětí 2-5 a pak možnost vzít pro NiCa 2V,nebo olovo 12V.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
kyocera
Příspěvky: 1314
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: LTO z pohledu výrobce a praktického využití

Příspěvek od kyocera »

Zdravím,
níže uvádím odkaz na LTO články 40Ah / 25 USD / 1ks při odběru 100ks.
Cena včetně dopravy.
Vhodné tedy pro budovaní bateriového úložiště. 1kWh vyjde cca na 5600Kč + výpalné 21% + 2,7% clo
Práce je s tím pohodlnější než skládat 18650.Nemusíte hlídat nabijecí ani vybijecí proudy ani
teplotu nebo mráz.
V tabulce je uváděný vnitřní odpor 1miliohm, ale ve skutečnosti jsem naměřil 0,24 miliohm .
Odkaz zde
https://de.aliexpress.com/item/100-PCS- ... autifyAB=0
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
JiTr
Příspěvky: 83
Registrován: ned kvě 20, 2018 5:00 pm
Lokalita: Uprostřed republiky

Re: LTO z pohledu výrobce a praktického využití

Příspěvek od JiTr »

kyocera od tvého posledního příspěvku v 9/2018, jsem se začal zajímat o LTO ...
Zjistil, že fy Yinlong už dávno finančně vstoupila do fy Altaire Nano ... exituje oficialní zastopení v ČR + 40Ah články se nyní prodávají taky v GWL/Power
Od počátku jsem monitoroval všechny nabídky na LTO články 40Ah ... na Aliexpress-u týden co týden u jednotlivých sledovaných nabídek, i tvé výše uvedené, zvyšovali cenu za dopravu až vyprodali vše ... teď jsou tam nabídky od 48 USD/ks vč. dopravy a výše ... což už není tak optimistické ...
To jen k aktuálnímu stavu ...
Mám aktuálně nabídku kolem 42USD/ks včetně cla a dopravy až domů, ale ... stále nevím ...

Těším se, že příjdeš s informaci že jsi to zdárně dotáhl do konce nejen obchodního, ale hlavně technického ... a podělíš se ...
kyocera
Příspěvky: 1314
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: LTO z pohledu výrobce a praktického využití

Příspěvek od kyocera »

Zdravím,
ano , to je pravda, výhodné ceny LTO na které jsem v minulosti upozornil už na ALI nejsou.
Už je hotový BMS pro LTO s hlášením do sběrnice podpětí LTO článku a hlášení
do sběrnice o zahájení balancování LTO článku , přičemž ve sběrnici si
mohu potom zvolit pro další zpracování informace jako logickou 1 napětí +5V nebo +12V nebo +15V
nebo +24V nebo libovolné jiné napětí do 60V aby to mělo návaznost na řídící jednotku
což je v mém případě bistabilní analogové podpětové relé. To bude nově vyhodnocovat informaci zda
došlo k dosažení celkového dolního napětí všech článků , nebo zda už nějaký článek dosáhl spodní hranice
samostatně v jednotlivém případě a podpětové bistabilní relé přepne vždy podle toho, která událost nastala dříve.
O BMS pro LTO jsem se zmínil ve svém posledním příspěvku i s fotkou BMS pro jeden článek LTO zde
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... =40#p83482
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
kyocera
Příspěvky: 1314
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: LTO z pohledu výrobce a praktického využití

Příspěvek od kyocera »

Zdravím,
LTO dlouhodobě sleduji a dávám sem o LTO Info různého druhu.
A po požáru 3200ks li-ion jednoho člena mypower si všímám i bezpečnosti
LTO. LTO jsou označovány c současné době za nejvíce bezpečné.
V prvním odkazu čínské LTO po destrukci sice hoří, ale zdá se, že LTO moc
ochotně nehoří odkaz zde
https://www.youtube.com/watch?v=IYodcwztn8E
Tady je destrukční test LTO japonského výrobce , kde se vůbec nepodaří
zahoření odkaz zde
https://www.youtube.com/watch?v=XsrRDZxEFQE
Odkazy pro srovnání jak hoří li-ion sem záměrně nedávám.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek